Getagt in lelijke foto's

26-03-2017 16:15 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht voor het eerst in tijden weer heerlijk uit geweest, fijne nacht gehad..

Maar ik open net Facebook en zie opeens dat ik getagt ben in 2 verschrikkelijke foto's.. Ik zie er vreselijk uit, moe, verschrikkelijk haar, stomme gezichtsuitdrukking. Echt, ik herken mezelf haast niet! Ik was niet dronken, ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen om er zo uit te zien.



Heb taggen uitstaan dus de foto's verschijnen niet op mijn tijdlijn, gelijke betreffende vriend ge-appt en geprobeerd te bellen om te vragen of hij die foto's kan verwijderen maar geen gehoor, vind het erg lullig en hoop dat hij gewoon ff niet thuis is en later alsnog de foto's verwijdert.



Had gedacht dat mijn Fb-vrienden dit soort foto's niet te zien zouden krijgen omdat ik taggen uit heb staan maar ik heb nu 2 likes van mijn Fb-vrienden op die gênante foto's gekregen (waarschijnlijk troostlikes omdat er niemand is die zulke foto's oprecht leuk kan vinden).



Ik kan me voorstellen dat veel mensen vinden dat ik me nu ontzettend aan het aanstellen ben maar ik vind het een vreselijk idee dat zijn 700+ vrienden en die van mij dit voorbij zien komen, de foto's staan ook openbaar..

Is er nog iets dat ik kan doen om in elk geval te zorgen dat m'n naam van de foto's verdwijnt en het liefst de hele foto..?

Ik ben best ijdel en probeer er toch een beetje leuk uit te zien normaal gesproken
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 26 maart 2017 @ 16:25:

Dan moet je niet op facebook gaan.dan staan die foto's er nog op
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:floddertjezoveel schreef op 26 maart 2017 @ 17:40:

Hoe vervelend het ook is TO, op de meeste mensen zal het minder indruk maken dan op jouzelf.

Iedereen staat wel eens onherkenbaar lelijk op foto's.

[afbeelding]

Maxima zal met deze foto's ook niet blij zijn geweest. Misschien helpt dat je het te relativeren.

[afbeelding]



Haha Maxima heeft er ook wel een handje van ja ;)

Vind haar alsnog een charmante en leuke vrouw maar ze heeft niet echt een foto-gezicht, vind haar in beweging mooier dan op de meeste foto's. Ik denk dat ik daar ook last van heb, ik kan mezelf best knap vinden maar van sommige foto's krijg ik haast een minderwaardigheidscomplex.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij het kamp plaats-geen-foto´s-van-anderen-op-jóuw-fb.



Jouw pagina, jouw kop. En anders laat je hem maar leeg. Gelukkig heb ik voornamelijk vrienden die er ook zo over denken. Alleen mijn eigen moeder had er een beetje (veel) moeite mee. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ze dan gewoon geen foto´s meer mocht maken van ons. Ik vraag aan mijn eigen dochter toestemming als er een leuke voorbij komt en oma knalt zonder iets te vragen de foto´s gewoon openbaar. Nergens voor nodig.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 26 maart 2017 @ 19:10:

Ik sluit me aan bij het kamp plaats-geen-foto´s-van-anderen-op-jóuw-fb.



Jouw pagina, jouw kop. En anders laat je hem maar leeg. Gelukkig heb ik voornamelijk vrienden die er ook zo over denken. Alleen mijn eigen moeder had er een beetje (veel) moeite mee. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ze dan gewoon geen foto´s meer mocht maken van ons. Ik vraag aan mijn eigen dochter toestemming als er een leuke voorbij komt en oma knalt zonder iets te vragen de foto´s gewoon openbaar. Nergens voor nodig.Ooooh zo herkenbaar! App ik een paar leuke foto's van de kinderen naar opa en oma, zetten ze die dezelfde dag nog ongevraagd op FB. Heb ik ook wat van gezegd, ze houden er nu rekening mee
Gelukkig overleggen vrienden/vriendinnen en ik altijd of foto's op social media mogen.

Ook de optie aan dat ik tags goed moet keuren, voordat ze op m'n profiel belanden.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het inmiddels duidelijk dat de kleinkinderen zelf toestemming moeten geven. Ik heb laatst een fotoserie gemaakt van zo´n 80 foto´s waarvan er twee goedgekeurd werden door allemaal .



En die zijn dan ook gedeeld.



Ik snap best dat oma dat leuk vindt, en zij ziet er geen kwaad in. Maar zij wil zelf ook liever niet op de foto en al helemaal geen ongevraagde lelijke op fb. Dus waarom moeten kinderen dat dan wel goed vinden?? Alleen maar omdat ze kind zijn? Neuh.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
700 vrienden waarvan er twee de foto's geliked hebben?



OMG

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Daarmee wil ik dus zeggen dat de foto ook op mijn tijdlijn is geplaatst terwijl ik taggen uit heb staan en ja dat vind ik niet leuk ;)
Alle reacties Link kopieren
Maar het geeft niet dat jij het hele verhaal niet snapt hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 26 maart 2017 @ 19:55:

700 vrienden waarvan er twee de foto's geliked hebben?



OMG

Maakt niet uit. Al had die vriend maar 8 vrienden en geen likes. Als hij er zelf helemaal opgestaan had en van het gezicht van TO een stukje, nouja, dan zou ik ook gezegd hebben dat ze niet zo moet zeuren. Maar het slaat gewoon nergens op dat je met iemand op stap gaat, foto´s neemt en die ongevraagd op internet plempt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingdropje79 schreef op 26 maart 2017 @ 16:53:

Ik vind niet dat je je aanstelt hoor. Ik hou er ook niet van als er ongevraagd foto's van me op social media opduiken, die ikzelf nooit zou hebben willen plaatsen. Ik vind dus dat die vriend dat even had moeten vragen. Als vrienden van mij in de kroeg een foto van ons groepje maken,bekijkt iedereen ff die foto snel voordat ie op FB komt, en dan weten we dat ook allemaal. Overigens krijg je de opmerking dat je niet op Facebook moet zitten dan, maar dat geeft nog geen garantie dat foto's van jou daar niet ongevraagd terecht komen. Alleen kom je daar dan niet meer zo makkelijk achter Mee eens! Zelf zit ik ook niet te wachten op foto's van mezelf zomaar op fb, niet iedereen hoeft ook te weten dat ik in kroeg was. Zelf zet ik ook niet ongevraagd foto's van anderen op Social media.
Precies de reden waarom ik niet wil dat er fotos van mij op facebook geplaatst worden. Ik ben ook ontzettend fotogenant. Gelukkig weten al mijn fb vrienden dit ook en plaatsen ze niets zonder mijn toestemmingen.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je lelijk bent vind die vriend van je dat je gezien mag worden. Complimentje toch?
quote:GateKeeper schreef op 26 maart 2017 @ 21:46:

Zelfs als je lelijk bent vind die vriend van je dat je gezien mag worden. Complimentje toch?



Nee. Hij hoort geen foto's zonder toestemming het internet op te gooien.



Ik neem aan dat hij kan praten dus als hij een compliment wil geven gebruikt hij maar woorden.
Alle reacties Link kopieren
Je weet nooit wat er met dergelijke foto´s gebeurt. Stel, je solliciteert en je eventuele toekomstige werkgever komt zo´n foto tegen waarop je er straalbezopen uitziet (ik neem nu maar even aan dat TO niet overdrijft).

Met wat pech heeft die werkgever net iemand eruit gewerkt die elke maandag ´ziek´ was.



Ik ben zelf vrij kritisch en voorzichtig als het om foto´s gaat. Zelfs hier, ook al zijn we hier anoniem, let ik een beetje op mijn woorden. En dan gaat een ander dat vern**ken.

En ja, je fb pagina is privé. Maar je kunt je baan kwijtraken als je iets doet waar je werkgever niet blij van wordt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt Ceylon. Ik zou dus nooit foto's van mezelf plaatsen waarop ik eruit zie alsof ik van het padje af ben, ik post redelijk weinig over m'n privé leven. Niemand die uit m'n Fb-profiel kan opmaken of ik aan het daten ben en met wie, wanneer en waar ik uit ga, hoe ik mijn weekenden vul etc. En dat hou ik graag zo, ook omdat ik veel collega's, buurtgenoten en wat familie op Fb te vriend heb en ze niet alles over mij hoeven te weten



Daarbij heb ik een puberdochter van net 12 en ben ik erg voorzichtig met wat ik wel en niet plaats. Klein dorpje, veel praatjes, ben een alleenstaande moeder van een dochter met problemen.. (pesterijen op school etc.)

Vind het erg jammer dat ik er rekening mee moet houden dat dit soort foto's online komen en dat sommige mensen dit normaal vinden.

Nogmaals, ze zijn echt ontzettend gênant en ik krijg het idee dat ze niet verwijderd worden, heb hem net een bericht op Fb gestuurd met de melding dat ik hem had ge-appt over de foto's, ik kreeg als reactie 'Wanneer?' en na m'n uitleg geen gehoor meer



Fijn dat jullie vrienden wel rekening houden met jullie wensen, zo hoort het ook!
Je kan de foto zelf verwijderen, door bij foto op link te drukken van, niet ok foto, en dan melden dat je er op staat, en dan haalt facebook het eraf. Echt, zo simpel!
Klik op foto



Dan zoek opties



Klik op opties



Dan krijg je foto rapporteren te zien, klik hier op



En volg het menu en dan krijg je vanzelf, ik sta er op en verzend, en dan haalt facebook deze morgen weg, kan overmorgen worden maar echt. Ze halen het weg.
Alle reacties Link kopieren
Jaa heb ik gedaan vanmiddag.. Dank je Dus ze worden echt weggehaald? Dat is heel fijn om te weten!!
Ja, ze gaan het beoordelen, hier krijg je bericht over, en dan als je hebt aangegeven dat jij dat bent en dat klopt halen ze het weg.



( of ben je zo onherkenbaar anders dat dit een probleem wordt? Wel fijn zodat je vrienden je niet herkennen nee grapje, maar beleid van facebook is dat anderen toch niet zomaar fotos van ander mogen plaatsen dacht ik, dus sta je erop, kan je vragen om verwijdering)



Laat je weten hoe het verloopt?
Alle reacties Link kopieren
Super, ik ben nog wel te herkennen geloof ik Dan zal ik het rustig afwachten en nog even komen melden hoe het verlopen is
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 26 maart 2017 @ 23:13:

Super, ik ben nog wel te herkennen geloof ik Dan zal ik het rustig afwachten en nog even komen melden hoe het verlopen is



Dus jij hebt die vriend van jou vanmiddag gebeld en geappt en nog steeds neemt hij z'n telefoon niet op en reageert niet op app'jes???

Vind je dat niet vreemd?
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik erg vreemd en ontzettend stom. Hij zal wel vinden dat ik me aanstel of zeur. Natuurlijk heeft hij mijn berichten wel gelezen. Ik zal afwachten tot Facebook ze verwijdert en hem duidelijk maken hoe kut ik het vind dat hij ze niet gewoon zelf heeft verwijderd voor mijn gemoedsrust.
Alle reacties Link kopieren
Nouja inderdaad zeg
Alle reacties Link kopieren
Mensen. Letten toch alleen op zichzelf..lb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven