Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
ik ook. Ik dacht eerst dat ik gek geworden was en een soort gehoorprobleem had ofzo



Maar misschien is het wel niet skype, maar ik had dat nodig om mezelf gerust te stellen he haha. Ben blij dat ik niet de enige ben, ik herken meteen die omschrijving die jij gaf
quote:lareveuse schreef op 18 juni 2011 @ 15:03:

[...]

Geen cd trouwens, en wat betekent het als mijn koeler of harddisk geluid maakt?

Dat ie kapot gaat.



Edit: Ze mogen natuurlijk wel geluid maken, maar er zijn een aantal geluiden die je niet wilt horen bij een koeler of harddisk. Bij een koeler is het niet zo'n ramp, dan zijn je waarschijnlijk je lagers kapot en koop je gewoon een nieuwe voor 2 tientjes.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2011 @ 14:42:

Xan, idd ik kan niet eens antwoorden. Maar ook geen nieuwe email verzenden. Ik ga anders maandag wel naar de bieb maar dan heb je een leenlaptop, dan is het wel handig thuis die dingen te kunnen doen.



Ik baal want ik moest dit weekend wat belangrijke emails eruit sturen.



Maar als 1 update al 4 uur kostte, moet ik dat dan maal 67 doen?



Ik heb in de updates gekeken, is alleen maar over de beveiliging. Is er niet iets dat ik het even kan uitstellen en dan toch emails kan versturen?

Je kan de boel ook in Outlook instellen.



Wat je ook even kan proberen is het good old cookies en temporary internet files verwijderen. Om wat dingen uit te sluiten.
quote:XionZ schreef op 18 juni 2011 @ 15:54:

[...]



Je kan de boel ook in Outlook instellen.



Wat je ook even kan proberen is het good old cookies en temporary internet files verwijderen. Om wat dingen uit te sluiten.MV mailt met hotmail, Outlook ondersteunt dat niet (meer)
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 16:36:

[...]





MV mailt met hotmail, Outlook ondersteunt dat niet (meer)



Klopt Xan.



Verder had ik op mijn eigen lap al geen outlook (mijn lap is kaduk en bji de fabriek kijken ze of die nog gemaakt kan worden).



Maar dit is een laptop van een ander. Maar daar is outlook ook helemaal niet te vinden.



Ik ga vanavond even de updates doen. Ik laat het nog even weten.

(ik mail je terug Xan, hoop dat het met de kleine en Erwt goed is)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2011 @ 16:45:

[...]





Klopt Xan.



Verder had ik op mijn eigen lap al geen outlook (mijn lap is kaduk en bji de fabriek kijken ze of die nog gemaakt kan worden).



Maar dit is een laptop van een ander. Maar daar is outlook ook helemaal niet te vinden.



Ik ga vanavond even de updates doen. Ik laat het nog even weten.

(ik mail je terug Xan, hoop dat het met de kleine en Erwt goed is)



Is dat de laptop waar je het over had met mij tijdens de teamviewsessie? Of is het alweer een andere?



Ben benieuwd of ie na de updates wél weer hotmailt



Met Erwt en Doperwt alles goed trouwens! Jou ook?
.
.
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 16:36:

[...]





MV mailt met hotmail, Outlook ondersteunt dat niet (meer)Jawel hoor, je moet nu alleen gebruik maken van POP3.
Is dat zo? Ik gebruik hotmail nooit in een cliënt...jij?
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Nerd_ en XionZ



Bedankt voor jullie antwoorden. Ik realiseer me dat ik regel 2 van dit topic niet heb nageleefd, excuseer. Op google is namelijk veel info over 'the macbook clicking noise' te vinden.



Nerd, het klinkt inderdaad een beetje zoals die bewegingssensor, ik vond nl. dit filmpje waar iemand het geluid heeft opgenomen:



http://www.youtube.com/watch?v=6V_S45q0mrg



Het lijkt heel erg op dit geluid,

met als enige verschil dat ik het geluid niet kan 'oproepen', en ik dus niks hoor bij het bewegen van de laptop. Dat is raar.

Overigens beweeg ik mijn laptop heel veel omdat ik hem meestal op de bank of in bed gebruik en dan steeds van houding verander.



Als het één van de ventilators is, betekent dat dat deze kapot (aan het gaan) is?



Het geluid van een slippende v-snaar en geronk hoor ik gelukkig nooit, en de ventilators gedragen zich verder ook normaal voor zover ik weet.



edit: eigenlijk heb ik ook nog steeds de indruk dat het uit de luidsprekers komt.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond, vannacht en vanochtend alle updates van Windows geinstalleerd maar ik blijf het probleem houden. Ik heb het geprobeerd in IE en in FF maar ik kan nog steeds geen emails verzenden.



In FF geeft hij deze melding;



Windows Live Hotmail kan dit verzoek niet uitvoeren. Microsoft kan contact opnemen over gerapporteerde problemen.



Maar verder kan ik niets aanklikken dat ik graag wil dat Microsoft contact met me opneemt. Ik weet nu niet wat ik moet doen, ik heb dat emailadres nodig.



Iemand een idee wat ik nu nog kan doen of waar ik kan vragen wat er aan de hand is?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 juni 2011 @ 08:39:

Gisteravond, vannacht en vanochtend alle updates van Windows geinstalleerd maar ik blijf het probleem houden. Ik heb het geprobeerd in IE en in FF maar ik kan nog steeds geen emails verzenden.



In FF geeft hij deze melding;



Windows Live Hotmail kan dit verzoek niet uitvoeren. Microsoft kan contact opnemen over gerapporteerde problemen.



Maar verder kan ik niets aanklikken dat ik graag wil dat Microsoft contact met me opneemt. Ik weet nu niet wat ik moet doen, ik heb dat emailadres nodig.



Iemand een idee wat ik nu nog kan doen of waar ik kan vragen wat er aan de hand is?



Even een aanvulling, hij stopt ook als ik bijv. bij uitzendinggemist.nl iets wil zien. Idem.



Ik zit te denken aan een systeemherstel, wat denken jullie?

Of ben ik dan alle updates weer kwijt? In totaal ben ik daar 12 uur mee bezig geweest (als dit is opgelost vraag ik wel hoe het komt dat die laptop zo traag is). Dus jullie begrijpen dat ik niet sta te springen weer alles opnieuw te installeren. Maar ik zou ook wel graag mijn mail kunnen gebruiken.



Mag ik jullie advies wat ik het beste kan doen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nerd, de updates zijn denk ik echt, het was gewoon onder windows en ging over beveiliging.



De laptop is zo traag, ik doe er echt heel lang over om iets te bekijken, ik kan niet jzomaar googlen.



Ik weet niet of het komt omdat er weinig geheugen in zit of andere foutjes. Alles wat je maar kan bedenken staat onderin als icoontje en ook nog op het bureaublad, volgens mij maakt dat je pc ook traag. Er zit een verouderde AVG op dus of die alle shit van je pc houdt weet ik ook niet.



Ik weet wel dat als Windows zegt dat update een uur kost, het hier 4 uur kost, om aan te geven hoe traag die is.



Ik ken Thunderbird niet. Daar kan ik dan hotmail in lezen?



Nu kan ik trouwens wel emails ontvangen en lezen, maar niet beantwoorden. En een nieuwe email sturen kan ook niet. Kan je daar iets mee?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Xander68 schreef op 18 juni 2011 @ 21:42:

Is dat zo? Ik gebruik hotmail nooit in een cliënt...jij?Nee ik gebruik geen Hotmail.
.
.
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
O, wat fijn, dit topic!



Mijn Dell laptop heeft, voor de zoveelste keer, kuren. Ik heb inmiddels een ander gekocht, maar ik wil hem toch graag als back-up wel weer aan de praat krijgen.



Wat is er gebeurd?

Ik zat te werken, opeens bleef alles hangen. Dat ging weer weg, maar opeens had ik geen internet meer (terwijl mijn man nog wel internet had). Ik heb heel paniekerig geprobeerd om nog een back-up te maken, ik voelde de bui al hangen, maar heel snel daarna ging hij helemaal uit.



Wat gebeurt er als ik hem aanzet?

Ik zet de laptop aan, dan vraagt hij al in welke modus ik wil opstarten. Ik heb elke modus gebruikt, maar er gebeurt steeds hetzelfde. Hij is bezig met opstarten, klinkt op zich allemaal normaal (wat gepruttel), dan zie ik heel kort een blauw scherm dat zo snel weg is, dat ik niet kan lezen wat er op staat. Dan gaat hij op zwart om vervolgens weer op te starten naar het scherm waarin ik kan kiezen in welke modus ik wil opstarten.



Ik ben zelf een computer no-no, dus ik wil graag weten of één van jullie zo kan zeggen wat het is. En of het zin heeft om het te laten maken. Het wordt een back-up laptop waar de kinderen filmpjes op kijken en spelletjes op doen. Als het heel veel geld kost, dan kan ik net zo goed een vervangend ding kopen. Al ben ik dan wel m'n mailadressen uit Outlook kwijt, dat vind ik dan wel jammer.



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven