Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Haha, kwam deze tegen. Gaat over een stoel en een kastje;

Vanwege (kots)beu, ruzie, verwijten over (slechte) smaak en kleurenblindheid, doe ik mijn lief een groot plezier en mag het spul voor €20 optyfen. Doe er iets leuks mee, als het hier maar weg is. Alstublieft..

Stoel en kastje zijn 1-eiige tweeling. Kastje begint te grienen als ie zonder stoel weg moet. De stoel is gewoon een stuk chagrijn als ie alleen blijft. Ook zonder die emotie kunnen we best....
Enfin: het kastje heeft adoptie-ouders gevonden. Stoel is daar zichtbaar niet blij mee...dacht dat ie met z’n zus mee mocht..
HET GOEDE NIEUWS IS: de stoel mag dus GRATIES weg !
Da’s dus voor NOP, NUL euro’s !
Alle reacties Link kopieren
Hier iemand op de weggeefhoeken en al meerdere keren gezocht iemand die een muurtje kan schilderen in ruil voor een kopje thee met wat lekkers heb geen budget voor schilder en ben invalide. Ik reageer met hoe groot is dat muurtje en welke kleur. Kijk als het een wit muurtje van 2 bij 2 is die in een lichte kleur geschilderd moet worden wil ik dat best even een uurtje komen doen. Krijg ik een pb terug nee het is de hele woonkamer en het behang moet er ook nog af want huiselijk geweld verhaal en nee ze heeft nooit geld maar zij gunt zich ook wel eens wat moois. En oh ja kun je ook laminaat leggen want dan ga ik dat ook nog even regelen. En die gordijnen moeten korter gemaakt kun je dat ook want ik kan dat niet. Pfff sorry mevrouw maar door die lockdown heb ik het te druk en dit is veel meer dan een muurtje dit is een hele verbouwing. De volgende dag staat er op de weggeefhoek vanwege niet nakomen afspraak wie kan mij met spoed helpen met het verven van een muurtje.

En die zelfde vrouw ik heb een gratis bank gekocht op marktplaats . Noemt een plaats ruim 100 kilometer verderop. Wie komt hier toevallig in de buurt en wil hem voor deze alleenstaande invalide vrouw mee nemen. Heb geen geld voor de benzine kosten en de eigenaar houd hem nog 2 dagen voor mij vast. Wie wil mij helpen .
Alle reacties Link kopieren
Stacey86 schreef:
14-02-2021 20:10
Hier iemand op de weggeefhoeken en al meerdere keren gezocht iemand die een muurtje kan schilderen in ruil voor een kopje thee met wat lekkers heb geen budget voor schilder en ben invalide. Ik reageer met hoe groot is dat muurtje en welke kleur. Kijk als het een wit muurtje van 2 bij 2 is die in een lichte kleur geschilderd moet worden wil ik dat best even een uurtje komen doen. Krijg ik een pb terug nee het is de hele woonkamer en het behang moet er ook nog af want huiselijk geweld verhaal en nee ze heeft nooit geld maar zij gunt zich ook wel eens wat moois. En oh ja kun je ook laminaat leggen want dan ga ik dat ook nog even regelen. En die gordijnen moeten korter gemaakt kun je dat ook want ik kan dat niet. Pfff sorry mevrouw maar door die lockdown heb ik het te druk en dit is veel meer dan een muurtje dit is een hele verbouwing. De volgende dag staat er op de weggeefhoek vanwege niet nakomen afspraak wie kan mij met spoed helpen met het verven van een muurtje.

En die zelfde vrouw ik heb een gratis bank gekocht op marktplaats . Noemt een plaats ruim 100 kilometer verderop. Wie komt hier toevallig in de buurt en wil hem voor deze alleenstaande invalide vrouw mee nemen. Heb geen geld voor de benzine kosten en de eigenaar houd hem nog 2 dagen voor mij vast. Wie wil mij helpen .
Vreselijk zeg.
Dan zou ik onder die nieuwe advertentie even reageren dat er geen afspraken waren en dat als zij geholpen wil worden, ze wel even het hele verhaal moet vertellen.
Die zou ik ook niet helpen, raar mens.
Alle reacties Link kopieren
Hier is iemand die taarten enzo bakt.
Geheel belangenloos enzo.

Maar ik erger me dood aan die gast.
Elke dag weer een berichtje over het feit dat hij over vier dagen de oven aan gaat zetten, en wie er allemaal alvast wil reserveren en reageren.

De dag daarna een berichtje: Jajaja, lieve mensen, nog drie dagen voor ik de oven.. enz.

En dat gaat maar door.
Met als klap op de vuurpijl van de week een passief agressief berichtje dat hij 'ondanks de vele donaties van gulle mensen' geen eieren meer gaat kopen. Dus tenzij mensen geen eieren meer doneren gaat meneer geen taart meer bakken.

Joh, zoek het uit.
Jij wil die taarten bakken, ik niet. Jij wil dat zgn. 'belangenloos' doen, kap dan met dat aandachtzoeken en bedelen om meel en eieren.

Doe het gewoon en geniet van je aandacht. Of doe het niet.

Sukkel.
Dus.
boro_ schreef:
14-02-2021 22:02
Hier is iemand die taarten enzo bakt.
Geheel belangenloos enzo.

Maar ik erger me dood aan die gast.
Elke dag weer een berichtje over het feit dat hij over vier dagen de oven aan gaat zetten, en wie er allemaal alvast wil reserveren en reageren.

De dag daarna een berichtje: Jajaja, lieve mensen, nog drie dagen voor ik de oven.. enz.

En dat gaat maar door.
Met als klap op de vuurpijl van de week een passief agressief berichtje dat hij 'ondanks de vele donaties van gulle mensen' geen eieren meer gaat kopen. Dus tenzij mensen geen eieren meer doneren gaat meneer geen taart meer bakken.

Joh, zoek het uit.
Jij wil die taarten bakken, ik niet. Jij wil dat zgn. 'belangenloos' doen, kap dan met dat aandachtzoeken en bedelen om meel en eieren.

Doe het gewoon en geniet van je aandacht. Of doe het niet.

Sukkel.
Hey Boortje, heb je pb gestuurd en ook elders een pb gedaan. :lips:
Belangeloos van een ander
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
14-02-2021 22:03
Hey Boortje, heb je pb gestuurd en ook elders een pb gedaan. :lips:
Oh ja, ik ga even kijken, was zo ongeveer non stop te werk ;) x
Dus.
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
14-02-2021 22:02
Hier is iemand die taarten enzo bakt.
Geheel belangenloos enzo.

Maar ik erger me dood aan die gast.
Elke dag weer een berichtje over het feit dat hij over vier dagen de oven aan gaat zetten, en wie er allemaal alvast wil reserveren en reageren.

De dag daarna een berichtje: Jajaja, lieve mensen, nog drie dagen voor ik de oven.. enz.

En dat gaat maar door.
Met als klap op de vuurpijl van de week een passief agressief berichtje dat hij 'ondanks de vele donaties van gulle mensen' geen eieren meer gaat kopen. Dus tenzij mensen geen eieren meer doneren gaat meneer geen taart meer bakken.

Joh, zoek het uit.
Jij wil die taarten bakken, ik niet. Jij wil dat zgn. 'belangenloos' doen, kap dan met dat aandachtzoeken en bedelen om meel en eieren.

Doe het gewoon en geniet van je aandacht. Of doe het niet.

Sukkel.
Dus hij bakt 'belangeloos' taarten maar je moet zelf de ingrediënten aanleveren?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
14-02-2021 22:16
Dus hij bakt 'belangeloos' taarten maar je moet zelf de ingrediënten aanleveren?
Bijzonder he hahaha, en dan dat gepoch elke keer weer met de popijopie berichtjes.
Ik word er echt zwaar chagrijnig van.

"jajaja, lieve mensen, ik ga morgen de oven aanzetten en ik ga dit maal maar liefst twee cake's bakken!!! Dus reageer allemaal massaal en wie weet mag jij overmorgen een heerlijke cake ophalen!!!"
Dus.
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
14-02-2021 22:18
Bijzonder he hahaha, en dan dat gepoch elke keer weer met de popijopie berichtjes.
Ik word er echt zwaar chagrijnig van.

"jajaja, lieve mensen, ik ga morgen de oven aanzetten en ik ga dit maal maar liefst twee cake's bakken!!! Dus reageer allemaal massaal en wie weet mag jij overmorgen een heerlijke cake ophalen!!!"
In ruil voor de ingrediënten :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven