Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Ohhh berg je maar! 50+ reacties.



Ik heb wel interesse maar vast niet in de buurt!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gelezen: ik zoek een kleine benz. Reageer met foto en afmeting.



Er werd gereageerd met 'je bedoelt een Mercedes Benz?'

Waarop de betreffende poster reageerde met 'nee voor me hond domme koe'.



Het bericht was vlak daarna weggehaald. Ik weet niet of dat door haarzelf is gedaan, of dat het beheer dat heeft gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen maar een wintlicht dat alleen nog maar afgewassen hoeft te worden

Is dat nu zo moeilijk om dat voor je het op de foto zet even in een sopje te doen (of zou die aanslag echt in het glas zitten, en kom je daar pas achter als je het thuis in een sopje zet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:himalaya schreef op 01 februari 2016 @ 17:47:

Vandaag gelezen: ik zoek een kleine benz. Reageer met foto en afmeting.



Er werd gereageerd met 'je bedoelt een Mercedes Benz?'

Waarop de betreffende poster reageerde met 'nee voor me hond domme koe'.



Het bericht was vlak daarna weggehaald. Ik weet niet of dat door haarzelf is gedaan, of dat het beheer dat heeft gedaan.Aha jij woont bij mij in de buurt
quote:himalaya schreef op 01 februari 2016 @ 17:47:

Vandaag gelezen: ik zoek een kleine benz. Reageer met foto en afmeting.



Er werd gereageerd met 'je bedoelt een Mercedes Benz?'

Waarop de betreffende poster reageerde met 'nee voor me hond domme koe'.



Het bericht was vlak daarna weggehaald. Ik weet niet of dat door haarzelf is gedaan, of dat het beheer dat heeft gedaan.Nog eentje voor de blokkeerstand. Viswijven met het IQ van een stoeptegel wil ik niet op mijn tijdlijn zien ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 31 januari 2016 @ 00:24:

[...]





Wel typisch iets wat iemand ongebruikt in de kast heeft staan . Dus als je er fan van bent echt iets om op een weggeefhoek te vragen.Dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 01 februari 2016 @ 10:05:

Ik moet een topic 'Like en Deel hysterie' maken



Ik zeg open dat topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 01 februari 2016 @ 10:05:

Ik moet een topic 'Like en Deel hysterie' maken



Er wordt een 'koffie met appelgebak' verloot door een tentje bij een natuurgebied. GEWOON koffie met appelgebak

Een greep uit de reacties:





"Oh jaaaaa, dat heb ik echt heel erg verdiend nu ik 3 maanden zwanger ben"



" In zo'n mooie omgeving wil iedereen toch iedereen koffie drinken, zou heel leuk zijn voor mijn man xxx en onze kids, kunnen we nog wat gezelligs doen voordat xx weer voor lange tijd naar het buitenland vertrekt"

(ga verdomme dan samen ergens koffie drinken!!!)



"Dit zou super zijn op de verjaardag van mijn zus, zij is al bijna 10 jaar niet meer lijfelijk aanwezig. ...always on my mind"



"Jaaaaa vindt dat ik wel gezelligheid nodig heb na een hoop spoedafspraken in vu met onze dochter en ze is er nog niet helaas"



"Zou erg leuk zijn om met 3 vriendinnen, die het nu even niet heel makkelijk hebben, te genieten"



"Zou ontzettend leuk zijn om te doen met mijn moeder, me zus ( die net een week geleden een kindje heeft gekregen met 37 weken) , ikzelf die 22 weken zwanger is en voor me schoonzus waarvan haar dochter net vorige week een zware operatie heeft gehad. Even quality time met de vrouwen"



" Leuk, samen met me neef xxx! Hij is al een hele tijd thuis en in het steeds in het ziekenhuis vanwege ze been"





Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 01 februari 2016 @ 18:17:

[...]

Nog eentje voor de blokkeerstand. Viswijven met het IQ van een stoeptegel wil ik niet op mijn tijdlijn zien ;)

Het was niet op míjn tijdlijn he?

Op een weggeefhoekachtige pagina kan ik veel verdragen. Soms is het lekker om je te ergeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 01 februari 2016 @ 18:55:

[...]



Het was niet op míjn tijdlijn he?

Op een weggeefhoekachtige pagina kan ik veel verdragen. Soms is het lekker om je te ergeren.Oh ja, maar ik heb mijn grenzen :-) Zelfs daar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 01 februari 2016 @ 18:48:

[...]



Ik zeg open dat topic!Op de weggeefhoek zit ik niet maar dat topic kan ik ook wel vullen.... Wat je soms voorbij ziet komen bij die deel en win acties....
tvp
Like en winactie van een restaurant. Like dit bericht en onder de likers wordt een drie gangen keuzemenu verloot voor twee personen.



Oh ja als ik win is het voor die, die is vaste klant (nou daar valt ook niks aan te winnen voor het restaurant hè)



Ik gun het Mientje, want als alleenstaande mama heeft ze het zo zwaar.



Oh wat leuk zouden Pietje en ik dan eindelijk weer eens uit eten kunnen?



En dan vergeet ik nog: wat heerlijk zou dat zijn en dan ga ik met Betsy want die helpt me zo goed en kan ik haar bedanken, want ineens alleen met zoveel kinderen en een slechte gezondheid....



Sowieso wordt een persoon vaak getagd in de groep als er wat weg te geven valt, en tuurlijk, alle recht toe. Maar het is niet de enige die wel eens iets kan gebruiken, maar wel de enige waar men zowat over elkaar heen buitelt om er iets onder te typen over het zó gunnen aan. Het is bijna gênant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 01 februari 2016 @ 13:13:

Ohhh berg je maar! 50+ reacties.



Ik heb wel interesse maar vast niet in de buurt!Regio Drechtsteden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 06 december 2015 @ 22:53:

Mogen leuke advertentieteksten ook? Ik heb er nu een die wel op een heel leuke manier haar spullen wegzet. Soms nog nagelnieuw ook!! Blijkbaar aan de opruim.



Advertentie 1



Knoeperd van een lullige vaas

GRATIS

Ooit had ik er twee. Maar de ervaring leert; OF je hebt katten, OF vazen. Nooit allebei. Zodoende is de kleinere van de twee gesneuveld. De grote heb ik nog wel. Is meer dan een meter hoog.

Eigenlijk kun je er niet heel veel mee. Ben ik eerlijk in. Bloemen kunnen niet tenzij je het leuk vind om tegelijkertijd een zwembad in je woonkamer te hebben. Vertel ik uit ervaring.

Plastic bloemen doen het er dan weer wel heel goed in. Of dat te maken heeft met het feit dat die geen water nodig hebben durf ik dan weer niet te zeggen. Paastakken en kersttakken met verlichting daar is ie ook enorm goed in. Deze is dan wel te groot om om te gooien voor de gemiddelde kat, maar een beetje bouvier of bordeaudog krijgt hem wel omver. Hou daar rekening mee. De pluimen in de vaas wil je niet mee. Die waren ooit vers maar verliezen alles op het moment dat ze vervoerd worden. Hij heeft gereisd. 10 jaar. Van Heerhugowaard naar Frankrijk, naar Naarden naar Almere.

Heb jij een plek in huis waar deze eenzame bereisde vaas weer het middelpunt van belangstelling en gekoesterd wordt? Loot dan gewoon mee.Ik ben dus nog niet halverwege maar wat moet ik hier om lachen!! Wat een top-topic.
Belgische site



ik zoek en gratise computer bak wel waar ge en stik kuntop stken van voor waar ge op internet meekunt
Iemand heeft een koffie apparaat met een melkschuimer gekocht. Verkoper zou nog even opzoeken hoe de melkschuimer werkt. Niet meer gedaan nu moord en brand want is XX voor betaald.

Ik vraag me dan af.... je kunt wel op FB en dit soort dingen plaatsen en niet even de gebruiks aanwijzijng zelf opzoeken op google?
quote:curly85 schreef op 02 februari 2016 @ 08:58:

Iemand heeft een koffie apparaat met een melkschuimer gekocht. Verkoper zou nog even opzoeken hoe de melkschuimer werkt. Niet meer gedaan nu moord en brand want is XX voor betaald.

Ik vraag me dan af.... je kunt wel op FB en dit soort dingen plaatsen en niet even de gebruiks aanwijzijng zelf opzoeken op google?



+1

Ik zet een Billy kast gratis weg te geven + link, krijg dan alsnog de vraag hoe groot ze is
Alle reacties Link kopieren
Logisch toch? Billy 's hebben geen vaste maat. Oh wacht er stond een link bij naar het specifiek type? Ff wakker worden
.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 02 februari 2016 @ 07:18:

Belgische site



ik zoek en gratise computer bak wel waar ge en stik kuntop stken van voor waar ge op internet meekunt
.
quote:impala schreef op 02 februari 2016 @ 09:12:

Logisch toch? Billy 's hebben geen vaste maat. Oh wacht er stond een link bij naar het specifiek type? Ff wakker worden Daarom had ik idd. de link erbij gezet, doe dat eigenlijk altijd met spullen die nog verkrijgbaar zijn, in de ijdele hoop dat mij dat een hoop nutteloze vragen bespaart, blijkbaar niet dus
quote:impala schreef op 02 februari 2016 @ 09:15:

[...]





Zal ik het even vertalen of begrijpen jullie het zo ook wel
wahahahahahahahah. Inderdaad er komen een hoop nutteloze vragen vaak.

Of eindeloze Interesse en dan uiteindelijk reageert niemand meer



Nou moet ik zeggen laatste paar keer was ik echt alles in no time kwijt. Ook dingen waarvan ik dacht 'wat moet iemand ermee'.
quote:prada schreef op 02 februari 2016 @ 07:18:

Belgische site



ik zoek en gratise computer bak wel waar ge en stik kuntop stken van voor waar ge op internet meekuntWablief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven