onderstreepte woorden zijn linkjes

15-05-2012 19:39 33 berichten
Wie o wie heeft hier verstand van?



Ik krijg sinds vanmiddag op zo'n beetje iedere pagina en iedere site wel een woord te zien wat rood onderstreept is. Als ik erop ga staan, dan zie ik een actie o.i.d. en kan ik iets winnen.



Ook is mijn laptop trager geworden.



Vanmiddag is er iets geïnstalleerd op mijn laptop. Sindsdien is dit het geval. Nu zag ik al het woord 'dealply' in mijn pc staan, waarvan ik had opgezocht dat het vertragend werkt. Dat heb ik nu verwijderd (al bleken er twee bestandjes niet te verwijderen, kreeg een rood kruis in beeld).



Maar verder kom ik niet. Heb net een pagina hier op het forum ververst, waar zo'n onderstreept woord stond. Dát woord is nu weer gewoon, dus zonder link eraan vast. Dus ik dacht dat ik het opgelost had, maar een stukje naar onderen zag ik weer een aantal andere woorden die onderstreept zijn.



Wat te doen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hier last van hetzelfde probleem, had Malware geïnstalleerd maar was proefversie dus die kan ik nu niet meer gebruiken. Iemand andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Malewarebytes is erachter gekomen dat die linkjes een trojaans paard zijn en bij mij is het er via adobe flash player gekomen ( de officiele site) afp verwijderen helpt tegen de linkjes, maar dan kun je dus geen youtube filmpjes meer kijken.



Ben bezig met een oplossing te zoeken.

Mocht iemand nog suggesties hebben.....
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt oddjobx,



Flash player is opnieuw geinstalleerd en de onderstreepte woorden zijn terug.



Bij de add ons bij Mozilla is niets te vinden. Kan natuurlijk ook aan mij liggen.



Malwarebytes geeft in de log deze fouten aan;



trojan agent registry key.....HKLM/System/current/control/set/services/NVUPDSRV



Hijack.startpage...registry data... HKCU/software/microsoft/internet explorer/main/start





trojan agent....file....C:/Documents and settings/naam/local settings/applic..
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
gewoon je laptop even aan je handige buurman geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven