Pokemon Go of Pokemon No

27-07-2016 06:10 95 berichten
Welke android telefoon heb je en werkt Pokemon Go erop? En werkt ie vloeiend of haperend?





Waarom dit topic? Zelf heb ik geen mobiele telefoon, maar wil wel graag Pokemon Go spelen met mijn kinderen.



Overigens hebben we 1x gespeeld op de telefoon van mijn werk, maar hier wil ik geen gewoonte van maken.



Vandaar dat ik graag zelf een telefoon wil aanschaffen. Omdat de voornaamste reden het spelen van Pokemon Go is, heb ik ook gekeken naar telefoons van Chinese makelij. De prijs is goed, maar ik vraag me echt af in hoeverre dat ten koste gaat van de kwaliteit.



Samsung J3 is ca 150 e.

Bluboo Picasso ca 70 e.
Alle reacties Link kopieren
Ach en dan komt er wel weer een nieuw spelletje dat de kinderen willen spelen.

Het is inderdaad een beetje de vervanging voor de gameboy vroeger.
Kijk ook even goed naar de batterij. Pokemon GO vreet energie.
quote:pruttel schreef op 27 juli 2016 @ 10:16:

Kijk ook even goed naar de batterij. Pokemon GO vreet energie.



Bedankt. Ik heb uit eerdere kampeervakanties nog een accu liggen die ik mee kan nemen. Dat zal goed moeten gaan.



Specs op papier vergelijken en reviews lezen lukt wel. Maar ik was ook benieuwd naar ervaringen hier.
quote:lonelyryder schreef op 27 juli 2016 @ 10:42:

[...]





Bedankt. Ik heb uit eerdere kampeervakanties nog een accu liggen die ik mee kan nemen. Dat zal goed moeten gaan.



Specs op papier vergelijken en reviews lezen lukt wel. Maar ik was ook benieuwd naar ervaringen hier.In dat geval: Ik heb een Samsung Galaxy Core Prime, inmiddels wat moeilijker te krijgen, maar ik ben er zeer tevreden over. Ook met Pokemon spelen. De telefoon is door Samung geupdate waardoor hij op nieuwe software draait, dat is best bijzonder voor een budgettelefoon als de Core Prime en erg lief van Samsung. De telefoons zullen nu rond de 150 kosten als je er eentje kunt vinden en ik vind het een aanrader.
quote:lonelyryder schreef op 27 juli 2016 @ 09:53:

[...]





Mag je vinden. Dat vind ik nou van mensen die niet hun mening kunnen verwoorden zonder te schelden.



Het lijkt mij pijnlijker om hoger dataverbruik/gesneuvelde telefoon aan mijn werkgever te verklaren.mag je vinden
quote:pruttel schreef op 27 juli 2016 @ 11:23:

[...]





In dat geval: Ik heb een Samsung Galaxy Core Prime, inmiddels wat moeilijker te krijgen, maar ik ben er zeer tevreden over. Ook met Pokemon spelen. De telefoon is door Samung geupdate waardoor hij op nieuwe software draait, dat is best bijzonder voor een budgettelefoon als de Core Prime en erg lief van Samsung. De telefoons zullen nu rond de 150 kosten als je er eentje kunt vinden en ik vind het een aanrader.Zit daar wel een gyroscoop op? Ik zag dat daar 1 gb ram op zit, klopt dat? En hoe heeft Samsung hem toen geupgrade? Moest je de telefoon opsturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 27 juli 2016 @ 09:53:

[...]





Mag je vinden. Dat vind ik nou van mensen die niet hun mening kunnen verwoorden zonder te schelden.



Het lijkt mij pijnlijker om hoger dataverbruik/gesneuvelde telefoon aan mijn werkgever te verklaren.



Het dataverbruik valt opzich mee. Ik heb een aparte databundel (via kruidvat prepaid) aangevraagd van slechts 250MB en dat is inmiddels al 2 weken geleden, ik heb nog 148MB over. Gebruik de bundel enkel voor pokemon go.



Edit: ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je wilt spelen, denk dat ik gemiddeld een uur per dag speel.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:lonelyryder schreef op 27 juli 2016 @ 12:48:

[...]





Zit daar wel een gyroscoop op? Ik zag dat daar 1 gb ram op zit, klopt dat? En hoe heeft Samsung hem toen geupgrade? Moest je de telefoon opsturen?



Een gyroscoop moest ik googlen, maar die zit erop En ja, 1 GB Ram en een 1,2 GHz Quad processor, waardoor hij niet traag is als je bezig bent. Die upgrades gaan automatisch, maar worden niet voor elk type vrijgegeven. Ik kocht mijn telefoon met 4.4 aan software erop, maar dat is inmiddels geupdate naar 5.1



Mijn tip is wel een hoesje erbij te halen, want die van mij is echt al wel 50 keer gestuiterd, maar dankzij de hoes nog heel en onbeschadigd. Als de kinders er Pokemon mee gaan vangen is zo'n hoesje geen overbodige luxe lijkt me.
quote:Friction-90 schreef op 27 juli 2016 @ 13:04:

[...]





Het dataverbruik valt opzich mee. Ik heb een aparte databundel (via kruidvat prepaid) aangevraagd van slechts 250MB en dat is inmiddels al 2 weken geleden, ik heb nog 148MB over. Gebruik de bundel enkel voor pokemon go.



Edit: ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je wilt spelen, denk dat ik gemiddeld een uur per dag speel.



Dat valt idd wel mee. Het lijkt me toch beter om het te scheiden, gezien het duidelijk iets prive is.

Ik denk dat wij 1x in de week gaan spelen, icm stedentrip/vroege wandeling.
quote:pruttel schreef op 27 juli 2016 @ 13:13:

[...]





Een gyroscoop moest ik googlen, maar die zit erop En ja, 1 GB Ram en een 1,2 GHz Quad processor, waardoor hij niet traag is als je bezig bent. Die upgrades gaan automatisch, maar worden niet voor elk type vrijgegeven. Ik kocht mijn telefoon met 4.4 aan software erop, maar dat is inmiddels geupdate naar 5.1



Mijn tip is wel een hoesje erbij te halen, want die van mij is echt al wel 50 keer gestuiterd, maar dankzij de hoes nog heel en onbeschadigd. Als de kinders er Pokemon mee gaan vangen is zo'n hoesje geen overbodige luxe lijkt me.



Goeie tip, bedankt voor het nakijken.

Zou je het exacte typenr willen noemen?

En hoesje erbij zal ik zeker doen.



Ik bestel hem pas als we terugkomen van vakantie. Dan kunnen we de laatste 2wk van de schoolvakantie nog op jacht.
Samsung Galaxy Core Prime SM-G360F



Fijne vakantie en alvast veel speelplezier.
quote:pruttel schreef op 27 juli 2016 @ 13:43:

Samsung Galaxy Core Prime SM-G360F



Fijne vakantie en alvast veel speelplezier.



Bedankt



Tegen die tijd check ik ff modellen/prijzen.
Sony Xperia X. Pokemon draait er als een tierelier op. De accu gaat ook lang mee



Ik vind het wel apart dat je een telefonisch gaat kopen voor een spel, maar dat is gelukkig helemaal aan jou.
Ik heb een samsung galaxy core prime VE en daar doet ie het prima op.



Edit: ik heb hem wel voor €9,- bij een abonnement gekregen die ik direct heb moeten kopen aangezien mijn oude telefoon werd gejat. Niet bepaald een goed warenonderzoek kunnen doen.
quote:Rusticaa schreef op 27 juli 2016 @ 13:59:

Sony Xperia X. Pokemon draait er als een tierelier op. De accu gaat ook lang mee



Ik vind het wel apart dat je een telefonisch gaat kopen voor een spel, maar dat is gelukkig helemaal aan jou.



He ja, snap ik. Maar mijn oudste kan goed lange afstanden wandelen én is vaak vroeg wakker. Het lijkt me heel leuk om vaker samen met hem te spelen. Het is een variant op onze wandelingen.



Het lijkt extreem, aan de andere kant heb ik al ruim 10 jaar geen prive mobiel. En dit vind ik net iets te hoog prive gehalte hebben om structureel mijn werktelefoon voor te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 27 juli 2016 @ 13:27:

[...]





Dat valt idd wel mee. Het lijkt me toch beter om het te scheiden, gezien het duidelijk iets prive is.

Ik denk dat wij 1x in de week gaan spelen, icm stedentrip/vroege wandeling.Als je het maar 1x per week gaat spelen zou ik het gewoon op je werktelefoon doen hoor. Zeker als je je druk maakt over dataverbruik en eventueel sneller slijten, want dat gaat dan echt niet gebeuren
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Een dagje Efteling met 2 ouders en kind is tegenwoordig bijna duurder dan een telefoon.

Ik zou dus ook voor die telefoon gaan Ook handig als er ergens een keer lang gewacht moet worden of zo en er is niks ter vermaak voor handen.
quote:Friction-90 schreef op 27 juli 2016 @ 15:47:

[...]





Als je het maar 1x per week gaat spelen zou ik het gewoon op je werktelefoon doen hoor. Zeker als je je druk maakt over dataverbruik en eventueel sneller slijten, want dat gaat dan echt niet gebeuren



Het is de bedoeling dat mijn zoon de telefoon vasthoudt. Het is niet alleen het dataverbruik, dat hebben we redelijk ruim, ook het eigen risico door onzorgvuldig gebruik, de valkans is aanwezig, en ik mijn telefoon gewoon te persoonlijk vindt om toe te kijken hoe mijn zoon erachteraan loopt. En niet te vergeten, mijn zakelijke e-mail komt er op binnen.



Ik heb nooit gedoe gehad met mijn werk over mijn mobiel, en dat wil ik graag zo houden. Ik overweeg wel mijn telefoon als hotspot in te zetten. Aan de andere kant, bij AH heb je voor 6e een prepaid databundel. Voor dat bedrag ga ik geen gezeur over me afroepen.
quote:pruttel schreef op 27 juli 2016 @ 16:12:

Een dagje Efteling met 2 ouders en kind is tegenwoordig bijna duurder dan een telefoon.

Ik zou dus ook voor die telefoon gaan Ook handig als er ergens een keer lang gewacht moet worden of zo en er is niks ter vermaak voor handen.



Daar moest ik ook aan denken vanmiddag. Maar ik vind de Efteling ook belachelijk duur. Dan is het geld hieraan beter besteed.



Ik had een oude S2, en ook daar hebben ze zich goed op vermaakt met Wifi. Helaas is ie onvindbaar. Ik denk dat ie achter het bed gevallen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 27 juli 2016 @ 16:32:

[...]





Het is de bedoeling dat mijn zoon de telefoon vasthoudt. Het is niet alleen het dataverbruik, dat hebben we redelijk ruim, ook het eigen risico door onzorgvuldig gebruik, de valkans is aanwezig, en ik mijn telefoon gewoon te persoonlijk vindt om toe te kijken hoe mijn zoon erachteraan loopt. En niet te vergeten, mijn zakelijke e-mail komt er op binnen.



Ik heb nooit gedoe gehad met mijn werk over mijn mobiel, en dat wil ik graag zo houden. Ik overweeg wel mijn telefoon als hotspot in te zetten. Aan de andere kant, bij AH heb je voor 6e een prepaid databundel. Voor dat bedrag ga ik geen gezeur over me afroepen.Ok op die manier. Misschien ook leuk om samen met je zoon dan een telefoon (niet te dure) voor hem uit te zoeken zodat hij deze kan gebruiken als hij pokemon go wilt spelen (en wellicht in de toekomst voor bellen/whatsapp?). Bij kruidvat prepaid is 1-maand bundel trouwens maar 5 euro
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Friction-90 schreef op 27 juli 2016 @ 16:48:

[...]





Ok op die manier. Misschien ook leuk om samen met je zoon dan een telefoon (niet te dure) voor hem uit te zoeken zodat hij deze kan gebruiken als hij pokemon go wilt spelen (en wellicht in de toekomst voor bellen/whatsapp?). Bij kruidvat prepaid is 1-maand bundel trouwens maar 5 euro





Bedankt voor de tip

Gezien zijn leeftijd, bijna 7, zal hij eerder in kleur dan specs geintresseerd zijn. Op de oude S2 had hij wel gevraagd of hij de bellen app mocht. Leg dat maar eens uit.



Ze noemen het wel telefoon, maar zien niet dat ie traditioneel voor bellen bedoeld is.



Om te voorkomen dat ik er 2 moet kopen, ook 1 voor mijn andere zoon, noem ik het 'mijn' telefoon. Kunnen we ook met zijn 3-en op stap



PS daar was dit topic om te doen... zo goedkoop mogelijk een geschikte telefoon vinden.
quote:Marquise schreef op 27 juli 2016 @ 14:02:

Ik heb een samsung galaxy core prime VE en daar doet ie het prima op.



Edit: ik heb hem wel voor €9,- bij een abonnement gekregen die ik direct heb moeten kopen aangezien mijn oude telefoon werd gejat. Niet bepaald een goed warenonderzoek kunnen doen.Maar als die het doet, zou deze het ook moeten doen

http://www.samsung.com/uk ... nes/others/SM-G388FDSABTU
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2016 @ 10:00:

Ach en dan komt er wel weer een nieuw spelletje dat de kinderen willen spelen.

Het is inderdaad een beetje de vervanging voor de gameboy vroeger.



De kinderen willen altijd checken voor nieuwe apps.

De nieuwe wil ik graag schoon houden.
quote:Orphan_Black schreef op 27 juli 2016 @ 07:53:

Op de samsung s5 doet het spel het ook prima. Misschien kun je naar de winkel gaan en vragen naar een goedkopere telefoon met dezelfde of gelijkwaardige specs erin. Samsung heeft hele mooie goedkopere/kleinere modellen voor een leuk prijsje.



Ja, ik was deze week al naar de Media Markt geweest. Daar zocht de verkoper de specs op op het display dat naast het schap stond en had alleen duurdere telefoons. En hij hield zich aan de specs die in de playstore worden genoemd. Daar wordt je ook niet wijzer van. En ik vermoed dat het teveel tijd kost om een klant te helpen met een goedkoper model.



Ik hoor net hier dat 1,5 ram icm quad core voldoet uit ervaring van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een iPhone 6s, dat werkt fantastisch. Ik zou naar huawei kijken, die hebben ook echt goede telefoons.
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven