Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Rozebottel krijg je in level 97, dus je bent er bijna Dreamer!!
Dat is best wel prettig, want dan heb je er weer een lang gewas bij, wat veel drops en punten geeft :)
Dit event gaat wel weer leuk, ook al wisten we het pas laat....
Ik vind het ook altijd leuk, als zo'n eventpleintje voller wordt, naarmate je meer punten scoort......
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb nog niets gescoord, maar dat is me echt nog nooit opgevallen, dat het eventpleintje voller wordt :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
wiesje123 schreef:
17-05-2017 09:29

Dit event gaat wel weer leuk, ook al wisten we het pas laat....
Ik vind het ook altijd leuk, als zo'n eventpleintje voller wordt, naarmate je meer punten scoort......
Is dat zo? Nou echt nog nooit opgemerkt. Wat grappig. Ik ga opletten, dank je wel Wiesje!
Alle reacties Link kopieren
Er komen steeds meer honden bij op het plaatje, hoe verder je komt, hoe meer honden :-D :puppy: :puppy: :puppy:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op 34 ingeleverde dingetjes, maar er blijft maar 1 hond?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op ongeveer 65 ingeleverde honden. Ik heb vanaf het begin ongeveer 3 honden en soms een tijd helemaal niks. Het gaat gestaag. Iemand van jullie die meedoet aan de befaamde top 200? Ik niet in elk geval. Ik ga mijn gangetje en als ik alles binnen heb ga ik door voor de extra prijzen. Ik heb al verschillende myst. stekjes
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ik het hier moet plakken, maar het is de afbeelding van het eventplein in de FAQ
Daar zie je het begin van het spel, dan is nog nog helemaal geen hond!!!
Alle reacties Link kopieren
Oké.. ik heb er 1 spelende hond op staan, op het eventplein. Ik houd 'm in de gaten!

(zit te wachten, had allang op bed moeten liggen maar over 5 minuten is het eventgewas klaar) :zzz:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie al ver! Ik heb net 10 honden ingeleverd.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer weer genoeg eventgewas en onvoldoende DI, maar.. zit op 57 honden, dus komt wel goed dit weekend, denk ik.

Hoe komt dat Severus, dat je nog niet zo ver bent?

Ik lever tegenwoordig in 1x een stapel wac in met 1 pinkypie, zoals ik van Wiesje leerde, en nu was dat juist de eerste hele dag van het event op, zonder dat ik het doorhad. Dat was wel zonde, scheelde een hoop extra's, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dit topic favoriet maken, want makkelijker terugvinden, maar ik zie dat ie bijna vol is! :daisy:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
We zien wel waar het schip strandt :P :P :P
@ Rose, nee ik ga niet door voor de top 200, maar ik denk wel, dat ik nog even door ga
voor de beloningen, ik vind het wel leuk, hoewel het opeens ook heel druk is met myst.stallen en stallen express!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ws ook nog even door , ik moet nog 3 frisbees maken.

Ik heb een watersalamander uit de stallen express. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-05-2017 13:37
Ik wilde dit topic favoriet maken, want makkelijker terugvinden, maar ik zie dat ie bijna vol is! :daisy:
Jaaaa! Nou wel fijn dan zien we die saaie anoniem straks niet meer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
19-05-2017 19:45
Ik ga ws ook nog even door , ik moet nog 3 frisbees maken.

Ik heb een watersalamander uit de stallen express. :yes:
Feli!

Ik ook! en een kluis en maar liefst 3 krokies. Blij blij!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
19-05-2017 20:09
Feli!

Ik ook! en een kluis en maar liefst 3 krokies. Blij blij!
Dat is gaaf , 3 krokodillen.
Alle reacties Link kopieren
Event vanmorgen afgerond!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook klaar met het event.

Ik heb inmiddels 3 watersalamanders, nog geen kluis en nog 1 stal kunnen kopen voor een eventuele kroko. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Oeh, jullie stimuleren me wel. Heb snel weer een stal ingeleverd voor een mysterieuze vracht :)

Verder moet ik nog 21 fisbees maken. Tekort aan DI, uiteraard, maar dat komt vast goed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat lukt vast wel dreamer, we hebben nog wel eventjes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had even tijd dus heb vast een nieuw topic geopend. Ik wil er om de zoveel tijd een leuk plaatje in de OP plakken dus heb ik de OP zelf wat ingekort. Helaas werkt het forum nog niet mee.
http://forum.viva.nl/digi/al-5-delen-l ... #p27101587
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven