World of Warcraft - wat heb ik allemaal nodig?

29-12-2012 12:04 81 berichten
Hoi!



Heb de afgelopen dag een trial-versie van WoW gespeeld en vind het erg leuk. Een dezer dagen verloopt de trial en zou ik in theorie alleen nog kunnen spelen als ik dingen aanschaf. Maar... wat moet ik dan allemaal aanschaffen? Een gamecard, zo heb ik begrepen, maar welk spel dan? Is 1 voldoende of moet je alle uitbreidingen aanschaffen? En wat kost het nou per maand, want daar lees ik verschillende dingen over...



Ik weet dat er meerdere WoW-topics zijn, maar volgens mij gaan die over andere onderwerpen. Mochten mijn vragen al in 1 van de topics behandeld zijn, dan hoor ik het wel....
Cooking en zo ben ik nog niet tegengekomen dat ik dat moet doen. Is dat vanaf een bepaald level dan? En ik had ook begrepen dat je op een bepaald moment voor Horde of Alliance moet kiezen?
Gisteren maar weer eens een nieuwe healer aangemaakt. Level 34 Holy Priest. Bijna instant dungeonqueu's.



@meerminder:



Cooking (en First Aid en Fishing en Archaeology) is een secondary profession en kan je altijd leren.



Na een bepaalde questserie kan je kiezen tussen Horde of Alliance. Zal je rond de level 15 wel tegenkomen.



Op welke realm zit je?
Allereerst: een heel gelukkig 2013 allemaal!! Dat het maar een mooi jaar mag worden voor iedereen.



Secondary profession zal ik even wat meer over opzoeken. Wist niet dat je dat altijd kon leren. Had hier en daar wel figuren zien staan die daar iets mee te maken hebben, volgens mij....



Ik heb inmiddels inderdaad het verzoek gekregen te kiezen tussen Horde en Alliance. Geen idee welke van de 2 beste keuze was, dus ben maar voor Alliance gegaan :-)



Zit nu op realm Wildhammer. Krijg trouwens sinds gisteren ineens soms verzoeken om aan te sluiten bij een groep. Is dat handig om te doen?
Heel goed dat je op Wildhammer zit, maar Alliance kan natuurlijk niet hé.



Wordt je gevraagd voor een group of voor een guild? In een group zitten maximaal 5 mensen die je kunnen helpen met bepaalde quests bijvoorbeeld. Maar meestal wordt je daar niet ongevraagd voor uitgenodigd.



Voor een guild wordt je wel vaak uitgenodigd in de beginsteden. Wat ik altijd doe is een level 25 guild joinen. Kan je gebruik maken van al hun 'features' die hun al verdiend hebben met de guild. Zoals Mass Resurrection, bonus XP, etc...
Alle reacties Link kopieren
Meerminder, goed zo Alliance FTW! (for the win)

. De een is niet beter dan de ander, het is zeg mar goed tegen slecht. Je hebt nu voor de good guys gekozen



Je kan altijd weer een guild verlaten, dus sluit je bij een guild aan voor de voordelen die het heeft. Hier ook weer net even de daily quests gedaan (dat zijn de blauwe vraagtekens, voor jou voor straks) en nu zo even bij de lokale nieuwjaarsduik kijken



Veel speelplezier!








Overigens is het niet 'goed tegen slecht'.
Muloza, die plaatjes! Je hebt me wel weer opgevrolijkt. Net een heel moeilijk telefoontje gehad, dus kon het wel even gebruiken. M'n jaar is fijn begonnen, not.... Laat het los, laat het gaan....



De daily quests heb ik al kennis mee gemaakt inderdaad. Ben inmiddels ook aan het vissen en zo en heb al een paar teachers gesproken Het wordt al aardig wat met mij geloof ik haha



En Alliance vs Horde is wel een dingetje geloof ik
Inmiddels een paar dagen verder en kan niet anders zeggen: het is een erg leuk spel. Vroeg me alleen af: wat doen jullie met de "oude" kleding en wapens en zo? Naarmate je het spel speelt, kun je steeds hogere levels kleding en wapens gebruiken. Maar je tassen komen dan vol te zitten met lagere lvl kleding en wapens. Verkopen jullie dit bijvoorbeeld of doe je er iets anders mee?
Dat verkoop je gewoon aan een vendor.



Ik heb er een addon voor die alle grijze items automatisch uit mijn bags verkoopt als ik een vendor bezoek.



Je zult misschien weleens gezien hebben dat sommige spelers 'beige'-achtige gear dragen. Dat zijn zogenaamde Heirlooms. Dat is gear wat je kan kopen door middel van punten die je kan verdienen. Schaalt automatisch met je level mee en hoef je nooit te repareren. Kan je ook naar al je andere characters sturen. Ideaal.



Welk level ben je inmiddels?
Goed om te weten. Ben inmiddels level 16. Kan niet iedere dag spelen, dus gaat niet supersnel. Maar vind het wel erg leuk allemaal
Als ik je ergens mee moet helpen dan geef je maar een gil. Ik zit ook op Wildhammer. Wel Horde, maar een level 16 Alliance is binnen 2 uur gemaakt .



Heb je al dungeons gedaan? Die zijn vanaf level 15 beschikbaar.
Geloof best dat jij zo op level 16 zit. Heb afgelopen week wat privé issues gehad, anders had ik er wel wat meer tijd in gestoken. En dank je voor het aanbod. Zal het zeker onthouden
Oh en dungeon nog niet gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik speel alliance op Wildhammer ;) Wat voor class/race speel je? Dungeons zijn leuk en makkelijk als je snel wilt levelen ;)



Ik denk dat horde/alliance alleen voor bepaalde mensen een

'dingetje' is ;) Ikzelf speel alliance en horde chars (andere server)



Ik hou ook niet van pvp. Geef mij maar dungeons en raids!
quote:valisha schreef op 07 januari 2013 @ 14:24:

Ik speel alliance op Wildhammer ;) Wat voor class/race speel je? Dungeons zijn leuk en makkelijk als je snel wilt levelen ;)



Ik denk dat horde/alliance alleen voor bepaalde mensen een

'dingetje' is ;) Ikzelf speel alliance en horde chars (andere server)



Ik hou ook niet van pvp. Geef mij maar dungeons en raids!Ik speel nu met een lvl 23 Pandaren Hunter. En jij? Dungeons en raids zal ik me meer in verdiepen. Nog niet gedaan...
En vriend heb ik ook aangestoken. Die is nu een lvl 6 Pandaren warrior
Alle reacties Link kopieren
Ik speel al zo'n 6.5jaar ;) Ikzelf heb een lvl 90 night elf hunter, night elf priest en draenei shaman. Ik heb alle classes 85+ behalve monk.



En dungeons kun je vanaf lvl 15 doen. Als je i of dungeon finder onderin je bar kun je je 'signen' voor een random hc of eventueel voor een specific dungeon. schild is voor tank Plus is voor healers en het zwaard is voor dps. 't vlaggetje is voor players die de dungeon kennen en willen leiden



Raids heb je vanaf lvl 55 maar dan heb je wel een hogere lvl nodig om je te 'boosten' ;)



En leuk :D En mocht je alliance spelen en nog een 'guild' zoeken dan ben je bij ons welkom ;)
Alliance...



meerminder: Als je linksboven op je portret klikt, kan je PvP inschakelen. Krijg je allerlei LEUKE opties! Hartstikke gezellig!



Daarna moet je mij even roepen hier. En even zeggen in welk gebied je bent.



Wat voor leuke opties zijn dat? Heb gegoogled en begrijp er een beetje uit dat je dan tegen andere spelers kunt vechten?
Alle reacties Link kopieren
PvP is vreselijk Ik ben er niet goed in, dus ik word altijd in 3 slagen dood gemaakt.



Je speelt Player Versus Player, dus dat is vele malen moeilijker dan een vijand die je in het spel tegenkomt (een mob).



Probeer maar een keer uit, maar bereid je voor op het ergste
Hahahaha, klinkt leuk
Nou inmiddels geprobeerd en ongeveer 1x per minuut dood haha
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Ik vind pvp ook niks. Heel af en toe doe ik een Sota of een Av maar dat is mischien eens in het jaar hahaha
Alle reacties Link kopieren
pvp is best te doen.

je moet alleen de juiste gear hebben.



in 5.2 the Thunder King komt er waarschijnlijk weer een mooi pvp zone.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 29 december 2012 @ 12:26:

Je hebt geluk, want ze hebben tot 1 januari een actie.



Je hebt nu de zogenaamde Battle Chest. Dan krijg je:



World Of Warcraft

- The Burning Crusade (uitbreiding)

- Wrath Of The Lich King (uitbreiding)

- 1 maand gratis speeltijd

Dat uitgerekend mij dit topic ontgaan is... tsk tsk tsk.



Nu het antwoord op jouw vraag. World of Warcraft Vanilla of Classic (level 1-60, geen Blood Elves, geen Draenei, geen Outland, geen Jewelcrafting) en TBC zijn samengevoegd. Als je WoW koopt heb je TBC (The Burning Crusade) er direct bij. Je kunt een Draenei of een Blood Elf maken. Je kunt na level 60 naar Outland en doorlevelen naar 70. Je kunt trouwens ook een Worgen of een Goblin maken, zelfs een Pandaren. Maar geen Monk en ook geen Death Knight, daarvoor heb je nodig Mists of Pandaria resp. Wrath of the Lich King.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven