Entertainment alle pijlers

De Viva-leesclub

25-06-2013 21:35 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het Viva-boekentopic is het idee ontstaan voor een soort forumleesclub. Elke maand wordt er een boek gelezen en dit boek wordt daarna gezamenlijk besproken.

Elke maand kiest een andere forummer de 4 boeken uit en zorgt voor de te bespreken vragen.

Tot en met zondag 30 juni kan er gestemd worden.



Op woensdag 30 juli van 20:00 - 22:00 worden de vragen gesteld en kan er direct gereageerd worden op elkaar.

Voor mensen die hier niet bij kunnen of willen zijn staat het natuurlijk vrij om achteraf nog te reageren.



Met 43% van de 21 stemmen wordt het 'De belevenissen van een muurbloem/The perks of being a wallflower'



De boeken waaruit deze maand gekozen kon worden:



1. The perks of being a wallflower/De belevenissen van een

muurbloem - Stephen Chbosky

2. A casual vacancy - J.K. Rowling

3. Extremely Loud & Incredibly close/ Extreem luid en ongelooflijk

dichtbij - Jonathan Safran Foer

4. En uit de bergen kwam de echo - Khaled Hosseini



In de eerstvolgende post volgt een uitgebreidere beschrijving van de boeken.



Iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen.

Boek voor juli

Totaal aantal stemmen: 23

De belevenissen van een muurbloem (39%)
Een goede raad (4%)
Extreem luid en ongelooflijk dichtbij (22%)
En uit de bergen kwam de echo (35%)
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik word nu wel al erg nieuwsgierig naar muurbloempje. Ik ben nu halfweg in het andere boek, nog 190 pagina's te gaan. Maar dat komt wel goed donderdag verlof, dus woensdagavond en donderdag veel lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij elk vriendenverzoek een e-mailadres gezien.

Ik heb alle mailtjes gewist want iedereen is toegevoegd.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Cheer: Ja leuk, en je bent in ieder geval niet herkenbaar haha. Maar je mail is te zien ja.. en bij sommige andere van jullie aan niet in een mail maar gewoon in je profiel zelf. Bij mij is dit ook echt niet de bedoeling dus ik hoop ook dat het niet zo is. Als je naar Edit Profile en dan naar Settings gaat en wat naar onder scrolt, staat ergens je email delen met vrienden of met niemand, daar had ik het aangepast. Dus ik ga er vanuit dat dit wel goed zit!



Ik heb aan het begin al uitgezet dat ik mailtjes krijg, vind ik altijd super vervelend haha.



Iedereen hier is redelijk postief over Muurbloem.. Hmm toch maar weer verder gaan lezen dan
Alle reacties Link kopieren
Als ik de profielen goed aan de mensen koppel kan ik volgens mij van xtulp geen e-mailadres zien en van jou wel Cheery.

Als je naar 'edit profile' gaat (pijltje naast je naam rechtsboven) en dan naar 'settings' kan je aangeven dat niemand je e-mailadres mag zien.



Is die van mij zichtbaar? Want dat zou niet zo moeten zijn, heb net opnieuw mijn instellingen gecontroleerd en het staat op onzichtbaar.
What a nuanced anxiety
Ik vind het trouwens wel gek, want ik had bij aanmelding aangegeven dat mijn mail privé moest zijn.. Ik ga het snel aanpassen! Dank je wel, Tulp en Tyche!
Alle reacties Link kopieren
@xtulp een librarian kan boeken en info over boeken toevoegen. Moet zeggen dat ik er niet heel veel mee doe hoor! Meeste info klopt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels trouwens ook een paar van jullie toegevoegd op GR! Kon alleen niet iedereen vinden!
Alle reacties Link kopieren
Tyche: Bij jou staat je mail er niet op hoor!



Hier nog steeds niet klaar met het boek... Het liefst zou ik hem gewoon aan de kant schuiven (en dat doe ik echt niet snel) maar sowiezo voor de Leesclub lees ik hem uit. Hoe het er nu voor staat denk ik eraan om hem 2 sterren te geven.. Het verhaal kan me echt totaal niet boeien!
Alle reacties Link kopieren
Ik was er ooit in begonnen en toen weer aan de kant gelegd.

Laatst de film gezien en toen het boek in een keer uitgelezen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Het begint mij ook wat tegen te staan om verder te lezen eigenlijk Voor dit topic zet ik door Kom op Tulp! We kunnen het!
Ik heb mijn Glo ontvangen!!! En het eerste boek is ge-upload. Een keer raden welk....
Alle reacties Link kopieren
Meestal vind ik een boek beter als de film, maar het kan je er natuurlijk wel een ander beeld bij geven!



Bibine thx voor je motivatie! We gaan hem zeker weten uit krijgen, zoveel moet ik ook niet meer. Het erge is ook dat ik nu niet eens namen uit et boek zou kunnen opnoemen, het blijft me echt totaal niet bij.



Maar dat is het leuke aan een leesclub, kan natuurlijk ook niet zo zijn dat we allemaal dezelfde boeken leuk vinden!! Zou saai worden om te bespreken ook .



Cheer heeerlijk je Glo! Bevalt die? Al begonnen met lezen of nu nog te druk met je neus in andere boeken? Hoe was je gesprek met je begeleider?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee! Heb t boek deze wk gehaald en ben gisteren begonnen. Leuk!



Een boek die ik zelf heel graag wil lezen en die ik graag wil aandragen voor een volgende keer is : De schaduw van de wind. Van Zafon.



Leuk dit!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag nog mijn andere boek uitlezen en morgen of donderdag begin ik in bloempje. Ben heel nieuwsgierig langs de ene kant, maar misschien gaat ie me ook teleurstellen.
Alle reacties Link kopieren
@Elise : schaduw van de wind heb ik ook thuis liggen en nog niet gelezen, lijkt me ook mooi!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan we trouwens het lijstje van het nieuwe boek opmaken dat we gaan lezen. Over een week?



Ik heb al leuke ideetjes Zouden we de boeken die hierboven staan en die niet gelezen zijn nemen, en dan daar twee boeken bijvoegen, zo kunnen we kiezen uit 5 boeken.
Alle reacties Link kopieren
Elise, leuk dat je ook mee komt lezen! Hoe bevalt die tot nu toe?



Bewitched ik denk dat we daar inderdaad volgende week wel mee kunnen beginnen. Het is misschien toch leuker als een aantal mensen allemaal 1 boek voordragen, en niet perse de boeken uit de vorige pol. Als iemand 1 van deze opnieuw wil noemen kan dat gewoon natuurlijk. Ik wil de andere trouwens wel allemaal nog een keer lezen.



Ben jij al verder gegaan Bibine?? Ik nog niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de schaduw van de wind ook nog liggen. Vond dat er niet doorheen te komen was.

Ik ben nu The Cuckoo's calling aan het lezen van 'Robert Galbraith' J.K. Rowling. Veel leuker tot nu toe dan Casual Vacancy.



Zouden we er niet een soort thema aan kunnen hangen?

Fantasy

WOII

Detective

?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Een soort thema eraan hangen vind ik ook prima.



Jullie komen allemaal met geweldige ideetjes.



Ik hoop dat ik tegen 30 juli het boek uit heb. Zodat ik de vragen ook kan beantwoorden.



Wat ook leuk zou zijn is een eerste boek van een reeks te lezen, dat kan aanzetten om de reeks nog verder te lezen :D (buiten het maandelijkse boek om natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Xtulp: tja...vind m tot nu toe wel oke. En het us maar 138 pagina's dus dat is te overzien



Ik vind dit echt zo'n leuk idee; dit leesclubje! Ik volg vaak de boeken topic en ik word hier echt heel blij van.



Ben zelf een thriller fan ( al ben ik ook dol op fantasy) en vind t leuk om andere boeken te lezen en uit mijn "comfort zone" te stappen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook echt een leuk idee Elise, dit is natuurlijk het 1e boek dus we moeten nog een beetje uitvinden wat het beste werkt! Maar als iedereen met ideeen blijft komen, komt dat wel goed!



Verzin jij voor dit boek de vragen Tonks?



Nouu... Hij is uit!!! Haha, heb mezelf even kwaad gemaakt en eigenlijk kon ik er makkelijk doorheen komen. Ik twijfel nog steeds of ik het boek nou 2 of 3 sterren wil geven, komt vooral omdat de boodschap erachter wel mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Thema/genre vind ik ook wel een goed idee, dan lees je sneller iets dat je normaal niet zou lezen denk ik. De ongelezen boeken van deze maand doorschuiven wordt denk ik te saai, dan blijven dezelfde boeken in het rijtje staan terwijl er zoveel meer te lezen is.



Ik heb ondertussen ook de film gekeken. Die vond ik beter. Het voegde echt iets toe dat in het boek miste, ik kon me beter inleven en de dingen die waren weggelaten maakten het geheel voor mij juist completer. Script is ook geschreven door de auteur.



Echt leuk dat veel mensen meedoen met de leesclub en met ideeën komen!
What a nuanced anxiety
Ik ben er nog steeds niet aan begonnen. Ik blijk het epub bestand niet te hebben en denk eigenlijk steeds 'ik zal het straks even proberen te downloaden' wat er dan steeds niet van komt.



Ik ga ook eind juli op vakantie en heb dan wel onwijs veel leestijd (heerlijk!!!), maar geen internet, dus kan ook de vragen niet beantwoorden. Ik sla daarom dit boek even over, maar blijf wel graag meelezen/schrijven en als ik weet welk boek het voor volgende maand wordt dan wordt dat nummer 1 op de vakantieleeslijst



Boeken waar ik erg benieuwd naar ben:

- het zevende kind, erik valeur

- uit de bergen kwam een echo, khaled hosseini

- parnassia, josha zwaan

- de bakkersdochter, sarah mcCoy
Alle reacties Link kopieren
Ik verzin geen vragen hoor. Ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden . Ik heb al een internetrondje gedaan en wil de leukste eruit pikken.



Is het sowieso een idee om een motivatie te geven en een kort stukje over waar het boek over gaat? (Bij nieuwe suggesties)

Ik heb bij veel boeken geen idee waar het over gaat namelijk.



Bevalt die Glo? Ik heb nu een ereader zonder wifi. Merk dat ik vaak te lui ben om een kabel te zoeken en dat ik daarom maar op de tablet lees.



Is het niet handig inderdaad om al een nieuw topic te openen met stemmogelijkheid? Kunnen we daar na 30 juli mee door.



Ik heb nu wel een paar keer gedacht dat ik 30 juli niet moet vergeten hier!! Ga denk ik maar een alarm in mn telefoon zetten
Het Viva forum is papaja.
Hi Meiden!



Ja de Glo bevalt super! Ik ben nog steeds aan het twijfelen over de hoes die ik wil kopen, lastig lastig... Meteen ook muurbloem gedownload in het Engels en stiekem ben ik al bijna op de helft. Ik vind het boek wel erg mooi tot nu toe. Ik ben benieuwd eind deze maand! Ik heb wel al een vraag: wat vind je de mooiste zin uit het boek?



Komt een beetje door mijn Glo, daar kun je markeringen en notities mee maken. Maar ook al eerder noteerde ik quotes uit boeken. Veelzeggende quotes, niet perse gebonden aan de algehele inhoud van het boek.



Nymphadora, ik vond Schaduw ook niet om doorheen te komen. Iedereen om mij heen: 'fantastisch boek, moet je lezen.' Maar het is een van de weinige boeken die ik voortijdig heb weggelegd.



Verder nog druk bezig met afronden van mijn scriptie. 1 augustus helemaal klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven