Entertainment alle pijlers

Griezelfilms voor kinderen 11-12 jaar

15-10-2012 14:45 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter geeft een halloween-horror-griezel-nietslapenfeestje.

Nu willen ze de hele nacht enge films kijken maar ik heb geen idee welke.

Wie heeft tips, titels, do's and don'ts?

Ik wil wel dat ze gillen griezelen maar niet dat ik midden in de nacht bange kinderen naar huis moet brengen of van angst natgepiste bedden moet verschonen.



Help!
Alle reacties Link kopieren
quote:-no-nick- schreef op 15 oktober 2012 @ 14:55:

Na het zien van IT slaap je niet echt goed meer Dat is nou net de bedoeling, het is een nietslapenfeestje.
Alle reacties Link kopieren
Gremlins? Is eng maar ook wel grappig.
Alle reacties Link kopieren
IT gaat het niet worden dek ik netals de Children of the Corn
Alle reacties Link kopieren
als je wilt dat ze niet slapen moet je noghtmare on elmstreet kijken, durven ze niet meer te slapen
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bammetjebamie schreef op 15 oktober 2012 @ 14:57:

[...]





Dat is nou net de bedoeling, het is een nietslapenfeestje.Ja oke maar na het zien van IT slaap je weken niet
Alle reacties Link kopieren
En Fright Night heb ik op die leeftijd ook gezien (Halloween trouwens ook, ik kon redelijk wat hebben qua horror )
Vampierenfilms?
Alle reacties Link kopieren
carrie is ook te eng zeker?
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Ik heb rond die leeftijd een griezelslaapfeest gegeven, voor mijn verjaardag. Mijn vader las een verhaal voor (uit een boek met oude sagen en legenden) en deed net alsof het in de woonplaats was gebeurd waar ik woonde destijds. Vervolgens maakten we daarna een boswandeling in het donker. Om af te sluiten met een spannende film (Gremlins geloof ik) en snacks.



Zou je ook kunnen overwegen. Of kan dat niet meer met de huidige 11/12 jarigen (vroeger was het namelijk echt gaaf).
Alle reacties Link kopieren
Is het ook niet dat IT enzo nu niet echt meer heel 'echt' is door de belabberde special effects gezien de tijd waarin we nu leven?



Mijn neefje van die leeftijd kijkt ook gewoon The Exorcism of Emily Rose enzo ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 15 oktober 2012 @ 14:59:

En Fright Night heb ik op die leeftijd ook gezien (Halloween trouwens ook, ik kon redelijk wat hebben qua horror )Van Fright Night stond wel eens een plaatje in de tv-gids. Dáár kreeg ik al nachtmerries van. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 15 oktober 2012 @ 15:01:

Ik heb rond die leeftijd een griezelslaapfeest gegeven, voor mijn verjaardag. Mijn vader las een verhaal voor (uit een boek met oude sagen en legenden) en deed net alsof het in de woonplaats was gebeurd waar ik woonde destijds. Vervolgens maakten we daarna een boswandeling in het donker. Om af te sluiten met een spannende film (Gremlins geloof ik) en snacks.



Zou je ook kunnen overwegen. Of kan dat niet meer met de huidige 11/12 jarigen (vroeger was het namelijk echt gaaf).Geen vader, geen bos en waarschijnlijk volgens de prepuberts saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 15:01:

Is het ook niet dat IT enzo nu niet echt meer heel 'echt' is door de belabberde special effects gezien de tijd waarin we nu leven?Hmmm, ik heb It laatst gekeken maar vond Pennywise nog steeds een enorme engerd!
wat je ook kiest, zou je dat dan met de ouders van de kinderen moeten bespreken? Ik heb (nog lang) geen kind van 12, maar zou het zelf erg naar vinden als ik dochter ergens breng en ze de komende 3 weken thuis niet meer alleen naar boven durft of 's-nachts naar de wc omdat ze ergens anders IT heeft gezien of Chucky (wat ik overigens echt te heftig vind voor die leeftijd).
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 14:52:

Room 1408

Children of the Corn

The Mist



Steven King dus I Steven King!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 15:01:

Is het ook niet dat IT enzo nu niet echt meer heel 'echt' is door de belabberde special effects gezien de tijd waarin we nu leven?



Hell no, pas nog gezien en blijft echt beklemmend en duister
quote:bammetjebamie schreef op 15 oktober 2012 @ 15:03:

[...]





Geen vader, geen bos en waarschijnlijk volgens de prepuberts saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.



Hmmmz. Ik word oud. Haha. (Ben 31.) Waarschijnlijk kom ik er over een jaar of acht achter hoe onsterfelijk belachelijk ik mezelf maak nu met dit aftandse idee.



(Maar het was wel echt gaaf toen!)
Alle reacties Link kopieren
En iets als War of the Worlds dan? Of moet het echt horror-horror zijn?
Alle reacties Link kopieren
scream keek ik ook rond die leetijd, tot mijn buurman in zo`n pak binnen kwam rennen (geen aanrader)
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
http://youtu.be/ZuLkQMQBZA4
overigens vond ik vroeger 'the twilight zone' heel spannend, maar misschien is dat wel al lang achterhaald :-)



http://en.wikipedia.org/w ... e_of_Mystery_and_Suspense (vond ik ook reuzespannend!)
Alle reacties Link kopieren
een oude zombiefilm?
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelguppie schreef op 15 oktober 2012 @ 15:06:

scream keek ik ook rond die leetijd, tot mijn buurman in zo`n pak binnen kwam rennen (geen aanrader)Oudste en ik hebben al maskers en gebitjes en zaklampen klaarliggen om af en toe even naar boven te gaan voor een paar hartverzakkingen
Alle reacties Link kopieren
quote:DrFeel schreef op 15 oktober 2012 @ 15:03:

wat je ook kiest, zou je dat dan met de ouders van de kinderen moeten bespreken? Ik heb (nog lang) geen kind van 12, maar zou het zelf erg naar vinden als ik dochter ergens breng en ze de komende 3 weken thuis niet meer alleen naar boven durft of 's-nachts naar de wc omdat ze ergens anders IT heeft gezien of Chucky (wat ik overigens echt te heftig vind voor die leeftijd).Ik zal schriftelijk toestemming vragen en aanbieden nazorg te verlenen oké?
Alle reacties Link kopieren
quote:bammetjebamie schreef op 15 oktober 2012 @ 15:08:

[...]





Oudste en ik hebben al maskers en gebitjes en zaklampen klaarliggen om af en toe even naar boven te gaan voor een paar hartverzakkingen dat is nog grappig. mn buurman achtervolgde me door het hele huis.. hij wist dat ik alleen was en die film aant kijken was
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven