Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (rtl4)

02-01-2017 20:50 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Ozo.
Rob van Facebook heeft er ook niet zoveel verstand van... hij betwijfelt of er wel 10.000 flessen prosecco worden verkocht in Nederland.

Volgens het financieel dagblad werden er in Nederland in 2014 3,1 miljoen flessen prosecco verkocht, 2,4 miljoen flessen champagne en 2,8 miljoen flessen cava.
Alle reacties Link kopieren
In de aflevering noemden de Posjes het getal 10000. Mischien dat hij daar op doelt? Slordige fout waardoor zijn hele uiteenzetting niet meer klopt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 11:58:

Vind ik niet hoor.

Ik zag ze vooral veel wijn proeven bij de beste/grootste/langste/hoogste sommelier/wijnboer en zo.



Als ze zakelijk echt iets willen bereiken dan is wat kennis opdoen van het product geen overbodige luxe en zelfs noodzakelijk en daar hadden ze al lang mee bezig moeten zijn.



Buiten dat ze liefhebbers zijn weten ze lauloene. Ik zie het niet succesvol worden. En áls ze al wat gaan verkopen dan zal dat waarschijnlijk Ilona's verdienste worden want met die man win je de oorlog niet. Die weet steeds het verkeerde op het foute moment te zeggen.

Ilona heeft drie kinderen wat mij betreft.Lauloene! Ha geweldig woord. Hoor ik bijna nooit meer. Mijn moeder zei dat altijd
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 25 april 2017 @ 16:04:

In de aflevering noemden de Posjes het getal 10000. Mischien dat hij daar op doelt? Slordige fout waardoor zijn hele uiteenzetting niet meer klopt.De rest klopt ook weinig van hoor
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 25 april 2017 @ 15:42:

Rob van Facebook heeft er ook niet zoveel verstand van... hij betwijfelt of er wel 10.000 flessen prosecco worden verkocht in Nederland.

Volgens het financieel dagblad werden er in Nederland in 2014 3,1 miljoen flessen prosecco verkocht, 2,4 miljoen flessen champagne en 2,8 miljoen flessen cava.Die Rob
Only dead fish go with the flow.
quote:SallySpectra schreef op 25 april 2017 @ 15:42:

Rob van Facebook heeft er ook niet zoveel verstand van... hij betwijfelt of er wel 10.000 flessen prosecco worden verkocht in Nederland.

Volgens het financieel dagblad werden er in Nederland in 2014 3,1 miljoen flessen prosecco verkocht, 2,4 miljoen flessen champagne en 2,8 miljoen flessen cava.



Bedoelde Rob niet specifiek de Pos bubbels? Dat er daar geen 10.000 van verkocht gaan worden?

Want dat ben ik wel met 'm eens, met Rob.
quote:Flowerspowers schreef op 25 april 2017 @ 16:11:

[...]

Lauloene! Ha geweldig woord. Hoor ik bijna nooit meer. Mijn moeder zei dat altijd

Ik dacht dat dat woord een geschreven foutje was, maar het bestaat dus echt?

Wat betekent het en waar komt het vandaan? Echt nog nooit gehoord.
Lou loene wordt meestal gebruikt om aan te geven dat iets verkeerd liep of tevergeefs werd gedaan. Bijvoorbeeld in een zin als: 'Ik ging nog even de stad in om laarzen te kopen, maar lou loene, het was veel te druk.'



Lou(w) loene (soms ook lau(w) loene) is aan het begin van de twintigste eeuw in gebruik gekomen. Het is Jiddisch; het gaat terug op het Hebreeuwse lo lanu ('niet aan ons'), het begin van psalm 115 ("Niet ons, HEER, niet ons / geef uw naam alle eer / om uw liefde, uw trouw").



Er zijn meer varianten van lou loene in omloop (geweest). In het boek Haar van boven (1988, Albert Mol) staat: "Ik ben op 'n goeie middag aan 't scharrelen in de Vroom en Dreesmann, want ik denk: nou mot ik 's kijken of mijn hetzelfde gebeurt als haar van boven. En ik de Vroom en Dreesmann in, maar lauw poepelemijne hoor."



Bron: Genootschap Onze Taal



LOUW LOENE



Woordsoort: bnw., bw.

Modern lemma: lou loene

— LOU LOENEN, LAUW LOENE —, bnw. en bijw. Van barg. herkomst en door de vries in navolging van moormann teruggevoerd op hebr. lau lonu `niet aan ons'. Vaak ook aangetroffen als aaneengeschreven verb. in de vormen louwloene, lauloenen.

?1. Bedroevend slecht, om te huilen.

?2. Niets, niemendal.

© 2007 INL. Artikel gepubliceerd in 2001.
quote:Flowerspowers schreef op 25 april 2017 @ 16:11:

[...]



Lauloene! Ha geweldig woord. Hoor ik bijna nooit meer. Mijn moeder zei dat altijd



Mijn familie ook.

Wij gebruikten het voor 'niets' of 'geen enkel'.



Er had nog een w bij gemoeten zag ik.
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 16:23:

[...]





Bedoelde Rob niet specifiek de Pos bubbels? Dat er daar geen 10.000 van verkocht gaan worden?

Want dat ben ik wel met 'm eens, met Rob.Ja dat bedoelt hij ook.
quote:Pretzel66 schreef op 25 april 2017 @ 18:06:

[...]



Ja dat bedoelt hij ook.Ik vind mijn interpretatie leuker
In het stuk had die Rob dus ook stukje uit nu.nl staan waarin staat dat prosecco markt in Nederland terug loopt. En als er flessen voor 4,95 te krijgen zijn bij Aldi, gaan mensen niet massaal over op de Pos bubbels van 11,95. Misschien een keertje uit nieuwsgierigheid?
Bij prosecco is er in Nederland een daling van 14 procent in de omzet te zien, terwijl de omzet van champagne groeit. De champagne-omzet bedraagt 10 miljoen euro en laat een groei zien van 5 procent in waarde.
quote:SallySpectra schreef op 25 april 2017 @ 18:21:

[...]



Ik vind mijn interpretatie leuker Dat wel
quote:SallySpectra schreef op 25 april 2017 @ 18:21:

[...]



Ik vind mijn interpretatie leuker
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader gebruikt die uitdrukking ook weleens!



Dus de Posjes kunnen beter gaan handelen in de sjampie. Dan moeten ze verhuizen ben bang dat ze in Frankrijk helemaal door de mand vallen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Addy en Astrid waren te zien in boulevard over de aardbeving/tsunami alarm.



Alles is goed. Addy vond het wel spannend in de zin van 'stoer om mee te maken'.



Er zijn in Chili 300 keer per jaar aardbevingen. Dus voor de mensen in dat land normaal, net zo iets als bij ons onweer.



Dat was de samenvatting
Na het douchen zie je dat ze allemaal een eigen handdoek hebben dus dat is in scene gezet of ze hebben toch iets kunnen regelen.

Ik kreeg de kriebels van Addy met zijn kinderen. Jongste meisje vraagt "Pappie, hoe lang duurt het tot u uit de douche bent en als hij er dan uit komt zoent hij dat oudste meisje vol op de mond. Dat is beiden toch niet meer van deze tijd? Dat ge-u en een meisje van 14 vol op de mond kussen brrr.
Alle reacties Link kopieren
Dat ge-u ben ik met je eens, schept zo een afstand.



Ik geloof dat het meisje wat gekust werd net 12 is geworden. Mijn man kust onze dochter van 11 ook op de mond.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:prada schreef op 25 april 2017 @ 19:56:

Na het douchen zie je dat ze allemaal een eigen handdoek hebben dus dat is in scene gezet of ze hebben toch iets kunnen regelen.

Ik kreeg de kriebels van Addy met zijn kinderen. Jongste meisje vraagt "Pappie, hoe lang duurt het tot u uit de douche bent en als hij er dan uit komt zoent hij dat oudste meisje vol op de mond. Dat is beiden toch niet meer van deze tijd? Dat ge-u en een meisje van 14 vol op de mond kussen brrr.Ach, hou toch op. Dat is gewoon hoe zij met elkaar omgaan. Mijn oma zoent mij nog steeds op mijn mond.
quote:louise1 schreef op 25 april 2017 @ 20:04:

Dat ge-u ben ik met je eens, schept zo een afstand.



Ik geloof dat het meisje wat gekust werd net 12 is geworden. Mijn man kust onze dochter van 11 ook op de mond.

Ik kus mijn zoons van 19 en 22 ook nog op de mond , doodzonde hier op het forum geloof ik kan er niet wakker van liggen.

Dus ik vind het alles behalve vreemd dat jouw man dat doet .
Nou, ik hou er niet van maar dat kan natuurlijk. Het viel me vooral op omdat dat kleine meisje erbij stond en geen aandacht kreeg en geen kus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 25 april 2017 @ 20:07:

[...]



Ik kus mijn zoons van 19 en 22 ook nog op de mond , doodzonde hier op het forum geloof ik kan er niet wakker van liggen.

Dus ik vind het alles behalve vreemd dat jouw man dat doet .Hier ook 2 grote kerels " vol op de mond" bij het komen, gaan en..... tussendoor HEERLIJK!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:twistnshout schreef op 24 april 2017 @ 20:49:

Wat een eikel die Jeroen!

Langs een afgrond rijden en dan treiterig gaan filmen, ik had ter plekke het stuur overgenomen - kleuter!





Hij had van mij ter plekke een slag in zijn nek gehad, wat een gek zeg!.

Je bent verantwoordelijk voor 4 levens in de auto.

Puber!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:prada schreef op 25 april 2017 @ 19:56:

Na het douchen zie je dat ze allemaal een eigen handdoek hebben dus dat is in scene gezet of ze hebben toch iets kunnen regelen.

Ik kreeg de kriebels van Addy met zijn kinderen. Jongste meisje vraagt "Pappie, hoe lang duurt het tot u uit de douche bent en als hij er dan uit komt zoent hij dat oudste meisje vol op de mond. Dat is beiden toch niet meer van deze tijd? Dat ge-u en een meisje van 14 vol op de mond kussen brrr.Mijn zoon van 14 zoent mij ook op de mond. Waarom zou dat niet van deze tijd zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven