Entertainment alle pijlers

Het grote series topic! Spoilers in wit!

19-05-2016 22:24 968 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw topic over alle series, niet alleen Netflix.

Spoilers mag maar dan in het wit.



Wij volgen nu Outsiders,leuke serie!
quote:dolfje schreef op 01 mei 2017 @ 20:27:

[...]



Ik had het opgenomen en kijk nu maar het kan mij niet echt boeien. Weet niet waar dat aan ligt. Hou normaal wel van kostuumdrama's. De film kwam ik inderdaad ook al niet doorheen.



Nadat ik uitleg heb gehad over de tijd waarin het speelt.

Dit is de intocht van Napoleon en hoe oorlog werd gevoerd in de 19e eeuw bekeken vanuit de gegoede burgerij.

Er is een stukje kennis van de geschiedenis nodig om het moeilijke gedrag te kunnen volgen.

De schrijver is een man en een zwaarmoedig verhaal. Uit een tijd dat maatschappijkritiek via literatuur werd geuit.

Is net zoiets als Gone with the wind dat Amerikaans is. Na iedere oorlog heb je van die boeken. Dit laat de aristocratie zien.

Ik heb beide toch gekeken om het te begrijpen. In Amerika komt het afschaffen van de slavernij er nog bij.

(Het gaat o.a. over mannen die teleurgesteld zijn in de liefde of het leven. Ze trekken naar het front. De vrouwen blijven achter.)



De kunst van Picasso kan ik nu ook beter begrijpen. De uitleg van Jeroen Krabbé die er dol op is. Maar die serie had ik ook aangeprezen.

Dat is eigenlijk meer een verhaal voorlezen en naar de plaatsen gaan waar die kunstenaar heeft geleefd. (Detail: hij bewaarde zijn geld in kluizen samen met zijn werk. Dat was meer en groter dan van de huidige banken.)



Op National Geografic is ook een serie over Einstein. De persoon er achter, de tijd waarin hij leefde en zijn relaties. Dat heet Genius en komende donderdag wordt de eerste en tweede aflevering ook nog uitgezonden. De derde aflevering komt zondagavond.

Het begint met een aanslag in de 2e Wereldoorlog. Het laat een stukje zien over Einstein en begint bij de opkomst van het fascisme.

Dan is er een flashback naar de vrouwen waarmee hij een relatie had en verder gaan de 1e 2 afleveringen niet.



EDIT: Jane Austen is een vrouw en heeft de tijd waarin zij leefde ook beschreven. Bij haar gaat het vooral over de huwelijksmarkt. Tolstoj is een man. Dat is een groot verschil.
quote:dolfje schreef op 01 mei 2017 @ 20:27:

[...]



Ik had het opgenomen en kijk nu maar het kan mij niet echt boeien. Weet niet waar dat aan ligt. Hou normaal wel van kostuumdrama's. De film kwam ik inderdaad ook al niet doorheen.Ik vond de serie echt heerlijk!!! Leuk dat een boek van Tolstoi zo verfilmd is. En de acteurs zijn ook gewoon erg leuk!
quote:Roxy21 schreef op 07 april 2017 @ 08:32:

[...]



In het netflix topic zijn veel mensen er lyrisch overIk vond het niks aan. 1 aflevering gezien, maar kon me niet echt boeien.
Op NPO Zapp XTRA worden diverse series uitgezonden. Oude series waarvan ik de eerste afleveringen nog nooit had gezien.

Series uit de jaren 90 geloof ik. Daar zitten enkele bekroonde series bij die tot 7 dagen gratis terug te kijken zijn via het HD kastje.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag begonnen met The handmaids tale. Apart wel.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
10-05-2017 22:05
Vandaag begonnen met The handmaids tale. Apart wel.
Ik heb net even de trailer gekeken, maar lijkt me niet echt een feel good serie. Beetje naar en onheilspellend. Niet iets voor mij denk ik.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nu de laatste aflevering van Riverdale.
Heb ook nog een paar afleveringen van Good girls revolt, is gecanceld na 1 seizoen maar is best leuk.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de eerste aflevering van Anne with an e gekeken, remake van Anne of green gables. Vind dat kind behoorlijk irritant, kan me niet herinneren of dat in het origineel ook zo was. Verder is het natuurlijk über zoet.
Via NPO Zapp Xtra is de serie LENA EN CEM terug te kijken vanaf aflevering 1 van het eerste seizoen. Op maandag 15 mei 2017 om 13:00 uur is de start en zijn de 1e twee afleveringen nog te kijken. (Afhankelijk van abonnement en technische mogelijkheden.)
's Avonds zijn ze al een stuk verder en is het om 19:30.
Deze is in het Nederlands gesynchroniseerd. Ik vind hem leuk. De grappen zijn leuk vertaald.

Het gaat om een Duitse psychotherapeute Doris die gaat samenwonen met een Turkse politieman Metin.
Ze hebben beiden 2 kinderen die in de pubertijd zitten. Het is uit de naveltruitjes en heupbroeken tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet door dat Anne with an E maar 7 afleveringen waren, was er dus zo doorheen. Dacht er voor morgen nog een paar te hebben.
Nou ja morgen iets anders dan maar.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-05-2017 17:07
Ik had niet door dat Anne with an E maar 7 afleveringen waren, was er dus zo doorheen. Dacht er voor morgen nog een paar te hebben.
Nou ja morgen iets anders dan maar.
O dat is wel jammer! Gelukkig nog genoeg series om te kijken, toch?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Zeker!
Alle reacties Link kopieren
Net de laatste aflevering van Greys anatomy gezien :'(
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-05-2017 10:42
Net de laatste aflevering van Greys anatomy gezien :'(
Wat vond je er :'( aan?
Ik probeerde in het spoilerwit er wat meer op in te gaan, maar de oude spoiler tags doen het (bij mij) niet :'(
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan ook niet in wit typen.
Maar het gesprek tussen Meredith en Nathan bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
En het is weer de laatste van het seizoen dat vind ik ook weer jammer
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-05-2017 21:08
Ja ik kan ook niet in wit typen.
Maar het gesprek tussen Meredith en Nathan bijvoorbeeld.
Jaa dat vind ik ook. Andere dingen vind ik dan weer niet zo erg. Ik wist niet dat het einde seizoen was, jammer.

Ben jij eigenlijk al in boston geweest?
Ik ga deze week :cheer2:
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Nee wij gaan over een paar weken. Dus als je tips hebt hou ik me aanbevolen!
De tweede aflevering van het 2e seizoen The Last Kingdom ben ik afgehaakt.
Het is wel opvallend dat er steeds meer geweld in bijna alle series zit.
Game of thrones is ook erg, maar er zit ook veel fantasie in en het verhaal is verzonnen.
Even geen historische series meer.
Alleen de Tudors heb ik ook deels de Borgias gekeken - die naam hebben gemaakt vanwege de sadistische en gewelddadige regeerperiode.

Zijn er ook series zoals Victoria waarbij het niet alleen maar over geweld gaat?
Alle reacties Link kopieren
Downton abbey.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat jullie mij en man kunnen helpen en 'de' tip hebben voor goeie serie.
We hebben er ondertussen al behoorlijk wat gezien.
Man is beetje klaar met fbi, cia etc en ik hou niet van Deense, Finse gesproken series.

Wat we oa al gezien hebben:
Weeds
Marco polo
Homeland
Scorpion
Last kingdom
Lillehammer
Code 37
Braeking bad
Outlander
Reign
The hunderd

En nog wel Meer maar anders wordt het zo een lange post.

Jullie nog ideeen
Alle reacties Link kopieren
Bloodline
Rectify
Humans
Broadchurch
The affair
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag met de mini serie Roots begonnen. Ken het verhaal van het boek en de oude serie maar was toch nieuwsgierig naar deze versie.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-05-2017 22:03
Bloodline
Rectify
Humans
Broadchurch
The affair
Rectify gaan kijken. Bedankt voor de tip!!
dolfje schreef:
10-05-2017 22:05
Vandaag begonnen met The handmaids tale. Apart wel.
Ik vind The Handmaid's Tale echt geweldig! Prachtig gefilmd, goed geacteerd. Beklemmend. Is naar een boek, ik heb dat niet gelezen, is wel flink wat veranderd voor de serie schijnt maar zo ver ik het kan beoordelen is het verhaal er enkel beter op geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven