Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
quote:lizenlotte schreef op 25 augustus 2016 @ 19:56:

Iemand hier iene miene mutte gelezen? Hoe eng is die? Ik ben er nieuwschierig naar maar durf niet..Dat boek lijkt me wel wat!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 25 augustus 2016 @ 19:56:

Iemand hier iene miene mutte gelezen? Hoe eng is die? Ik ben er nieuwschierig naar maar durf niet..Ik heb het gelezen en vond het tegenvallen. Soms onwaarschijnlijk en vergezocht allemaal. Ook ergerde ik me aan de hoofdpersonen, die allemaal een overkill aan bagage meedroegen. Ik heb ook niet de behoefte om meer boeken van deze schrijver te lezen, iets wat ik wel heb bij een Karin Slaughter, Hjorth Rosenfeldt of Michael Robotham.
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 14 augustus 2016 @ 09:08:

Shadow and Bone - Leigh Bardugo



Aangenaam fantasy leesvoer. Hoofdpersoon blijkt onvermoede krachten te hebben die haar land kunnen redden.



Stylist magazine vond dit "The Hunger Games meets Potter meets Twilight meets Lord of the Rings meets Game of Thrones; basically epic magical fantasy but completely for grown-ups." Dat vind ik veel te veel eer, daarvoor zijn de details van de wereld in dit boek veel te weinig uitgewerkt. Wat erg jammer is. Maar misschien komt dat nog, dit was slechts deel 1 van een trilogie. "completely for grown ups", ach, het is niet direct gericht op de young adults, maar zij kunnen het prima lezen.



Inmiddels de hele trilogie gelezen. Aangenaam leesvoer, met humor ook nog, maar niet wereldschokkend.

Als je van fantasy houdt, vind je het vast erg leuk.



Nu maar eens Het smelt van Lize Spit. Daar hoor en lees ik steeds meer erg enthousiaste verhalen over.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 27 augustus 2016 @ 19:25:

[...]





Inmiddels de hele trilogie gelezen. Aangenaam leesvoer, met humor ook nog, maar niet wereldschokkend.

Als je van fantasy houdt, vind je het vast erg leuk.



Nu maar eens Het smelt van Lize Spit. Daar hoor en lees ik steeds meer erg enthousiaste verhalen over.



Ik heb de trilogie op mijn lijstje gezet, bedankt voor de tip!



Hoofdzakelijk voor fantasy/SF-lezers, maar misschien ook voor andere leesveelvraten, kan ik het boek Metro2033 van Dmitry Glukhovsky aanbevelen. Het boek is goed geschreven, heeft prachtige diepere lagen en heeft me dagenlang tot op het merg in beslag genomen. Het beschrijft een reis van de hoofdpersoon door het gangenstelsel van de Metro van Moskou in een post apocalyptiche setting in 2033. Ook als je geen SF liefhebber bent is het gewoon een spannend avontuur, waarbij levensvraagstukken en actualiteit aan bod komen. Ik durf alleen nog niet aan het vervolg te beginnen uit angst dat het tegenvalt.
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
The Sense of an Ending, Julian Barnes

Mooi klein boekje. Tony Webster is in de zestig en kijkt met tevreden weemoed terug op zijn leven. Als hij een brief krijgt, wordt hij gedwongen zijn herinneringen opnieuw onder de loep te nemen.

Zet aan het denken over de betrouwbaarheid van het geheugen en de verhalen die we onszelf vertellen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Het smelt - Lize Spit



Erg goed boek! Ik kon het slecht wegleggen, omdat ik niet alleen wilde weten wat er zou gebeuren maar ook omdat ik wilde weten wat er gebeurd was. Verleden en heden komen langzaam bij elkaar. De reviews op bol.com zijn wisselend, sommigen vinden het een slecht boek. Wat mij betreft onterecht. Het is inderdaad naar en leidt tot gruwelijk, maar het is geen gruwelijk om het gruwelijk doen, meer een kwaad dat niet anders dan erger kan worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 29 augustus 2016 @ 20:11:

Het smelt - Lize Spit



Erg goed boek! Ik kon het slecht wegleggen, omdat ik niet alleen wilde weten wat er zou gebeuren maar ook omdat ik wilde weten wat er gebeurd was. Verleden en heden komen langzaam bij elkaar. De reviews op bol.com zijn wisselend, sommigen vinden het een slecht boek. Wat mij betreft onterecht. Het is inderdaad naar en leidt tot gruwelijk, maar het is geen gruwelijk om het gruwelijk doen, meer een kwaad dat niet anders dan erger kan worden.



Goed om te lezen. Heb het boek meteen aangeschaft. Fijn om meningen te lezen van mensen die dezelfde smaak lijken te hebben als ik.



Heeft iemand 'In the light of what we know' gelezen? Was het wat?



Ik ga zo beginnen in 'Heroes of the Frontier'. Ben benieuwd. Daarna twijfel ik nog tussen 'Narrow road to the deep north' en 'Cutting for stone'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net A Walk in the Woods van Bill Bryson gelezen. Ik vind alles van hem geweldig want hij schrijft met veel humor. Het onderwerp van het boek, een maandenlange wandeltocht langs de Appalachian Trail in Amerika, zou me bij een andere schrijver denk ik niet zo geboeid hebben.

Binnenkort de verfilming maar eens kijken, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Nyntje, ik zou de verfilming lekker laten schieten... wat was dat een teleurstelling. De humor uit het boek is erg slecht vertaald naar de film en zelfs Emma Thompson (als de vrouw van Bill) kan de boel niet redden.



Dark Places, Gillian Flynn

Flynn is een van de weinige thriller/mysterie-schrijvers die nooit teleurstelt. Haar sterke vrouwen zijn geloofwaardig en compleet (en zelden aardig, lieftallig, of slachtofferig).

Libby's broer Ben zit vast voor de moord op hun moeder en zusjes. Libby heeft haar verhaal uitgemolken maar dreigt nu echt blut te raken, dus gaat ze voor een groep die zich de Murder Club noemt op bezoek bij mensen die destijds bij de zaak betrokken waren. De club is er namelijk van overtuigd dat Ben onschuldig is.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat klinkt niet veelbelovend....het leek me ook al een vrij lastig verhaal om te verfilmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de rosie project gelezen. Vond het een leuk boek, anders.. Grappig om vanuit zijn perspectief een liefdesrelatie te zien. Tweede deel heb ik inmiddels ook in huis.





Nu net begonnen aan vuurkind. Vind het tot nu toe niet zo... Iemand die al uitgelezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Love game uit. Best ok maar niet speciaal.

Daarna De zee komt door de brievenbus van Selma Noort over de watersnoodramp.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlotte86 schreef op 14 september 2016 @ 22:32:

Ik heb de rosie project gelezen. Vond het een leuk boek, anders.. Grappig om vanuit zijn perspectief een liefdesrelatie te zien. Tweede deel heb ik inmiddels ook in huis.





Nu net begonnen aan vuurkind. Vind het tot nu toe niet zo... Iemand die al uitgelezen?Heb rosie project ook gelezen, was wel grappig, 2de deel ben ik aan begonnen, maar werd te voorspelbaar, misschien volgend jaar als ik niks te doen heb
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik las Lieve Edelachtbare. Auteur even kwijt. Was ok.

Nu begonnen in de stalen madonna van Ate de Jong. Het boeit me alleen nog niet echt dus weet niet of ik door lees.
Alle reacties Link kopieren
Stalen madonna terug naar bieb gebracht. Kon me echt niet meer boeien.

Vandaag begonnen in Zonder jou van Chantal en Patricia van Gastel. Leest lekker weg in elk geval. Jammer dat ik moet gaan werken had nog wel even door willen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Vuurkind heb ik ook niet verder gelezen.. is niet mijn ding. Toen het donker werd uitgelezen, nieuwe boek van Simone van der Vlugt. Dat vind ik wel aanrader, leest lekker weg en is begin tot eind spannend.



Verder nog pogingen iets van het leven te maken aan het lezen, expats en Japanse minnar. Beetje teveel tegelijk. Maar tot nu toe allemaal leuk!
Alle reacties Link kopieren
Nou dit topic was ver naar beneden gezakt.

Ik lees ook niet heel veel meer momenteel. Te veel andere afleidingen.

Nu lees ik Spiegelbeeld van Martine Kamphuis. Ooit eerder een boek van haar met dezelfde hoofdrolspeelster (WP) gelezen en dat viel me tegen maar deze is wel leuker.



Eind volgende week op vakantie en ik neem buiten mijn ereader ook een paar oude boeken uit mijn kast mee. Herlezen en daar laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem201020162 schreef op 25 augustus 2016 @ 20:02:

[...]



Dat boek lijkt me wel wat!Vond het wel mee vallen. Boek was ook niet heel erg geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees Nele Neuhaus Moordvrienden. Tot nu toe aardig..
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 24 oktober 2016 @ 15:32:

Nou dit topic was ver naar beneden gezakt.

Ik lees ook niet heel veel meer momenteel. Te veel andere afleidingen.



Hier ook zo een. Schrikbarend weinig gelezen, wel heel veel Netflix. Vier seizoenen Once Upon a Time. Wel heel leuk.



Ik zit nu halverwege de Unwind-trilogie van Neal Shusterman.

Alternatief Amerika waarin na een burgeroorlog tussen pro- en tegen abortus, abortus voor de geboorte streng verboden is, maar een vorm ervan na de geboorte wel mag. Tussen je 13e en 18e kunnen ouders hun kind opgeven om "Unwind" te worden. Ongeveer alle organen en weefsels en lichaamsdelen worden dan uitgenomen en hergebruikt. En daarom is het dus geen moord, want je leeft immers in vele lichamen verder? Daar denken de pubers die unwind gaan worden uiteraard heel anders over...



Leuke boeken en leest lekker weg (het is young adult). Ik ben ooit eerder in een andere serie van Shusterman begonnen, maar die vond ik niet zo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Series kijk ik nu ook veel, zo makkelijk en voor je het weet ben je vier afleveringen verder.



Maar ik ben ook aan het lezen. Heb voor mijn verjaardag een Kindle gekregen en het eerste wat ik aan het lezen ben is Harry Potter. Heb de boeken als tiener talloze keren gelezen, maar de eerste vijf delen alleen in het Nederlands. Nu dus de originele versie. Heerlijk!



Verder heb ik De Tao van Poeh van Benjamin Hoff gelezen. Vond het geen aanrader, beetje betweterig en net zo wijs als de gemiddelde Happinez. Misschien een aanrader voor fans van Paulo Coelho, want die vind ik op dezelfde manier stom.



Perfect van Rachel Joyce. Over hoe kleine gebeurtenissen grote gevolgen kunnen hebben, en over een man die worstelt met zijn psychische ziekte. Prachtig, ik hou erg van Joyce' stijl, heel observerend en ontroerend.



Blindness, José Saramago. Over wat er gebeurt als een besmettelijke vorm van blindheid uitbreekt. Saramago laat zien hoe paniek en overlevingsdrang heel snel de illusie van beschaving afbreken. Daardoor behoorlijk eng, maar echt heel goed.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel hoor, post alleen niet... zonde eigenlijk want ik word altijd blij van leestips delen en jullie ervaringen lezen!



Momenteel de laatste bladzijdes van En in de bergen klonk een echo. Niet zo mooi als zijn andere 2, maar toch nog steeds de moeite waard. Daarna moest ik Huid maar eens uitlezen, die ligt ook al heel lang te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 24 oktober 2016 @ 18:33:

Series kijk ik nu ook veel, zo makkelijk en voor je het weet ben je vier afleveringen verder.





Verder heb ik De Tao van Poeh van Benjamin Hoff gelezen. Vond het geen aanrader, beetje betweterig en net zo wijs als de gemiddelde Happinez. Misschien een aanrader voor fans van Paulo Coelho, want die vind ik op dezelfde manier stom.





Blindness, José Saramago. Over wat er gebeurt als een besmettelijke vorm van blindheid uitbreekt. Saramago laat zien hoe paniek en overlevingsdrang heel snel de illusie van beschaving afbreken. Daardoor behoorlijk eng, maar echt heel goed.



Ik vind Veronica besluit te sterven wel goed, is anders dan de andere boeken.

Ik lees nu Het programma van Suzanne Young. Voor de fans van de hongerspelen wel een aanrader
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
a fraction of the whole

-steve tolz



Gaaf! over een discfunctioneel crimineel gezin in Australie. erg grappig.
quote:tyche schreef op 24 oktober 2016 @ 18:33:

Series kijk ik nu ook veel, zo makkelijk en voor je het weet ben je vier afleveringen verder.





Verder heb ik De Tao van Poeh van Benjamin Hoff gelezen. Vond het geen aanrader, beetje betweterig en net zo wijs als de gemiddelde Happinez. Misschien een aanrader voor fans van Paulo Coelho, want die vind ik op dezelfde manier stom. Blij dat ik niet de enige ben die dit vindt. Celestijnse belofte. Valt ook in die categorie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven