Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
Alle reacties Link kopieren
Wordt een leuk concertweekje met donderdag White Lies, vrijdag The Killers (kaartjes gewonnen voor Paradiso ) en zaterdag The Gathering. Heb m'n kaartjes voor Daughter deze maandag maar verkocht
Alle reacties Link kopieren
Lame. Parov Stelar zou in HMH spelen, dan weet je dat het geluid prima is. Werd opeens veplaatst naar Vredenburg in Utrecht en heb echt gebaald. Sowieso veel langere reistijd/kosten maar het geluid was ook gewoon niet goed, vooral in het begin. Superjammer, had er echt veel zin in. Gelukkig gaven ze wel weer een geweldige show!
Ik vond het geluid bij Parov prima. Stond jij of zat jij?



De hmh heeft 5.500 staanplaatsen / 3.500 zitplaatsen

Vredenburg 1548 zitplaatsen (of 1000 zitplaatsen en 1000 staanplaatsen)



De zaal was nu lang niet gevuld, in de hmh had het er waarschijnlijk wel erg sneu / leeg uitgezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vooraan. En ja, ik snap de keuze opzich wel maar vond het geluid echt niet vergelijkbaar met HMH. Helemaal in het begin was het gewoon ruk. Maar ben ook wel heel erg kritisch met geluid hoor.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Donderdag a.s. Volbeat! Zin in!
Vrijdag hopelijk kaarten scoren voor The backstreet boys!!!

Zo'n zin in, laatste keer niet geweest. Was samen met nkotb en daar heb ik niks mee. Nu weer lekker met 5en, dus daar wil ik bij zijn! Wel zitplaatsen dit keer...begin oud te worden
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf zondag kan ik eindelijk weer eens iets plaatsen hier want dan begint mijn 'live-optredens-tijd'' en dan veel achter elkaar. Wat best wel jammer is want had het liever wat verspreider gehad.

A.s. zaterdag Erik Burdon.
Alle reacties Link kopieren
Net weer een kaartje voor Willis Earl Beal gekocht. Voor in februari, heb er alweer veel zin in. Vorige keer was vreselijk mooi en intens dus kom maar door!

Verder niets op de agenda en die agenda is in jaren niet zo leeg geweest. Maar goed, dure hobby. Zou zooo graag naar Van Morrison willen maar kan het gewoon niet missen, zoveel geld. Balen!
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag naar Queens of the Stone Age in Antwerpen.

En voor 7 december staat Depeche Mode op de agenda
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van het Northsea Jazzfestival? Ieder jaar treden daar grote namen op. Het afgelopen jaar traden Sting, Santana, John Legend en nog meer grote namen op. Zelfs Prince liet onverwachts zijn neus zien.



Ik denk er aan om volgend jaar een 3dagen kaart te kopen.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cybermiep schreef op 20 november 2013 @ 09:20:

A.s. maandag naar Queens of the Stone Age in Antwerpen.

En voor 7 december staat Depeche Mode op de agendaIk dinsdag in de ZiggoDome.
Alle reacties Link kopieren
Ja! 7 december depeche mode...
ahahah you didn't say the magic word
Alle reacties Link kopieren
1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?



1. Jayz en Kanye West (Rihanna kwam ook toevallig on staaaaage whoop)



2. Hoe was het?

Echt geweldig. Vooral omdat het in de O2 was in London



3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Nee
Alle reacties Link kopieren
quote:kimdries1982 schreef op 21 november 2013 @ 11:03:

1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

1. Jayz en Kanye West (Rihanna kwam ook toevallig on staaaaage whoop)

2. Hoe was het?

Echt geweldig. Vooral omdat het in de O2 was in London

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

NeeWow!
Afgelopen donderdag Nickelback In Brussel; weer gaaf !!! (eerder gezien).



Maar het voorprogramma....Skillet; echt, wat een fantastische band! Ik ben fan!



Over een maand naar Will and the people, Januari naar Amstel Live en in April naar James Blunt.



En aan het sparen voor Pinkpop.....heb een voorgevoel dat er echt een hele goede line-up is!
Ik heb de mazzel dat ik donderdag naar Black Sabbath(ga voor Ozzy) ga, en heb een kaartje gescoord voor 10 dec Van Morisson, beide Ziggo dome. Van al eerder gezien in Duitsland maar erg lang terug!

Ben nog nooit eerder in de Ziggo dome geweest, dus ben heel erg benieuwd naar de acoustiek.

Heb in 2003 een concert van fleetwood mac gezien in frankfurt, en het geluid droeg zo verschrikkelijk slecht, dat het gewoon het concert verpestte...en dat na 4 uur rijden, en wetende dat je 4 uur terug moet.....na ja, heb ze gezien!



1: Sting februari vorig jaar in de Heineken music hall.

2: Ik vond het een geweldig optreden, maar de meesten waren teleurgesteld over de sobere opzet van de band....tja, het heette toch niet voor niets "back to basic"

Was niet eerder in de HMH geweest, maar wat een fantastische zaal! Akoestiek was fenominaal,5000 man, dus intieme(re) sfeer, en ik ben een roker, en verbaasde me in deze tijd van het wegpesten/buitensluiten van de verstokte rokers, over de prima rookzaal boven aan de trap aan het eind van de muntjes/drinken hal.

De afzuiging was zo goed dat als je er met 50 man stond te roken, niemand in de rook stond.

3: Had Sting nooit eerder gezien, omdat er zoveel is wat ik mooi vind, maar probeer nu vooral de oudere artiesten te zien als ik de kans heb. Een paar van mijn favorieten zijn overleden zonder dat ik ze heb gezien. Ook al wist ik dat ze speelden, dacht, volgende x, kan nog wel.....nou, niet dus.

Overkomt me nu niet meer.

Als ik iets mooi vind, en het speelt in nl of dl, gewoon gaan, want straks vallen ze dood neer

4: Ozzy dus, ga voornamelijk om de man zelf, mijn mams was altijd fan, ik vond ze'n serie leuker..

Waar ik heel erg naar uitkijk is Van Morisson 10 dec. Zag hem zo'n 10 jaar terug, ook in duitsland, best concert ever!

Alles wat die man aanraakt veranderd in goud. Altijd de beste blazers en verdere band om zich heen.

Het is de meest saaie show die er bestaat qua performance, want hij staat al 40+ jaar als een zoutzak sjagerijnig te zijn op dat podium, maar wat een muziek!
quote:MocyMoos schreef op 20 november 2013 @ 23:47:

[...]





Ik dinsdag in de ZiggoDome.



Al eerder in die zaal geweest?

Zo ja, hoe is het geluid?

Heb zelf 2 concerten te gaan daar, en nog nooit eerder geweest. Ben heel benieuwd.

Als je ziggo mag geloven is het het beste geluid van nederland...en beyond, haha
quote:alcoholvrij schreef op 20 november 2013 @ 09:32:

Wat vinden jullie van het Northsea Jazzfestival? Ieder jaar treden daar grote namen op. Het afgelopen jaar traden Sting, Santana, John Legend en nog meer grote namen op. Zelfs Prince liet onverwachts zijn neus zien.



Ik denk er aan om volgend jaar een 3dagen kaart te kopen.



Had daar vorig jaar naartoe gewild, juist omdat daar zoveel kwaliteit speelt.

Mijn vakantie kwam er echter tussendoor, door een reis die niet op een andere datum kon, en op het laatste moment werd bekend dat Van Morisson ook op zou treden. Had al jaren niet meer hier opgetreden, en net die paar dagen was ik er niet, balen! Maar goed dat de vakantie top was, en ik hem volgende maand alsnog live zie.

Lijkt me toch 1 van de betere festivals, ga nooit naar festivals, want de beelden van mensen in de modder trekt me niet echt, maar northsea is toch wel een andere strekking, en ga er ook zeker toch een x naartoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:cadou schreef op 23 november 2013 @ 05:59:

[...]





Had daar vorig jaar naartoe gewild, juist omdat daar zoveel kwaliteit speelt.

Mijn vakantie kwam er echter tussendoor, door een reis die niet op een andere datum kon, en op het laatste moment werd bekend dat Van Morisson ook op zou treden. Had al jaren niet meer hier opgetreden, en net die paar dagen was ik er niet, balen! Maar goed dat de vakantie top was, en ik hem volgende maand alsnog live zie.

Lijkt me toch 1 van de betere festivals, ga nooit naar festivals, want de beelden van mensen in de modder trekt me niet echt, maar northsea is toch wel een andere strekking, en ga er ook zeker toch een x naartoe.

Moet je echt doen. De sfeer is er overweldigend, het is niet uit te drukken in woorden. Het publiek is zooo verschillend, van hippies tot hardrockers, verschillende culturen, leeftijden, high society, 'normale mensen' van alles! In de hallen kom je geregeld een muzikant tegen die zicht uitleeft op zijn saxofoon/drumstel/gitaar waar hordes publiek omheen uit hun dak staan te gaan. Kortom, het is echt een feest!



Om de sfeer te proeven kun je foto's bekijken op de NSJ website. Ik ben echt fan!
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en 20 januari gaan we naar Robin Thicke en Maroon5 in de Ziggodome !!!
Doe mij maar een bakkie pleur...!
quote:alcoholvrij schreef op 23 november 2013 @ 08:44:

[...]



Moet je echt doen. De sfeer is er overweldigend, het is niet uit te drukken in woorden. Het publiek is zooo verschillend, van hippies tot hardrockers, verschillende culturen, leeftijden, high society, 'normale mensen' van alles! In de hallen kom je geregeld een muzikant tegen die zicht uitleeft op zijn saxofoon/drumstel/gitaar waar hordes publiek omheen uit hun dak staan te gaan. Kortom, het is echt een feest!



Om de sfeer te proeven kun je foto's bekijken op de NSJ website. Ik ben echt fan!



Ja, het lijkt me ook echt een festival waar je nog eens leuke nieuwe kennissen op kan doen die ook van muziek houden!

Nog nooit gegaan, omdat ik die pinkpop/parkbos/bospop etc. ken van de leuke items in het journaal over de stromende regen, en dan van die woodstock achtige moddertaferelen, maar volg nu al jaren northsea op tv, en vaak mooie overdekte zalen, en geen muddy grasveld :-)

En vooral puike optredens!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, op het NSJ blijf je tenminste schoon en niet onbelangrijk... het openbaar vervoer (metro/bus) is op loopafstand
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Alle reacties Link kopieren
Eric Burdon in het Paard



Ik heb me geen minuut verveeld, het was een goed, gezellig, swingend optreden. De man is oud en stram, hij doet soms wat pogingen om te dansen, maar dat vonden we er wat link uitzien... Af en toe moest hij aan de inhalator (daar hadden we heel goed zicht op), maar zingen kan die nog steeds erg goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven