Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
Gelukkig ben ik niet alleen in mijn ergernis van over die Brise reclame.



En fijn dat de Always reclame waarin maandverband verandert in parasols, zonnebedjes en waterlelies al een tijdje niet meer op TV is. En dan de slogan 'Have a happy period'. Welke l*l heeft dat bedacht?
Nou ik gebruik al jaren ob maar je moet niet denken dat ik elke week ga crowdsurfen !



Die sokkenvent, haalt die ze niet uit de droger ?

Die nieuwe reclame van Heineken vind ik ook tenenkrommend, waar is de leuke walking fridge gebleven ?
Alle reacties Link kopieren
De MAC wrap lijkt me heeeeeeeerlijk :D
Ook erg. Die honden met blinkende kunstgebitten van Pedigree.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 10 maart 2012 @ 19:39:

[...]



Precies wat ik ook zei, toen ik deze reclame voor het eerst zag.

Wat ik ook een verschrikkelijk vind is die van Sanybroyeur (schrijf je dat zo?) Ik versta, aan het begin altijd: "achterlijke deur" maar volgens mij zegt ze dan toch iets anders. En alsof je met die sanybroyeur zomaar over een wc kan maken. Je zal toch leidingen moet verleggen.Whahaha, ik zei net nog hier zegt ze nu "achterlijke deur". Dat versta ik dus ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:naima1981 schreef op 09 maart 2012 @ 17:53:

Die van dat topmodel voor Esprit snap ik niet (is het Giselle Bundchen?)

Ze houd me toch een vaag oppervlakkig praatje over iets wat voor altijd moet blijven en emoties...snap niet wat het met Esprit te maken heeft. W.s. gokken ze erop dat iedereeen haar zo mooi vind om te zien dat de strekking van haar verhaal toch niet doordringt...supervaag!



Die snap ik ook niet. Eerst laten ze een bank zien, dus ik dacht dat het om de bank ging. Staat daar verder dat model wat onsamenhangend te praten...... en dan zie je Esprit.....

Hele vreemde reclame.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weer 1: die van die zonwering Somfy of zoiets?

Ze zeggen in deze reclame dat je met Somfy je emoties onder controle hebt???

Ik snap het niet, want het gaat over zonwering van je huis??

Mevrouw zit in de auto en kan dan met afstandbediening de zonwering besturen, zodat ze haar emoties onder controle heeft??
Gotsie, iemand zei het nog in het Wet van M. topic (geloof ik) en daarna kwam die, natuurlijk, in de tags.



Achterlijke deur... sanibroyeur mensen; jullie zijn niet de enige;



https://www.facebook.com/ ... nibroyeur/389139891101332
Alle reacties Link kopieren
Die rare witte pan van tell sell. Wordt veel warmer waardoor je beter kunt koken, zo warm dat het eten doorkookt als je de pan van het gas haalt... Eeeh, nee mafkezen van tell sell, als een pan zo warm wordt dan brandt alles erin aan.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Dan die debiele verfspuit, ook van tell sell. Waar blijft alle verf die je ernaast spuit eigenlijk?
óu sont les neiges d'antan

Die met Gisele over dat ze kleur zo belangrijk vindt is ook irritant. Want wat heeft ze zelf aan? Een heel flets setje wat haast verwassen lijkt qua kleur!
Alle reacties Link kopieren
Nog een: Cassave chips van Conimex?



In Azi"e eten ze niet drie keer per dag. Ze hebben hier namelijk lekkere snackjes, Chips! Nu ook verkrijgbaar in Nederland.



Nee da's gezond. Laten we een maaltijd vervangen door een zak chips, net als in heel Azie waar ze zich ook klem eten aan chips.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
En de allerraarste zie ik net (mobiele telefoonprovider):

Bij ons betaal je niet voor dure commercials...



Waar zit ik dan naar te kijken ?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Hoe irritant de reclame ook is, hebben de bedrijven het toch goed gedaan. Gratis reclame op Viva form.



Die met Gisele is overigens een hele sterke. Maar jullie willen het marketingverhaaltje vast niet horen :P
Alle reacties Link kopieren
Ik mijd altijd bewust de producten van bedrijven die reclame maken waar ik me aan erger. Dat is iedere reclame in de gebiedende wijs: ga naar, koop nu, surf naar, bel!

Nee dus. En producten die iets beloven waarvan mijn gezonde verstand zegt dat het niet kan, koop ik ook niet.



Hoe werkt zo'n strategie dan voor de producent, Laque?
óu sont les neiges d'antan

quote:laque schreef op 18 maart 2012 @ 16:18:

Hoe irritant de reclame ook is, hebben de bedrijven het toch goed gedaan. Gratis reclame op Viva form.



Die met Gisele is overigens een hele sterke. Maar jullie willen het marketingverhaaltje vast niet horen :PDat had je nou nèt niet moeten zeggen, nou word ik juist nieuwsgierig !
Ik weet het Laque, mijn vriend zit ook in de reclame... Als er maar over gepraat wordt, dan is het goed. Wat dat betreft doe je het goed als je hier door veel mensen genoemd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:evygreat schreef op 12 maart 2012 @ 22:29:

Ook erg. Die honden met blinkende kunstgebitten van Pedigree.Mijn man moet daar zó vreselijk om lachen dat ik die reclame daardoor juist wel weer leuk ben gaan vinden.
quote:yvonjaspers schreef op 18 maart 2012 @ 17:21:

[...]



Mijn man moet daar zó vreselijk om lachen dat ik die reclame daardoor juist wel weer leuk ben gaan vinden. Ik vind 'm eigenlijk ook wel leuk, vooral omdat je in eerste instantie helemaal niet verwacht dat er een menselijk gebit te voorschijn komt. Staat wel lollig (denk dat ik binnenkort zo'n gebit voor poes en kater laat aanmeten )
Alle reacties Link kopieren
Mij stoort vooral de reclame op de Youtube. Je kunt geen liedje meer opzetten of er gaat iets aan vooraf, en ik ben er vrij zeker van dat ze dat heel goed "targetten". Bij mijn vriend is het om de haverklap iets voor de Hubo, en die krijg ik nou nooit.
Alles is liefde
Alle reacties Link kopieren
wat ik ergelijk vind is de reclame met rene froger dat ie schor zingt van bel je schor zo zwaar irritant.,als hij erop komt zap ik snel verder.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:charlene1984 schreef op 18 maart 2012 @ 17:27:

Mij stoort vooral de reclame op de Youtube. Je kunt geen liedje meer opzetten of er gaat iets aan vooraf, en ik ben er vrij zeker van dat ze dat heel goed "targetten". Bij mijn vriend is het om de haverklap iets voor de Hubo, en die krijg ik nou nooit.

En de reclames van de omroepen voor hun eigen programma's. Als ik wil weten wat er dinsdag op tv komt kijk ik dan wel in de krant.



Ook rete-irritant zijn de reclames op national geographic. Iedere 10 minuten komt dezelfde reclame langs. Zes keer per uur horen over dosign engineering. Wanneer heb ik als particuliere tv kijker sowieso ooit een ingenieurs bureau nodig?

Kunnen ze daar niet gewoon adverteren in een vakblad?
óu sont les neiges d'antan

En wat is dat toch met de slogan "Nu overal te koop" bij bijvoorbeeld cd's. Als ik naar de slager ga dan heeft hij toch echt niet de nieuwste cd van Pietje Puk naast de leverworst liggen hoor
Die steeds weer terugkerende Thalys reclame. Met hun beautiful hi-fi en meals. Jaja.

En al het personeel doet rare dansjes.
groene kreeft...nou bjoetiful hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven