Entertainment alle pijlers

Pretpark Abonnement

19-04-2014 09:33 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (gezin met 2 kinderen) overwegen een abonnement op de Efteling. We gaan dit jaar niet op vakantie en vonden dit wel een leuk idee. Aantal argumenten....



Voordelen:

- een heel jaar onbeperkt hierheen

- eenmalig gratis toegang op phantasialand en Moviepark

- korting op andere parken

- niet alles in 1 dag hoeven proppen



Nadelen of tegenargumenten:

- toch wel flink bedrag

- afstand is 75 minuten met de auto vanuit huis

- niet meer naar andere parken gaan

- via ah.nl kun je ook een aantal keer naar de efteling



Pffff ben echt een twijfelmuts hoor maar ben benieuwd naar jullie reacties en misschien naar andere abonnementhouders op de efteling? Zijn dat altijd mensen die er bijna om de hoek wonen?
Nien, er zijn zoveel verschillende musea, daar kan je niet echt een bepaald type tegenover zetten vind ik. Het Spoorwegmuseum is meer pretpark en een echt 'doemuseum.' Terwijl het Rijksmuseum echt een klassiek 'kijkmuseum' is. En zo is er zoveel!
Wij hebben net voor de tweede keer een abonnement op Disney afgesloten. We zijn echte Disney fans en gaan een paar keer per jaar een (lang) weekend naar Parijs. Dan gaan we dus niet op strandvakantie, het geld moet ergens vandaan komen tenslotte . Maar wij genieten zo van de koppies van de kinderen dat we geen seconde aan het strand denken. En het blijft afwisselend, het thema in het park, de figuren, de shows, de parade...oh ik wil weer gaan.



Efteling abonnement hebben we één keer gedaan, voor 4 maanden. Vonden we ook leuk maar toen was het ook klaar.
Alle reacties Link kopieren
Zus en gezin hebben al jaren een abonnement voor de Efteling; maar woont letterlijk op 5 minuten van het park.

Zij gaat dus ook rustig een paar uurtjes op woensdagmiddag.



Als je er zo'n eind voor moet rijden zou ik het nooit doen; dan ga je niet even voor een verloren uurtje op een middag.
Zo'n abo haal je er juist uit doordat de kinderen na schooltijd nog even 'n paar uurtjes kunnen gaan. En dan verveelt 't volgens mij ook niet zo snel als dat je gelijk verplicht een hele dag moet omdat je een paar uur moet rijden. Bovendien kunnen de kids dan ook niet gewoon alleen gaan, maar zijn altijd afhankelijk van de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Hier raakte de kinderen niet uitgekeken op de efteling. Zeker omdat de iets oudere kinderen met hun vriendjes van school afspraken. En ik vond het dan ook geen straf om met de mede moeders 'opgezadeld' te zitten. Soms gingen de kinderen ook nauwelijks ergens in maar genoten van het straattheater. Nu is dat in de loop der jaren wel heel erg wegbezuinigd, jammer. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat we de officiële ingang niet eens in waren geweest. Toen stond er nog een draaimolen/carrousel voor de ingang. De kinderen wilde daar in, en nog een keer en nog een keer. Nou ja ik zat goed daar in het zonnetje. 1 1/2 uur later besloten niet meer de puf te hebben alsnog het park in te gaan. En als de kinderen dat weten binnen een paar dagen weer terug te mogen slikken ze dat voor zoete koek.
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd is een abonnement op de Efteling een behoorlijke investering, en niet eentje die jullie er met plezier/gemak uit gaan halen vrees ik.



In mijn ogen zijn de abonnementen echt alleen interessant als je rond de 30 minuten bij het park kunt zijn. Zelfs toen ik er in twintig minuten kon zijn is een abonnement nooit aantrekkelijk geweest voor mijn ouders.



Het is een vergissing dat je 'even' naar de Efteling gaat. Op de een of andere manier vreet dat energie en vergt het ook nog wat organisatie. Na school het park in duiken is echt alleen weggelegd voor de inwoners van Kaatsheuvel.



Ik vond als kind twintig minuten rijden naar de Efteling al een eeuwigheid duren, laat staan 75 minuten. Maar dat is ook afhankelijk van hoe geduldig het kind is natuurlijk.



Ik zou het geld lekker in jullie zak houden en er afwisselende uitjes mee gaan doen. Museum hier, pretpark daar, uitje naar de dierentuin?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord van een 6 maanden abo. Dan betaal je naar verhouding meer dan voor een jaarabo, maar dan is je totaalplaatje toch goedkoper. Staat me ook bij dat je dat maar 1 keer per 3 jaar mag doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Discover schreef op 19 april 2014 @ 13:18:

Zoals gezegd is een abonnement op de Efteling een behoorlijke investering, en niet eentje die jullie er met plezier/gemak uit gaan halen vrees ik.



In mijn ogen zijn de abonnementen echt alleen interessant als je rond de 30 minuten bij het park kunt zijn. Zelfs toen ik er in twintig minuten kon zijn is een abonnement nooit aantrekkelijk geweest voor mijn ouders.



Het is een vergissing dat je 'even' naar de Efteling gaat. Op de een of andere manier vreet dat energie en vergt het ook nog wat organisatie. Na school het park in duiken is echt alleen weggelegd voor de inwoners van Kaatsheuvel.



Ik vond als kind twintig minuten rijden naar de Efteling al een eeuwigheid duren, laat staan 75 minuten. Maar dat is ook afhankelijk van hoe geduldig het kind is natuurlijk.



Ik zou het geld lekker in jullie zak houden en er afwisselende uitjes mee gaan doen. Museum hier, pretpark daar, uitje naar de dierentuin?

Ik woonde zelf destijds in een naburig dorp en ja ik ging echt wel gewoon voor een uurtje. Ook al had ik zes kinderen mee te zeulen waarvan de jongste nog een baby. Nu vind ik zelf 75min wel veel inderdaad voor zo maar even. Ik denk dat 30min dan het maximum is om echt voor een of twee uurtjes te gaan. En ja het vergt energie maar dat doen kinderen per definitie en als je wat leuks met ze gaan doen dan krijg je die energie dubbel en dwars terug. Bovendien had ik nog altijd de goede hoop dat als ik gelijk uit mijn werk met de kinderen de hort op ging mogelijk mijn man het eten al klaar had zodra ik thuis kwam en zo ook op de zaterdagen als we vaak wel de hele dag gingen. Man vind pretparken namelijk verschrikkelijk dus heeft nooit een abonnement genomen. Maar mijn moeder had wel een abonnement en ging regelmatig mee. Wel handig als je in je eentje met zes kinderen bent. Zo ook een van mijn zussen.



Ben er zes jaar lang in het seizoen (toen was er nog geen winter efteling) minimaal een keer per week geweest. De kinderen bleven het heel erg leuk vinden. Alleen om de oudste heb ik weleens dubbel gelegen. Zijn vriendje ging naar bobbejaanland en toen kwam hij thuis met de vraag van waarom gaan wij nooit naar een pretpark.



Het speciale was er dus duidelijk op een gegeven moment wel af. Maar dat het niet meer speciaal is wil natuurlijk niet zeggen dat het minder leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op fietsafstand woonde, zou ik het zeker doen. Maar bij meer dan een uur rijden echt niet.



Je moet er geloof ik elke 2 maanden heen om een jaarabonnement eruit te halen. Dan zou ik liever bijvoorbeeld 3 keer zonder abo gaan in dat jaar (eventueel met een kortingsactie of met Airmiles) en de rest van het geld in m'n zak steken. En het jaar erop weer 3 keer.



Vergeet ook de bijkomende auto/treinkosten niet, als je zo ver weg woont. En telkens een ijsje of kopje koffie tikt ook aan met een gezin. Met 700 euro ben je er echt nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 april 2014 @ 12:20:

Zo'n abo haal je er juist uit doordat de kinderen na schooltijd nog even 'n paar uurtjes kunnen gaan. En dan verveelt 't volgens mij ook niet zo snel als dat je gelijk verplicht een hele dag moet omdat je een paar uur moet rijden. Bovendien kunnen de kids dan ook niet gewoon alleen gaan, maar zijn altijd afhankelijk van de ouders.





Precies, dat dacht ik ook.



Wij hebben jarenlang een abo op de dierentuin gehad, < 5 min fietsen

Het begon met vaak op zondagochtend er naar toe 1-2 uurtjes, later de kinderen in de speeltuin of rondlopend en ik met boek op een bankje/ terras naar uiteindelijk de kinderen zelf even een uurtje waarbij ik soms meeging.



In het begin had je ook nog x vrijkaartjes voor andere dierentuinen , nu is dat 50% korting geworden, nog steeds aantrekkelijk

Wij haalden het er dik uit jarenlang. Maar een pretpark is heel anders vind ik, tenzij je op fietsafstand woont
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ieder jaar een abonnement op de dierentuin. Maar met ons gezin van acht personen kost een jaar abonnement nog geen twintig euro meer dan 1x entree betalen. Dus zelfs al gaan we maar een keer per jaar maar dan net binnen die 12 maanden voor het volgende jaar weer dan hebben we het er dik en dubbel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 19 april 2014 @ 16:40:



Vergeet ook de bijkomende auto/treinkosten niet, als je zo ver weg woont. En telkens een ijsje of kopje koffie tikt ook aan met een gezin. Met 700 euro ben je er echt nog niet.



Dat van die autokosten ben ik met je eens, tenzij je een auto van de zaak hebt natuurlijk.

Maar er zijn zo veel plekken in het park waar je kunt gaan zitten en je eigen eten/drinken kunt nuttigen. Als je niet wilt, hoef je geen cent uit te geven.
Als je 75 minuten van de efteling af woont zou ik kijken naar een park dichterbij, afhankelijk van waar je woont is er altijd iets te vinden en de meeste parken hebben aantrekkelijke kortingen zoals 1x 50% korting op de efteling, en sommige andere parken voor 50% korting of zelfs 1x per jaar gratis.
Toch leuk dat TO ook nog even komt reageren.
Ik ben dol op de Efteling, mijn kinderen ook. Maar dit wil ik bijzonder houden. En als je elke week gaat is het niet meer bijzonder om te gaan, nog steeds leuk, maar niet bijzonder.

Wij hebben 3 jaar een abonnement op Blijdorp gehad en toen hadden we het wel gezien. Nu hebben we een abonnement op Plaswijckpark, veel goedkoper en afwisselend. Er is een speeltuin, binnen speeltuin, waterspeeltuin/peuterbad en er zijn dieren. Dit wordt het tweede jaar en we zien wel hoe lang het leuk blijft.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet gewoon beter een abonnement op de dierentuin nemen? Een museumjaarkart erbij en dan heb je nog steeds geld over om 1 of 2 keer naar de efteling en andere parken, de bioscoop etc.. te gaan voor hetzelfde geld als wat je voor een jaarabbo betaald.



Als je 75 minuten moet reizen is de lol er al snel van af. Het lange reizen gaat je dan op den duur toch wel tegen staan.
Een dierentuin heb je toch na 2 keer wel gezien? Daar heb je geen spannende rides.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan welke. Tegenwoordig hebben de meeste dierentuinen wel meer dan alleen aapjes kijken.



En als het je om rides gaat kan je ook een 3 parkenpas kopen voor walibi, hellendoorn en dolfinarium. Krijg je ook gratis entree voor 3 andere parken in belgie en dat tegen de helft vd prijs voor de efteling.



To moet het zelf weten, maar 75 minuten reistijd en minimaal 700 euro per jaar? Hoe vaak ga je er dan daadwerkelijk gebruik van maken. Lijkt e niet dat je er dan voor een uurtje of 2, 3 even heen gaat. En als je daar de hele dag rond slentert, hoe lang nog voordat je het wel eens gezien hebt daar?



Tel daar ook nog de benzinekosten bij.
quote:elninjoo schreef op 19 april 2014 @ 11:08:

Voor mensen die in Kaatsheuvel zelf wonen is het zeker interessant 'n abo te nemen, Die krijgen hem volgens mij gratis. Dacht dat ik een kennis uit Kaatsheuvel dat hoorde zeggen.
quote:elninjoo schreef op 20 april 2014 @ 08:30:

Een dierentuin heb je toch na 2 keer wel gezien? Daar heb je geen spannende rides.Dierentuin is écht heel leuk hoor. Ook met kleine kinderen. Wij hebben twee keer een jaarabbo gehad. Je gaat dan ook sneller voor maar twee uurtjes. Gingen we even op en neer wanneer er aapjes geboren waren, of andere beesten. Of gewoon even een paar uurtjes in de speeltuin van de zoo. Wij zijn er in 20 minuten, dus dan is dat ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
blijft zo'n park een jaar lang leuk?



Ik zou denken dat op een gegeven moment een ritje in de python net zo saai gaat worden als een ritje in de tram.



Dan kun je beter een stoere sport gaan doen als rotsklimmen of windsurfen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:elninjoo schreef op 20 april 2014 @ 08:30:

Een dierentuin heb je toch na 2 keer wel gezien? Daar heb je geen spannende rides.Mij lijkt een dierentuinabbo juist leuker. Als er dieren zijn geboren kun je ze echt volgen in hun ontwikkeling. En bovendien kun je door de dierentuin ook wel een wandeling maken zoals je een wandeling door het park zou maken. Een beetje om je heen kijken, genieten van de beestjes en het groen. Ik zou juist op de spannende rides van een pretpark uitgekeken raken, omdat die na tig keer heus niet zo spannend meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 20 april 2014 @ 11:32:

[...]



Die krijgen hem volgens mij gratis. Dacht dat ik een kennis uit Kaatsheuvel dat hoorde zeggen.Echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Sorry beetje laat maar veel van huis geweest (nee, niet naar de efteling)! Bedankt voor jullie reacties. Toch fijn om te lezen hoe anderen erover denken en dan ga je zelf ook wat logischer redeneren.

Hier zijn we alle 4 erg efteling-fan maar juist door 1 of 2 x per jaar te gaan blijft het bijzonder! En verder gaan we deze zomervakantie denk ik gewoon allerlei pretparken bezoeken.
Ik denk dat je groot gelijk hebt. En houd voor andere kaartjes Marktplaats in de gaten. Er staan vaak kaartjes van pretparken op die mensen hebben gewonnen bij verschillende loterijen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven