Entertainment alle pijlers

The Walking dead 6.2. Attack of the Wolves

28-10-2015 12:16 3010 berichten
If more people become a part of us, we get stronger.



Een topic waarin we speculeren en napraten. Waarin we lachen, huilen, griezelen en genieten van een goed verhaal, spannende plotwendingen en mooie plaatjes. Waarin we praten over ships, bloemetjestruien en spaghetti.



Wil jij dit ook? Aarzel niet en kom erbij! Iedereen is welkom, of je nou fan bent van het eerste uur of pas sinds seizoen 6.



Beantwoord deze drie simpele vragen en word automatisch lid van TWD Team Viva.

1) Wie is je favoriet?

2) Wie ship je?*

3) Waarom?

* When someone says "I ship them" it means that someone supports a romantic relationship between two people.- Urban Dictionary



Hier de link van het vorige topic.

Let op: in principe volgen we het uitzendschema zoals die in Nederland wordt uitgezonden. Die loopt 24 uur achter op Amerika, dus als je streamt en de nieuwste aflevering al gezien hebt, geen spoilers aub!

Ook spoilers vanuit de comics worden niet op prijs gesteld.

Ben ik nou de enige die de aflevering van Morgan een snoozefest vond?
quote:Starshine schreef op 30 november 2015 @ 23:56:

Wat deden Carol en Morgan eigenlijk buiten? In de vorige aflevering maakte Carol de deur van het huis dat als gevangenis fungeert open en komt daar Morgan tegen. Zijn ze een rondje gaan lopen toen de toren viel?Het enige wat ik kon bedenken was inderdaad afgekomen op het lawaai van de omvallende toren. Vond het ook al een beetje apart.
quote:Lovestar schreef op 01 december 2015 @ 00:02:

[...]





Blijft ie nog steeds mekkeren over cache vol Hele computer opnieuw opstarten, ja dat is kut.
quote:mama_lin schreef op 01 december 2015 @ 00:06:

Ben ik nou de enige die de aflevering van Morgan een snoozefest vond?Ik vond hem erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 01 december 2015 @ 00:06:

Ben ik nou de enige die de aflevering van Morgan een snoozefest vond?Nee. Al vond ik hem zelf wel fantastisch. Een collega van mij vond er ook geen reet aan en is ergens halverwege ook daadwerkelijk in slaap gevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merlijne schreef op 01 december 2015 @ 00:07:

[...]





Het enige wat ik kon bedenken was inderdaad afgekomen op het lawaai van de omvallende toren. Vond het ook al een beetje apart.Als dat zo is waarom heeft morgan de dokter alleen gelaten met die wolve.
Alle reacties Link kopieren
Vond dat zo vreemd.
Ach we weten het in het volgende jaar allemaal pas. Ik ben zoooo benieuwd. Ben ook benieuwd wat ze ipv TWD gaan uitzenden.

Ik ga nu iig even de kleine meid voeden, de droger leeghalen en lekker op bed. Morgen weer verder speculeren! Truste dames
quote:Dragisa schreef op 30 november 2015 @ 23:47:

O, ik kom net nog een leuk feitje tegen

In het originele script komt ook een scene voor met Heath. Echter tijdens het opnemen van deze scene raakte de acteur in kwestie lelijk gewond. Zodoende konden ze de scene niet geheel afmaken en is deze geschrapt.



Ik vind dat altijd van die leuke dingetjes om te weten



Inderdaad leuk.



quote:Liadan schreef op 30 november 2015 @ 23:53:

Dat is 1 van de weinige Alexandrianen die het gaat overleven (denk ik). Leuk weetje is dat trouwens, Dragisa.



Ik ben benieuwd of Sam het gaat overleven. Hij zag er slecht uit.Het is een slimmerd en sterk, dus die overleeft het wel. Ik hoopt het, wat het is een aanwinst voor TF
quote:Starshine schreef op 01 december 2015 @ 00:08:

[...]



Hele computer opnieuw opstarten, ja dat is kut.Maakt niet uit, want de volgende dag bv, blijft ie mekkeren. Denk dat het iets te maken heeft met thumbnails die vol zitten ergens in een mappie. Maar ben bang wat te doen, want straks doe ik iets heel erg verkeerds
quote:mama_lin schreef op 01 december 2015 @ 00:06:

Ben ik nou de enige die de aflevering van Morgan een snoozefest vond?Nee hoor, ik vond het ook heel erg saai. Voor mij misschien zelfs de saaiste aflevering tot nu toe.
Ik ga ook tukken....

Slaap lekker allemaal!



Ps: Begrijp ik nou goed dat er een break is met de afleveringen tot volgend jaar?
Alle reacties Link kopieren
Yes, the mid season break is upon us. Tot 15 februari mogen wij wachten op de tweede helft van seizoen 6.



Welterusten allemaal en tot morgen!
dit vond ik wel weer komisch



Zo.

Er kwam wel van alles samen gisteren. Ik vond het een prima MSF, de echt grote cliffhangers horen toch in de echte finale wat mij betreft.

Ik denk dat het verschil tussen 6a en 6b vooral zit in de manier van vertellen. 6a is maar 1 dag vanuit drie punten vertelt. Ik denk dat 6b langere tijd in beslag neemt en dan gewoon vanuit 1 punt (hooguit 2, want komt team SAD daar weg? Was die gast op die motor die het woord deed trouwens Wade? Ja toch?).

Waar is Dwight dan heen met zijn vrouw en Daryls spullen? Komen zij per ongeluk bij Alexandria en komt de rest zo erachter waar ze gebleven zijn?

Zijn ze toch terug bij de groep die ze ontvlucht waren?

Ik geloof niet dat ze gewoon helemaal weg zijn of dood, het krijgt vast een staartje. Dat ze team SAD toch helpen omdat Daryl hun geholpen heeft (en omdat ze zich toch ergens schuldig voelen vanwege de beroving).

En ach die Eugene...typisch wel dat hij nou nog steeds geen walker durft aan te pakken, ik dacht dat hij daar nu wel een beetje overheen was. Maar dan kan hij wel weer lock picken. Echt....wie kan dat nou?

Mijn voorspelling voor Eugene's dood: hij komt in een benarde situatie met Tara en/of Rosita en hij redt ze door zichzelf voor de walker te gooien. Misschien gebeurt dat al in in 609, dat hij achter die Wolf aan rent en zich op hem werpt. Denise kan dan terugrennen dat huis in, ze sluiten de deur en wolfman en Eugene worden opgevreten. Zo sterft Eugene toch nog als een held (wel jammer, want ik vind hem een lieverd die misschien niet kan vechten maar wel veel andere nuttige skills heeft die in deze wereld een beetje ondersneeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de laatste scene trouwens ook gemist dus dank daarvoor (en net als Liaden en Dragisa wist ik dat ook al seizoenen lang,denk al vanaf seizoen 1 toen ik pas begonnen was met kijken en eens googelde naar wat ik eigenlijk aan het kijken was).



Ik had verder een beetje mwah gevoel,had er meer van verwacht qua spanning en toch gehoopt dat er een stukje opgelost zou worden.

Dus Glenn en Maggie weer samen bijvoorbeeld,of dat Daryl etc een list bedachten om de walkers weg te lokken oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht trouwens ook meteen dat die motorgroep Wade en consorten waren. Blijft de vraag wie is de leider van de Wolves.
Carol.

Ik snap wel waarom ze daar en toen meteen die Wolf dood wilde hebben. Hoe vaak hebben we niet al gezien dat als je afwacht of iemand een tweede kans geeft, je het terugkrijgt?

Verdorie, een dag van te voren hebben ze net huisgehouden in de stad, Morgan had er al 5 weg laten lopen en die hadden Rick bijna gedood (daar was Carol ook al behoorlijk overstuur van). Dan ziet ze Morgan stiekem met Denise wegglippen en komt ze erachter dat Morgan gewoon een Wolf laat logeren en ook nog kostbare medicijnen aan hem wil verspillen.

Morgan gelooft gewoon dat hij zo iemand weer op het rechte pad kan brengen. Sorry, maar zelfs in onze tijd van veiligheid en uitgebreide psychiatrische mogelijkheden is dat al moeilijk. Die Wolf is een dolle hond en die moet je -oneerbiedig gezegd- afmaken.

Ongelooflijk dat Morgan die gast nog gaat verdedigen ook, terwijl hij nog letterlijk gezegd heeft dat hij iedereen dood gaat maken.

Carol is duidelijk bang en overstuur. Ze staat te trillen en te huilen, omdat ze vreest wat die gozer kan doen als hij ontsnapt. Ze wil Morgan niet doden, maar gaat het wel doen als hij haar er niet langs laat. Niet omdat ze daar van geniet, maar omdat ze haar familie en de gemeenschap veilig wil houden.





En enige dat ik dacht was: ´doe weg dat mes, pak je pistool.´



Ik ben heel benieuwd hoe het zich tussen Morgan en Carol nu verder gaat ontwikkelen.

Ziet Morgan in dat zijn manier ook niet kan? Dat hij niet wil doden, okay...dat wilde Tyreese ook niet. Maar laat het dan lekker aan een ander over. Met het laten leven van de wolves doet hij dat namelijk al: hij weet dat ze doorgaan met doden en hij laat ze. Sorry, maar ik vind het laf: zelf niet willen doden, maar moordenaars wel vrij laten lopen zodat zij kunnen doden. In de echte wereld was hij gewoon medeplichtig aan moord geweest.

Hoe gaat hij het goedpraten als Denise doodgaat (of Eugene, volgens mijn theorie, als hij haar redt), als er nog meer mensen door die wolf doodgaan?
quote:dolfje schreef op 01 december 2015 @ 08:56:

Ik dacht trouwens ook meteen dat die motorgroep Wade en consorten waren. Blijft de vraag wie is de leider van de Wolves.negan en the wolves hebben niks met elkaar te maken. Negan hoort bij the saviors. Het zijn twee verschillende groepen.
nog even wat mcbride/reedus als photo twins.









Heb ik me net toch de allergrootste spoiler ever gelezen per ongeluk

Ik dacht even ergens wat backup info te lezen, maar er stond meer dan ik wilde lezen
Alle reacties Link kopieren
Wow, toch Eugene, heb ik me daar even in vergist! Maar de gelegenheid en locatie en zo had ik wel goed. Maar Eugene. Wow. Zo onnauwkeurig geformuleerd voor zijn doen.



Ik heb de hele aflevering op het puntje van mijn stoel gezeten, maar had zo graag een oplossing gezien! Beetje een afknapper dit.
Spreuken 18:2
Ha, hij stond natuurlijk behoorlijk in het nauw gedreven. Als hij ergens veilig stond, had ik wel een prachtige volzin van hem verwacht.



Iemand een idee waarom Sam buiten ineens tegen Jessie begon te kletsen?

Ik dacht eerst: ziet hij Denise met die wolf naar buiten komen of zo? Maar hij kijkt niet naar de straat maar strak naar zijn moeder.
Ik denk dat Sam iets ziet gebeuren en per se zijn moeder wil waarschuwen? Verder leek het erop dat Jessie Sam bijna zou zijn vergeten. Ik bedoel, iedereen was al ingesmeerd met ingewandenprut, klaar om te gaan. Dan komt Sam toevallig de kamer in en vraagt wat ze doen. WTF, je zorgt toch dat je je kinderen dan meteen bij je hebt? Ik vond het een vage actie. Dat Rick pas op het laatst Judith haalde, snap ik dan weer wel.

Eerst dacht ik dat ik de aflevering niet zo sterk vond, maar nu ik erover nadenk, komt er steeds meer naar boven. En gek genoeg bevindt Glenn zich nu juist in de beste positie, dat is snel veranderd.



Ik begrijp alleen niet waarom Daryl niet - al bukkend - gewoon BAM - over die motormuizen heen is gereden? Een dotje extra gas en....boem!
ja dat vond ik ook vaag. Zo van 'Ohja, laten we hem ook meenemen... '

Dit is toch traumatisch voor zo'n kind. Ziet dat Deanna bloedend naar binnen wordt gedragen, paniek in de tent. De deur wordt in z'n gezicht dichtgesmeten. Dan komt hij weer kijken en ziet hij dat iedereen ingesmeerd is met bloed en zooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven