Entertainment alle pijlers

Welke programma, serie of tekenfilm vond je leuk ??

30-07-2016 20:46 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag keken we naar Scooby Doo de film, ik realiseerde me hoe leuk ik die tekenfilm altijd vond, en ineens besefte ik hoe leuk ik televisie vroeger vond. Dynastie, Dallas,, Falcon crest., Het kleine huis op de prairie, of Spel zonder grenzen, Ter land ter zee en in de lucht, en al die tekenfilms geweldig vond ik dat, ik kan nog wel uren doorgaan.

Ik weet dat de jonkies onder ons nu hun wenkbrauw zullen ophalen en zich zullen afvragen waar ik het over heb. Maar wat was jou favoriete tv programma of tekenfilm van vroeger?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
En tussen twee haakjes, ik heb de rest van de dag de tune van Niels Holgersson in mijn hoofd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik keek bij voorkeur nooit naar programmas waar zo kinderachtig in gedaan werd door volwassen mensen. In mijn kindertijd had je film van ome willem en daar wilde een vriendinnetje altijd naar kijken en dan ging ik liever naar huis. Sesamstraat vond ik ook flauw. Gewone (teken)films of series vond ik veel leuker.
Shoot first, ask questions later!
quote:Kwebbeltje91 schreef op 31 juli 2016 @ 09:44:

Oh ja telekids!

en ik keek ook altijd naar die show met Peter Jan Rens. Ben even de naam kwijt.

En knightrider keek ik ook altijd De grote Meneer Cactus show! Die was ik vergeten neer te zetten, dat vond ik helemaal geweldig namelijk..
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntje021 schreef op 30 juli 2016 @ 23:01:

pfft heb je even: Animaniacs, Scooby -Doo, Beetlejuice, Droopy master detective, Tom & Jerry, de fabeltjeskrant, freggels, Teddy Ruxpin, Dexter's Lab, X-Men,Captain Planet, vrouwtje theelepel, de snorkels, Barbapappa, david de kabouter, ducktales



en tv series: Are you afraid of the dark, Ready or Not, the secret world of alex mack, Blossem, Full house 21 jump street ik en me nicht waren helemaal gek van Johnny depp



Ik kon maar niet op deze naam komen, wat mij betreft mag dit weer uitgezonden worden.

Verder Fame ( ik was verliefd op Leroy) Mork en Mindy ( nanno nanno), de Hulk.

En hoe heet dat programma ook alweer waarbij een vrouw vroeg : Kopje koffie glazenwasser? Barbapappa en Barbamamma met al hun barbakinderen, verder Pinokkio, en in de jaren 90 kwamen er ook talkshow's overwaaien vanuit Amerika, Jenny Jones, Ricky Lake en.....Jerry Spinger ( met al die heerlijke vechtpartijen)

Derrick, Onze ouwe, Columbo dat vond ik heerlijke detective series .

Oja en wie kent Remi alleen op de wereld nog en Candy Candy, ik moest altijd huilen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:streepjessokken schreef op 31 juli 2016 @ 10:36:

En tussen twee haakjes, ik heb de rest van de dag de tune van Niels Holgersson in mijn hoofd Ik al 2 dagen vrouwtje theelepel
quote:S7rin schreef op 31 juli 2016 @ 10:30:

Keek dan niemand naar Samson & Gert? Of ben ik de enige die het durft toe te geven? ????

Oww ja haha! Tuurlijk keek ik dat, toen was het nog leuk.

(Vooral die tekeningen, dan kreeg dat kindje, maar ook alle andere kindjes.... 'EEEEEEEEEN FILMPJEEEEEE'! )



Meneer de uil is ook nog niet genoemd..
Ik vond "The Tribe", een jeugdserie uit Nieuw-Zeeland erg leuk. En 21 Jumpstreet keek ik altijd!
quote:cerulli schreef op 31 juli 2016 @ 10:05:

[...]



Jij bent zeker ook ergens in de 20



Ligt het aan mij of kon er in de jaren '90 veel meer op tv? Rembo en Rembo, Purno, het is allemaal best extreem als ik er nu naar kijk. Er wordt gevloekt, er zit naakt, seks en geweld in, en ander politiek incorrect gedrag. Ik heb geen kinderen dus ik weet niet waar de jonkies tegenwoordig naar kijken maar ik heb de indruk dat kinderprogramma's nu veel braver zijn. Tenminste, ik denk niet dat een filmpje over een Homomuseum nu uberhaupt nog op tv zou verschijnen, laat staan als onderdeel van een kinderprogramma.



Ik snap nu wel waarom mijn ouders vroeger graag meekeken als ik voor de tv zat Als kind had ik niet door wat de achterliggende gedachte van sommige programma's was. Ik vond het wel anders dan anders en een hoog "poep en pies" gehalte hebben, maar ik kon er wel om lachen. Ik heb er ook niks aan overgehouden geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt toch ook zo te zijn dat de Fabeltjeskrant allerlei dubbelzinnigheden bevatte voor volwassenen? Als kind heb je daar toch nog geen erg in.
Shoot first, ask questions later!
Als kind: Sesamstraat, Mevrouw ten Kate, Buurman en Buurman, Achterwerk in de kast, de Freggles, Ovide, Boes...



Wat later, eind basisschool denk ik: The little house on the prairie, The flying doctors, Blossom...



Nog wat later, als puber: Heartbreak High, Commssaris Rex, Police Rescue, ER...



Niet echt zelf gevolgd maar met mijn moeder meegekeken toen ik eigenlijk nog veel te klein was om het te snappen of de ondertiteling goed te volgen: Cheers, Who's the boss, Saint Elsewhere, Derrick, Tatort, ...
quote:cerulli schreef op 31 juli 2016 @ 09:50:

Oh, en Ik Mik Loreland! Hoe kon ik die vergeten...



En er schiet me nog een herinnering te binnen: toen ik een jaar of 8 was had ik om 5 uur balletles en als ik thuiskwam had de rest van de familie al gegeten. Voor mij hadden ze dan een bord warm gehouden en dan mocht ik met mijn bord op schoot naar The Muppet Show of Waku Waku kijken.



Ik ga maar even iets anders doen voor ik dit hele topic volspam...



O helemaal vergeten! Was er toch echt behoorlijk verslaafd aan.

Net als aan Derrick
quote:redbuIIetje schreef op 31 juli 2016 @ 10:54:

Het schijnt toch ook zo te zijn dat de Fabeltjeskrant allerlei dubbelzinnigheden bevatte voor volwassenen? Als kind heb je daar toch nog geen erg in.Ooh is dat zo? Ik ga binnenkort maar eens een aflevering terugkijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva_Fiona schreef op 31 juli 2016 @ 11:00:

[...]





Ooh is dat zo? Ik ga binnenkort maar eens een aflevering terugkijken Net even gegoogled en het blijkt niet om dubbelzinnigheden te gaan maar om zinsspelen op de politieke situatie. Denk dat terugkijken dus niet veel herkenning zal oproepen tenzij je je in politiek uit de 70-er jaren hebt ingelezen
Shoot first, ask questions later!
Het schijnt dat er in sommige (?) songteksten van k3 ook van die aparte zinnen zaten.. haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 31 juli 2016 @ 09:32:

[...]





Oh ja, daar keek ik ook graag naar. Maar ik vond Heartbreak High toch leuker.Mee eens, Heartbreak High was super. En was een beetje verliefd op Drazic
Alle reacties Link kopieren
quote:cerulli schreef op 31 juli 2016 @ 09:50:

En toen ik heel klein was Tik Tak, kent iemand dat nog (een psychedelisch peuterprogramma met kleurtjes en muziekjes, ik vind het nog steeds mooi)?

Ik ken het nog en keek het trouw als peuter Kan me zelfs het intro nog herinneren!
quote:redbuIIetje schreef op 31 juli 2016 @ 11:13:

[...]



Net even gegoogled en het blijkt niet om dubbelzinnigheden te gaan maar om zinsspelen op de politieke situatie. Denk dat terugkijken dus niet veel herkenning zal oproepen tenzij je je in politiek uit de 70-er jaren hebt ingelezen



Hahaha nee dat niet, maar het is wel een leuk weetje.



Wikipedia:

Ogenschijnlijk was het programma bedoeld voor kleuters, door Meneer de Uil aangesproken als kijkbuiskinderen, maar door allerlei toespelingen op de landelijke politiek was het ook voor veel volwassenen een leuk programma. Zo werkte in een periode dat Joop den Uyl minister-president was van Nederland, een Meneer de Uil die uit de Fabeltjeskrant voorlas bij veel mensen op de lachspieren.
Alle reacties Link kopieren
Al veel herkenbare dingen voorbij zien komen, leuk! ik denk nog aan De Droomshow!
Bassie en adriaan keek ik ook altijd graag. Vond alleen die nar heel eng destijds haha.
quote:redbuIIetje schreef op 31 juli 2016 @ 10:37:

Ik keek bij voorkeur nooit naar programmas waar zo kinderachtig in gedaan werd door volwassen mensen. In mijn kindertijd had je film van ome willem en daar wilde een vriendinnetje altijd naar kijken en dan ging ik liever naar huis. Sesamstraat vond ik ook flauw. Gewone (teken)films of series vond ik veel leuker.



Vond en vind ik ook niets. Ik mocht van mijn ouders wel naar Villa Achterwerk kijken maar liever niet.



Waar ik ook heel graag naar keek was Breaker High! Ik wilde ook naar school op een boot met Ryan Gosling.
looney tunes hoe kan ik die vergeten
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 30 juli 2016 @ 21:02:

De oude Nikita serie en Beverly Hills 90210

Duitse crimis als Der Alte, Derrick. Oostenrijkse helicopter reddings serie waarvan ik de naam kwijt ben. Rex, maar die heb ik onlangs helemaal op 13th Street gezien.Medicopter 117
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit!



Ik keek erg graag naar The flying doctors,McClouds daughters,Buffy.



En ik ben gek op duitse series..Commissaris Rex,Cobra 11,Derrick,Tatort,der Clown,Medicoper 117,Auf achse. :-) :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:saskia18 schreef op 31 juli 2016 @ 12:24:

[...]





Medicopter 117 Thanx, die bedoel ik idd!
Shoot first, ask questions later!
quote:blue_lagoon schreef op 31 juli 2016 @ 11:22:

[...]





Mee eens, Heartbreak High was super. En was een beetje verliefd op Drazic

Mijn zusje en ik ook, was overivens zn achternaam, da weet je he? Zn voornaam officieel is Bogdan. (Heb die serie echt veel gekeken)



Saved by the bell is nog niet genoemd, met krullebol Zack en die blonde betweterige knul.

En full house vond ik ook leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven