Entertainment alle pijlers

Wéér opzoek naar een fantasyreeks. Anyone?

16-07-2013 21:57 172 berichten
Hoi ,



Ik heb weer zomervakantie (en een bachelor in de pocket! Voor hen die me nog kennen als sweetsummer/Perseph0ne, Tgaat na alle ellende van 2 jr geleden weer heel goed met me !)

En heb nu naast mn vakantiewerk weer eens tijd om in een boek te kruipen!

Ik heb alleen geen idee wat! Ik ben zo kieskeurig geworden.



In principe vind ik veel typen fantasy leuk. Magie, Wicca, Elven, Vampiers en andere wezens, alternatieve werelden zoals the host. T'maakt niet veel uit. Ik heb een voorkeur voor Engelstalige boeken.





Het volgende heb ik al gelezen :



True Blood (Leuk maar na 6 boeken langdradig)

Harry Potter (Gewoon fantastisch)

Twilight (Erg leuk!)

House of Night (Te kinderlijk)

Anita Blake series (Leuk maar na 9 boeken sleur en overdreven romances)

Merry Gentry series (Overdreven romances. Echt?! 10 vaders voor 1 tweeling?)

Goddes series (Overdreven zoet. Wel verhalen van volwassen vrouwen.)

The host (erg leuk!)

Eragon (Leuke opzet, kinderlijk geschreven).

The hungergames (leuk!)

The princess series ( Erg leuk en super goed bedacht http://www.sff.net/people/jchines/SS%20Preview.pdf )





Ik ben gék op fantasy maar helaas kom ik steeds boeken tegen die vooral gericht zijn op tieners. Of waarin steeds overdréven romance terug komt. Weet iemand nog een leuke spannende reeks die een beetje voldoet aan mijn eisen? Ik heb bovenstaande opmerkingen geplaatst zodat jullie (indien je hier ook wat van gelezen hebt) ongv. weten wat ik bedoel.



Ik heb Game of Thrones overwogen, maar ik kan er niet zo goed tegen als mijn favoriete personages sterven en daar staat die schrijver om bekend . Ook LoTR trekt me in boekvorm niet echt :-/ ..



Heeft iemand de gouden tip om mij mijn welverdiende boekenrust te gunnen ? En zouden jullie er een beetje bij kunnen vermelden wat voor type boek het is?
Elfquest, het zijn stripboeken met mooie illustraties en goede verhalen



Anne Rice, zij heeft o.a. "de Vampier vertelt" geschreven. Naast boeken over vampieren heeft ze ook boeken over heksen geschreven
Alle reacties Link kopieren
De harper connely reeks van Charlaine Harris vond ik persoonlijk erg leuk. Hoop dat daar nog meer boeken van komen!



Beautiful Creatures al gelezen?
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
- Robin Hobb

- Diana Gabaldon, de Reizgerserie

- Fiona McIntosh (trilogie in 6 weken uitgelezen, door Robin Hobb als talent onderschreven)

- Raymond E. Feist, de boeken van Puc de Magier



Veel leesplezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:ninika schreef op 18 juli 2013 @ 09:39:

Is er verder niemand die boeken van Juliet Marillier heeft gelezen?Welke? Bijna allemaal! Trilogie van de Zeven Wateren was subliem
Alle reacties Link kopieren
Louba, welke trilogie heb je gelezen?



Heb trouwens nog een aanvulling:



James Clemens
Alle reacties Link kopieren
Ken je de boeken van Margaret Stohl? Dat is wel een beetje de stijl van Twilight (onmogelijke liefde tussen een mens en een ander figuur)



In dit geval gaat het over een jongen die verliefd wordt op een heks, in een dorp waar veel vreemde geheimen zijn.







Het eerste boek is verfilmd (wat ik wel een aardige film vond), er zijn hierna nog 2 of 3 boeken verschenen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nog een stem voor Robin Hobb (vooral de zieners), echt heel goed! Verder krijg ik ook zin om de boeken te gaan lezen die hier worden genoemd... leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Karen24 schreef op 18 juli 2013 @ 09:53:

Louba, welke trilogie heb je gelezen?



Heb trouwens nog een aanvulling:



James ClemensDe Bezieling van Fiona McIntosh
Alle reacties Link kopieren
Door de boeken die je eerder noemde denk ik dat de serie van Veronice Roth wel iets voor je kan zijn. Past erg in het Hunger-games kader, maar ivm hunger games is het nu een strijd tegen iets anders. Filmversie komt eraan.



Ik heb het 2e deel gelezen om een recensie te schrijven en dat was best ok. Ik ben geen twilight typ, maar Gunger games vond ik wel leuk. Leest snel en lekker makkelijk weg.



Begint met: Opstand



Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 18 juli 2013 @ 09:54:

Ken je de boeken van Margaret Stohl? Dat is wel een beetje de stijl van Twilight (onmogelijke liefde tussen een mens en een ander figuur)



In dit geval gaat het over een jongen die verliefd wordt op een heks, in een dorp waar veel vreemde geheimen zijn.



[afbeelding]



Het eerste boek is verfilmd (wat ik wel een aardige film vond), er zijn hierna nog 2 of 3 boeken verschenen.Echt? Ik vond de film juist tegen vallen. Boeken zijn veel beter!
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
Louba, ja die was echt super!!
Alle reacties Link kopieren
quote:haaknaald85 schreef op 18 juli 2013 @ 11:13:

[...]





Echt? Ik vond de film juist tegen vallen. Boeken zijn veel beter!



met wel aardig bedoel ik onderhoudend (niet geweldig)

wel mooi gemaakt met de effecten
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn topic! Mijn verlanglijst wordt steeds langer!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 18 juli 2013 @ 11:19:

[...]





met wel aardig bedoel ik onderhoudend (niet geweldig)

wel mooi gemaakt met de effectenNou vooruit, de effecten waren wel oke.
Yarn is cheaper than therapy...
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, hoop nieuwe boeken!



Rick Riordan - Percy Jackson en de Olympiërs serie

Richelle Mead - Vampire Academy serie

Veronica Roth - Divergent serie

Cassandra Clare - The The Mortal Instruments

Lauren destefano - Chemical Garden Trilogy

Pittacus Lore - Lorien Legacies
Alle reacties Link kopieren
Darynda Jones de Charley Davidson serie.

Heerlijk, simpel weg te happen vermaak.

Becca fitzpatrick, Hush,Hush saga.

YA, leest ook heerlijk weg.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net ook nog een mooie serie gelezen.



De Wings serie van Aprilynne Pike. Is bedoeld voor tieners maar ik als bijna dertigjarige kon deze serie ook goed waarderen voor tussendoor. :0



Deel 1 Wings

Deel 2 Spells

Deel 3 Illusions

Deel 4 Destiny



Over een meisje dat er achter komt dat ze een elf/plant is en over Avalon.
I love my poppetje
Alle reacties Link kopieren
Ik las het al eerder maar wheel of time is idd veruit favoriet bij mijn man. Jammer genoeg is schrijver overleden waardoor het nog steeds wachten is op volgende boek ( andere schrijver neemt het over want hij had al zijn aantekeningen ervoor klaarliggen blijkbaar)
Alle reacties Link kopieren
Wings serie is inderdaad heel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Karen24 schreef op 18 juli 2013 @ 09:48:

[...]





Welke? Bijna allemaal! Trilogie van de Zeven Wateren was subliem Gelukkig ben ik niet de enige! Idd, de trilogie is zo ontzettend mooi, ik heb het echt wel meerdere keren gelezen. Toevallig heb ik net vanochtend Erfegenaam van Zeven Wateren gekocht, die had ik nog niet gelezen (en de 2 boeken daarna ook nog niet).
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wat ik echt geweldige jeugd fantasy boeken vind: The Edge Chronicles, van Paul Stewart en Chris Riddell. Het is dus voor jeugd, maar de verhalen zijn echt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic doorgekeken dus geen idee of ze al genoemd zijn.



- Gone (Begint erg goed maar ik vond de laatste delen wel iets minder)



- Chemical Garden (een Trilogie, eerste twee zijn uit in het Nederlands).



- Trilogie van Veronica Toth (Inwijding, opstand en deel 3 komt nog uit)



- De verborgen universiteit
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik wilde Percy Jackson al tippen, van Rick Riordan, maar Carokarel was me voor.

Het is wel YA, maar wel goed! Gaat over de Griekse Goden.

Riordan heeft ook een serie over de Egyptische goden geschreven, maar die is bij onze bieb steeds uitgeleend, dus ik heb er nog niks van gelezen.



Ook YA, maar wel leuk: Artemis Fowl. Van lEoin Colfer.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook mensen hier die deze fantasy boeken als ebook hebben?

Misschien kunnen we een ruilhandeltje beginnen
Alle reacties Link kopieren
Is Eon en Eona van Allisson Godman al genoemd???



Leuk! is YA maar best goed met een sterke vrouwelijke hoofdpersoon, spreekt mij meestal wel aan
anoniem_153226 wijzigde dit bericht op 18-07-2013 17:38
Reden: tikvout
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven