Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Bobby-Pin schreef:
15-06-2018 17:09
Van wat ik eruit heb kunnen opmaken wordt dit geëist van de moeder, dus dat zij die 1 ton moet betalen terwijl zij (nog) niet berecht is.
Ze wordt nu berecht en dit is een van de eisen. OM heeft bijgesteld naar 30.000.
Ookal is hij niet bio vader (bleek later, zijn ex loog over sex met de bio vader).. deze man heeft haar vanaf de babytijd verzorgd en als zijn kind gezien. En heeft haar verwaarlozing gezien en steeds gemeld.
Hij wil de moeder hard raken, terecht.
Alle reacties Link kopieren
Saskia weet altijd een goed verslag te maken:

https://twitter.com/SaskiaBelleman?ref_ ... -naar-echo

Wat mij betreft mag Helene Jonkman flink gestraft worden.
Indirect is ze schuldig aan de dood van haar dochter.
En een goede moeder nooit geweest.
Moeder is vrijgesproken en jongens wat ben ik er ziek van. Ik hield er al rekening mee omdat dit wel in de verlengde van het politie onderzoek ligt.
Een politie onderzoek wat te wensen overliet. Als zij beter werk hadden geleverd waren er minder twijfels geweest. Ontzettend zuur dit!
Ik vind het zo'n bizar verhaal.
Met als triest dieptepunt (na alle dieptepunten) dat achterlijke gejuich bij de vrijspraak.
Werkelijk waar niemand, behalve de vader die haar vader niet eens is, maakt zich druk om dit arme kind, nee hoor, lekker juichen omdat een moeder die dat kind aantoonbaar een kutleven heeft bezorgd weer met haar leven verder kan.
Alsof een normaal mens juicht als je kind dood is en het onduidelijk is en blijft hoe het is gebeurd.
Faal faal faal.
Laten we dan in ieder geval de 'sharleyne' wet aannemen waarin we normaal en tijdig ingrijpen ipv zo'n kind 10 jaar lang te laten mishandelen.
Iets.
Niet dit.
Dat gejuich was echt zo raar, alsof ze waren vergeten dat dat meisje voor altijd dood is. De rechter was ook boos, terecht.
Het gejuich geeft aan tussen wat voor tokkies Sharleyne op moest groeien.
Inderdaad, her gejuich om de vrijspraak was dieptriest. Wat een armoedig tokkies die mensen. Walgelijk. De moeder van Helene heeft een gedrocht op de wereld gezet en Sharleyne is daar de dupe van geworden. Bij dit soort verhalen ga je toch ernstig nadenken over wie wel en wie niet kinderen zou mogen grootbrengen :nope: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk, heb er geen woorden voor! :cry:
Het-groepje schreef:
09-07-2018 20:28
lekker juichen omdat een moeder die dat kind aantoonbaar een kutleven heeft bezorgd weer met haar leven verder kan.
Nou inderdaad. Wat een hersenlozen. En ik was ook letterlijk ziek van deze uitspraak. Ik hoop dat het OM in de tenlastenlegging in het hoger beroep ook verwaarlozing meeneemt of iets wat de maatschappij kan laten zien dat je dit soort verwaarlozing je kind niet mag aandoen. Mensen willen graag geloven dat moeders hun kinderen niet ombrengen, maar het gebeurt. Dat de politie zoveel steken heeft laten vallen is zo jammer. En dan dat zwijgen van dat mens. Ze wist niet wat er was gebeurd, maar was ook helemaal niet benieuwd wat er dan wél was gebeurd en hield de kaken stijf op elkaar. Dat is geen moeder meer. Dat is iemand die opgezadeld was met een kind en niet betrapt wilde worden op hoe ze er op een kwade nacht klaar mee was.
Natuurlijk wist ze wel wat er gebeurd was, ze was niet eens gaan kijken naar Sharleyne onder aan de flat. Elke moeder die haar dochter zo aantreft rent er heen voor elk sprankje hoop. Dat ze dat niet doet bevestigd daderkennis, ze wist dat erheen gaan geen enkel nut zou hebben.

Ze heeft haar mond gehouden en praat alleen over kennis van het dossier, dat bevestigd nog meer dat ze ermee te maken heeft. Op de rechtbank wilde zij en haar familie de vader ervoor op laten draaien. Oma van Sharleyne heeft in telefoontabs bevestigd dat Sharleyne gegooid is. Waarom zou iemand haar mond houden als ze er niets mee te maken heeft? Je wil dat de dader van je dochter's dood gestraft wordt. Dat wil je alleen niet als je dat zelf bent.

Ik snap niet dat de rechter de getuigen naast zich neer heeft gelegd. Zeker omdat haar advocaat volgens het verslag haar een opmerking maakte dat een eerdere uitspraak tegen sprak.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de krant een belastende verklaring van de bovenbuurman en een nieuwe terechtstelling van Helene, de moeder van Sharleyne. Hopelijk zegenviert het recht nu wel en wordt ze deze keer niet opnieuw vrijgesproken.
Ik volg de tweets van Saskia Belleman. Ik heb de afgelopen jaren de interviews met de vader van het meisje en de ouders van Hélène gelezen, maar kreeg net pas mee dat een bovenbuurman twee haar na dato nog nieuwe informatie gaf over die nacht.

Dus mocht je het proces willen volgen, volg dan ook dit account van Saskia.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat dit keer de moeder wel berecht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wacht zo'n bovenbuur daar nou zo lang mee?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Misschien een black out of geblokt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
calvijn1 schreef:
07-12-2020 16:07
Waarom wacht zo'n bovenbuur daar nou zo lang mee?
Heeft ie niet. Gelijk gemeld bij politie en bij een hulpverlener (? ) waar hij privé contact mee had. De laatste heeft hier aantekeningen van gemaakt, de politie niet. Geen idee waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik meen mij inderdaad te herinneren uit de docu van zembla dat de bovenburen gelijk contact op had genomen en het e.e..a. gezien/gehoord had maar dat ze dat niet voldoende bewijs vonden.
O.a. dat ze de moeder van Sharleyne hoorde schreeuwen en ruzie maken met haar dochtertje.
Alle reacties Link kopieren
https://hoogeveenschecourant.nl/artikel ... leyne.html



11 Uur Geleden
Moeder noemt verklaring bovenbuurman 'dubieus'
Bovenbuurman zegt dat hij een harde bons gehoord en voorafgaand ruzie. Twee jaar later is hij pas als getuige naar voren gekomen, toen politie opnieuw onderzoek deed.

Moeder: ,,Dan zou ik die harde bons ook moeten hebben gehoord.''

0
DELEN
11 Uur Geleden
Bovenbuurman zegt gesprek van twintig minuten te hebben gehoord tussen kind en moeder
Hij was aan het mediteren en had de stemmen van Sharleyne en moeder herkend.

De moeder was voornamelijk aan het woord.

Was verder gaan mediteren toen hij een harde bonk hoorde. Zijn bed trilde ervan. Na die harde bonk was het even stil. Dan hoort hij getik bij de reling.

Moeder: ,,Ik heb geen gesprek gehad met Sharleyne toen.''

0
DELEN
11 Uur Geleden
Bovenbuurman zegt dat hij verhaal al eerder aan politie had verteld
Hij zegt eerder te zijn bevraagd door de politie, de woensdag na de val al. Politie zegt ook dat bovenburen wel zijn bezocht. Toch zit zijn verklaring niet in dossier van toen.

Ook heeft hij bij maatschappelijk werker verteld wat hij had gehoord die nacht
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vreselijke zaak! Heb vandaag stukje van de docu gezien. Wat is dit meisje eenzaam geweest😢 Word hier echt zo ontzettend verdrietig van. Er was verdorie een vader die heel graag voor haar wou zorgen, daar kreeg ze wel liefde.

Ik hoop zo dat dat monster als nog haar straf krijgt. Juichen omdat je vrij gesproken word, terwijl je dochter dood is.....vreselijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Uit het blog van vandaag in de Hoogeveensche Courant maak ik op dat moeder alcoholiste is en alleen zichzelf belangrijk vindt.

Arm meiske, en arme vader die zo voor haar gevochten heeft en blijft vechten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
07-12-2020 18:15
Heeft ie niet. Gelijk gemeld bij politie en bij een hulpverlener (? ) waar hij privé contact mee had. De laatste heeft hier aantekeningen van gemaakt, de politie niet. Geen idee waarom niet.
Ja, dit begreep ik later ook.
Echt bizar dat zo'n verklaring verdwijnt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
07-12-2020 21:57
Ja, dit begreep ik later ook.
Echt bizar dat zo'n verklaring verdwijnt

Nou zeg dat wel! Er zijn zoveel fouten gemaakt en een klein meisje is hiervan de dupe geweest. Hoop echt dat de falende instanties hiervoor op hun vingers worden getikt, dit is toch nalatigheid....bizar!! Echt bizar!!
Alle reacties Link kopieren
Goh ze herinnert zich toch niks meer? Maar wel dat het verhaal van de buurman niet juist zou zijn.
calvijn1 schreef:
07-12-2020 21:57
Ja, dit begreep ik later ook.
Echt bizar dat zo'n verklaring verdwijnt
Dat het OM vervolgens komt aankakken dat Sharleyne's dossier staatsgeheim is, is nog bizarder. Ik hoop dat het OM hier een standje op krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven