Actifry versus Airfryer

27-01-2015 20:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen tussen een actifry en een airfryer. Wie heeft een van die 2 en hoe bevalt het?

En wat bereiden jullie er allemaal in?

En hebben jullie recepten of mik je gewoon alles erin?
Ik heb de XL sinds vorige week zaterdag (via de website van de Mediamarkt) en moet dus nog een beetje oefenen met baktijden en -temperaturen, maar het begin is veelbelovend.

Frites (diepvries) komen er mooi goudbruin en krokant uit. Kroketten (Mora) idem. Verder nog geprobeerd: kippenpoten, broodjes en kibbeling. Allemaal prima. Wij hadden geen frituurpan, dus voor ons is het een alternatief voor de oven en de pan. En ja, dan is de Airfryer een enorme vooruitgang. Wij zijn blij. Het enige gevaar is dat we te veel friet en snacks gaan eten



Ik vind het wel een enorm bakbeest trouwens.
Op Facebook zijn een aantal Nederlandse forums waar je lijsten met baktijden kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een airfryer, afgelopen zomer besteld bij bol. Ideaal ding. Wel groot daarom in garage, in de keuken heb ik er geen ruimte voor.

En idd, patat en snacks er tegelijk in, ik koop wel mora snacks, die zijn het lekkerste en zien er het mooiste uit. Laatst op verjaardag de partymix met bitterballen geprobeerd: zag er perfect uit!



Afbakbroodjes zijn ook ideaal in de airfryer.

Nu zag ik ei voor bij komen in dit topic, hoe doen jullie die in de airfryer?
Ja! De afbakbroodjes met het ei samen in de airfryer en dan 8 minuten op 160 graden
*
anoniem_94177 wijzigde dit bericht op 29-01-2015 15:15
Reden: dubbel
% gewijzigd
O, ik zie net dat ik hem vorige week bij Bol heb besteld, niet bij de Mediamarkt. Mediamarkt heeft nu een actie zie ik op de fb-groep, 40 euro minder dan ik vorige week bij bol betaalde... helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 28 januari 2015 @ 20:16:

Hmm, klinkt interessant die Airfryer. Manlief vraagt of de bitterballen er ook bleekjes uitkomen...?

Zal wel als de kroketten ook bleekjes zijn.



Dat ligt er dus aan welke je neemt. Als je bitterballen neemt die ook in de oven kunnen worden ze wel gewoon mooi van kleur. Als je echt frituur bitterballen koopt dan niet denk ik.

Weet je welke lekker zijn, van kwekkeboom in zo'n paarse zak! (De kroketten dan, weet niet of ze er ook bitterballen van hebben).

Op de mora (dacht ik) snacks staan tegenwoordig zelfs volgens mij ook de actifry tijden, niet eens alleen de oventijden. Handig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in het begin vis in gebakken. Nou die smaakte bijzonder goed, heel mals en sappig, precies zoals hij moet zijn, maar een enorm gespatter; de hele airfryer was van binnen vet, ook de bovenkant. Als daar geen bezwaar tegen is dan kan je hem prima daarvoor gebruiken, maar ikzelf wil toch het liefste zo weinig mogelijk rotzooi bij het koken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij de Mediamakt is hij niet leverbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie voornamelijk snacks e.d. voorbijkomen, en dat is eigenlijk niet de bedoeling



Ik houd het nog even bij mijn oven denk voorlopig, ik vind het nogal een uitgave en als ik hem niet of nauwelijks ga gebruiken al helemaal.

Dank dames!
Je hebt een Pm Pearrsy
Alle reacties Link kopieren
quote:Farida999 schreef op 30 januari 2015 @ 07:13:

Bij de Mediamakt is hij niet leverbaar?Ik heb de Viva airfryer (toepasselijke naam...) woensdag bij de Mediamarkt gekocht voor 123,95 euro.

Typenr. HD 9220. Is niet de XL.



Het kan best dat hij met deze actiedagen nu uitverkocht is.
Power to the people
Niet alleen voor snacks, ook geschikt om groenten in te bereiden:

http://www.foodlog.nl/artikel/een-snelle-keukenvriend/
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik ook in het bezit van een Airfryer.

Vanavond gelijk proberen!

Het is wel even uitvogelen hoelang alles er in moet.

Voorgebakken dunne friet 700 Gr en kroketten kunnen bij elkaar toch?

De kroketten moet ik er dan later bij doen , op hoeveel minuten stellen jullie hem in?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de actifry, ben er tevreden over en je voegt geen olie toe wanneer je er snacks of een zak patat in doet. Dit doe je alleen wanneer je zelf patat maakt van aardappelen oid. Bitterballen en kaassoufletjes e.d. kunnen er niet in, dat vind ik wel een nadeel.
Alle reacties Link kopieren
Verse friet wil nog niet echt lukken, ik vond de friet gisteren taai.

Ik had hem voorgebakken op 160 en afgebakken op 180.

Verder gaat het allemaal heel snel en moet ik goed opletten dat de boel niet verbrandt.

Het moet er veel korter in dan overal aangeven staat.

Tot nu toe valt de airfryer tegen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk een heel domme vraag hoor.. maar de Airfryer werkt als een heteluchtoven.. Is het dan een groot verschil met frietjes die in de oven worden gebakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Farida999 schreef op 12 februari 2015 @ 07:29:

Verder gaat het allemaal heel snel en moet ik goed opletten dat de boel niet verbrandt.

Het moet er veel korter in dan overal aangeven staat.

Dat het snel gaat, vind ik juist een groot voordeel. Als er op een product staat 'oven X graden, Y minuten', kun je er sowieso 20 graden afhalen en het korter doen.



Ik doe er ovenfrites in van AH. Verschil zal zijn dat de frites uit de airfryer wat krokanter is. De airfryer blaast met turbosnelheid, een heteluchtoven niet.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:Farida999 schreef op 12 februari 2015 @ 07:29:

Verse friet wil nog niet echt lukken, ik vond de friet gisteren taai.

Ik had hem voorgebakken op 160 en afgebakken op 180.

Verder gaat het allemaal heel snel en moet ik goed opletten dat de boel niet verbrandt.

Het moet er veel korter in dan overal aangeven staat.

Tot nu toe valt de airfryer tegen.

als je 'm tegen een zacht prijsje kwijt wil...

Heb er wel al een hoor maar een tweede is hier nooit weg. Ik ben er zeer tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Farida999 schreef op 31 januari 2015 @ 13:11:

Inmiddels ben ik ook in het bezit van een Airfryer.

Vanavond gelijk proberen!

Het is wel even uitvogelen hoelang alles er in moet.

Voorgebakken dunne friet 700 Gr en kroketten kunnen bij elkaar toch?

De kroketten moet ik er dan later bij doen , op hoeveel minuten stellen jullie hem in?Kroketten doe ik heel even in de magnetron dat de ergst vries er af is (niet ontdooit) en gewoon dezelfde tijd als de friet. De cijfertjes zijn voor mij te klein dus ik zet 'm op kwart over Denk zo'n 12 minuten? Ik doe ze er meestal niet tegelijk in trouwens. Bak de friet niet helemaal klaar en doe die als de kroketten bijna klaar zijn er nog ff bij. De friet word het lekkerst als je een paar keer omschud en daar kunnen kroketten niet zo goed tegen. Frikandel gaat er dan weer wel tegelijk bij.

De ene keer gaat het sneller dan de andere keer maar ik begin met zo'n 12 minuten on-opgewarmd, doe alles er meteen in . Friet moet meestal dan nog wel even, ligt er ook aan hoeveel je er in doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jussan1974 schreef op 28 januari 2015 @ 23:42:

Ooh, dit klinkt veel te negatief, zo was het niet bedoelt! Meer; als je de actifry of airfryer als frituur gebruikt, daar is het geen vergelijk mee! patat uit frituur of actify/airfryer.....hmmm. droog. Ovenpatat is hetzelfde. Hij is leuk voor wat gerechten, waar we net zo goed de oven voor kunnen gebruiken. Maar absoluut niet ipv van frituur.Ben ik dus niet met je eens. Ik vind ook de patat erg lekker er uit. Ook een bijkomend voordeel van geen vet is dat kinderen het zelf kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 31 januari 2015 @ 01:45:

Niet alleen voor snacks, ook geschikt om groenten in te bereiden:

http://www.foodlog.nl/artikel/een-snell ... riend/Echt, baba ganush is nu zoveel makkelijker gemaakt. Zat laatst master chef te kijken en iedere keer die aubergines en paprika's op het vuur. Airfryer roepen we hier dan al, die missen ze daar echt En verder is een lamsrackje zo supermals en sappig uit dat ding, echt heel lekker.

Eerlijk is eerlijk, er gaan idd ook veel frituur snacks in. Maar even de verse hamburgers er in en een blik mais opentrekken maakt een snelle hap wel heel snel. En ze zijn zo lekker knapperig, en sappig van binnen. In het bakje wat er bij zit schijn je zelfs appeltaart te kunnen bakken al zou ik dat toch eerder in de oven doen. Aardappels echter met lekker olijfolie en knoflook zijn heerlijk uit dat ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag in het Blokkerkrantje de Actifry weer staan voor 139,00 ¤.

Ik heb toch nog niets bijzonders gedaan met mijn vakantiegeld, dus ik denk dat ik hem ga halen, maar ik heb toch een paar vragen.

Kan ik zelf aardappelen schillen en die afbakken in de actifry ? En zullen die er dan krokant worden?

Mocht ik voorgebakken friet kopen, moet het dan perse ovenfriet zijn, of mag het gewone friet zijn die je eigenlijk in de frituur zou bakken?

Wij zijn niet van de bitterballen en de Frikandellen, het is mij meer te doen om de friet die gebakken word zonder vet.



Ik heb er zin in.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Waarom de actifry? De airfryer is echt veel beter.
Alle reacties Link kopieren
In de airfryer kun je:

Aardappelen schillen, in blokjes snijden ( evt. klein beetje olijfolie op sprayen) en gewoon bakken 20 minuten ongeveer. Doe ik zeker 3 keer in de week.

Patat gebruik ik gewone patat, geen ovenfriet dus. Wel opletten, te lang worden ze te bruin en hard, te kort zijn ze slap.

Verder kun je er vlees in doen, broodjes, tosti's, groente in grillen en vast nog veel meer.



De actifry zou ik echt niet nemen!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven