Alcoholvrije wijn/drankjes?

01-05-2022 08:31 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met zwangerschap drink ik logischerwijs een flinke tijd niet. Maar vind het zoeken naar alternatieven. Tijdens mijn eerste zwangerschap dronk ik graag crodino of Spa rood met smaakje. Maar das inmiddels ook alweer een tijd geleden. Heeft iemand tips voor lekkere alcoholvrije wijn of andere apretiefjes? Mijn dank is groot! :cheer2:

PS: Zo’n zuipschuit ben ik niet hoor, maar 1/2 keer per week een glas wijn kon ik best wel van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand geen alcohol drinkt .schenk ik vaak cassis in n wijn glas.staat feestelijk .moet je wel van cassis houden natuurlijk.
Of je maakt n bak zomerfruit .met stukjes sinaasappel mandarijn aardbeien druiven.en als er meloen is dat ook erdoor. Gewoon in n mooi glas met n klein vorkje eten .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Gingerale met gember, limoen en munt
Gebruik hiervoor het grootste wijnglas dat je in huis hebt. Vul deze voor 3/4 met ijsklonten en schenk daar een blikje Gingerale over leeg. Wacht tot het schuim verdwenen is en leuk je drankje dan op met:
– heel dun gesneden plakjes gember, die verdeel je door het glas en laat je vooral aan de buitenkant zien; ziet er leuk uit!
– een takje verse munt
– twee rietjes
– een schijfje limoen op de zijkant.



Wat dacht je van een alcoholvrije starter van Bitter Lemon met munt en limoen?
– Vul het grote wijnglas wederom tot 3/4 met ijsklonten.
– Snijd een limoen in hele kleine partjes (1 keer door de helft, dan de helft door de helft en die helften dan ook weer door de helft, haha) en doe er 4 in je glas. Verdeel het een beetje door het glas heen.
– Schenk er vervolgens de Bitter Lemon bij en wacht tot het schuim verdwenen is.
– Munttakje erin en klaar is je mocktail!



Tonic met komkommer, rozemarijn en limoen
– ijsklonten
– Tonic
– 1 sliert komkommer (die kun je met de kaasschaaf makkelijk van je komkommer snijden)
– 2 takjes rozemarijn
– 1 schijfje komkommer op de rand
– 1 schijfje limoen óók op de rand




Cola met gember en sinaasappel
– Vul het grote wijnglas voor 3/4 met ijsklonten.
– Snijd gember in dunne plakjes en verdeel door het grote wijnglas.
– Schenk de Cola erbij.
– Snijd de sinaasappel in schijven en neem een schijf ter grootte van de bovenkant van je wijnglas. Snijd in het midden een kruisje waar je het rietje doorheen kunt prikken en serveer de sinaasappel bovenin je glas. Als je nu van boven op de mocktail kijkt, zie je alleen maar sinaasappel. Nice!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.buitenlevengevoel.nl/eenvou ... ils-maken/

Hier krijg ik zelfs trek van ( ik hartje met alcohol )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
03-05-2022 19:33
Als iemand geen alcohol drinkt .schenk ik vaak cassis in n wijn glas.staat feestelijk .moet je wel van cassis houden natuurlijk.
Of je maakt n bak zomerfruit .met stukjes sinaasappel mandarijn aardbeien druiven.en als er meloen is dat ook erdoor. Gewoon in n mooi glas met n klein vorkje eten .
Een soort Sangria of Cocktail,maar dan zonder alcohol. Lekker met al dat fruit erdoorheen. Ben er zelf ook gek op. :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Ik zag bij Gall & Gall ook alcoholvrije Rum en Amaretto staan en Cognac zonder alcohol op een andere site. Volgens mij heet de site ´Nix & Nix´...wat een naam! :proud:
Je pense donc je suis
@blijfgewoonbianca wat een leuke recepten, klinkt heel feestelijk

Wij vinden hier de Enjoy it rode wijn van jumbo lekker. En ook de Bavaria en Heineken 0.0
blijfgewoonbianca schreef:
03-05-2022 19:43
https://www.buitenlevengevoel.nl/eenvou ... ils-maken/

Hier krijg ik zelfs trek van ( ik hartje met alcohol )
Ik hartje de virgin pîna colada.
Alle reacties Link kopieren
Seedlip inderdaad. Prijzig, maar wel erg lekker.
Lekkere alcoholvrije wijn heb ik niet gevonden. Het was toch altijd een beetje druivensap of appelsap-achtig. Alleen met bubbels vond ik het nog wel te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Kombucha vind ik zelf een prima niet alcoholisch alternatief.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
15-05-2022 17:31
Kombucha vind ik zelf een prima niet alcoholisch alternatief.
Wat is Kombucha?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komboecha
Het lijkt mij persoonlijk niet lekker,
chrisjoh wijzigde dit bericht op 15-05-2022 20:11
33.33% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alcoholvrije Hugo lekker en alcoholvrij rosébier.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
MadameBijoux schreef:
15-05-2022 20:02
Wat is Kombucha?
Dat wordt o.a. verkocht bij Albert Heijn, is een gefermenteerde drank, volgens mij
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Even opgezocht, het is gefermenteerde zoete thee. Ik vind het niet zoet, maar verfrissend smaken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
15-05-2022 22:38
Dat wordt o.a. verkocht bij Albert Heijn, is een gefermenteerde drank, volgens mij
Gefermenteerd voedsel wordt afgeraden als je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Crodino met tonic 😋
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook overgeschakeld op alcohol vrij bier .
Lekker ok maar het kost evenveel als gewoon écht bier !
Ook alcohol vrije Gin geprobeerd maar moest uiteindelijk besluiten dat de prijs méér dan 16 € puur waanzin is voor uiteindelijk toch maar eigenlijk een soort limonade met de naam Gin !
Voor alcohol vrije wijn kijkt u best eens op de webshop ‘alcoholvrijshop.be ‘ daar hebben ze een ruime keuze alcoholvrije wijntjes vanaf 4,99€
Mijn naam is Alexander alles voor mij niks voor een ander
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
15-05-2022 22:38
Dat wordt o.a. verkocht bij Albert Heijn, is een gefermenteerde drank, volgens mij
Dankjewel! Ik ga een keer kijken.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Combinaties met gemberbier ook erg lekker. Op internet veel recepten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook iets ontdekt: de vlierbloesemsiroop van (notabene) IKEA! Samen met Spa rood en veel munt en Citroen lijkt het nog een beetje op GT :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete mocktails:

Nojito (7-up, muntbladeren, limoensap)

Mango-crodino, nodig: crodino, 1 mango, wat kersen, gemberbier/ginger ale. Snijd de mango in blokjes, maak een paar spiesjes van twee mangoblokjes en kersen, pureer de rest van de mangoblokjes en doe dit samen met de crodino mixen in een blender of shaker. Vul glazen met crushed ice (of gewoon ijsblokjes), schenk de mix erover en vul aan met ginger ale. Spiesje in het glas en klaar.

Ipanema, nodig voor 2 personen (of 1 persoon met dorst :-)): 1 limoen, 2 passievruchten, 4 klontjes of schepjes rietsuiker, gemberbier. Limoen in partjes snijden en verdelen over twee glazen, royaal ijsblokjes toevoegen, passievruchten leegscheppen en verdelen over de glazen, per glas 2 klontjes/schepjes rietsuiker en vol schenken met gekoeld gemberbier

Virgin on the beach, benodigdheden: perziksap, sinaasappelsap, cranberrysap, ijsblokjes, eventueel cocktailkersjes om te garneren. Vul het glas royaal met ijsklontjes, giet dan tot 1/4 perziksap, vervolgens aanvullen tot 3/4 met sinaasappelsap en als laatste giet je voorzichtig een laagje cranberrysap (dan blijft het leuk uitzien met de kleurtjes). Voor de leuk kun je er nog een cocktailkersje aan een prikker indoen.

Pina colada, hier maak ik gewoon gelijk een kan van: 2 schijven ananas, vier eetlepels kokoscrème (die healthy recepten met kokosschilfers of kokoswater zijn niet aan mij besteed), 150 ml ananassap, 2 bevroren bananen. Alles bijeen in de blender gooien en overgieten in een kan vol ijsblokjes. De bananen kun je ook vervangen door twee scheppen roomijs als je het nog zoeter wil.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven