Cocktails 'grote hoeveelheden'

16-07-2010 13:21 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekkere cocktails te over en de recepten zijn ook wel te vinden, maar...ik moet heeeel veeel cocktails maken.



Over een paar weken staan we met een vereniging met een kraampje op een stadsfeest. We gaan cocktails verkopen van 16.00 tot 03.00, dus willen we cocktails maken die we makkelijk in grote hoeveelheden kunnen voorbereiden en ook geen 100 ingrediënten hebben (die moeilijk even bij te vullen zijn mochten ze opgaan).



We kunnen een blender regelen, dus ik zat zelf aan frozen (strawberry?) margherita's te denken en aan caïpirinha's of mojito's. We willen in totaal 3 alcoholische en 2 non-alcoholische cocktails serveren. Eentje kan er ook best zelfverzonnen zijn, die geven we danz elf een geinige naam die aan de club is gerelateerd ofzo.



Alle suggesties zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!



(Jello) shots is ook een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval geen frozen of layered drinks. Frozen drinks moet je drankje voor drankje maken, anders smelt het ijs en wordt je drankje waterig. Layered drinks gaan mixen en dan is het effect weg.

Je moet inderdaad je cocktail in grote hoeveelheden kunnen batchen en daar moeten verder geen ingewikkelde handelingen meer bijkomen, hoogstens aanvullen met een mixer en in een glas met ijs schenken.



Long Island Ice Tea is daarom dus wel een goeie, ondanks dat het 5 soorten alcohol bevat. Je kan deze namelijk vantevoren mixen.

Zoek in je cocktail boek naar Mixed drinks, die geen verse sappen bevatten. Pre-mixen, eventueel laatste mixer (koude frisdrank/sap) toevoegen bij bestelling (zodat er toch nog het 'cocktail' effect ontstaat), in een glas met ijsklontjes en klaar!
Alle reacties Link kopieren
Een raketje maak je met blueberry likeur, een druppel flugel en sinas. Zonder flugel ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ow enne...ik zou ver weg blijven van alle cocktails met melk/room achtige dranken (alles met Bailey's, white russian etc.). Gaat schiften bij pre-batchen, met warm weer ook en is niet echt een drankje wat iedereen door kan blijven drinken...maar dat is alleen belangrijk als er ook nog wat verdiend moet worden natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Update: zaterdag is het zover. In overleg met het 'comité', is dit de lijst geworden, 3 soorten alcohol in totaal:



1 • Mojito (cachacha)

2 • Caipirinha (witte rum)

3 • Cuba Libre (witte rum)

4 • Duo-shot (vodka)

5 • Baby Colada



Mojito en Caipirinha zijn hier echt de runners op het moment.

Cuba Libre als 'mixje' aan de lijst toegevoegd, kunnen we de rum van de Mojito voor gebruiken. De duo-shots zijn 2 vodka-shots in de clubkleuren; eentje met jus d'orange en eentje met perziknectar. En dan nog een alcohol vrije 'mocktail' met ananassap, cocosmelk en room.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet de cachacha in de caipirinha en de rum in de mojito...
Alle reacties Link kopieren
@Liv, yep inderdaad!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven