Cruesli of bruin brood

31-08-2014 09:08 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet elke ochtend en middag bruin brood.

Nu wil ik wat afvallen en dacht er aan om brood te vervangen voor yoghurt met cruesli of muesli.

Is dit een goed begin om af te vallen?

En zo ja, welke cruesli raden jullie me aan?



Veera
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw34 schreef op 31 augustus 2014 @ 10:35:

Oja, noten zijn overigens niet per definitie slecht voor de lijn. Alleen moet je gaan voor onbewerkte noten, dus niet de heerlijke vers gebrande (in olie dus). Als je wilt afvallen moet je iets eten wat goede (natuurlijke) vetten bevat, je wordt niet per definitie dikker van vetten. Vetten uit noten zijn juist gezond en kunnen helpen bij afvallen. Zoek maar eens op via Google.



Je wordt dik als je meer calorieen eet dan je verbruikt. Vet bevat veel calorien. Ook gezonde vetten. Dus als je te veel gezonde vetten eet wordt je ook gewoon dik.



Je lichaam heeft wel vet nodig maar dus niet te veel en bij voorkeur de gezonde vetten. Maar het is dus niet zo da5 als je maar gezonde dingen eet je onbeperkt kunt eten.
Alle reacties Link kopieren
Noten zijn gezonder wanneer ze onbewerkt en ongezouten zijn.

Hiervan neem ik een paar walnoten en amandelen per dag.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mandylion schreef op 31 augustus 2014 @ 10:17:

Oh en misschien kun je op gebied van drinken ook nog heel wat winnen.

Geen frisdranken, ook geen lightproducten en ook geen vruchtendranken. Zitten boordevol suiker.





Light frisdranken passen prima in een dieet.

je mag je bedenkingen hebben bij zoetstoffen maar light frisdrank bevat weinig tot geen calorien en niet iedereen wil alleen maar water of kruidenthee drinken.
Sugarmiss: daar zijn de meningen anders over verdeeld.
https://www.google.nl/url ... g2=iym3Hmihd14vXmJLrKJsBA
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 31 augustus 2014 @ 10:50:

Sugarmiss: daar zijn de meningen anders over verdeeld.



Sterker nog, er is wel degelijk onderzoek gedaan naar light producten.

Ze komen met sterke argumenten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 31 augustus 2014 @ 10:46:

[...]





Je wordt dik als je meer calorieen eet dan je verbruikt. Vet bevat veel calorien. Ook gezonde vetten. Dus als je te veel gezonde vetten eet wordt je ook gewoon dik.



Je lichaam heeft wel vet nodig maar dus niet te veel en bij voorkeur de gezonde vetten. Maar het is dus niet zo da5 als je maar gezonde dingen eet je onbeperkt kunt eten.Ik zeg ook niet dat je onbeperkt kan eten van dingen met gezonde vetten. Ik zeg alleen dat je niet per definitie dik wordt van vetten. Het spreekt voor zich dat overdaad schaadt. Dat is werkelijk in alles zo. Het ging mij erom dat mensen hier allemaal zo bang lijken te zijn voor vetten en suikers, terwijl lang niet alle vetten tot gewichtstoename leiden. Sterker nog; vetten uit ongebrande en ongesuikerde noten zijn echt gezond. Zeker als je geen lading eet, maar een paar handjes hazelnoten, macadamianoten etc. kan geen kwaad. En uiteraard veel bewegen.
Yes, I've made mistakes, life didn't come with instructions!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tips!!

Ik ga eerst maar eens beginnen met de ene dag brood de andere dag muesli of vruchten.

Morgen naar de winkel
Alle reacties Link kopieren
de beste methode is: eten wat je het lekkerste vindt, want dan voed je niet alleen je lijf maar ook je ziel dus dan ben je het beste gevoed.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
je ziel is de hoofdkapitein op het schip die alles moet regelen en volhouden dus stel hem tevreden. Hij is niet dom en laat zich niet afschepen met wat goju-bessen en lijnzaad. Jij bent dom als je dat denkt.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik maak zelf een soort van cruesli. Pak havermout, paar schepjes echte honing en wat zaden en noten toevoegen (ongezouten en ingebrand). Dat z'n 20 minuten in de oven en je hebt heerlijke cruesli.
Alle reacties Link kopieren
als je lijf niet helemaal correct gevoed wordt dan kan je dat snel bijsturen met wat vitaminepillen en een plakkie ham maar als je ziel niet meer in orde is dan wordt dat een zware correctiesessie bij de psych.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
onbtij met een lekkere grote fruitshake ( fruit+water )



lunchen met een lekkere salade of iets met groente, of vers gemaakte soep
quote:RionyRiony schreef op 31 augustus 2014 @ 12:21:

de beste methode is: eten wat je het lekkerste vindt, want dan voed je niet alleen je lijf maar ook je ziel dus dan ben je het beste gevoed.Jij bent dom als je dat denkt. Je hoeft niet aan de slag met gojibessen nee, maar waar wordt je gelukkiger van: energiek voelen na het eten van muesli of slaperig en futloos voelen van de hoeveelheid suiker in je bordje cruesli? Natuurlijk mag je jezelf eens verwennen, maar dit argument is gewoonweg kul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven