En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog soep over van gisteren en door al dat praten over springrolls ga ik die er bij maken. Heb nog ijsbergsla en wortel en komkommer en bosui dus dat gaat er sowieso in en misschien dat ik een dunne omelet in reepjes erin doe.
Alle reacties Link kopieren
Dat werkt inderdaad aanstekelijk, ik krijg nu ook zin in springrollls!



Gisteren bij zus geweest en daar een lekker pasta met o.a. garnalen, room en wodkagegeten.



Vakantie was echt heerlijk, een mooie eerste keer met z'n drietjes. Zon, lekker eten, mooie plaatsjes en een ontzettend makkelijke baby. Wat wil je nog meer?



Vandaag maar eens boodschappen doen en kijken wat we vanavond eten. Nog geen idee.



Ik heb trouwens de datumprikker ingevuld en kan vooralsnog elk weekend. Alleen weet ik nog niet of man misschien een keer weekenddienst gaat hebben.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Zou denken dat die vellen mss uitdrogen als je het een dag van tevoren maakt, Teig. Mss onder een (heel licht) vochtige doek bewaren? Of kijken of je via google de gouden tip vindt natuurlijk.



Cavolo Nero? Heb je dat in je giardino, Moos. Is palmkool, toch?



Klinkt goed, Info. Zag af en toe leuke foto's voorbij komen. Fijn dat kleine info zo makkelijk is.



Ik heb net niet zo geïnspireerd boodschappen gedaan en de standaard dingen meegenomen. Courgette, aubergine, paprika, tomaat en rucola. Daar ga ik in elk geval een keer een salade mee maken. Ik heb ook nog een half bakje kikkererwten over. En mss een keer pasta met rucola pesto. Ik weet nog niet. Erg creatief gaat het ws niet nodig, want mijn creativiteit wordt momenteel voor andere dingen ingezet.
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti aglio olio met tomatensalade en

DIT recept
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 29 augustus 2016 @ 14:17:

Ik heb ook nog een half bakje kikkererwten over. Dit ooit geprobeerd, Sjors?

Geroosterde kikkererwten



Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Suddervlees met champignons, venkelsalade en humus.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 29 augustus 2016 @ 14:38:

[...]



Dit ooit geprobeerd, Sjors?

Geroosterde kikkererwten



[img]http://www.foodstyle.nl/wp-content/uplo ... n-oven.jpg[/img]Oehhh dat lijkt me lekker!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in het kader van koken met spullen uit de voorraad kast freekeh gemaakt, met aubergines en haoumni. Was lekker. Vandaag in datzelfde kader krabpakketjes (in filodeeg met lente ui), met venkelsalade en couscous. Morgen en overmorgen restjes.



@info, je vakantie zag er heerlijk uit, letterlijk en figuurlijk

@cherry, worden kikkererwten op die manier echt krokant? of drogen ze gewoon wat in?

@springrolls, waar kopen jullie die vellen? ik wil ze nog steeds een keer maken.
Alle reacties Link kopieren
Kaaat ik koop ze bij de toko.
Alle reacties Link kopieren
De jumbo heeft ze ook!

Ik ben weer thuis, nog geen idee wat we eten, misschien wel sushi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 29 augustus 2016 @ 16:18:



@cherry, worden kikkererwten op die manier echt krokant? of drogen ze gewoon wat in?

Hangt er vanaf hoe lang je ze roostert en op welke stand. Kun je beetje mee spelen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 29 augustus 2016 @ 14:38:

[...]



Dit ooit geprobeerd, Sjors?

Geroosterde kikkererwten



[afbeelding]Heb weleens kikkererwten geroosterd, maar toen was ik niet zo tevreden. Mss moet ik het nog een keer proberen. Thnx voor de inspiratie, Kers.
Het wordt pasta met rucola pesto, kikkererwten en geitenkaas. A l'improviste.
Alle reacties Link kopieren
Mja, ik heb het tot noch toe ook niet zo gevonden met de geroosterde kikkererwten. Wel een paar keer geprobeerd.



Kaaaaat, die grote toko aan de andere kant van het station (sowieso the toko to be) heeft momenteel (af althans laatst nog) vierkante vellen. Zijn de fijnste vellen die ik tot nu toe heb meegemaakt.



Ik haalde bij de AH een salade met geitenkaas, spekjes (daar had ik overheen gelezen, nou ja, dan maar opeten) en rogge! Vond ik verrassend. En het was (voor een k&k salade) lekker. Vooral de rogge. Die ga ik ns ergens halen, want ik vind hele granen eten sowieso wel lekker, maar die rogge is echt nog wel lekkerder dan gerst ofzo, vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens geroosterde kikkererwten gemaakt en ok best te eten maar om nou te zeggen dat ik dat lekker vond wegknagen als snack gaat me te ver. En voor door een salade vind ik dat teveel werk dan gooi ik ze er zo wel in



Man en ik hebben net weer eens getrimd. Ben met les 1 begonnen en eens kijken hoe ver we komen. Gewoon rustig aan. Het was in elk geval lekker. Ik mis het sporten. Bootcamp te zwaar, fitness te saai dus nu even dit.

Ik wilde lid worden van de sportschool hier en weer gaan spinnen maar nu hebben ze die lessen naar een andere locatie gedaan helaas.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden we uitgebreid geluncht waardoor we 's avond niet zoveel honger hadden. Toen hebben we een pitabroodje met tomaat en feta gegeten.

Vanavond aten we pasta met rode paprika, champignons, pb pitten en een 'sausje' van mascarpone en pittige rode pesto. Dat was lekker.
Ha, ik heb nu besloten, het ligt niet aan mij, het ligt aan de vellen . Geen idee of het echt zo is maar het geeft wel even peace of mind.



Vandaag aten we een snijbonenstamppotje met zongedroogde tomaatjes en kaas, erbij gehaktbal (die ik gisteren al maakte).
Altijd goed, om te besluiten dat het niet aan jou ligt.



Mijn pasta was verrassend lekker. Ik zou zeggen, voor herhaling vatbaar, maar over 2 dagen ben ik het toch weer vergeten.
Alle reacties Link kopieren
GB



Kikkererwten en pasta vind ik wel een wilde combi trouwens. Ooit ns ergens gezien of helemaal zelf bedacht?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ja, en cavolo nero con el giardino, si. Molto molto Blijft maar doorgroeien dat spul, erg handig, want je kunt er dus telkens van oogsten en dan groeit er weer nieuw aan. Moet alleen wel mijn repertoire nog wat uitbreiden.
Vandaag weer lekker biefstuk gegeten! Aardappeltjes erbij en een wortelsalade, jus met champignons.

De vorige keer viel het vlees eigenlijk een beetje tegen, er zat een zakje met kruiden bij en dat heb ik gebruikt, maar dat was veeel te pittig en peperig. Dit keer heb ik zelf gekruid met gewoon wat zout en peper. De vorige keer was het vlees toevallig taai.

Dit keer was het wel echt lekker mals.



Die geroosterde kikkererwten zien er best lekker uit, als een lekker borrelhapje.
Kale chips gaat heel goed met palmkool. Verder weet ik het ook niet, want ik heb het maar 1x gezien, op de boerenmarkt. Verder kom ik het nooit tegen, dus heb er ook geen repertoire in.



Ik had wel zoiets in mijn hoofd. En toen heb ik nog even op foodgawker gekeken. Er was een recept van een Italiaanse site. Daar stond de geitenkaas bij. Het ligt mss niet zo voor de hand, maar het was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Grappig. Das toch wel zo'n doctrine die nog heel sterk in mijn hoofd zit: je doet maar één zetmeel/koolhydraat-component in een gerecht. Bij de gratie Gods mag er nog wel wat met brood gesopt worden bij een gerecht met pasta of aardappels, maar gekker moet het niet worden Terwijl zo ongeveer een kwart van de bevolking op rijst met bonen leeft, met op zondag er ook nog een tortilla omheen

Onthouden dus, meer koolhydraat-componenten mág best.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook in mijn hoofd zitten Moos. Of rijst, noedels, wrap of weet ik wat maar dan geen aardappelen bijvoorbeeld.



Bij Chili con carne hoef ik bijvoorbeeld ook geen rijst maar man wel.
Alle reacties Link kopieren
Precies, zou ik ook niet snel doen, rijst bij chili. Terwijl t hartstikke normaal is daaro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven