En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Ik maak vanavond pita met falafel, avocado, knoflooksaus, komkommer, courgette & tomaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ziek, hopman maakt nu kippensoep. Blegh buikgriep met een kind aan deborst is acht k u t.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond nieuwe huis van een vriend bezichtigd. Daarna gaan eten bij een Grieks restaurant. Ik had goeie calamaris en moussaka. De mannen natuurlijk een schaal vol vlees



Onze vaatwasser is stuk en lief dacht dat hij dat zelf wel kon fixen dus m'n hele keuken ligt vol onderdelen. Helaas net achter gekomen dat het hem niet gaat worden dus een nieuwe besteld die hij van de week gaat inbouwen en tot die tijd de vaat met de hand doen. Ga dus maar makkelijk kliekjes uit de vriezer opmaken. Ligt nog genoeg. We beginnen met pulled chicken op wraps met avocado en sla.



Kaaatje, klinkt heerlijk dat menu.



Teig, jammer van het buffet en het dagje Rotjeknor klinkt eettechnisch een stuk beter. Waar was dat? Ik ben er binnenkort ook weer en dit soort tips zijn welkom.



Rast, alweer wat bijgetrokken. Moest heel hard lachen om je mopppersmuf
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gestoofde flappie gegeten met sperziebonen gewikkeld in spek en aardappel-knolselderij puree. Denk dat we vanavond een shoarmaatje laten aanrukken. Gaan zo even wat Christmas shopping doen alvast.
????????????
Linkje voor Koreveen.
Alle reacties Link kopieren
Zo wij hebben geshopt, nieuwe sport kleding voor man en voor mij omdat ik er toch was een nieuwe bankhang joggingbroek en een vest.

Dadelijk lekker soep maken.
Alle reacties Link kopieren
andijviestamppot met een bal gehakt en uitgebakken spekjes
Alle reacties Link kopieren
Hay ladies, wel weer iets bijgetrokken maar doe het nog steeds kalm aan. Mijn mopperbui is over ik merk wel dat ik niet energieker wordt van een paar dagen bankhangen maar ik heb mezelf een sportverbod opgelegd dit weekend, inclusief wandelverbod, anders weet ik precies hoe het gaat. Ik heb wel mijn kans waargenomen om "the Bridge" (originele versie) te kijken die stond al heel lang op mijn lijst, zit nu in afl 7, pffff, spannend.



Hop, beterschap. Hopelijk ben je er met een goeie verzorging snel weer vanaf.



Kaaaat je maaltje klinkt prima. En Teig, hij was dan wel voor KV maar ik heb die link ook even bekeken, wauwie, veelbelovend! Ik kom daar niet zo heel vaak maar je weet t maar nooit.



Vanavond maak ik ook een kippensoepje. Met goeie bio kippenfond en een kippie van de bio poelierjuwelier. En veel verse groenten. Dat zal me goed doen denk ik. Morgen moet ik goed genoeg zijn om weer te gaan werken.



Fijne avond dames
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Hop, en Rast nog voor t staartje. Ik kreeg gister op klus weer afhaal-Indo, was prima. Noodles, aubergine in tomatensaus, boontjes en paksoi. En met dezelfde klus ga ik ook misschien naar Indonesië volgend jaar.. Zie ik wel zitten. t Is een prachtige voorstelling en Indonesië lijkt me erg gaaf. Jammer dat zus net weer terug is uit Aus dan, anders had ik nog even door kunnen vliegen.. Maar soit, nog heel niet zeker, een maatje van mij heeft eerste rechten, ik val voor hem in op deze klus. Maar hij heeft ook 2 jonge kinderen, dus kan wat minder makkelijk weg dan ik...



Vandaag haalden wij 2 prachtige schuifdeuren op via Marktplaats en hadden daarna Sinterspellenmiddag met mijn familie. Was erg leuk. Natuurlijk ook met snaai dus ik begin nu pas weer een beetje trek te krijgen.. Ik denk dat ik kmolselderijsoep maak, heb heerlijk brood gekocht in Rotterdam, dat kunnen we er lekker bij eten.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen eet weer heerlijk, zo te lezen.



Hoe doe je dat mare (en evt. anderen) die sperziebonen in spek ? Dat is toch een enorm gepriegel ? En kook je die bonen eerst en gaat het dan nog in de oven met spek erom ofzo ? Die aardappel-knolselderij-purée klinkt ook heerlijk. Dat was vaak één van mijn moeder’s bijgerechten met kerst (evenals doperwtjespurée).



Beterschap voor de lappenmanders !



Wow, mooi vooruitzicht, Moosey. Ik hoop voor je dat het doorgaat !



Wij aten dit WE eindelijk weer eens OK : zaterdag wraps met gemarineerd lamsvlees, en/of zelfgekochte falafel (en dat was een versie met pijnboompitjes erin), rode ui, regenboogsla van de super en tahin-yoghurt-koriandersaus. Die regenboogsalade was een combi van heel dunne sliertjes wortel, rode biet, knolselderij.



Gisteren maakt ik tortiglioni met een lichte roomsaus waarin halve kerstomaatjes, spinazie en gerookte zalmsnippers. Dit op verzoek van kind. Was erg lekker.



Volgende zondag hebben we ons kerst-verjaardagen-diner met de schoonfamilie. Ik ben van plan een soort ajam pangang (maar met pulled ajam) te maken en kipsateetjes met pindasaus, zoetzure komkommersla, sajoerboontjes, nasi goreng. Voorgerecht en toet heb ik uitbesteed aan de schoonzussen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, dadelijk eerst even naar werk. Thuis lunchen en dan weer terug.

Gisteren heb ik vast wat couscous gemaakt en daar gooi ik straks wat komkommer en feta en rode ui doorheen en bak ik het shoarmavlees van vrijdag op. We hadden zoveel dat we het niet op kregen dus in de diepvries gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Knolselderijsoepje was lekker. Had gehoopt dat ik genoeg zou hebben om ook meteen een saus voor over de pasta voor vandaag te maken, maar dat was niet zo. Heb een klont pasteideeg uit de vriezer gehaald en moet nog even bedenken wat ik daar verder mee doe. Heb eigenlijk zin om ravioli te maken, maar het is eigenlijk verstandiger om alvast aan wat bakwerk te beginnen voor een high tea die ik volgende week cater.. Misschien lukt het allebei wel.
Alle reacties Link kopieren
er zijn toch best wel wat zieken hier, sterkte allemaal! Hier op het werk gaat de griep ook rond, eerst was het alleen maar de verkoudheid met flink gerochel en gesnotter, maar kinderen in mijn zoons klas zijn nu ook aan de buikgriep. Fingers crossed dat dat ons huis voorbij gaat, de verkoudheid was ernstig genoeg.



Wij hebben heel veel sneeuw gehad dit weekend, het bleef maar vallen dus we zijn nauwelijks naar buiten geweest. Zaterdag was een vriendin bij ons voor een nachtje en hebben we traditioneel hachee met rode kool, appeltjes en aardappelen gemaakt. Ik heb ook vanille vla gemaakt (had ik ineens zo'n zin in!) en die was supergoed gelukt. Ik kon het dit keer snel laten afkoelen, ik heb het buiten gezet waar het -15 was. Nog een reden om je neus niet te vaak naar buiten te steken.

Gisteren hebben we heerlijke bami gehad met varkenshaas sate, nadat ik me gisteren toch even op de weg heb gewaagd naar de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden pompoenrisotto, ideaal comfortfood! Hopbaby had het laatste restje harira met couscous en wat stukjes pompoen.
-15 graden grootepan? Wauw. Dat koelt inderdaad wel af.



Wij hadden letterlijk open huis vandaag, dag 1 van de verbouwingen: kozijnen /ramen / achterdeur wordt vervangen. Vandaag was vooral de achterkant beneden aan de beurt, dat is nog niet helemaal af maar woensdag zou alles klaar moeten zijn. Ze moeten boven nog het een en ander doen. Hopelijk wordt het erg mooi, onderhoudsvriendelijk en tochtvrij (we zitten nu met ouderwetsche houten luikjes die behoorlijk tochten).

Omdat frut vanwege de verbouwing toch uit logeren is, namen wij de kans schoon om uit eten te gaan. Bij een Chinees, jaja. Je bent jong en je wilt wat . Het was fantastisch! Voor degenen die ik niet op FB heb, dit is wat we aten:

Voorgerecht:

"Wanneer een vrolijke eend zeeschuim ziet liggen waggelt hij er op los, maar snel trekt hij een zuur gezicht vanwege een verborgen zeekwal" - Gerookte eendenborst salade, sjalot-limoendressing, komkommer, paprika, radijs schijfjes, pijnboompitten, kokosschuim en gemarineerde zeekwal

Tussengerecht:

"De koning der garnalen van de Zeven Zeeën temt heldhaftig het mythische wezen, maar dit blijkt snel genoeg een simpel visje te zijn." - Krokant op de huid gebakken zeebaarsfilet in een vijver van oestersaus, garnaal, asperges met krokant gebakken gembersliertjes vergezeld door een mousse van pompoen.

Hoofdgerecht:

"Vanwege het wisselvallige weer in ons koude kikkerlandje eet het wilde hert met een rode neus een stuk gember op" -

Mals rosé gegaarde hertenfilet met tamarindesaus, gekonfijte rode ui, bietenblaadje en zoete gember mousse, vergezeld door Chinese nasi met amandelen.

Dessert:

"Asian dessert" (die omschrijving valt wat tegen nu natuurlijk) - Yuzu - ijs, Yuzu - cake en boterkoek.



@Rastan: ging het met werken vandaag weer? Met je snotterhoofd?



@irmaladouce: ik kook de haricot verts eerst, maar net niet helemaal gaar. Dan inderdaad rollen in spek, en dat dan bakken in de koekenpan. Het is gepiel, maar ziet er leuk uit dus soms heb ik het er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag thuiswerkdagje. We eten het laatste bakje erwtensoep uit de vriezer.



Oh wauw, wat een poëtische beschrijvingen, Teig. Klinkt geweldig. En bedankt voor de link. Ziet er toppie uit.



Brrrr, Grootepan, dat is pas echt winter.



Hop, fijn dat Hopbaby ook al zoveel lust.



Irma, jij eet ook lekkere dingen!



Ja, de Bridge is zeer verslavend, Rast.
Alle reacties Link kopieren
Zo hier krijg ik een beetje jeuk van de titels van de gerechten Teig, maar in een Aziatische setting kwam het vast beter tot z'n recht Gerechten klinken spectaculair!



Ik kookte ook lichtelijk spectaculair gister, had geen tijd meer om ravioli te maken, maar had tagliatelle gedraaid van het deeg. Er was toch nog precies genoeg knolselderijsoep over om saus van te maken, daar een fikse brok blauwe kaas in gemikt, hazelnoten geroosterd voor er overheen, en spruiten geroosterd in de oven voor ernaast. Wereldcombi werkelijk. Ga ik onthouden.



Het restaurant waar ik eventueel zou gaan werken zit enorm te kloten met afspraken, zou vorige week tweede gesprek hebben, bleek ik op de verkeerde locatie uitgenodigd te zijn. Oh sorry sorry zo erg en of ik maandag kon. Ja, in de ochtend. Zou ze even checken. Niks meer gehoord, dus ik afgelopen weekend een beetje een kort affe mail gestuurd, of ik nog verwacht werd, oh ja, of ik dan maandag om 17.00u kon. Kon ik niet. En vervolgens weer niks meer gehoord. Lekker attent ook, na iemand een dag gratis te laten proefdraaien in je restaurant. Nou ja, we zien wel wat er gebeurt. Ik ga er niet meer achteraan in elk geval.



Gister bakte ik ook nog brownie en carrotcupcakes voor de high tea, denk dat ik zo alvast even lemon curd en pompoenpuree voor taartjes ga koken. Hoewel ik me afvraag of de pompoenpuree mooi blijft qua binding als ik m invries..
Alle reacties Link kopieren
Moos ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat pompoenpuree precies zo uit de vriezer komt als hij erin gaat. Als je het niet vertrouwt kan je hem ook nog wecken misschien.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Hop. Zat te denken om m te binden met roux, maar als ik maar weinig genoeg vocht gebruik is dat natuurlijk niet echt nodig. Misschien een aardappel erbij doen.. Zonder roux komt-ie inderdaad vast ok uit de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog handig die baby prakkies.
Alle reacties Link kopieren




Nou, mijn rant heeft geholpen, toch nog een afspraak met het restaurant vanmiddag. Ben benieuwd.
Wat kunnen jullie allemaal goed koken!!

Ik zie de heerlijkste dingen langs komen die "even" gemaakt worden. Knap hoor, en inspirerend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in team Moos, wat een verschrikkelijke beschrijvingen van het eten, maar wat een lekker eten.



Ik at een pizza. Ik had een beetje een rotdag. Vandaag is mijn laatste dag in mijn huidige functie, vanaf morgen ben ik vrijgesteld van werk en heb ik 9 maanden de tijd om een andere baan te vinden. Ik wist het al een tijdje, maar toch is het STOM! En aangezien mijn lief er niet was om voor te koken kwam er niets uit mijn handen.



Vandaag is mijn lief jarig. Hij wilde graag biefstuk eten, dus dat wordt het. Iemand een goede tip over hoe ik er een fijne jus of saus bij maak? Ik ben al niet zo goed in vlees bakken, maar een goede saus vind ik helemaal ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
He Kaat wat vervelend, of ben je zelf ook aan wat anders toe? 9 maanden klinkt wel als een goede periode om iets nieuws te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 13 december 2016 @ 11:15:

He Kaat wat vervelend, of ben je zelf ook aan wat anders toe? 9 maanden klinkt wel als een goede periode om iets nieuws te vinden.De timing had ik graag anders gezien, maar ondertussen ben ik wel zover dat ik geloof dat ik straks blij ben met de schop onder mijn hol om nu echt wat anders te zoeken. En die 9 maanden is natuurlijk hartstikke luxe. Vooral omdat er ook nog een heel begeleidingstraject bij hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven