En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Ik had heel even ideeën over allerlei tapas waarbij ik de meeste ingrediënten wel kon gebruiken. Maar geen zin in zoveel werk vandaag. Vooral ook omdat ik morgen uit eten ga en ik niet voor 2 dagen wil koken. Dus het wordt een simpel pastaatje met rucola/walnoten pesto en champignons.
Alle reacties Link kopieren
Giste had ik een portie orzo schotel uit de vriezer. Op dinsdag sport ik vaak tot laat dus dan is het fijn dat je binnen 5 minuten eten hebt. Ik heb dan ook altijd bere honger.



Nu zit er een lasagne in de oven met spinazie geroosterde pompoen geitenkaas en bechamelsaus. Wederom een receptje van Yvette van Boven dat ik een tijd geleden uit de Volkskrant gescheurd had. Ik heb het wat minder bewerkelijk gemaakt door kant en klare bechamelsaus te pakken. Allemaal culinair minder mooi maar soit. Soms komt het even zo uit.



Ik wilde trouwens verse spinazie kopen vandaag: alle schappen leeg. Vanwege de slechte weersomstandigheden in Spanje ofzo is er geen aanvoer. Er hing een briefje bij. Er waren nog twee laatste zakken biologische spinazie dus die maar gepakt. Maar wees dus gewaarschuwd .
Alle reacties Link kopieren
Kom amandelyoghurt met peer

4 boekweitwafels met plakjes kipfilet en komkommer

1 mok zwarte thee ...
Alle reacties Link kopieren
quote:KoffieDoosje schreef op 18 januari 2017 @ 20:34:

Kom amandelyoghurt met peer

4 boekweitwafels met plakjes kipfilet en komkommer

1 mok zwarte thee ...Lekker simpel
Ik las erover in de krant vandaag Dignity. Zijn we niet gewend in deze maatschappij, dat we 'misgrijpen' in de supermarkt. Nou ja, we overleven het wel zonder verse spinazie denk ik.



Wij aten wraps met kip en veel rauwkost vandaag. Was lekker. Wel een beetje een kliederbende, maar frut vond het natuurlijk fantastisch. Die proberen we steeds met vork te laten eten, en níet met haar handjes, en vandaag mocht ze met haar handjes eten. Meestal pakt ze de tussenoplossing 'lepel', dat mag natuurlijk ook en is voor haar blijkbaar makkelijker.
We hadden wat restjes stamppot gegeten. Vriend at zuurkool en ik een restje andijvie. Vers is het toch veel lekkerder, maar ja, ik ga geen hele portie goed eten in de kliko knikkeren omdat ik me een beetje vergist had in de hoeveelheid aardappelen. Misschien heeft een van jullie nog wat tips om een stamppot rauwe andijvie the day after nog wat op te leuken?

Er zat al een beetje spek en wat ei in.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wij hutspot over hadden vroeger, bakte mijn moeder het op in een braadpan en vervolgens deden we het op een boterham voor lunch. Eigenlijk een hele rare combinatie maar ik vond het toen erg lekker en nu nog steeds wel.
Ja, dat deden mijn ouders ook, Grootepan. Maar ik ben er nooit zo'n fan van geweest eerlijk gezegd.



Mss het in de oven gratineren?
Alle reacties Link kopieren
Ik at een kipburger met wat frietjes. Was lekker. Daarna quiz en we waren heel goed



Vandaag op tijd eten want ik moet vanavond werken. Weet nog niet wat.
Alle reacties Link kopieren
Gehakt parmentier, eerste keer, ben benieuwd
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Is dat gehakt met aardappels? Parmentier is altijd is met aardappels, dacht ik.



Zo, ik heb net bestellijsten gemaakt voor de crewcatering die ik in februari ga doen, voor zo'n 1700 maaltijden in totaal Lang leve spreadsheets. Ben heel benieuwd hoe ik financieel ga uitkomen, het festival heeft alles nogal krap begroot.



Nu maar ns even onder de douche mijn oververhitte hersens even tot rust manen



Gister at ik bij broer, een speklapje, gekookte aardappels en gekookte wortels. Vind t zo goed van m dat-ie altijd kookt, nu hij alleen is. Verder foto's van z'n Australiereis (naar mijn zus) gekeken, was heel gezellig.



Vanavond uit eten in een stadje in de buurt met mams en een nichtje, voordat we naar een concert gaan waar lief in meespeelt. Het is een erg onbeduidend stadje, maar ik heb een eetcafe gevonden wat er veelbelovend uitzag qua kaart, ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak een soort van paella, wel met chorizo en ook met kip. Boeit me niet wat de Spanjaarden daarvan vinden
Alle reacties Link kopieren
Wij eten okonomiyaki, vanwege een restje kool dat op moet. De baby krijgt een restje preirisotto, vind ie heerlijk. (Zonder wijn hoor)
Uit eten wordt opeens bioscoop. Dus even snel met de rest van de rijst fried rice gemaakt. Weet niet eens welke film, haha.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de hele dag in huis bezig geweest, opruim-schoonmaak beurt. Man is nu raspatat met kaaskrokketjes gaan halen.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Hier opnieuw een lange dag. Ik hoor nu eigenlijk op een yogamat te liggen maar dat lukte me net niet qua tijd. Het is me gelukkig wel gelukt weer wat orde te krijgen in mijn agenda en mail. Nu hoop ik morgen de week relatief rustig af te kunnen sluiten.



Vriend is ook laat thuis, ik verwacht hem pas over een uur. Hij zou wat pastasaus opwarmen voor ons, dat doe ik nu. Dat lukt me vast nog wel
Alle reacties Link kopieren
Moosey is idd gehakt met puree. Was niet zo speciaal. Nu ja wou eens iets nieuw proberen.



Geniet van je douche! Is van mij ook de enige plaats waar ik m'n gedachten even kan stoppen.



Geniet vd film Georgie Brown! Of ie nu goed is of niet.



Morgen visschotel met frietjes. Mmm!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig weekend. Wel aan toe na een hysterisch drukke week op werk en een paar nachten slecht slapen.

Eten staat as we speak in de oven, aardappelpuree op smaak gebracht met mosterd, er bovenop prei in ham gerold en geraspte kaas erover. Een probeersel, hopelijk smaakt t. Daarna even snel de stad in om cadeautje voor mijn achternichtje te ruilen.



Morgen boodschappen doen en 's avonds gaan we gezellig naar mijn nichtje. Even bijkletsen en borrelen.
????????????
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 19 januari 2017 @ 16:24:

Wij eten okonomiyaki, vanwege een restje kool dat op moet. De baby krijgt een restje preirisotto, vind ie heerlijk. (Zonder wijn hoor)Ok de risotto was al op en hij heeft een halve okonomiyaki gegeten. Was ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net twee uur hardgelopen dus zit nu best wel trots op de bank . Was lekker! Dankzij thermoshirt geen last gehad van de kou.



Ik dacht dat ik een pasta ovenschotel uit de vriezer had getrokken, maar het bleek soep te zijn waar ik ooit als vulling wat extra pasta doorheen had gegooid. Hoewel het een goed gevulde soep was heb ik er toch nog maar een extra boterham tegenaan gegooid, want na twee uur hardlopen had ik berehonger.



Morgen eet ik pannenkoeken!! Ik heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Mmm mare! Dat zal smaken ben ik zeker van! Heb ik ook zin in!



Wow 2uur(!!) lopen dignity Ik heb een hekel aan lopen sinds het verplichte lopen op school. Wat haatte ik dat!



Wat is okonomiyaki hoppala?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een japanse pannenkoek met witte kool en wortel en dan verschillende topping erop, bijv bacon, of nori of een sausje met mayonaisr. Eij haddem hem gewoon zo, met verschillende dipsausjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben thuis. Avondje werken bij een eventje viel gelukkig mee. Degene die mij op facebook hebben kunnen zien bij wat /wie ik was.



Morgenvroeg eerst even sporten en daarna werken.

Eet daar een soepje en crackers met hummus.

Man eet pizza.

Wij zijn het weekend een nachtje aan de kust en gaan waarschijnlijk zaterdag in een Mexicaans restaurant eten. Zijn we paar jaar geleden ook geweest en was prima.
Alle reacties Link kopieren
Een okonomidinges heb ik nog steeds nooit gemaakt, wie kan me een goed recept geven?
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 19 januari 2017 @ 17:47:

Uit eten wordt opeens bioscoop.



Abacadbra



Eetcafe was goed! Voor een salade met confit van eend, hoofd een gerecht met de prachtige titel 'vega yes' , gestoofde koolrabi met gegrilde peer, blauwe kaassaus, geroosterde hazelnoten en winterpostelein. Superlekker. Erg grote porties alleen, we kregen alledrie ons hoofdgerecht niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven