EN wat eten we vandaag?

18-03-2009 19:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!







Wegens succes is ons vorige topic gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!



En wat eten we vandaag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dyaa schreef op 18 oktober 2009 @ 13:33:

[...]





Macaroni elleboogjes, kipfilet, rode ui, gele- en rode paprika, 1 tl sambal, courgette, 2 teentjes knoflook, peper&zout en de mix van de honig (toch een beetje jammer, uit zo'n pakje)Is die Honig Mix nodig dan? Volgens mij zit er aan de andere ingredienten al genoeg smaak.
Alle reacties Link kopieren
Heb soep gemaakt(gewoon groente en gehakt erin,niks bijzonders) en bak een stokbroodje af straks en heb nog smeersels over van visite van gisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 18 oktober 2009 @ 13:37:

Had je mijn vraag hier nog gelezen aan jou Yetti?Nee, die had ik nog niet gezien. Is goed hoor
Alle reacties Link kopieren
Gister farfalle met ui, kastanjechampingons, zalm, rucola en truffelolie gegeten.



Vandaag andijviestamppot met ui, spekjes, geraspte kaas, augurk en een slavink.



Morgen spinaziesoep met griekse yoghurt en basilisum en daarna couscous met tomaat, lente ui, amandelen, rozijnen en peterselie,met erbij kippenpoten met ras el hanout kruiden.
Alle reacties Link kopieren
Verse boerenkoolstamppot met vegetarische braadworst en een pittige uienjus! Lekker!...
Gisteravond met mijn lief Italiaans uit eten geweest:

Antipasti:

Bruschetta é pomodori

Tomaat,mozzarella, basilicum

Mozzarella met rucolasalade

Meloen met Parmaham

Oesters

Carpaccio

Vitello tonnato

Kleine salade van krab en ansjovis

Gegrillde aubergine, paprika, courgette en gestoofde sjalotjes

Warme hapjes:

Kalfskoteletjes met bloemkool

Gehaktbrood met ham, mozzarella en truffelolie

Escargots

Mosselen

Calamari

Pasta:

Tortelloni in truffelsaus

Dessert

Tartufo chocolade

Erbij een fles rode wijn.



We hadden wat te vieren, en dat hebben we uitgebreid en erg smakelijk gedaan!! Het is veel, maar gelukkig hadden we 4,5 uur de tijd, dus dat lukte wel .



Voor vanavond heb ik nog geen idee... Edit: inmiddels boodschappen gedaan en het wordt kip tandoori. Snel klaar en toch lekker.
Teigera!!!! Het water loopt me in de mond. Vooral die torteloni in truffelsaus. Ben echt dol op truffel.



Nog geen idee wat ik vandaag ga eten trouwens. Het is vrij leeg in mijn koelkast...
Alle reacties Link kopieren
Idd Teigera, wat een lekkers allemaal! Het water loopt in m'n mond!

Gisteren was het bij mij stokbrood met lekkere smeersels en olijven en een worstje.

Vandaag een maaltijdsalade. Vriend staat in de keuken om het klaar te maken. Ijsbersla met pijnboompitjes, gerookte kip, paprika, tomaat, baconstukjes en broodje met restje smeersels van gisteren.
Alle reacties Link kopieren
dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Teigera, het water loopt me in de mond hier achter m'n laptop. Heerlijk. Wil ook wel weer 's naar een goede Italiaan.



Gister: lasagna met bechamel, zalm en spinazie.

Vandaag: tagliatelle en een saus van allerlei dingen die over zijn (want ga vanaf morgen een week op vakantie)
quote:desteny schreef op 18 oktober 2009 @ 13:26:

aangestoken door Sartan;gamba,s worden ut met zelf gemaakte knoflooksaus

Eet smakelijk!



Hier vandaag pasta met tomatensaus, chorizo, broccoliroosjes, paprika, zwarte olijven, scheutje rode wijn en veel knoflook.

Erbij een salade met komkommer, venkel, little gem, rucola in een citroen-honing-mosterd-balsamico dressing.
@Teigera dat ziet er héérlijk uit die maaltijd!
quote:yette schreef op 18 oktober 2009 @ 11:57:

Jee Sartan, ik heb nog niet eens ontbeten, maar zou een moord doen voor wat jij at!



Nou ja, niet echt een moord. Meer een soort van gamba-seriemoord

" De politie vraagt uw aandacht voor het volgende..."

Alle reacties Link kopieren
Pitabroodjes met gyrosvlees, knoflooksaus en ijsbergsla.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een diepvriespizza en vandaag maaltijdsalade van de Appie, met blauwe kaas/peer/druiven/amandelen/penne/dressing etc. <33 En toe een plakje spekkoek met slagroom.
Vandaag spaghetti met spinazie, chorizo, kleingesneden filetlapjes en boursin roomsaus....restjes uit de koelkast opgemaakt
Het was een zeer geslaagde avond en een goed restaurant. Ik was echt in food-heaven gisteravond...
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 18 oktober 2009 @ 11:57:

...

Ik ga vanavond makkelijk doen, denk ik. Spinaziesoep met gorgonzola en een bruin stokbroodje met geitenkaas, pesto, tomaat, en rucola. Muskaatdruiven uit eigen tuin toe.



Maar dat kan nog veranderen. Wie weet krijg ik als ik zo de weekboodschappen ga doen hele andere plannen.



Ik heb me inderdaad bedacht.

Samen met mijn dochter van 10 hebben we een diner gemaakt. Tafelkleedje gestreken, kaarsen erbij en ze had zelfs een bordje 'gereserveerd' op tafel gezet

Vooraf hadden we voor de anderen gemarineerde geitenkaasjes met bruchetta's en voor haar en mij gebakken rivierkreeftjes met knoflook en limoen, wat sour cream en bruchetta's. Iedereen wat garnituur van veldsla en zo erbij, mooi opgemaakt op een bordje. Op tafel bovendien griekse koolsalade, tzatziki en olijven.

Voor het hoofdgerecht hadden we verschillende soorten gegrild vlees, warme rode saus en frisse knoflooksaus, een salade met van alles erop en eraan en gekruide krieltjes uit de oven. Een lekkere rode wijn erbij en voor de kinderen druivensap. En, naar een idee van mijn dochter, een grote kan water met ijs en limoen.

Op dit moment moeten we even uitbuiken. En daarna maken we french coffee voor de volwassenen en voor de kinderen warme chocolademelk met slagroom voor bij de tiramisu.
Alle reacties Link kopieren
nog niet gegeten en ga dat denk ik ook niet meer doen; wel veel aan het (voorraad)koken geweest, maar vandaag geen trek.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 18 oktober 2009 @ 14:47:

[...]





Nee, die had ik nog niet gezien. Is goed hoor



Dank je Yette!



Ik moet even kijken wat ik vanavond ga eten. Ik wil nog een paar recepten maken voor de site dus even checken of ik er alles voor in huis heb.



Gister een sandwich met tonijn gegeten op de opnameset voor Bo. Dus heel ongezond wat lopen snacken. Was pas half 8 thuis dus te moe om te koken, heb toen nog een kant en klare hamburger gegeten.



Dag daarvoor roti, was heerlijk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vanavond wordt het verse snijbonen met gekookte aardappelen en een gehaktbal
Alle reacties Link kopieren
Hier staat een pan pindasoep te pruttelen. Heb hem gewoon uit de losse pols gemaakt, van zelfgetrokken bouillon, met als heerlijk geurend kruid wat gekneusde blaadjes van mijn citroenboompje en een stengel sereh. Verder een halve pot pindakaas met stukjes noot, een half blik dikke kokosmelk, goeloe djawa, sambal soto, ui, prei en rijst. Simpel, maar zó lekker gelukt dat mijn dochters, een vriendinnetje en ik al ieder een eigen lepel naast de pan hebben liggen om af en toe een hapje te stelen. Vraag me af hoeveel er vanavond nog over is
Hmmm Yette, klinkt heel goed! Die ga ik zeker eens maken....alleen wat is goeloe djawa?



Vanavond maak ik nasi met alles er op en eraan....
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolstamp met rookworst
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wil ik maaltijdpita's met pittige falafel, ijsbergsla, rode saus en zelfgemaakte knoflooksaus eten. Het wordt waarschijnlijk een restje boerenkoolstamppot of een saaie boterham, want vriend is pas laat thuis...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven