Eten aan laten branden

10-05-2012 16:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tjeezz! Net mijn gebakken aardappels laten aanbranden!

Nou ja; dan maar even nog wat koken. Gelukkig niet zo erg als de vorige keer toen ik opgewarmde bami per ongeluk tot zwarte snot liet doorbranden met een gigantische ruftwalm als gevolg.



Wat zijn jouw ergste en leukste verhalen over eten laten aanbranden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer het vuur na het koken van pasta niet uit gezet maar laag.

Toen de pan terug er op (leeg)

Later op de avond pakte ik de pan om te gaan afwassen.. Heb 2 weken geen vingerafdrukken gehad denk ik.. Jeez wat deed dat pijn!!



En bij mn ouders thuis, mn moeder deed altijd kip uit de vriezer die moest ontdooien in de oven leggen zodat de kat het niet van het aanrecht zou vreten en toen de oven gaan voorverwarmen zonder eerst te kijken.. Kip zwart, oeps haha
Internagelaktisch
Een stokbrood n de oven vergeten,...ik zat in de tuin en opeens zegt de buurman: er komt rook uit je keuken. Tja, stokbrood was helemaal verkoold.....en die rook heb ik nog dagen in de keuken gehad...
Alle reacties Link kopieren
Magnetron popcorn in de magnetron, tijd verkeerd ingetoets: 30 ipv 3 minuten, ondertussen met moeders aan de telefoon, kletsen kletsen en de tijd vergeten. Daar kwam ik na 6 minuten toen vriendlief riep he! Je was toch popcorn aan het maken??? 3 weken lang heeft alles wat uit de magnetron kwam naar verbrande popcorn gesmaakt. En dat is Heul Vies!
Alle reacties Link kopieren
quote:sundream schreef op 10 mei 2012 @ 17:18:

[...]





Geen plofkip maar plof-ei dus? Wist niet dat dat kon....bedankt voor de tip. Ik bak ze in vervolg wel.Het is mijn 3 keer gelukt.. dus het kan zeker. Wanneer je een ei wilt koken, dus een kookwekker gebruiken of er bij blijven staan.. niet voor de tv gaan zitten en dan een half uur later ineens je afvragen waar die knal toch vandaan kwam :p
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 10 mei 2012 @ 17:00:

Hoe kan dat?

Je zet bij pasta (of rijst) koken toch de kookwekker aan? Dan kun je het toch niet vergeten?

Edit: mosterd...

Ik gebruik bij het koken echt nooit een kookwekker! Bij pasta en rijst en dergelijke heb ik gewoon een goed tijdsgevoel, en loop ik sowieso regelmatig de keuken in. Ik kook het dan op smaak/mondgevoel, en niet op tijd.

Mijn kookwekker komt alleen eraan te pas als ik een taart bak.



Koken exact op recept en het exact afwegen van ingredienten (hoeveel pasta gebruik je per persoon; ik doe dat op het oog), ook dat is niet mijn ding... Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven