exact vertellen wat je gegeten hebt vandaag

23-07-2015 22:14 3074 berichten
We spreken hier hoofdzakelijk over eten, maar inmiddels al een gezellig topic geworden, aangezien er dagelijks gepost wordt...dus we gaan ook weleens off topic



omdat ik het gewoon leuk vind om te lezen wat en hoeveel iedereen zoal eet:

wie durft hier te vertellen wat je vandaag exact hebt gegeten, dus helemaal niks weg laten :p..

ik trap af, vandaag best veel op..

ontbijt: 300 gram magere kwark met honing, havermout, ongezouten cashewnoten en rozijnen.

tussendoor: halve banaan

lunch: 2 harde bollen met zaden en noten zonder beleg.

tussendoor: klein zakje chips

diner: sla met dressing en komkommer, tomaat, ei, biefstuk met champignonroomsaus, klein portie gebakken aardappelen met een theelepel mayonaise, waterijsje

tussendoor 200 gram magere kwark met handje noten en rozijnen

perzik...



als ik het zo opschrijf denk ik, wat bizar veel...

ben benieuwd naar jullie eerlijke lijstjes
Vandaag:



O: yoghurt met cruesli

L: ciabatta met ham, kaas en sla

T: sinaasappel

D: prei quiche
Ik koos voor de pindarotsen. Die vind ik toch lekkerder dan de biscuitjes. Die laatste zouden een verantwoordere keuze zijn geweest. En als de pindarotsen op zijn lust ik die biscuitjes ook weer graag. Tenzij partner een nieuwe voorraad heeft aangesleept van 's werelds heerlijkste chocolade.
oh, pindarotsen, die heb ik ook op vandaag. En een vruchtengebakje. Het was weer feest op kantoor... En nu sta ik cassave chippies te snaaien ipv een bloemkoolcurry te fixen.



O: 3 volkoren boterhammen, 2 met beetje roomboter en aarbeienjam en eentje met kalkoenfilet en gekookt ei

T: vruchtengebakje

L: zelfgemaakte bietensalade en wat koude gemarineerde kip van gisteren.

T: pindarotsjes, stuk of 5 en later dus een flinke handvol cassave chippies. En toen de zak dichtgedaan en teruggelegd, ik herken mezelf soms bijna niet meer :D

D: bloemkoolcurry met rijst.
quote:liefzoontje schreef op 13 oktober 2015 @ 07:06:

Lioneee, mijn man is ook geen prater, lastig is dat he met zulke onderwerpen.

Wat is jullie leeftijd? hij draait vast nog wel bij..

Sommige mannen moeten beetje wennen aan het idee, tuurlijk moet je niet pushen, maar ik zou het over paar maanden gewoon weer een keer aanhalen, dan is de lading al weer wat meer van de vraag af.



Gisteren:



O: havermout met yoghurt/ rozijntjes

T: knoppers koek

L: 2 donkerbruine pistoletjes met kaas en pindakaas + cup a soup

T: dun sneetje ontbijtkoek, rijstwafel en appel

D: bloemkoolschotel, vanillevla

T: paar snoepjes, handje chips



vandaag wil ik me heel graag hieraan houden (even geen snoep ook)



O: havermout met yogurt/ rozijntjes

T: 3 rijstwafels met totaal 1,5 plakje kaas.

L: 2 rozijnenbroodjes

T: appel

D: sperziebonen met gekookte aardappelen en tartaartje, jus en appelmoes

T: bakje yoghurt



Voorgenomen lijstje weer totaal veranderd ivm meer eetbehoefte



O: havermout met yoghurt/ rozijntjes

T: 3 rijstwafels met totaal 1,5 plakje kaas.

L: 2 rozijnenbroodjes, plakje ontbijtkoek

T: appel, 1 evergreen

D: Spaghetti

T: 5 snoepjes, schaaltje vla.



Heerlijke dag gehad, genoten van het aangename herfstweer, boswandeling met zoonlief gemaakt, over de kabouters en paddenstoelen gepraat met hem en eikeltjes geraapt.

Gisteren is hij mee geweest hartje van de baby luisteren en sindsdien is hij verkocht: ``mama de baby is lief he?`` ... ``mama hoe gaat het eigenlijk met jou broertje of zusje in je buik?``.... ``mama waar zitten z`n voetjes`` ... en aaien over mijn buik en liedjes zingen voor de baby.... echt heerlijk dit!! Ook heeft hij al een naam verzonnen.. Voor een jongen: Koos en voor een meisje: Brabber

Ik denk dat ik hem moet gaan teleurstellen wbt de namen.
O: banaan en griekse yoghurt

L: 4 zonnebloempitcrackers met kaas en radijsjes

T: appel en een paar grissini's

D: 2 wraps met bonen, mais, kaas en crème fraiche
Met kinderen naar het bos in de herfst is zooooo leuk! Ik verzin ook altijd hele verhalen over een berenhol, kabouterhuisjes etc.



Ik vind het prachtige namen Liefzoontje
Leuk he Momo, je kinderen in kabouters laten geloven



Ja vooral Brabber is erg mooie naam he.
Liefzoontje, wat ontzettend schattig al die vragen van je zoon



Ik geloof ook nog in kabouters hoor, die wonen toch gewoon in al die paddenstoelen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me een honger de afgelopen dagen! Kan vooral 's middags blijven eten en vooral enorm veel zin in iets lekkers. Wat ik dus niet meeneem naar mn werk.



O: yoghurt met honeyloops, glas melk

T: 2 time out koekjes, thee

L: 3 boterhammen met worst, casselerrib en 30+kaas, kop tomatensoep, thee

T: boterham met kaas, mandarijn, 2 oreokoekjes

A: andijviestamppot met spekjes en kaas, cheddar-jalapeno worst, water

T: half handje chocolade pepernoten, oreokoekje, thee. Man en ik moeten nog uitvechten wie de stroopwafel krijgt en wie de krakeling. En nog een restje chips van het weekend, voor bij het voetballen
Ja klopt Isabela Kabouters zijn te gek!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie een 2e deel openen en verder blijven kletsen. Blijf het leuk vinden om te lezen en hoop ook dat o.a. Hiltje en Madelief terugkomen.

Gemberpannekoek, mooie posting over gewicht/kg's/bmi! Eet jij trouwens wel vis?

Zoals sommigen misschien nog weten ben ik nog steeds bezig met aankomen en dat gaat de goede kant op. Maart/april was het nog 40,5 en vorig weekend de 48 aan getikt. Blij mee! Volgende doel is 50 kg voor de jaarwisseling.

Ik stoor me dan weer o.a. aan mij spillebeentjes en droeg eigenlijk geen rokken/jurkjes meer maar heb besloten dat idee over boord te zetten. Met een maillot/dikke legging + laarsjes ben ik van plan dat wel weer te dragen.

Hoop jullie dus nog vaak te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Oh, hey ja...al over 3000 berichten. Gaat hard!
Prrrr, mauw miawwwww.
Elko, ik had tijd geleden eens een stroopwafel verwarmd nav jouw post over warme stroopwafel.

Ik heb hem na 1 hap weggegooid. Te lang verwarmd. De stroop werd vloeibaar en de stroopwafel was nog zoeter daardoor dan normaal.

Daarom stond ie ook niet in mijn lijstje.
Thee, wat goed van je! De 50 kilo halen voor de jaarwisseling zou te gek zijn. Qua kleding: gewoon aantrekken wat je leuk vind hoor. Een jurkje of rokje met een dikke legging en laarzen staat gewoon goed bij dunne beentjes.



Mmmm, warme stroopwafel. Die haalde ik altijd op de markt, zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Aan liefzoontje de eer om een nieuw topic te openen, lijkt me?



Thee, wat goed dat je aankomen zo goed gaat en ik duim mee dat je de 50 kilo voor het eind van het jaar aantikt!

Ik eet ook geen vis, wel eieren en melkproducten omdat ik anders bang ben voor B12 tekort, dat heb ik al eens gehad en was geen pretje.



Lijstje vandaag (ontbijt al op):



Ontbijt: havermoutpap met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: verse ananas

Lunch: 2 boterhammen met pompoenpitpasta, kapje met jam, halve paprika, stuk komkommer, hand cherrytomaten

Avondeten: volkoren couscous met ratatouille en gebakken halloumi (in de herhaling van gisteren...)
Alle reacties Link kopieren
Ja nieuw topic is uiteraard voor liefzoontje.



Ik prop hier nog ff gauw een lijstje bij.



Gisteren nog 4 toastjes met camembert, honing, verse vijg en rauwe ham. Echt een top combinatie!



O: magere kwark met honing, muesli en whey crispy.

L: 4 rijstwafels, 2 met pesto en tomaatjes, 2 met rookvlees

T: chocolade feestje! 2 stukjes salted licorice, 1 stukje puur lavendel en 1 stukje tony's puur pecan kokos.

D: ??? onbekend!
Alle reacties Link kopieren
Wat krijg je van B12 tekort gemberpannekoek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Leighton schreef op 14 oktober 2015 @ 09:45:

Wat krijg je van B12 tekort gemberpannekoek?



Ik had o.a. last van duizeligheid, concentratieproblemen, extreme vermoeidheid en darmklachten.

De klachten gingen niet allemaal helemaal over toen ik aanvullende injecties kreeg, maar het scheelde wel echt een heel stuk!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me heeft soortgelijke "vage" klachten. Ik heb al vitaminetekort geopperd en gezegd dat ze gewoon naar de huisarts moet gaan maar ze durft niet zo goed, ze vindt dat ze zeurt.



Ze eet wel ontzettend veel eiwitten op een dag (?? waarom weet ik ook niet) dus B12 tekort lijkt me dan ook niet.
Liefzoontje wat lief van je zoontje zeg! Super schattig...



Thee, wat een mooi doel en dat ga je halen!!!



Hier gister nog een stuk speculaas en wat paprika chips.. kben weer erg aan het snaaien, moet echt ff de rem er weer op doen haha! Vanmorgen maar begonnen met en smoothie!

Ik wacht op mn zus en nn nichtje die komen vandaag gezellig langs! We gaan ff shoppen en lunchen.. Altijd leuk!!
Hey, is het topic al vol?

Jullie mogen ook nieuw topic openen hoor.

Verwacht dat ik de komende tijd wat minder actief zal meeschrijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Troelalaaaa schreef op 14 oktober 2015 @ 08:00:

Elko, ik had tijd geleden eens een stroopwafel verwarmd nav jouw post over warme stroopwafel.

Ik heb hem na 1 hap weggegooid. Te lang verwarmd. De stroop werd vloeibaar en de stroopwafel was nog zoeter daardoor dan normaal.

Daarom stond ie ook niet in mijn lijstje.

Ja je moet er idd bij blijven en zodra dat het een beetje gaat bubbelen: hup eruit!

Die warme zoete vloeibare stroop is juist het állerlekkerst. Heb net maar meteen de laatste stroopwafel opgewarmd



Vitamine b12 tekort kan ook leiden tot (tijdelijke, als het niet te ernstig/lang is) cognitieve stoornissen en stemmingsklachten. Op mijn werk is het iets wat ik vaak even laat checken bij depressieve klachten.



Ik heb al 2 dagen zin in het avondeten van vanavond, pappardelle met zelfgemaakte pesto (had die ingevroren na het maken), knoflook, garnalen, puntpaprika, parmaham en rucola.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh elko, mag ik bij jou eten.



Ik vind het zo koud dat ik sowieso stoofvlees maak dit weekend. En ik ben niet zo van de hollandse kost, maar ik zou zo graag een keer andijviestamppot maken. Heeft iemand een goed recept?
Alle reacties Link kopieren
Nieuw deel: Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - the sequel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven