Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Fairfax, ik heb het niet gelezen, maar begrijp dat je weer bonje had. Misschien heeft Momo wel gelijk, het is toch nooit goed wat je doet weet ik van eerdere verhalen. Trek je eigen plan en zorg dat je daar zo snel mogelijk weg bent. Alhoewel ik dondersgoed weet dat dat niet makkelijk is.



Gizzmo, je vakantie klinkt echt heerlijk!



Momo, wat een lekker dagje weer. Genieten is dit zo hè.



Elko, wat balen van de buurjongens. Daar gaat je relaxte avondje.



Zoon is vanavond en vannacht naar een festival. Ik hoop dat het onweer mee gaat vallen voor hem, ze voorspellen weinig goeds.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een fijne dag momo!

Inderdaad Fairfax, ik zou toch eens meer aan jezelf denken. Is vast moeilijk maar kan je alvast wat wennen.

Isa, Oef, naar een festival. Voor het eerst? Kan me inbeelden dat dat eng is.



Wij ook fijne dag. Lang in bed gelegen, kaneelbroodjes gemaakt, gehobby't (nieuwe hobby: pixel mosaic, moet je maar ff googelen). Man iem helpen verhuizen. Daarna naar kids. Poppentheater gaan kijken. Was mooi. Fruitsalade gegeten bij schoonouders. En dan naar huis. Oudste nu wel gestraft en meteen in bed omdat hij niet luisterde.. Altijd weer wennen als ze bij oma&opa geweest zijn.



O: kaneelbroodjes

T: niets, lang in bed gelegen

L: vol-au-vent met extra champi en frietjes

T: ijsje

D: fruitsalade

T: niets meer denk ik
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Finjie, hij gaat heel vaak naar festivals met zijn vrienden. Ik vond alleen de weersvoorspellingen niet zo leuk. Een knetterend onweer boven zo'n open terrein lijkt me maar niks. Maar volgens iedereen maak ik me altijd veel te druk



Dat pixel mosaic ziet er leuk uit. Doet me aan iets van vroeger denken (oma spreekt), maar ik kan niet op de naam komen. Leuke hobby's heb jij telkens.
Isa; is hij naar ground zero?
quote:gizzmo-returns schreef op 27 augustus 2016 @ 21:32:

Isa; is hij naar ground zero?Ja.
quote:-Isabella- schreef op 27 augustus 2016 @ 21:33:

[...]





Ja.Ben na aan het "genieten" van een enorme herrie wat van die kant afkomt! En woon er nog best wat vanaf...
quote:gizzmo-returns schreef op 27 augustus 2016 @ 21:35:

[...]





Ben na aan het "genieten" van een enorme herrie wat van die kant afkomt! En woon er nog best wat vanaf... als het dan tenminste nog goede muziek was...wat een grafherrie is dat zeg. Leuk voor de omgeving zulke festivals.
Nou inderdaad, wat een eentonig gedreun zeg, en dat de hele nacht door
Dat iemand daar urenlang naar kan luisteren snap ik ook echt niet. Maar goed, voor hem en zijn vrienden is het fantastisch. De hele zomer gaan ze naar dat soort feesten.
Inderdaad , gaaf voor die jongelui ( zei de oude 40+ er
Ha! Ik voel me ook al zo'n oud wief
Alle reacties Link kopieren
Finjie wat grappig, dat pixel mozaïek. Lijkt wel wat op ministeck als ik het zo zie op de plaatjes?



Isa snap de bezorgdheid ja! Maar de grote festivals hebben daar allemaal draaiboeken en scenario's voor! Komt echt goed! Mijn man was in juni op een festival waar enorm onweer kwam: muziek ging uit, poncho's uitgedeeld (vooraf al), iedereen werd gesommeerd op z'n hurken te gaan zitten en er waren sws ook een aantal bliksemafleiders. Ze gaan daar geen risico mee nemen, plus je zoon is een volwassen knul en ik kan me niet voorstellen dat hij van zijn moeder geen gezond verstand heeft meegekregen.

Maar snap dat jij pas echt weer gerust bent als hij veilig en wel thuis is



Gizzmo wat een heerlijke vakantie heb je zeg! Zo hoef je idd ook niet weg te gaan en met al die leuke dingen heb je wel echt een vakantie gevoel :-)



Buurjongen is weer weg trouwens. Nu gezelschap van een stel terrormuggen maar ik laat me niet wegjagen! Tis wel goed, het is eindelijk lekker buiten.

Jongste had begin vd avond echt last van de warmte, zo sneu. Had ze al opgefrist met een koel washandje en een schone romper maar na 5 minuten plakte ze alweer. En ze was moe en had honger en je kan niet mopperen en drinken tegelijkertijd en dan is het ook gewoon even moeilijk om baby te zijn
quote:-Isabella- schreef op 27 augustus 2016 @ 21:45:

Ha! Ik voel me ook al zo'n oud wief
Elko: ministeck. Dat was het! Ik kon er niet opkomen.
Komt ook heus goed, dat weet ik ook wel als ik erover nadenk. Maar die boomlange volwassen vent is nog steeds mijn jongetje ergens Ik heb me ingehouden verder, geeneens "rij voorzichtig" en dergelijke overbezorgde opmerkingen gemaakt. Ik leer het nog wel.



Rotmuggen zijn het. Hier ook alles weer vol. Ik heb me vol gespoten met autan, dan blijven ze tenminste weg. Zielig voor die ukkies als het zo warm is hè.
Alle reacties Link kopieren
Tja Isa, das toch ook niet gek! Op mijn werk zie en hoor ik niks anders van cliënten en hun kinderen zijn vijftigers en zestigers!
Alle reacties Link kopieren
Ja moest ook meteen denken aan ministeck. Deed ik vroeger ook heel graag (allé, telkens dezelfde want m'n moeder wilde geen nieuwe kopen omdat ze niet aan hobby's is, vindt ze tijdverspilling. En ik kreeg geen zakgeld dus kon ook niet sparen ). Dit is "iets" kleiner Maar doe dit soort dingen wel graag. Meestal luister ik wat muziek en FF heerlijk aan niets anders denken.



Ja m'n jongste is ook altijd kletsnat vh zweet. Is sowieso al een zweter. Nu met dit weer is het een hel. Papa heeft dat ook. Zoon en ik niet. Wij slapen zelfs altijd met deken, warm of niet. Beetje gewoonte.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Momo, je hebt helemaal gelijk. Maar hij wil niet dat ik alleen ergens heen ga, hebben we van de week al ruzie om gehad. Hij zei zulke nare dingen dat ik het wel uit mijn hoofd laat..

Isabella, hopelijk heeft zoon het leuk gehad! Best spannend of niet

Finjie, klinkt als een fijne dag gisteren

Elko, sneu dat de jongste zo'n last heeft van de warmte , hier ook twee zweetertjes



Wat ging het tekeer hier vannacht! Stond in de stromende hagel de cavia nog maar binnen te slepen ,ramen dicht te doen en toen begon het te onweren, de ramen rammelde in het kozijn

Nu lekker alles opengezet, heerlijk koel
Elko heb je nog genoten van je avondje?



Finjie wat leuk toch dat jij zoveel hobby's hebt! Ik heb dat eigenlijk helemaal niet, ja lezen, maar niet zo creatief als jij. Lijkt me fijn en ook ontspannend.



Isa nog iets van je zoon gehoord?



Hier was het gisteravond zo mooi; achter elkaar bliksem maar geen donder. Echt non-stop flitsen in de lucht, zo gaaf om te zien! Man en ik hebben echt samen een tijd buiten staan kijken. En zitten skypen met schoonzus; plannen maken voor volgend jaar, dan gaan we op vakantie naar haar tropische eiland!!! Waarschijnlijk gaan we 1 week in een appartementje in haar achtertuin en dan een week in een mooi resort.



Fairfax ik bedoel het echt niet als kritiek he! Maar ik gun je gewoon zoveel beter dan dit. Ik heb er vanochtend nog over na liggen denken. Ik heb natuurlijk ook makkelijk praten. Het is natuurlijk ook heel moeilijk om een patroon en een bepaalde machtsverhouding, wat jullie waarschijnlijk al jaren zo hebben, te veranderen.



Hier ook alles tegenover elkaar open, lekker even doorluchten! Vandaag even een rustig dagje. Man is de hele dag weg, kinderen en ik zitten nog in pyjama. Eetplanning voor vandaag:

O: boterham met pindakaas en cappuccino

T: meloen

L: bolletje met kaas

T: ijsje

D: wraps met kip en roerbakgroente

T: druiven
Momo, ik heb niks meer gehoord dus zal het wel goed zijn. Beter. Bliksem vind ik ook zo mooi om naar te kijken. Wat een gave plannen voor volgend jaar. Wat heerlijk om naar een tropisch eiland te gaan!



Finjie, ken je strijkkralen? Dat lijkt me ook helemaal iets voor jou, zo leuk om te doen. Ik zat met de kinderen altijd hele kunstwerken te maken.



Fairfax



De boel lekker opengegooid hier, dan kan het binnen eens afkoelen. Laatste dag vakantie van allemaal, morgen het huis weer voor mezelf. Ik hou daarvan. Kan ik weer mijn eigen gang gaan.
Alle reacties Link kopieren
Strijkkralen ken ik ja. Maar doe ik niet zo graag. Ik doe wel vaak mee met de kids. Al geraakt m'n oudste dan steeds ontmoedigt. Waarom kan ik dat niet mama zegt hij dan.



Fairfax

Isa hoe gaat het met je zoon? Al iets gehoord?



Hier ook alles open!



Nog steeds geen mail van school met de klassenlijsten. Wordt tijd! Hopelijk morgen! Oudste vraagt er steeds om.



O: 2 glut&lact vrije pistolets met kaas

T: niets, geen honger

L: gebraad met bloemkoolgratin (man rijst en erwtjes&worteltjes)

T: halve meloen

D: bth met ?

T: ijsje vermoed ik
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Idd ontspannend. Behalve als m'n moeder binnenkomt. Die kijkt altijd zo. Vindt dat ik meer met m'n huishouden moet bezig zijn..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik vat het ook niet op als kritiek hoor Momo!

Finjie, hopelijk morgen de lijst van school



****
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik echt niet happy mee zijn. Niet weten waar ze zijn en wanneer ze terugkomen. fairfax. Wou dat ik iets kon doen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Zit ook niet rustig hoor zeg maar gerust in de stress.. haal mij de gekste dingen in mijn hoofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven