Frites of patat

17-02-2017 20:11 431 berichten
Even een non-discussie; zeg jij frites of patat? Als je de poll hebt ingevuld én je reageert, zou je dan willen aangeven of je boven of onder de rivieren woont? Alvast bedankt

Wat vind jij de juiste benaming:

Totaal aantal stemmen: 329

Frites (friet) (44%)
Patat (53%)
Anders (geen idee hoe je het nog zou noemen) (3%)
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, of het nou patat of friet is, vies blijft het sowieso
Vivo per lei
Doet me denken aan de discussie tussen mijn nichtje en mij vroeger. Zeg je "onwijs" of "kei"?
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 17 februari 2017 @ 20:29:

[...]



En wij lachen weer om de manier waarop jullie noorderlingen en zuiderlingen praten.En daarmee is de cirkel weer rond.
quote:rosanna08 schreef op 17 februari 2017 @ 20:28:

[...]



jij woont er al langer Das waar. Maar mijn Noord-Hollandse accent raak ik nooit meer kwijt vrees ik. En een lol dat ze dan hebben, de Achterhoekers, als ik per ongeluk iets roep in het Achterhoeks maar dan wel met mijn accent
Patat, boven de rivieren.
Alle reacties Link kopieren
Patat.

Noord-Groningen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:NYC schreef op 17 februari 2017 @ 20:31:

Doet me denken aan de discussie tussen mijn nichtje en mij vroeger. Zeg je "onwijs" of "kei"? Noord 'onwijs' en zuid 'kei' toch?
Friet natuurlijk en beneden de rivieren
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 17 februari 2017 @ 20:30:

Maar goed, of het nou patat of friet is, vies blijft het sowieso Niet waar. Of het nou patat of friet is lekker is het sowieso.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Patat, boven de rivieren.
quote:blue_lagoon schreef op 17 februari 2017 @ 20:29:

[...]





Randstad vooral.Onzin. Waarom zou je lachen om hoe iemand praat, god god wat een lol.
Alle reacties Link kopieren
Wat is voor jullie een patat oorlog? Ik krijg er onder de rivieren opeens curry saus bij, dat kan niet kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Patat, boven de rivieren.
quote:charlottew88 schreef op 17 februari 2017 @ 20:32:

[...]





Niet waar. Of het nou patat of friet is lekker is het sowieso.Ik lust ze ook allebei hoor. Ik lust zelfs patates frites .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 februari 2017 @ 20:33:

[...]





Onzin. Waarom zou je lachen om hoe iemand praat, god god wat een lol.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyMadonna schreef op 17 februari 2017 @ 20:34:

Wat is voor jullie een patat oorlog? Ik krijg er onder de rivieren opeens satesaus bij, dat kan niet kloppen.Mayo/satesaus en ui
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 februari 2017 @ 20:34:

[...]





Ik lust ze ook allebei hoor. Ik lust zelfs patates frites .
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:LadyMadonna schreef op 17 februari 2017 @ 20:34:

Wat is voor jullie een patat oorlog? Ik krijg er onder de rivieren opeens satesaus bij, dat kan niet kloppen.Dat is toch pinda, mayo en ui?
quote:LadyMadonna schreef op 17 februari 2017 @ 20:34:

Wat is voor jullie een patat oorlog? Ik krijg er onder de rivieren opeens satesaus bij, dat kan niet kloppen.Mayo, satesaus en uitjes
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyMadonna schreef op 17 februari 2017 @ 20:34:

Wat is voor jullie een patat oorlog? Ik krijg er onder de rivieren opeens curry saus bij, dat kan niet kloppen.Dat is altijd met satesaus heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 februari 2017 @ 20:33:

[...]





Onzin. Waarom zou je lachen om hoe iemand praat, god god wat een lol.We doen er niemand kwaad mee hoor. Gewoon onder ons tweeën op de bank. Het is niet zo dat we speciaal naar Amsterdam afreizen om mensen uit te lachen. God god wat een drama.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 17 februari 2017 @ 20:34:

[...]



Mayo/satesaus en ui

Ik had al gegumd haha.

Mayo en sate ken ik, niet met curry en ui dat is speciaal.
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 februari 2017 @ 20:32:

[...]



Noord 'onwijs' en zuid 'kei' toch?Ja. Zij lachte vaak als ik "keigoed", "keileuk", "keigaaf" zei. En ik vond "onwijs" dan weer zo stom klinken. Ging beetje plagend hoor, niet al te ernstig.
Friet. What else?



(Ver bezuiden de rivieren)
quote:GateKeeper schreef op 17 februari 2017 @ 20:34:

[...]



Mayo/satesaus en uiOorlog is toch mayo/ketchup en ui?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven