Gepofte aardappel met ??

21-04-2012 11:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wil vanavond graag gepofte aardappel eten.

Ik sta eigenlijk bijna nooit in de keuken maar wil dit dus voor hem maken.

Ik heb alleen een combi magnetron.

Ik heb begrepen dat ik de aardappel moet wassen en daarna in zilverfolie moet doen en gaatjes erin prikken en dan in de oven moet doen. klopt dit ?



En wat voor soort saus of iets kan ik er het beste bij doen ? Mijn vriend wil graag iets met knoflook. Maar ik heb even gegoogled maar kon weinig vinden. Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_power_girl schreef op 21 april 2012 @ 11:35:

[...]





Ik zal hem eens verassen hahaVerassen? Ook weer het andere uiterste
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hier thuis is het echt wel een verassing als ik heb gekookt hoor haha en de grootste verassing is als het nog lekker zou smaken ook . Maar bedankt voor jullie tips ik kan aan de slag !!
Alle reacties Link kopieren
Oeps Dubbelpost.
Alle reacties Link kopieren
Dubbele verrassing flow_powergirl
Alle reacties Link kopieren
Die combi kun je toch ook op gewone oven zetten? Neem grote kruimige aardappels, smeer in met wat olijfolie en prik wat gaatjes in de schil. Ongeveer 50min op 200graden in de oven. Veel lekkerder.



Ik vind lekker met een mengsel van gebakken paddestoelen, en daardoor geschept: creme fraiche, bieslook, knoflook, zout, peper. De gare aardappel open snijden van boven, binnenkant is sls het goed is al erg zacht en dat meng je dan een beetje met het paddenstoelenmengsel.



Erbij bv lekker knapperige bio kippenbouten uit de grill en salade.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_power_girl schreef op 21 april 2012 @ 11:48:

en de grootste verassing is als het nog lekker zou smaken ook . dubbel R :-)
quote:Bijenkoningin schreef op 21 april 2012 @ 11:36:

Je kan ook met een vork gaatjes prikken in de aardappel en dan in de magnetron. 10 minuten voor een grote en 7-8 voor een kleinere, daarna even laten bijkomen en klaar.Ik vind ik het ook lekker met tonijn, uitje, beetje mayo en geraspte kaas. Aardappel open snijden, dit erin en nog even de oven in,

Mmmm!Dit dus. Enorm makkelijk en erg goedkoop. Ik doe ze 10 minuten en daarna wikkel ik ze in alu-folie om even na te garen en blijven ze ook warm.
Alle reacties Link kopieren
En je eet een gepofte aardappel natuurlijk met een enorme t-bone steak of spare-ribs. Eventueel een bakje compensatiesla.
Alle reacties Link kopieren
eeeeeeej!!!





GEEN ZILVERFOLIE in je magnetron stoppen hé!



Das aluminium, dan ontploft de boel!



Edit: lees nu COMBI magnetron... sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:schijfvan5 schreef op 21 april 2012 @ 12:12:

[...]





Dit dus. Enorm makkelijk en erg goedkoop. Ik doe ze 10 minuten en daarna wikkel ik ze in alu-folie om even na te garen en blijven ze ook warm.Oogjes...lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2012 @ 11:27:

[...]





De Lidl had ze liggen. Lagen in de koeling.Ja, heb ze daar gisteren ook gezien,,, ik heb nog getwijfeld, maar toch niet meegenomen
Alle reacties Link kopieren
Goeie tip van die magnetron-manier. Ik maak ze altijd in de oven, maar dit is veel sneller!



Mijn saus: blauwe kaas losprakken, creme fraiche erdoor. Of, decadent, mayo met beetje ketchup, chilipeper, hollandse garnaaltjes. Mmmm...
Wat eten we vanavond?
Creme fraiche met bieslook en peper erin en dan plakjes gerookte zalm erbij. Klinkt erg onlogisch maar is zooooo heerlijk. Het is dat ik vanavond op restaurant ga, anders ging ik dat eten.



Ik heb het zo het afgelopen jaar veel gegeten in Oostenrijk op de piste. Lekkerrrrrrr!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal heeerlijk .



Ik heb alles in huis gehaald ( incl die voorverpakte aardappels mocht het mislukken haha ) Dus ik kan aan de slag ! Thnx
Alle reacties Link kopieren
Succes en alvast smakelijk eten gewenst voor straks!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 21 april 2012 @ 11:22:

Je kunt ook speciale pofaardappels kopen, daar zit al saus bij. Misschien is dat handiger als je niet kan koken.Zelfgemaakt is wel lekkerderder,....
Ik doe altijd geroosterde zonnebloempitjes door de saus. Krijg de aardappel nog iets knapperigs van, lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_power_girl schreef op 21 april 2012 @ 17:03:

Klinkt allemaal heeerlijk .



Ik heb alles in huis gehaald ( incl die voorverpakte aardappels mocht het mislukken haha ) Dus ik kan aan de slag ! ThnxHoe is het geworden? Vond je vriend het lekker?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Het was super goed gelukt ! Ik had zelfs niet eens die voorverpakte aardappels nodig ! de aardappels waren goed gaar en het sausje was ook goed. Vriend vond het heel lekker en hij was ook nog eens verrast !
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_power_girl schreef op 22 april 2012 @ 11:23:

Het was super goed gelukt ! Ik had zelfs niet eens die voorverpakte aardappels nodig ! de aardappels waren goed gaar en het sausje was ook goed. Vriend vond het heel lekker en hij was ook nog eens verrast !Geweldig. En ik zie dat je de postings over je vriend verassen hebt opgemerkt dat het ging om die extra r, wel met een .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hier dan gevulde gepofte aardappel voor `gevorderden` ;







Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zelf vind ik ze heerlijk op de Amerikaanse manier, gevuld met chili (con carne) en cheddarkaas erboven gesmolten, dan is het een hele maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Dubbelbakken is echt heel lekker! Ik pof ze dan eerst in de oven en daarna haal ik hem leeg, meng ik het aardappelmengsel met kaas, zure room, lenteuitjes, stop dat terug in de aardappel, nog wat kaas erover en dan in de oven op een hoge temperatuur voor zo'n 15-20 minuten. Ook lekker met zoete aardappel.



Je kunt ook de pieper helemaal uithollen (laat de schil iets dikker en dan de schil in partjes (worden een soort van bootjes) snijden en dan met uitje en geraspte kaas (en ander lekkers) even in de oven (ook hoge temp.) dat is hier echt terrasjesvoer. Je zet dan schaaltjes met lenteuitjes, kaas, spekjes, jalapenootjes, etc. op tafel. De overgebleven aardappelvulling gebruik ik dan voor een soort van aardappelpuree (beetje karnemelk of sourcream erdoor)
Optimist tot in de kist!
Creme fraiche met een toef honing, beetje knoflook en gefrituurde uitjes (van die indische!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven