Eten
alle pijlers
Houdbaarheid van voorgeweekte en gemalen noten in de koelkas
dinsdag 30 april 2024 17:13
Ik eet graag brinta en voeg daar graag voorgeweekte en gemalen noten aan toe. Normaal gesproken vries ik deze noten in grote ijsblokjes in en gebruik ik er elke avond één. Maar nu ik op vakantie ben en toegang heb tot een koelkast, vraag ik me af hoe lang ik de voorgeweekte en gemalen noten kan bewaren zonder ze in te vriezen. Weet iemand hier meer over?
woensdag 1 mei 2024 09:10
Ja
woensdag 1 mei 2024 10:16
woensdag 1 mei 2024 12:20
Interessant topic alleen ik snap er niks van.
Wat doe je nou precies met noten?
Eerst een tijd weken in heet water? Af laten koelen en dan blenden. Vervolgens giet je het in een ijsblokjesvorm en vries je het in. Krijg je dan iets vloeibaars ipv melk ofzo?
Zoals amandelmelk of welke noot je ook gebruikt?
Later haal je het uit de vriezer laat het dooien/opwarmen dan doe je er brinta bij en dat eet je?
Eerst een tijd weken in heet water? Af laten koelen en dan blenden. Vervolgens giet je het in een ijsblokjesvorm en vries je het in. Krijg je dan iets vloeibaars ipv melk ofzo?
Later haal je het uit de vriezer laat het dooien/opwarmen dan doe je er brinta bij en dat eet je?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 1 mei 2024 12:35
volgens mij is het brinta met melk en een schep notenprutIBIopviva schreef: ↑01-05-2024 12:20Interessant topic alleen ik snap er niks van.
woensdag 1 mei 2024 12:38
Nee gewoon in koud water weken. Daarna afgieten en blenden.IBIopviva schreef: ↑01-05-2024 12:20Interessant topic alleen ik snap er niks van.
Je krijgt dan een dikke noten pasta en die gooi ik door de brinta heen.
woensdag 1 mei 2024 14:23
woensdag 1 mei 2024 14:31
Jij hoeft het ook niet te eten, dat scheelt.
TO, je kunt ook 's avonds een portie voorweken en dan 's ochtends blenden.
woensdag 1 mei 2024 14:34
Ik kan helaas geen blender meenemen.
Ik heb de noten nu fijn gemalen. Het is een soort van pasta geworden. Dat gaat vast goed komen op deze manier.
En als ik weer thuis ben doe ik het gewoon weer zoals ik gewend ben.
woensdag 1 mei 2024 14:35
Het is vooral gemak. Ik maak het klaar voor 14 dagen. Scheelt schoonmaken en tijd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in