Mijn zoon (13,5) wilt afvallen

27-02-2015 00:16 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommige
Alle reacties Link kopieren
En als dit wat je noemt werkelijk is wat hij slechts eet, dan zou ik heel goed met hem gaan praten over dit alarmerende gedrag.



Hij is kennelijk erg onzeker over zichzelf en zijn lichaam.

Dat heeft een hele andere hulp nodig dan een diëtiste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Destribaux schreef op 27 februari 2015 @ 00:39:

En ik wil niet dat hij afvalt juist aankomt maar ook dat hij blij is met zijn lichaam, hij zegt ook dat hij geen anorexia wilt en heeft. En ik wil juist een stimulerende manier dat hij weer normaal eetWaarom moet hij aankomen van jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kind heeft geen overgewicht. Volgens hem lijkt dat volgens anderen wel zo. Zijn broer/broertje roept ook manboobs naar/over hem. Kind wil afvallen.



Zijn dieet lijkt me niet zijn eerste probleem.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je die link over borstgroei bij puberjongens gelezen?



En laat zijn broer hem wat minder pesten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En spreek je andere zoon aan op te houden met hem pesten.



Als ik ze hier erop betrap om op iemands uiterlijkheden grappen te maken of te gaan pesten, dan worden ze toch duidelijk er op aangesproken.



Iets met wat u niet wil dat u geschied...
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dat hij wat mag aankomen in tegenstelling tot afvallen
Heeft je zoon hier een paar weken terug zelf een topic over geopend (was snel verwijderd i.v.m. minderjarige TO)? Dat was een jongen van 14 met precies hetzelfde verhaal: wilde afvallen ook al had hij een gezond BMI, en volgens hem had zijn sportleraar tegen hem gezegd dat het leek alsof hij een beetje overgewicht had, als ik het me goed herinner.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2015 11:12
Reden: Minderjarig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sneu voor hem hoor, dat hij zo h zo onzeker voelt.

De pubertijd brengt geen makkelijke gevoelens met zich mee soms.



Ik zou de focus verleggen,probeer hem een positief gevoel te geven over zichzelf.

Complimenteer hem wat vaker dan je doet.



Is ook moeilijk hoe je dat aan moet pakken.
Een vriendin van mij kreeg de diagnose anorexia op haar 13e terwijl ze een normaal BMI had. Gezond BMI zegt blijkbaar niet altijd wat. Het viel vooral op doordat ze heel dik werd in haar gezicht.



Ik zeg niet dat jouw zoon dat heeft, maar ik vind het wel zorgelijk wat ik lees!
quote:kwebbel136 schreef op 27 februari 2015 @ 00:49:

Goedeavond

Ik zit bij ... in de klas, en ik kan u vertellen dat het prima gaat met ....

Hij eet inderdaad weinig, maar het gaat prima.

Maak u niet teveel zorgen om hem.



Als jij bij haar zoon in de klas zit dan ben je

1. te jong voor dit forum (regels lezen dus)

2. nog veel te laat op (tenzij je vakantie hebt)

3. niet zo slim om zijn naam te noemen, zo wordt hij (+ moeder) erg herkenbaar
quote:kwebbel136 schreef op 27 februari 2015 @ 00:49:

Goedeavond

Ik zit bij S in de klas, en ik kan u vertellen dat het prima gaat met S.

Hij eet inderdaad weinig, maar het gaat prima.

Maak u niet teveel zorgen om hem.Erica, ik geloof dat je zoon je topic heeft gevonden...
Alle reacties Link kopieren
quote:kwebbel136 schreef op 27 februari 2015 @ 00:49:

Goedeavond

Ik zit bij S in de klas, en ik kan u vertellen dat het prima gaat met [...].

Hij eet inderdaad weinig, maar het gaat prima.

Maak u niet teveel zorgen om hem.

Het maakt mij niet uit dat ik nog te jong ben om dit 'forum' te lezen.

Ik kreeg het doorgestuurt.

En ik bedoel dit goed, want ik wil u alleen zeggen dat u zich geen zorgen hoeft te maken.

Ik ken S langer dan vandaag.



Pfffffffffffffffffffffffffff .

Enorm geloofwaardig ook wel en zo.

Kunnen jullie niet gewoon gaan slapen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kwebbel, zijn/jouw naam staat er nog een keer in... Die zou ik ook even verwijderen als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet hij een beetje spierballen krijgen. Vind hij het leuk om te gaan fitnessen? Spieren kweken zodat hij steviger overkomt.

Hij kan ook thuis oefeningen doen. Hij moet wel meer gaan eten! Lunchen is onmisbaar! Als hij niet wil eten moet je hulp zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn de manboobs genetisch bepaald en kan hij afvallen of bijkomen wat hij wilt maar gaan ze niet weg. Sommige mannen hebben dat. Schijnt ook meer te zijn toegenomen door alle (minimale) resten van anticonceptiepillen in het kraanwater. Heeft je partner zelf ook manboobs? Misschien dat hij het daarvan heeft?
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Fitnessen bij een sportschool mag alleen pas vanaf 16. Terecht overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleuriefleur schreef op 27 februari 2015 @ 01:19:

Misschien moet hij een beetje spierballen krijgen. Vind hij het leuk om te gaan fitnessen? Spieren kweken zodat hij steviger overkomt.

Hij kan ook thuis oefeningen doen. Hij moet wel meer gaan eten! Lunchen is onmisbaar! Als hij niet wil eten moet je hulp zoeken!



Nou geloof ik al geen bal van dit topic, maar spieren kweken op die leeftijd is geen goed idee



http://www.acti-vita.nl/a ... fitness-voor-tieners.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Trouwens niets mis met manboobs! De meeste jongens van 13 zijn van die gratenpakkies. De meeste meiden vinden een jongen met wat meer vel om de botten echt leuker hoor!



hoewel dit misschien niet is wat je als moeder wil horen
Alle reacties Link kopieren
Zou een afspraak met een diëtist helpen om een schema te maken wat een jongen van zijn leeftijd/lengte allemaal mag eten op een dag?

Je zoon ziet de diëtist wss als een deskundige, dus neemt hij het advies misschien ook beter aan?
Alle reacties Link kopieren
Als hij obees mocht zijn dan zou ik voorlopig alleen maar zorgen dat hij niet verder aankomt. Na zijn 18de moet hij het helemaal zelf bekijken. Schakel ook een kinderarts in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En weg is de openingspost. Dan mag het nu wel denk ik: het is hij WIL en niet hij WILT!
Er is wel heel veel mis met manboobs.....heeeeel veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:meldepel schreef op 27 februari 2015 @ 01:27:

Trouwens niets mis met manboobs! De meeste jongens van 13 zijn van die gratenpakkies. De meeste meiden vinden een jongen met wat meer vel om de botten echt leuker hoor!



hoewel dit misschien niet is wat je als moeder wil horen

Gratenpakkies? En ik geloof niet dat meiden op vetzakkies zitten te wachten.

Oh wacht, alleen over dunne mensen mag je lelijk praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven