Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Lekker kaaaatje! En Moos fijne vakantie!



Vandaag de hele dag op het strand gehangen tijdens een beachvolleybaltoernooi waar man aan meedeed. Bij thuiskomst maar pizza's gehaald, geen zin om te koken.



Wij vertrekken overmorgen ook voor een ruime week naar Frankrijk.. Misschien kom ik morgen nog even buurten, maar zo niet dan zie ik jullie in de loop van volgende week weer!
Alle reacties Link kopieren
Lief was met vriend nog druk aan mijn nieuwe kas aan het knutselen toen ik thuis kwam van werk Dus heb ik toch maar gekookt, pastasalade met courgette en rode ui uit eigen tuin, sla, tomaten, knof, hazelnoten, beetje spek en kappertjes. Erg lekker.



Oh, en mijn tomatenplanten hebben phytophtora (schimmel) zag ik net En het waren net zulke mooie planten geworden, eerste tomaten geoogst.. Eigenlijk zou ik ze nu meteen moeten rooien, maar ik vind t zo erg



Eerst maar op vakantie, nog even wat dingskes inpakken en dan nog een paar uur slapen voor de taxi komt. Zo lekker luxe Maar om 4 uur s nachts in m'n eentje naar Brussel rijden zag ik ook echt niet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Maandag baaldag. Nee het valt wel mee hoor. Vanmiddag werken dus ik kook dadelijk vast wat pasta en heb hopelijk nog zelfgemaakte saus in de diepvries voor erbij. Heb ook nog champignons over die kunnen er mooi door.
Thaise curry (lemon/coconut) met roerbakgroenten, kip en rijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik at een salade met o.a. linzen, blauwe bessen, cherrytomaten, blauwe kaas, basilicum en pistachenoten. Was lekker!



Vandaag een dagje in de tuin gewerkt, heggen gesnoeid enzo, ziet er weer netjes uit en ik denk dat ik morgen wat spierpijn heb...



Moos en Raisingirl, goede reis, fijne vakantie!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
In roomboter gebakken aardappelen, verse tuinbonen en karbonade.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Scampi du chef!
Was een middag en avond in mijn eigen woonplaats. Had het plan om te werken, maar ik heb de hele middag liggen slapen. Kapot. Vanavond uit eten met een vriendin. Eten was bijzonder oninteressant, maar ik was heel blij om er even uit te zijn en ook om niet na te hoeven denken over eten. En het was erg gezellig om even bij te kletsen. Dus prima avond.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmiddag vrij en heb meteen vanuit werk boodschappen gedaan en besloten dat ik wat rust verdiend heb dus ik lig op de bank met Netflix aan. En ik heb net de slowcooker aangezet met Dit. Maar dan met kipfilet en ik heb er nog champignons bij gedaan. Denk dat we er rijst bij eten.
Aangeschoven bij m'n ouders, kreeg tartaartje, boontjes uit eigen tuin en aardappelen uit de oven.
Vrienden in wiens huis we logeren komen morgen weer terug. Gelukkig wordt mijn vader morgen ook overgeplaatst naar een revalidatieplek in de woonplaats van mijn ouders, dus komt allemaal goed uit.



Vrienden komen laat in de middag thuis, dus ik heb een pan tomaten/geroosterde paprika soep gemaakt, en pasta salade met boontjes, tomaat, gegrilde courgette, tonijn en kappertjes. En een kruiden dressing. Makkelijk voor hen morgen. En ik had meer gemaakt, zodat mijn moeder en ik dat ook konden eten vandaag. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vrienden over dit weekend en ik moet zeggen dat ik heerlijk heb gekookt! En ik durf het wel te zeggen want normaal is het prima, maar dit was echt heerlijk! We hadden sate van varkenshaas met pindasaus en speciaal gemaakte bami met brocolli. Redelijk normaal, maar het was extra lekker!



Daarentegen had mijn schoonmoeder gisteren hamburgers voor de BBQ en dat waren van die sponzen uit het vriesvak, ik had liever de hotdogs dan de hamburgers. De salade was te eten, alhoewel ook niet bijzonder. Maar ik hoefde niet te koken dus vond het al lang prima.



Het was hier gisteren overigens prachtig weer, niet te heet en ik ben gaan zwemmen in het meer. Dat meer staat op de lijst in de top 10 van prachtige meren en is zo ontzettend blauw, gewoon een mooie azuurkleur blauw. We hebben 1.5 km gezwommen en ik kon de bodem redelijk zien bij de kant en zeker mijn tenen wanneer ik "stond" in het water zeg maar. Het was prachtig, heerlijk verfrissend ook.

Vandaag jammergenoeg weer aan het werk.....
Alle reacties Link kopieren
Klinkt geweldig Grootepan! Canada wordt waarschijnlijk over een jaar of 3 onze volgende verre reis.



Vandaag werken en dus nasi uit de diepvries gehaald.
Thuis! Zo fijn. Ik heb sushi besteld. Lekker.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gb!



Wij aten pasta met kerstomaatjes saus. Heel lekker!
Wat een fijne vrije dag heb je achter de rug Grootepan!



Ik kwam na het sporten hongerig thuis en kon aanvallen op een bord linguini met tomatensaus, peterselie, rucola, garnalen en Parmezaan. Mán wat was dat lekker.
Alle reacties Link kopieren
Welke kant ben je van plan om te gaan bezoeken Dolfje?



Ik ben uitgenodigd om vanavond chinees te gaan eten, maar ik hou ten eerste niet zo van chinees eten en bij dat restaurant is het helemaal niet zo super. Ik denk dat ik vanavond lekker naar huis ga, in mijn eentje even van de rust genieten, boekje lezen en dan een rondje zwemmen (in het zwembad dit keer). Nu alleen nog bedenken wat ik ga eten.... hopelijk kan ik een lekker restje in de vriezer vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de kant van Vancouver. Maar het is nog helemaal niet concreet hoor. Eerst dit jaar ver weg en dan blijven we waarschijnlijk een paar jaar in Europa.



Ik weet nog niet wat we eten maar ben vanmiddag vrij dus tijd genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om plannen te maken en te fantaseren vind ik altijd. Wij willen over een jaar of 2-4 denk ik, naar Atlanta/Orlando/Miami vliegen (wat dan maar het goedkoopst is), een week Orlando doen met alle parken en dan naar New Orleans rijden. De stad daar bekijken en naar het noorden Louisiana inrijden. Maar dat is ook helemaal nog niet concreet verder, we zien het wel.



Mijn restjes uit de vriezer vielen tegen, alles wat ik eruit haalde was niet veel of niet iets wat ik in mijn eentje kon eten. Maar mijn vriezer is wel lekker opgeruimd! Het werd een boterhammetje en ipv het geplande rondje zwemmen werd het een dutje op de bank.
Ha lekker, ik heb weekend! Was er wel aan toe. Kreeg vanavond een lekkere Spaanse stoofschotel geserveerd met ciabatta.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het de komende week druk dus ik moet zaterdag en zondag echt even vooruit plannen wat eten betreft.

Morgen eet ik op mijn werk en heb een of andere rauwkost van de Ah en neem wat hummus en wat crackers mee. Man maakt Chili con carne. Of ik maak het als ik daar morgenvroeg zin in heb
Genoten van heerlijke traditionele spaanse paella. Spanje
Alle reacties Link kopieren
Het werd gebakken vis met gebakken aardappels en broccolli (waarvan ik nog steeds niet weet hoe je het spelt, ook al hebben jullie me dat al eens eerder verteld).



Morgen komt er iemand voor ons koken.



Ik las vandaag dat als je borstvoeding geeft je 600 kcal meer verbrand per dag. Ik snap ineens waarom ik de hele dag zo'n rammende honger heb! En ik snap Hoppala's opmerking over snacks in de diepvries ineens ook nog beter. Zojuist nog even krentebollen gehaald als extra tussendoortje voor morgen.
Ja, haha, eten als een bootwerker Kaaaaaaatje! En afvallen ook nog (dat gebeurde bij mij tenminste).



Vanavond wil ik gado gado maken, met een eitje. En kroepoek.
Vanavond kookclub. Ben benieuwd wat het weer wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven