Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vanochtend een lekkere bergetappe gereden. Lief heeft, nu hij aan huis gekluisterd is, een goede spinningbike gekocht waarmee je met de iPad een parcours kan uitzoeken en rijden. Zo kan hij ook aan z'n conditie blijven werken. En voor mij een lekkere afwisseling naast m'n krachttraining.

Vanavond eten we foe yong hai met flied lice en ik had vorige week roasted pork belly gekocht. Even onder de grill. Ben benieuwd.



Hahaha, dat is een goed carnavalsontbijt, Dolf. Hoop dat het weer vandaag meevalt voor jullie.



Moos, ik kwam erachter dat jij in de buurt bent komen wonen. Hoe is het met opruimen? Moest hard lachen om je FB-post. Zo herkenbaar.



Hoe was je etentje, Kaaaat?



Hoe voel je je, LAW?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik geen plek heb voor een spinning fiets of andere sport apparaten,lijkt mij ook wel wat Koor.

Heb ooit wel een crosstrainer gehad maar dat ding was eigenlijk ook veel te groot en dit was nog pre-tablet tijdperk dus ik kon alleen muziek luisteren tijdens sporten en dat motiveerde me niet echt.



Nou ik ben fris gedouched ,behalve mijn haar dat zit nog bijna net als gisteren en dadelijk eten we een worstenbroodje, dat hoort ook bij carnaval, en dan kunnen de pakjes weer aan.

Het was zonnig maar helaas betrekt het nu wel,hopelijk houden we het droog..



Wortel-linzensoep zonder de kabeljauw klinkt lekker Teig!
Alle reacties Link kopieren
Ja, leuk he Koor Vanuit mijn woonkamerraam kijk ik over de uiterwaard en aan de andere kant van de rivier begint jouw provincie.

Opruimen en inrichten gaat heel goed, het voelt al ontzettend als ons huis. Heb nog 2 doosjes uit te ruimen en verder staat er nog een lijst klusjes en moet ik nog 1 van de garages gaan inrichten als opslag voor mijn cateringspullen. Genoeg te doen dus maar het is heerlijk bewoonbaar (en heerlijk wonen tot nu toe) dus alles in stapjes. Vandaag nog lekker rommelen en naar de verjaardag van mijn grote neef die alweer 18 is geworden van de week. Eten doen we denkelijk daar en dat zal dan wel iets ongezonds worden denk ik. Ik hoop op patat, al heel lang niet gehad

Gister maakte ik okonomiyaki, hij viel wéér wat tegen. Ik weet niet wat ik nou anders doe dan eerst dat ik ze niet meer zo briljant lekker vindt.. In dit geval had ik er misschien wat veel miso en bouillonblok in gedaan, hij was wat erg hoog op smaak.



Veel plezier met carnaval Dolf!
Gisteren at ik nog een keer de witlof/pompoen salade. Vandaag nog geen idee. Ik ga vanmiddag naar een matinée. Mss eten we daarna even ergens iets. Nog geen vastomlijnde plannen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus en een salade met gegrilde courgette, pitjes, blaadjes en feta.



Gisteren voor garnalenkroketten en toen twee (!) Geconfijte eendenbouten. Daardoor geen ruimte voor een toetje. Het was wel erg lekker. Mals vlees en goed op smaak.



Vandaag niet zoveel gedaan en toch weer moe, dus zo nog een rondje wandelen en dan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Het werden patatjes en een kroket inderdaad En toen nog even langs andere broer gereden en daar nog wat gesnaaid bij de wijn. Vanaf morgen weer even wat gezonder aan.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Even thuis opstarten en dan naar kantoor. Hoop dat ik niet van de weg afwaai. Wat ging het tekeer vannacht.

Vanavond eten we deel II van de foe yong hai. Lief mag mijn portie pork belly hebben. Brrrrr, ben al niet zo'n liefhebber van varkensvlees en hier zat ook nog veel vet aan en ik ril daarvan. Geen succes.



Lekker, Kaaaatje.



Het bleef bij ons droog gisteren, Dolf. Jij ook droog overgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Haha dolfje, gebakken eieren met spek ! Ik heb goede herinneringen uit mijn middelbare schooltijd aan het Stratums Eind met carnaval (zo'n 100 jaar geleden)...



Jynta, je curry van vrijdag zag er heerlijk uit !



Kaaaaaaatje, jouw etentje van zaterdag klinkt ook overheerlijk !



Moosey, een Hollandsch kroketje zou er hier best ingaan. Kan ik hier niet krijgen, helaas (of gelukkig ?).



Oww koreveen, gruwel, varkensvlees en dan ook nog met een vetrandje… idd brrrrr…



Hier vanavond gekookte krieltjes, sperziebonen, sla en een simpel gebakken visje dat ik nog moet kopen – ik hoop op sliptongetjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo carnaval is voor ons voorbij,vanmiddag naar een uitvaart dus straks maar flink schrobben onder de douche om back to normal te worden.

Gisteravond op tijd naar huis gegaan, denk uur of 8 en thuis noedelsoep en gehaktballen gegeten (die combi ) en we lagen volgens mij voor 21.00 uur in bed.

Weet niet wat we vandaag eten straks maar eens bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



GB, hoe was je matinee?



Lekker Moos, patatjes! Eten wij ook bijna nooit.



Fijn dat de carnaval geslaagd was Dolfje!

Voor al die optochten die vandaag niet door gaan vanwege het weer is het wel heftig lijkt me. Daar zijn ze natuurlijk een groot deel van het jaar mee bezig.



Ik ga zo maar eens naar buiten om boodschappen te doen, kan ik kijken hoe hard het hier waait.

Net met de apotheek overleg gehad, de voorraad vervangende medicatie voor thyrax is momenteel op orde gelukkig. Dan kan ik eind deze week of begin volgende week bloedprikken. Per patiënt wordt door huisarts en apotheker bepaald op welk medicijn er het beste overgestapt kan gaan worden.



Gisteren heb ik pastasaus gemaakt en daar een aantal porties van ingevroren. Toen ik aan het zoeken was naar een recept kwam ik op de website van kayotic een recept tegen waarbij je tomaten roostert in de oven en ze daarna pureert via een voedselmolen (soort zeef met verschillende schijven erin). Bedacht me ineens dat mijn moeder altijd zo'n ding had, maakte ze volgens mij ook appelmoes mee (maar dat kan ik me verbeelden ). Ik ga haar eens vragen of ze hem nog heeft want dan wil ik hem wel lenen om eens wat dingen uit te proberen.

Wat we vandaag gaan eten weet ik nog niet, heb nog een venkel. Misschien daar pasta bij maken.
Een passe vite, Drift. Mijn moeder gebruikte die altijd voor de spinazie vroeger.



Wel een contrast, Dolf, sterkte vanmiddag.



Jømig, Kaat, dat is een best diner. Snap dat je geen trek meer had in een toetje.



Matinée was leuk tenminste, leuk... goed is een beter woord. Ik was naar 'The Big Short'. Verder is het natuurlijk nogal verontrustend. Ik at daarna in een pasta restaurant. Een soort penne met tomatensaus, garnalen en taggiasche olijven.



Verder ben ik vrij chagrijnig omdat ik een opdracht waar ik echt zin in had niet heb gekregen. Nog geen idee wat ik vanavond ga eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 08 februari 2016 @ 12:45:

Een passe vite, Drift. Mijn moeder gebruikte die altijd voor de spinazie vroeger.



Dank! Dat woord zocht ik



Vervelend van die opdracht, kan me voorstellen dat je ervan baalt!
Roerzeef
Alle reacties Link kopieren
Vanavond kliekjes! Kofta met rijst en snert. Lekkere combi!
Alle reacties Link kopieren
Zo we zijn weer thuis,heftige middag.

En omdat ik er behoefte aan heb omdat het mijn comfort food is soep ,gehakt en heel veel soepgroente. En ik had ook nog saucijzenbroodjes dus lekker makkelijk.



En verder doen we of het vandaag zondag is dus gaan we series kijken.
Alle reacties Link kopieren
Op werk eergisteren was goulash met rijst en Mexicaanse groentemix. Denk toch dat ik uiteindelijk mijn eigen maaltijden mee ga nemen....

Gisteren thuis broodje kipburger gemaakt met de airfryer met sla. Was moe van werken en hardlopen en had echt geen zin om te koken.

As we speak kook ik aardappels, snijbonen en een worstje.
Alle reacties Link kopieren
huh waar is m'n bericht gebleven?! Het spookt hier!
Alle reacties Link kopieren
Verdorie! Ik had uitgebreid gereageerd op iedereen... is het reageerveld opeens leeg terwijl ik nog aan het typen was



Euhm.... misschien kom ik later nog terug om opnieuw te typen, ik moet nu snel wat huishouden doen voordat LAbaby weer wakker wordt en we de deur uit moeten voor 2e griepprik voor haar.



Vandaag volkoren pasta met pastasaus van geroosterde tomaten. LAbaby krijgt de saus geserveerd met orzo.



Gisteren taco's gaan eten. Vooraf guacamole, en daarna had ik een quesadilla, een zalm taco en een pastor taco. Pastor is de mexicaanse versie van kebab, en ze serveerden het met een ananas salsa.



Zaterdag thais besteld, had LAman zin in. Pad thai, groene curry en gestoomde dumplings.



Tot later (hopelijk!)
quote:LA_Woman schreef op 08 februari 2016 @ 19:02:

huh waar is m'n bericht gebleven?! Het spookt hier!



Oblivion Komt door de afstand natuurlijk



Ik heb Indiaas laten aanrukken. Vegetarische biryani, raita, pakora paneer, papadum en aloo matar. Was heerlijk. En nog meer dan genoeg voor morgen.
Ah, een passe vite! Nooit geweten hoe zo'n ding heet. Nu wel . Mijn moeder gebruikt er ook een, voor het maken van de appelmoes.



Vervelend GB, van het mislopen van de opdracht.



Succes LAWoman met de griepprik voor LAbaby!



Geeft het wat rust Drift, dat je weet dat ernaar gekeken wordt en dat er alternatieven zijn voor je medicatie? Of maak je je nog zorgen om het instellen?



Vanmiddag voorlopig koopcontract getekend. Pfoeh, spannende tijden! Positief spannend hoor, dat wel . Daarna hebben we couscous met gebakken halloumi, sucuk, roerbakgroenten, komkommer, tomaat en homemade yoghurt-knoflooksaus gegeten. Erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Restjes van gisteren. Te moe om te koken. Nu even de keuken opruimen nog even kletsen met mijn lief en dan slapen. Ik vind zwanger zijn stom!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vandaag kantoordagje. Was gisterochtend en vanochtend zo ongeveer de enige in de wijk die wegreed Leuk die carnavalsvakantie!

We eten vanavond op de huid gebakken zalm met gekookte aardappels en wortel, pastinaak en rode biet uit de oven.



Hahaha, Kaaatje, dus geen last van die knalroze wolk die ik altijd boven zwangere dames zie ronddrijven. Sterkte.



Balen van de opdracht, GB. Hopelijk komt er snel wat anders leuks voor je. Hoe was de Big Short?



Teig, spannend van het voorlopig koopcontract!



Jynt, goed idee om je eigen maaltijden dan maar mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, hier onze laatste vrije dag. De dag om het huis weer in normale staat te brengen (bed verschonen, carnavalskleren weer opbergen en goed stofzuigen).

De pan soep van gisteren is nog niet op dus dat eten we vandaag, kan er wat broodjes bij maken.

Verder hou ik mijn gemak want enkel doet behoorlijk pijn en ik wil lekker lezen het is tenslotte een vrije dag.



Sterkte Kaaat met je zwangerschap, hopelijk voel je je snel beter.



Hier is het vandaag iets levendiger in de wijk dan gisteren Koor,het leek wel autoloze zondag gisteren zo stil..



Spannend Teig!



Lekker Indiaas GB! en balen van de opdracht.



Law ook lekker gegeten zo te lezen,hopeliji heeft baby niet teveel last van de prik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kijk het nog even aan, maar ik kan zelf ook wel wat extra koken en daar gewoon opwarmen... Maar ik vind het eigenlijk 'horen' dat je gewoon mee eet. Al ben ik geloof ik 1 van de weinige hahaha.



Vanavond maar ik chicken and mushroom pie. Met prei. Voor het topic Heel viva kookt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben risotto aan het maken met rode pesto en gekarameliseerde rode ui. Bijna klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven