Patat met melk en erwtensoep met pannenkoeken

22-10-2014 17:47 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het pompoensoeptopic, waar velen (onder wie ik) zich verbazen over de voor anderen zeer bekende combi erwtensoepen-pannenkoeken, vroeg ik me af of er ook mensen bekend zijn met de combi patat-melk. Mijn schoonouders drinken altijd melk bij de patat. Mijn vriend en zijn zus zijn dat ook dus ook gewend en snapten mijn verbazing niet toen ik me de eerste keer verbaasde dat er een pak melk verscheen op tafel. Ik heb begrepen dat meer mensen dit een onlosmakelijke combinatie vinden, maar ik haal liever wat lettertjes weg en noem het een onsmakelijke. Kennen jullie deze gewoonte?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Raio schreef op 22 oktober 2014 @ 19:21:

Thnx paleviolet! Echt nog nóóit van gehoord!

Was ook eigenlijk al een beetje ouderwets toen ik jong was (ben halverwege de dertig, dus da's al weer even geleden) en tegenwoordig eet bijna niemand het meer zo volgens mij.

Ik hield niet van gekookte aardappels, dus ik vond het wel jammer dat mijn moeder het nooit zo deed

At ik op bezoek de hele schaal spinazie, leeg, mijn moeder helemaal verbaasd, want thuis at ik dat nooit, of alleen een klein muizenhapje
Alle reacties Link kopieren
Sommige combinaties vind ik helemaal niet zo vreemd: krentenbol met kaas, boterham met speculaas... Patat met melk... Ach... Ik doe het zelf niet, maar waarom niet?

Erwtensoep met pannenkoek daarentegen...

Als tiener logeerde ik eens ik een gezin waar ze mayonaise in de tomatensoep deden. Mijn maag draait tot op de dag van vandaag als ik daaraan denk.
Alle reacties Link kopieren
In Italie eten ze ook wel pizza met aardappel. Vond ik eerst vreemd omdat het dubbelop is, maar het is heerlijk! In India beschouwen ze de aardappel trouwens als groente, vandaar dat ze ook aardappel in curry's verwerken die met rijst of naan worden gegeten.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Raio schreef op 22 oktober 2014 @ 19:00:

Miss poes, wat zijn de soldaatjes bij je spinazie???Oud brood, zonder korstjes en in rechthoekjes gesneden, gebakken in boter. Hmmm!
Alle reacties Link kopieren
Macaroni met een flinke klets mayonaise.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik lees heel veel dingen die ik heel gewoon vind. Haha wat zegt dat over mij?



Verder lepel ik soms de bouillon uit de kippen of groentesoep en dan een lepel piccalilly door het restant en oplepelen!
Een krentenbol met kaas doe ik ook altijd, heerlijk!

En een beroemde combi (ook niet zo vreemd): filetamerican met een gekookt ei.

Daar heb ik inmiddels variaties op bedacht: een boterham met kaas en ei is ook lekker, of rosbief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 22 oktober 2014 @ 17:52:

Stroop over de bruine bonen met spek.Kreeg ik eens te eten bij mijn schoonmoeder, toen ik net 'over de vloer kwam'. Wel zonder de spek en in plaats daarvan zoete appels en aardappelen. Nog nooit gegeten maar is nu een van mijn lievelingseten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 22 oktober 2014 @ 19:16:

In de streek waar ik een tijdje heb gewoond eten ze spek met peren. Lijkt me ook niet super, en dan laat ik nog buiten beschouwing dat ik vegetarier ben.Dat ken ik ook, of peren met klapstuk. Vooral oudere mensen maken dat nog. Ik heb jaren in een slagerij gewerkt en de 1e keer dat er vlees voor bij de peren werd besteld moest ok wel even nadenken. Maar het schijnt lekker te zijn.
Krentenbol met chocopasta vind ik zelf trouwens heerlijk.
Ik ben ook opgegroeid met de combi erwtensoep/pannenkoeken. Maar in mijn eigen gezin heb ik die combi nooit voorgeschoteld. Ik heb liever nog een extra kom snert dan.
Ik vind het wel lekker klinken!
Alle reacties Link kopieren
Snert met pannenkoek of patat met melk ken ik beide niet.



Zie hier wel een paar bekende combi's voorbij komen zoals mosterd bij boerenkool maar ook bij zuurkool.

Verder augurk bij stamppot, pasta met rode saus en nasi/bami.



Melk drink ik zelf vrij weinig alleen bij tosti! (Met ketchup)
Ik drink melk bij mijn patat, heerlijk. Is geen familieding overigens.
Erwtensoep en pannenkoeken vind ik wel gek.
Alle reacties Link kopieren
Brood met speculaas vind ik ook lekker eventueel met een laagje pindakaas! Eierkoek met pindakaas vind ik ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Een afbakpistoletje met mayonaise en bologneseschips (ooit eens in mijn studentijd ontstaan toen ik honger had en alleen nog dat in huis had)



Rijst met boter, suiker ken ik...met kaneel.

Mijn Surinaamse ex man bleef er bijna in toen dat eens doodleuk met een restje rijst als toetje nam na een overheerlijke bruine bonen met rijst maaltijd.



Van mijn vader kreeg ik ook altijd een "kindersorbet", dat was echt feest.



Een scheut 7 up in een longdrinkglas, bolletje roomijs erop, slagroom, tova aardbeiensaus en een beetje hagelslag...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Erwtensoep met pannenkoeken en ook patat met melk had ik nog nooit van gehoord!



Wel ken ik uit de categorie "Hollansche pot" hutspot met mosterd, boerenkoolstamppot met een scheut azijn, en natuurlik capucijners met uitgebakken spekjes, rauwe ui, augurkjes en een flinke klodder picalilly.
Erwtensoep met pannenkoeken ken ik, maar kies ik nooit voor als combinatie, allebei vult het erg.



Melk bij de frieten ken ik niet. Lijkt me ook niet lekker. Ik drink altijd cola bij de friet. En bij alle andere gerechten water (of heel soms wijn of een biertje).



Ik ben van huis uit gewend ananas en druiven door de zuurkoolstamp te doen, kennen ook veel mensen niet.
Melk bij de patat, ja. Pannenkoeken bij de erwtensoep niet, maar ik ben dan ook niet zo te porren voor de combinatie zoet en warm (net als ananas op je pizza, brrrr!).
Alle reacties Link kopieren
Van huis uit melk bij de patat ja.

Vriend vindt het maar raar dat ik nog steeds mijn fris liever weg zet en vervang door melk.
Grappig topic dit!



Nog nooit gehoord van de combi erwtensoep en pannenkoeken. Verder ken ik de meeste combi's wel, al hoef ik ze niet allemaal zelf ook (houd niet van krentenbollen met kaas bijvoorbeeld).



Wel altijd melk bij pizza, pannenkoek en patat ;) Heel soms een blikje cola.



Manlief eet mayonaise bij de boerenkool… Dat is best lekker, maar vind ik vooral erg ongezond!
Het was ook geen combi als in naast elkaar op tafel. Eerst kreeg je een kom snert, daarna kwamen de pannenkoeken op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Patat moet natuurlijk met cola, duh! Melk is vies. Behalve bij de pannenkoeken dan die weer niet met erwtensoep samengaan



Ik ken het meeste hier niet, behalve krentenbollen met kaas enzo maar dat vind ik heel normaal



Combinaties waar ik van opkeek:

Appel met peper en zout

Ontbijtkoek met kaas

Banaan met pindakaas (maar toen ik doordacht: net zoals baka bana in Su eigenlijk )

Kwark met pindakaas of cashewnoten



Wij eten hier thuis graag een broodje kip met humus en mangochutney

Oh en mijn man kijkt erg vreemd op dat ik alleen boerenkool en andijviestampot lust met spekjes en appelmoes erdoorheen. En de rookworst ook met appelmoes.

Verder hou ik wel van appelmoes met slagroom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven