Productiefouten

16-06-2014 17:42 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie weleens productiefouten in levensmiddelen ontdekt?

En zo ja, heb je dat opgestuurd en een compensatie voor gekregen?





Ik had laatst in een pak bastogne koeken kleine witte haartjes (leek afkomstig te zijn van een dier). Heb dit opgestuurd en wacht nu op antwoord van LU.
quote:ikdus2010 schreef op 16 juni 2014 @ 18:07:

Ik heb wel eens een pakje sportlife kauwgom gekocht waar niets inzat. Opgestuurd en kreeg toen voor een half jaar ofzo (pakje of 40) aan kauwgom van ze. Blij, was toen nog student, dus alle beetjes helpen dan.Dat heb ik ook een keertje gehad, maar ik kreeg toen een VVV-bon van 5 euro.
Alle reacties Link kopieren
Keer gehad met afbakbroodjes van de ah. Moesten nog weken goed zijn maar waren nogal groen. Ik ermee terug naar de winkel.."ja mevrouw, dat is normaal." Nou, leuk dat jij thuis groen brood eet, maar ik dus niet. Toen wel geld teruggekregen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Oh geen levensmiddelen, maar een keer een pakje verschrikkelijk pluizende ob tampons gehad. Teruggestuurd naar johnson&johnson, nieuw pakje + tube handcreme gekregen. Zat wel een briefje bij dat het geen kwaad kon om ze te gebruiken...
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 16 juni 2014 @ 22:54:

Van iets andere orde maar ik verwacht trouwens deze week een telefoontje van de plaatselijke AH. Ze hebben mij echt heel onbehoorlijk behandeld en ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Nu zou ik gebeld worden ben benieuwd. Hoef en verwacht verder niks behalve mijn verhaal kwijt te kunnen.



Ben vandaag gebeld. Heb mijn verhaal gedaan en hij was geschrokken over de gang van zaken. Het ging om een verkeerde prijs van zonnenbrandcreme en aftersun en hij gaf aan dat er nog een gratis pakketje hiervan voor me klaar ligt.



Heel netjes opgelost, voornamelijk omdat hij echt even de tijd ervoor nam en aangaf dit verder te gaan bespreken in zijn team!
Er zat eens een blauw stukje plastic in mijn gemengde sla. Dat heb ik aangegeven. Ze hebben het uitgezocht en het bleek een stuk van het krat te zijn. Heb een bos bloemen gekregen :-)
De reactie van Renate vind ik ook nogal uhm.. voorbeeld van hoe het niet moet (netjes gezegd)



Je moeder licht de boel bewust op, ze heeft het product niet eens gekocht!

dan geloof ik eigenlijk ook niet dat je niet wist dat je zoon dat andere had opgegeten. En dat is dan een moeder? Lekker voorbeeld ben je.

Hierdoor wordt het voor mensen met een terechte klacht moeilijker gemaakt.





"en man lief besloot eens ff lekker de damevan de helpdesk te bellen"

Klinkt ook alsof hij een sexlijn gaat bellen
Alle reacties Link kopieren
Een groot hard stuk rubber in m'n soep! Brrr.
Alle reacties Link kopieren
Een bij in mijn brood en een stuk rubber in de kroket. Lang geleden, dus mijn moeder is toen teruggegaan naar de winkel.

Mijn vriend heeft inderdaad een kapot flesje bier gehad in een krat (vrij gevaarlijk bij de flesopening). Kreeg toen een extra krat bier van de fabrikant (maar dat is inmiddels wel al lang geleden). Denk dat vanwege het misbruik steeds minder wordt gekeken naar daadwerkelijke klachten.
Alle reacties Link kopieren
Collega die een worm in haar nougat vond..
Alle reacties Link kopieren
Er zat een stukje plastic in een nijntje koek van bolletje. Eerst gebeld, op verzoek opgestuurd naar een antwoordnummer. Ik kreeg een brief met excuses, het was een stukje verpakkingsmateriaal van de grondstoffen. En daarbij een mega grote doos met bolletje producten!
Lekker topic als je wil diëten



Ik kocht een keer zo'n verse smoothie in doorzichtige fles bij de AH en zag pas thuis dat de t-h-t-datum die op de dop geprint stond al ruim 3 jaar geleden voorbij was. Het sapje zag er niet raar uit, maar uhm ik vertrouwde het dan toch niet. Met fles en bon terug naar de winkel gegaan. Klantenservice zei dat productiefoutje moest zijn en ik mocht een bos bloemen en een andere fles uitzoeken (ze hadden alleen nog maar grote terwijl ik kleine had gekocht). Prima hoor!
Vorige week een kippenpoot waarvan het bot gebroken was en het vlees na het bakken bruin was ipv wit. Klacht ingediend via de website van de supermarkt en gister lag er een excuusbrief in de brievenbus met daarbij een vvv bon van tien euro.
Nav dit topic

We hadden 'iets' in onze appelmoes. Het leek op een stuk eelt van een vingertop of teen. We griezelden er echt van. Daarna bedacht hoeveel schadevergoeding we wilden hebben (grapje!).

Een brief gestuurd met het stukje erbij. Een week later belt de pakketdienst aan: 4 grote potten groente en appelmoes en een excuusbrief met daarin dat het een stuk appelschil was welke achter had moeten blijven tijdens de verwerking. Bedankt Vivaforum, zonder jullie had ik de brief niet gestuurd!
quote:renate73 schreef op 17 juni 2014 @ 13:05:

Ooiteen mail naar Dr. Otker gestuurd, dat de inhoud van het pak taart mix niet compleet was. Heel pakket van ze ontvangen met allerlij spulletjes. (Bleek mijn zoon deboel opgegeten te hebben:) )



2 weken terug, voor de gein naar de page gebeld, stonden geen hondjes op het toiletpapier en man lief besloot eens ff lekker de damevan de helpdesk te bellen. Bleek een productie fout te zijn en de aanschafprijs ¤10 is terug gestort, ( mijn moeder heeft toen ook gebeld en geld terug gekregen, maar die had helemaal niets gekocht )Je weet dat dit soort dingen terecht komen bij het (productie)personeel en dat zij daarop worden aangesproken? Ongelofelijk asociaal om andere mensen te beschuldigen van iets wat niet waar is.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in Engeland was (studeren), kocht ik een keer gehakt in de supermarkt en van de buitenkant zag het er prima uit maar van binnen al aan het bederven. Heb ik gemeld en kaart van 10 pond gekregen om in de supermarkt te besteden. Was zeer netjes en adequaat met mijn klacht omgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via twitter bij Rituals een klacht ingediend. Niet omdat iets niet goed was, maar omdat mijn man een duurder pakket aangesmeerd kreeg omdat dat wat ik wilde hebben niet meer in het assortiment zou zitten, terwijl ik het 2 dagen ervoor nog gewoon in datzelfde filiaal zag staan.

En toen kreeg ik een tube smeersel als excuus. Vond ik aardig van ze.



En renate haar reactie is belachelijk. Niet alleen omdat hondjes op wc papier belastender voor het milieu is dan gewoon blanco wc papier Door dit soort acties drijf je ook nog eens de prijs op van artikelen.....
Alle reacties Link kopieren
Mens, wat een gedoe! Als iets echt aantoonbaar niet goed is, ga ik ermee terug naar mijn supermarkt (ben er al jaren vaste klant) en wordt het gewoon geruild. Dus dan krijg ik een nieuw potje of pakje van het bewuste artikel. Eer dat ik toch al die moeite ging doen voor een potje jam van anderhalve euro door fabrikanten aan te schrijven en dingen in te pakken en terug te sturen naar een fabrikant en weet ik wat nog meer, ik heb wel wat anders te doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb ook eens plastic aangetroffen in iets van de Albert Heijn, een stoommaaltijd dacht ik. Dat heb ik teruggebracht naar AH en toen kreeg ik mijn geld terug.



En ik heb wel eens een mail gestuurd naar de fabrikant omdat er 1 koffiecupje minder in de verpakking zat. Ik moest de streepjescode opsturen en kreeg daarna een nieuw pak koffiecupjes thuisgestuurd. Heel netjes.
quote:renate73 schreef op 17 juni 2014 @ 13:05:

Ooiteen mail naar Dr. Otker gestuurd, dat de inhoud van het pak taart mix niet compleet was. Heel pakket van ze ontvangen met allerlij spulletjes. (Bleek mijn zoon deboel opgegeten te hebben:) )



2 weken terug, voor de gein naar de page gebeld, stonden geen hondjes op het toiletpapier en man lief besloot eens ff lekker de damevan de helpdesk te bellen. Bleek een productie fout te zijn en de aanschafprijs ¤10 is terug gestort, ( mijn moeder heeft toen ook gebeld en geld terug gekregen, maar die had helemaal niets gekocht )Zo, aso zeg. Niet normaal.
Naar aanleiding van dit topic paar weken geleden een mail gestuurd naar Verkade. Had café noir koekjes, maar een aantal koekjes bestond alleen uit het koekje, zonder de koffielaag...



Kreeg een nette excuusbrief terug met uitleg hoe het kwam en hoe het voorkomen gaat worden. En vanwege het ongemak kreeg ik een grote reep chocola!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven