pulled pork

26-10-2016 22:39 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag maak ik voor vrijdag broodjes pulled pork voor 15 personen.

Krijg een hoop recepten gevonden, maar ze zijn zo verschillend.

Ook is het niet mogelijk dat ik vrijdag heel de dag thuis blijf omdat de oven aan staat. Dus wil morgen al aan de slag en heb dan vrijdag maximaal 3 uur om aan te besteden.

Hebben jullie recepten, tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 26 oktober 2016 @ 22:58:

Is het een halskarbonade? Maar hoe krijg ik dan de kasselerribsmaak of katenspek eraan die het bij de Mac had.Nee 't procureur, oftewel een schouderkarbonade bij voorkeur zonder bot.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Wittelelie143 schreef op 26 oktober 2016 @ 23:06:

[...]





Ik ben gek op taartjes en allerlei andere desserts, maar ik hou er echt niet van als ik suiker proef in mijn hoofdgerecht.



Zou het nog lekker zijn, als ik dit recept uitprobeer zonder de suiker? Het is wel heel veel suiker zo bij elkaar.ik heb geen extra saus gemaakt, was genoeg wat er al bij zat. Maar daar had ik wel de suiker bij. Ik had een enorm pittige BBQsaus dus de suiker maakte de smaak wat zachter. Zonder suiker zal vast wel smaken. Maar je moet wel een beetje een tegenhanger hebben voor de azijn.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Bij de Lidl ligt net nu ook kant- en klaar in het schap, maar dat moet in een heteluchtoven (en die heb ik niet). Durfde het tot op heden niet aan om het zelf te maken, ben niet zo'n held met vlees. Tenzij het, het opeten ervan betreft.
quote:dolfje schreef op 26 oktober 2016 @ 23:02:

[...]



Serieus? Dat zag er op de foto's in de bushaltes al uit als iets wat de kat uitgekotst had..Ja, was echt lekker. Zat ook een fijn mosterdsausje op. Ik heb geen kat, dat zal wel schelen.
Echte pulled pork komt van de bbq volgens mij. Ik ben er gek op. Het valt of staat wel met goede saus.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kilo vlees zal ik doen voor 15 personen?
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:56:

[...]





Klopt, maar het ging me even om het principe. Het is nu een hype, en iedereen roept erover, terwijl het niks anders is dan gewoon stoofvlees dat voor het serveren in draadjes uit elkaar getrokken is. En over 2 of 3 jaar hoor je er niemand meer over...





Nou en?! Staat er in de OP

" Kan Pejeka mij vertellen wat ze van pulled pork vindt"?

Nee.

Ze vraagt om een recept. Dus gooi jij lekker je kale varkenslap op een broodje, dan kan TO zich met haar eigen vraagstuk bezig houden.



To,

Ik vind deze van Nigella heerlijk, weliswaar met wat minder suiker maar dat gaat logischerwijs naar smaak. Gewoon proeven dus

https://www.nigella.com/r ... s/mishkas-bbq-pulled-pork



Die van Jamie is helemaal niet zoet, en heerlijk fris met de slaw er bij. Was hier van de zomer echt een succes.

http://www.jamieoliver.co ... southern-style-pork-slaw/
Alle reacties Link kopieren
Lekker pulled porc. Heb het nu een paar keer gemaakt. Onder meer voor een uitgebreide borrel (toen had ik bijna 6 kilo)



Met een stuk procureur van de Sligro (die zijn standaard 2-2,5 kilo) een recept met een rub van bruine suiker en pittige kruiden (doe het in plastic tas en daar het vlees bij en hussel, dan zit alles goed onder) en verse uien, knof en een fles BBQ saus.

Vervolgens 7-8 uur in een oven op 100-110 graden. Koop een vleesthermometer en google even de temperatuur (80 graden kerntemperatuur) volgens mij.

Vocht nog even laten inkoken tot saus en dan met zelfgemaakte coleslaw op een wit half hard broodje.



Ging hier altijd heel hard.
Alle reacties Link kopieren
quote:superjuffie schreef op 26 oktober 2016 @ 23:11:

Bij de Lidl ligt net nu ook kant- en klaar in het schap, maar dat moet in een heteluchtoven (en die heb ik niet). Durfde het tot op heden niet aan om het zelf te maken, ben niet zo'n held met vlees. Tenzij het, het opeten ervan betreft.

Er lagen er nog maar een paar, ook van kip. Ik ben de hele Amerikaanse week misgelopen

Misschien dat ik het in stukken snijd en dan de Airfryer in. Ben ik niet zo moeilijk in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:migudu schreef op 26 oktober 2016 @ 23:19:

Hoeveel kilo vlees zal ik doen voor 15 personen?Een grote procureur (2,5 kilo of groter)
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 26 oktober 2016 @ 23:24:

Lekker pulled porc. Heb het nu een paar keer gemaakt. Onder meer voor een uitgebreide borrel (toen had ik bijna 6 kilo)



Met een stuk procureur van de Sligro (die zijn standaard 2-2,5 kilo) een recept met een rub van bruine suiker en pittige kruiden (doe het in plastic tas en daar het vlees bij en hussel, dan zit alles goed onder) en verse uien, knof en een fles BBQ saus.

Vervolgens 7-8 uur in een oven op 100-110 graden. Koop een vleesthermometer en google even de temperatuur (80 graden kerntemperatuur) volgens mij.

Vocht nog even laten inkoken tot saus en dan met zelfgemaakte coleslaw op een wit half hard broodje.



Ging hier altijd heel hard.hier ook, altijd snel op. Hype of geen hype, altijd leuk als je iets maakt wat ze zo lekker vinden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 26 oktober 2016 @ 22:45:

Dat is een reden dat ik een slowcooker heb, kan ik gewoon weg terwijl de sc zijn werk doet



Wat voor pulled pork wil je? De meeste zijn erg zoet met bbq saus, bruine suiker/honing en sojasaus. Ik hou zelf meer van een pittige / Indische pulled pork. Wat wil je er verder bij serveren?



Eigenlijk is het ouderwets draadjes vlees van (goedkoop) varkensvlees. Vlees wat je net zo lang stooft totdat het uit elkaar valt. Pulled Pork is de Amerikaanse variant, zoet en vet dus. Maar je kan ook bijvoorbeeld een boemboe voor rendang gebruiken, of je eigen kruiden pasta maken.



Neem in ieder geval wel varkensvlees met voldoende vet, anders wordt het zo draag. En ik doe er ook wat extra uien en champignons bij om zo het vlees percentage wat lager te houden.



Wij zitten op dezelfde pagina, ik kook regelmatig de recepten. Fijne pagina!

Heb de Indische pulled pork gemaakt die in de bestanden beschreven staat. Heeft net wat meer smaak als de normale pulled pork.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Tvp
Het is niet echt goed voor de CO2 voetstempel, maar ik ga het ook maken in de oven of BBQ.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 26 oktober 2016 @ 22:45:

[...]



Ik heb werkelijk nog nooit een enthousiaste reactie van jou gelezen. Word je ook ergens blij van?
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor, juist die stroperig/rokerig/zoete Amerikaanse pulled pork is echt wel tof van smaak en leuk om te maken. Hype of niet, het is gewoon een goed idee om 'van kop tot staart' te verwerken en daar past dit prima bij. Bizar dat je het blijkbaar ook al kant en klaar kunt kopen, gewoon een blik opentrekken zeker. Mwaaah, liever zelf maken dan toch.





Ook lekker en slow food, buikspek al la Momofuku, voor op lotusbroodjes met hoisinsaus en komkommer en lenteui en sesamzaadjes. Maar dat maak je in de oven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 26 oktober 2016 @ 23:29:

[...]





hier ook, altijd snel op. Hype of geen hype, altijd leuk als je iets maakt wat ze zo lekker vinden.



Groot succes op mijn borrel met ruim 40 mensen.



Voor de mensen die geen varkensvlees eten dezelfde broodjes maar dan met een enorme pan surinaamse kerrie-kip(filet), sambal en komkommer in het zuur.



Volgende feest doe ik dat weer. Goed voor te bereiden en iedereen heeft wat lekkers warms zonder al die borden en bestek (klein bordje en servetje is genoeg)
Goed klaargemaakte pulled pork is absoluut de moeite waard en heeft niks te maken met "gewoon" een beetje uit elkaar getrokken varkensvlees.

Het is absoluut de moeite waard. Net als sloppy joe. Hemels.
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:56:

[...]





Klopt, maar het ging me even om het principe. Het is nu een hype, en iedereen roept erover, terwijl het niks anders is dan gewoon stoofvlees dat voor het serveren in draadjes uit elkaar getrokken is. En over 2 of 3 jaar hoor je er niemand meer over...Nou en? TO vraagt hoe ze het kan maken, ze vraagt niet wat jij ervan vindt.
http://www.bbqforum.nl/fo ... led-pork-dag-van-te-voren
Heeft iemand een mooi recept voor Indische pulled pork? Kan ik de slow cooker weer even afstoffen
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 26 oktober 2016 @ 23:47:

[...]





Groot succes op mijn borrel met ruim 40 mensen.



Voor de mensen die geen varkensvlees eten dezelfde broodjes maar dan met een enorme pan surinaamse kerrie-kip(filet), sambal en komkommer in het zuur.



Volgende feest doe ik dat weer. Goed voor te bereiden en iedereen heeft wat lekkers warms zonder al die borden en bestek (klein bordje en servetje is genoeg)Of pulled chicken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 26 oktober 2016 @ 23:10:

[...]





ik heb geen extra saus gemaakt, was genoeg wat er al bij zat. Maar daar had ik wel de suiker bij. Ik had een enorm pittige BBQsaus dus de suiker maakte de smaak wat zachter. Zonder suiker zal vast wel smaken. Maar je moet wel een beetje een tegenhanger hebben voor de azijn.Ah ja, de azijn natuurlijk. Je recept klinkt in elk geval lekker. Ik ga het uitproberen. Iets minder suiker. Ik ben benieuwd wat ik ervan zal maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Konijntje999 schreef op 27 oktober 2016 @ 08:46:

Heeft iemand een mooi recept voor Indische pulled pork? Kan ik de slow cooker weer even afstoffen Ja Deze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven