Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??



Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]wen schreef op 13 maart 2008 @ 10:57:

O, en de voorganger van de Solero's, geen idee meer hoe ze heetten, waterijs aan de buitenkant, roomijs binnenin.

quote]



Als je die bedoelt met die geel/oranje met sinasappelsmaak aan de buitenkant? Dan weet ik welke je bedoelt. Ik heb ze net 3 weken geleden uit mijn vriezer weggegooid omdat ik ruimte nodig had. Als je die bedoelt, je kunt ze kopen bij AH. Ze zaten in een pak met 6 of 8 ijsjes, 2 raketjes, 2 cola ijsjes, 2 ........ ik ben de naam kwijt van die jij bedoelt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
wen schreef op 13 maart 2008 @ 10:57:

O, en de voorganger van de Solero's, geen idee meer hoe ze heetten, waterijs aan de buitenkant, roomijs binnenin.

De split? Die verkopen ze nog hoor!



Wat ook zomaar uit het assortiment verdween: citroenkwark met koekkruimels. Misschien was het een seizoensproduct of zo, maar mén, wat was dat lekker.

Mona verkoopt citroenkwark met koekkruimels...
Alle reacties Link kopieren
Ja Split bedoel ik, bedoelde je die Wen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, citroenkwark met kruimels! Bij onze AH niet :( maar ik heb nog niet bij andere gekeken. Thanks!



Nee Fausto, het was niet de Split (die vind ik niet lekker). Het was maar heel kort in de handel, eind jaren negentig. Ik denk er nog even over hoe het heette.
Alle reacties Link kopieren
Tomatenchips van Croky, in het buitenland of in van die turkse winkeltjes zie je het nog wel eens, mmmmmmm!



Heel lang was Pizzaquick niet meer te vrekrijgen, nu wel weer.



Dokter Pepper wordt bijna niet meer in grote flessen verkocht.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet meer wie het schreef maar de m&M met amandel zijn nog te koop bij WWW. americangoodies.nl. Ik meen dat die winkel in amersfoort zit mocht je daar toevallig in de buurt wonen.

Je kan ook online bestellen maar zal voor een zakje m&m wel prijzig zijn vrees ik.



ik dacht ook dat ik nog treets had gezien in amerika maar na lang zoeken net op het net bleek het reese te zijn ipv treets..helaas dus.



de pastachoca..( beeeregoed..) smaakt nu anders vind ik dan vroeger...en ja Tjolk..jeugdsentiment.

Nu dan maar bananenmelk voor de kids van nesquik
Alle reacties Link kopieren
Kan me herinneren dat Solero vroeger Soledo heette, of bij die naamsverandering ook de smaak is veranderd weet ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Fausto schreef op 13 maart 2008 @ 10:37:

Oh en de Gompy, die at ik altijd in de sportkantine. Was zo'n kegelvormig bakje met roomijs en onderin een kauwgombal. Ook nooit meer gezien..
Oooh ja, nostalgie!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bijna een moord doen voor de vroegere TREETS

chocolade , van die ronde platte chocolade met een hard korstje eromheen. HEERLIJK. Ze zijn nog in engeland te krijgen als Minstrels maar ja, wie komt er nou in engeland???
Alle reacties Link kopieren
Marsdrink, chocolademelk met karamelsmaak.



Bounty-ijs, Rolo-ijs (gelukkig dat Mars-ijs er nog wel is).



Moments van Pickwick, als ik me de naam goed herinner. 4 verschillende luxe theesmaken in vierkante zakjes met kruiden, bloesems en fruitstukjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat eruit is bij Pickwickthee is de cactussmaak. Omdat het mijn favoriete smaak is heb ik denk wel meer dan 20 pakjes ingeslagen en hier in de kast liggen. Dus ik kan nog even voort.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Country Garden appel-kaneelthee. Ik heb nog een paar zakjes, maar ik durf ze niet op te maken dus ik ruik er af en toe aan ;-)



Over dat ijs: ik zoek me suf, maar kan het niet vinden. Het waren ijslolly's, langwerpig, maar er stond een reliëfafdruk van een aardbei? framboos? op het ijsje. Ik denk dat het framboossmaak was.
Alle reacties Link kopieren
wen schreef op 13 maart 2008 @ 11:04:

Nee Fausto, het was niet de Split (die vind ik niet lekker). Het was maar heel kort in de handel, eind jaren negentig. Ik denk er nog even over hoe het heette.
Ik weet het, ik weet het! Het was de Jive of niet? Met yoghurtijs. Mmm, die was wel lekker ja. Over ijs gesproken, ook de ijstaco's van rond die tijd (denk ik) waren érg lekker en zijn nergens meer te vinden!



En wat ik ook mis is Caramelco voor op de boterham. Zoehoet, maar wel lekker. Echt veel lekkerder dan die caramelspread die nu nog in de winkel staat.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ook niet de Jive :(

Dit gaat me weer de rest van de middag kosten om er achter te komen hoe het ijs heet!
Alle reacties Link kopieren
Die ijsbonbons zag ik voorbij komen, ik was vorige week uit eten, stond er bij de uitgang een schaaltje met die snoepjes! Ik direct tegen mn oudere broer: aaahh ken je die nog?? Ook voor hem was het nostalgie.



Wat ik zelf nog steeds mis is boerenvanillevla uit een fles. Zoooo lekker vond ik dat. En ineens, pats boem, werd het uit de handel gehaald. Het is al meer dan 12 jaar geleden maar ik denk nog vaak aan die lekkere vla. Heb daarna nog vele soorten boerenvanillevla geproefd maar geen één lijkt in de verste verte op die ene uit fles.



Mijn vriend heeft trouwens altijd over pistachetoetjes, die mist hij verschrikkelijk. Ik ken het niet, hou ook niet van pistache, maar hij mist dat net zoals ik mijn boerenvanillevla uit fles.We kunnen er heerlijk over zeuren samen, haha
Alle reacties Link kopieren
Chocowaaiers: als je gewoon die koekjes bedoelt met koek, suiker en chocolade, zijn ze bij de Dirk verkrijgbaar.



Ik weet niet meer hoe het drankje heet, maar het was verkrijgbaar in automaten in een paar smaken.

Heel fris, het zat in flesjes en ik nam altijd de smaak witte druif lychee (misschien heette dat ook Splash, ik weet het niet meer).



Dummies zijn volgens mij niet meer zo veelvoorkomend.



Die Speedy (?) ijsjes, die waren heel goedkoop (ik geloof 50 guldencent in snackbars e.d.).

Ze smaakten naar framboos.

Edit: http://www.delixl.nl/store/all_323404/live.data.gif

Ann, jij hebt het over Caramelco,je bedoelt toch niet Bebogeen?

Ik kocht vroeger altijd hele kleine flesjes salmiak met een klein rood zuigflessendopje erop. Knipte het puntje eraf en zoog het leeg. Er is toen een kind in het dopje gestikt en de boel werd uit de handel genomen. Ik weet nog dat ik heel veel moeite heb gedaan om de voorraad te kopen maar de mevrouw van de winkel hield voet bij stuk,ze verkocht er geen één meer......
Alle reacties Link kopieren
Ann Liv schreef op 13 maart 2008 @ 11:26:

[...]





Ik weet het, ik weet het! Het was de Jive of niet? Met yoghurtijs. Mmm, die was wel lekker ja. Over ijs gesproken, ook de ijstaco's van rond die tijd (denk ik) waren érg lekker en zijn nergens meer te vinden!
Bedoel je de Winner Taco?? Heerlijk waren die!
Alle reacties Link kopieren
Annliv, caramelco is nog steeds te koop maar heet nu Bebogeen. glazen potje met rode deksel ( van de Ruyter)



kwam het laatst tegen in de AH dus nu staat er een pot in de kast.



oke...zie nu dat bebogeen hierboven al genoemd is...mosterd :worship:
Alle reacties Link kopieren
jiv was erg lekker ja.

Ook di ijstacos winner tacos heette die geloof ik

Caramelco staat me van bij dat ik dat nog eens ergens heb gezien
Alle reacties Link kopieren
_Fiefje_ schreef op 13 maart 2008 @ 11:44:

Chocowaaiers:



Ik weet niet meer hoe het drankje heet, maar het was verkrijgbaar in automaten in een paar smaken.

Heel fris, het zat in flesjes en ik nam altijd de smaak witte druif lychee (misschien heette dat ook Splash, ik weet het niet meer).



dat was idd fruitsplash erg lekker spul.

Super de boer heeft hier zo nu en dan iets wat er erg op lijkt in plastic flessen maar das helaas alleen als ze er weer eens aan kunnen komen koop dan meestal ook heel wat flessen tegelijk :D

Edit: [afbeelding]

Alle reacties Link kopieren
Nee bebogeen is het jammer genoeg niet. Caramelco zat in een blik en was romiger. En er zaten nog knapperige stukjes suiker in. Oh, wat was dat lekker, het water loopt me nu nog in de mond!!



En jaaa, het waren Winner Taco's die ijsjes! Hoe hebben ze die nou uit de handel kunnen halen?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens voor de liefhebbers van engels eten kijk hier eens http://www.woodleaf.nl/

daar verkopen ze ook heel wat meer smaken jelly pudding dan wij hier hebben op het moment
Alle reacties Link kopieren
Die knettersnoepjes, heetten die niet Knetterpops?

Lekker man!! En dat dippoeder, mierzuur, wat je met een lolly uit het zakje moest lurken :-).

En Snor natuurlijk, om er bij te drinken...
boschbolletje schreef op 13 maart 2008 @ 10:42:

Ja en kitkat chunky met pindakaas......

Nergens te vinden....
Kruidvat verkocht ze laatst, in 10-packs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven