Tips aub voor leuke, lekker en vooral gemakkelijke gerechten

11-07-2007 23:01 70 berichten
Ik zit me weer eens wezenloos te piekeren wat ik de komende dagen ga eten. Ik krijg 3 logees, van 18 en 19 jaar. 1 is vegetarier. En ze blijven een dag of 5.

Wat moet ik nou in godsnaam weer eens op tafel zetten. Ik heb geen inspiratie meer en ik heb ook geen zin om uren in de keuken te staan. We hebben nogal een druk programma de komende dagen.

Wie helpt me?

bbq recepten zijn ook welkom.

:?
Alle reacties Link kopieren




quote: Jonari reageerde



Yet, mail mij het recept s.v.p.

Doe ik vegaDochter vast een plezier mee.



Jo, kwestie van allemaal in één pan gooien




OK

Dat moet zelfs mij lukken:)


Het is niet helemaal mijn smaak, tenzij als nagerecht.



Chocoladefondue. Moet toch wel in Zwitserland te krijgen zijn.
Ja, dat hebben ze inderdaad volop, maar gatver.:D
Alle reacties Link kopieren
Fondue is wel een beetje sneu voor de vega. Zit ze daar met haar augurkjes;)



Avondje racletten? (heul authentiek en iig ook nog aardappelen)
Dat zeg ik....
Oke, ik ben er uit. Het wordt:

- 1 x mexicaanse tortillawraps, ik zet alles op tafel en ze kunnen zelf vullen

- 1 x rosti met gebakken eieren, spekjes, champignons, augurkjes en sla

- 1 x bbq

- 1 x uit eten

- en last but not least 1 x zelf koken



Allemaal heel erg bedankt. Ik voel me al een rustiger.


Oke, ik ben er uit. Het wordt:

- 1 x mexicaanse tortillawraps, ik zet alles op tafel en ze kunnen zelf vullen

- 1 x rosti met gebakken eieren, spekjes, champignons, augurkjes en sla

- 1 x bbq

- 1 x uit eten

- en last but not least 1 x zelf koken



Allemaal heel erg bedankt. Ik voel me al een stuk rustiger.
Ik typ weer te snel, sorry
Alle reacties Link kopieren


Oke, ik ben er uit. Het wordt:

- 1 x mexicaanse tortillawraps, ik zet alles op tafel en ze kunnen zelf vullen

- 1 x rosti met gebakken eieren, spekjes, champignons, augurkjes en sla

- 1 x bbq

- 1 x uit eten

- en last but not least 1 x zelf koken



Allemaal heel erg bedankt. Ik voel me al een rustiger.
pft, geen één ding van moi erbij ;( Heb ik zo mijn best gedaan.........




quote: lapin reageerde



Oke, ik ben er uit. Het wordt:

- 1 x mexicaanse tortillawraps, ik zet alles op tafel en ze kunnen zelf vullen

- 1 x rosti met gebakken eieren, spekjes, champignons, augurkjes en sla

- 1 x bbq

- 1 x uit eten

- en last but not least 1 x zelf koken



Allemaal heel erg bedankt. Ik voel me al een rustiger. pft, geen één ding van moi erbij ;( Heb ik zo mijn best gedaan.........



haha, jooppie, ik zal nog even kijken naar je suggesties, maar ik beloof niets.
Alle reacties Link kopieren
Die spekjes door de rosti, dat mag nie hoor van de vega.
stukje gebakken zalm, aardappels en witlofslade
Is wel lekker, bewaar ik voor een andere keer. Zo goed?
Die spekjes door de rosti, dat mag nie hoor van de vega.
Doe ik er apart bij. Of ik zeg gewoon lekker niets.
Alle reacties Link kopieren




quote: jooppie reageerde



Die spekjes door de rosti, dat mag nie hoor van de vega. Doe ik er apart bij. Of ik zeg gewoon lekker niets.









Dat kan je niet maken hoor:D

Dochter hier is al jaren vegetarisch. Was er ooit ziek van dat ze per ongeluk vlees had gegeten.




quote: lapin reageerde





quote: jooppie reageerde



Die spekjes door de rosti, dat mag nie hoor van de vega. Doe ik er apart bij. Of ik zeg gewoon lekker niets.





Dat kan je niet maken hoor:D

Dochter hier is al jaren vegetarisch. Was er ooit ziek van dat ze per ongeluk vlees had gegeten.





Hihi, nee, maar dat snap ik wel. Ik doe ze wel apart.

Ik heb vroeger ook een keer konijn voorgeschoteld gekregen door mijn moeder. Ze zei dat het kip was (ik was een jaar of 8, toen trapte ik daar nog in). Dat heb ik haar ook nog steeds niet vergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger ook een keer konijn voorgeschoteld gekregen door mijn moeder. Ze zei dat het kip was (ik was een jaar of 8, toen trapte ik daar nog in). Dat heb ik haar ook nog steeds niet vergeven
Ik ook bij mijn tante met kerst dat ik een jaar of 12 was. Achteraf zeggen dat het geen kip was maar konijn. Voelde mij niet serieus genomen dat ik gewoon geen konijn en paardenvlees eet. ;). Maar het blijft denk ik mijn hele leven bij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.




quote: lapin reageerde



Ik heb vroeger ook een keer konijn voorgeschoteld gekregen door mijn moeder. Ze zei dat het kip was (ik was een jaar of 8, toen trapte ik daar nog in). Dat heb ik haar ook nog steeds niet vergeven

Ik ook bij mijn tante met kerst dat ik een jaar of 12 was. Achteraf zeggen dat het geen kip was maar konijn. Voelde mij niet serieus genomen dat ik gewoon geen konijn en paardenvlees eet. ;). Maar het blijft denk ik mijn hele leven bij.



Ja gemeen he? Ik moet zeggen dat ik 1 x hier in Zwitserland me heb laten overhalen om puledro (veulenbiefstuk) te eten. Het was wel heel erg lekker, maar ik heb er wel spijt van.:$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij een keer laten overhalen om reebiefstuk te eten. Echt ik heb nog nooit zulk lekker vlees gegeten maar ik schaamde mij achteraf en zal het nooit meer eten. Sowieso eet ik liever geen jonge beestjes ook, ja het liefst ben ik vegatarisch maar ik hou niet van groenten en aardappelen dus er blijft zo weinig over. Maar ik ga een beetje offline. Maar snap wat je bedoelt hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren


Ik zit me weer eens wezenloos te piekeren wat ik de komende dagen ga eten. Ik krijg 3 logees, van 18 en 19 jaar. 1 is vegetarier. En ze blijven een dag of 5.

Wat moet ik nou in godsnaam weer eens op tafel zetten. Ik heb geen inspiratie meer en ik heb ook geen zin om uren in de keuken te staan. We hebben nogal een druk programma de komende dagen.

Wie helpt me?

bbq recepten zijn ook welkom.

:?
Lasagna, een bakje met vlees/groentesaus, en een klein bakje met groente/tomatensaus. Pan uiensoep, op basis van groentebouillon, met daarbij stokbrood met kruidenboter en divers beleg, Franse kaas, wat pate.

Gebakken krieltjes met Provencaalse kruiden, biefstukje, vega gevalletje, een flinke bak gemengde sla met tomaat, paprika, ui, olijf, knoflook, en lekkere dressing. Pannenkoeken met verschillende vulling, bijvoorbeeld kaas, spek, appel enz.  Andijviestamppot met spekjes apart, blokjes belegen kaas erdoor. Vegagevalletje en voor jullie balletje gehakt met jus.
Ik had dit topic gisteravond niet moeten plaatsen denk ik. Ik heb vannacht gedroomd dat manlief mijn rosti verpestte door de verpakkingen van allerlei andere producten bij mijn rosti in de pan te flikkeren. Ik deed het deksel van de pan en zag een brei van rosti, gesmolten plastic bekertjes en papieren zakjes. En ondertussen hadden we ook nog een overstroming doordat het regende buiten. Wat betekent dit in godsnaam nou weer?:D

Is wel offtopic, maar ik moest het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kon ik het vergeten: nacho's!



Verdeel een paar zakken nachochips (naturel) over een bakplaat. Verspreid daarover klodders (liefst zelfgemaakte) tacosaus, creme fraiche, een blik kidneybonen en een blik mais. Verder naar wens uit te bereiden met jalapeno pepers, reepjes gebakken paprika en ui, rul gebakken gehakt etc. Bestrooi het tot slot rijkelijk met geraspte kaas.



In een voorverwarmde oven hooguit 15 minuten op 220º bakken (af en toe kijken, zodra er chips bruin beginnen te worden snel de boel eruit halen)
Hoe kon ik het vergeten: nacho's!



Verdeel een paar zakken nachochips (naturel) over een bakplaat. Verspreid daarover klodders (liefst zelfgemaakte) tacosaus, creme fraiche, een blik kidneybonen en een blik mais. Verder naar wens uit te bereiden met jalapeno pepers, reepjes gebakken paprika en ui, rul gebakken gehakt etc. Bestrooi het tot slot rijkelijk met geraspte kaas.



In een voorverwarmde oven hooguit 15 minuten op 220º bakken (af en toe kijken, zodra er chips bruin beginnen te worden snel de boel eruit halen)
Dat is inderdaad heel erg lekker. Heb je de mexicaanse salade wel eens gemaakt? Nachochips op een bord, sla, mais, uien erop. Gehakt even rul bakken met een blikje kidneybonen en tacokruiden erdoor. Over de sla doen en garneren met zure room, tacosaus en geraspte kaas. Hier eet ik altijd te veel van.
Alle reacties Link kopieren
Kinkt heel goed, krijg er trek van :D

Als je het gehakt weglaat en er voldoende peulvruchten pp instopt, heb je een lekkere vegetarische maaltijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven