Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Mijn vriend kookt dus echt nooit.. maar dat geeft niet, ik vind het leuk en als ik geen zin heb wordt het vaak pizza.
Enige wat hij kookt (lees bediend) is de frituurpan. Maar dat eten we niet zo vaak.

Gisteren heb ik een snelle maaltijd gemaakt met aardappelkroketjes, broccoli met een uitje en paprika geroerbakt, en een speklapje.
Zoon wordt heel blij van aardappelkroketjes :)

Vanavond bij familie gegeten. Aardappels uit de oven, tomatensalade en gehaktbrood. Was lekker.

Morgen eten op een bruiloft, ook zin in. En hopen dat zoon zijn chique witte overhemd schoon kan houden :P
Alle reacties Link kopieren
Man eet Chili con carne in een wrap.
En ik heb voor mezelf een k&k stampot met gehaktballetjes gehaald. Geen zin om iets te verzinnen voor vanavond.

Morgen gaan we Indiaas eten in de stad van Koor met de Ah actie en naar een tentoonstelling.
Alle reacties Link kopieren
Dat bahn mi broodje moest ik ff googlen, Teigera. Lijkt me erg smakelijk!

Mijn puber wordt ook erg blij van aardappelkroketjes, sneeuwball ! Kan ik wel weer 'ns op tafel zetten.

Voor vanavond nog geen inspiratie. Puber moet vanmiddag naar de maxillo faciale tandarts (of hoe dat in het NL heet) omdat de verstandskiezen wsch weggehaald moeten worden (te veel verstand, haha). Ik neem aan dat er niet onmiddellijk gesneden zal worden, maar ik wacht maar even met het plannen van de maaltijd…

Morgen zijn we bij een goede Italiaan uitgenodigd vanwege een speciale verjaardag in de familie.

Fijn WE alvast allemaal!
irmaladouce wijzigde dit bericht op 31-08-2018 10:24
0.48% gewijzigd
Kaakchirurg irmaladouce? Althans daar moest ik heen toen m'n verstandskiezen eruit moesten...

Wij eten vanavond pizza, enigszins geïnspireerd door degene die hier recent schreef dat ze alleen maar uit de voorraad at. Dat doe ik niet, dat lukt me niet, maar ik heb wel even in m'n voorraadkast gekeken wat er op moet. En daar vond ik meel voor pizza's, dus dat ga ik maken.
Zo, ik ben de enige die eet blijkbaar :). Rustig hier!

Gisteren bakte ik ook de appelcake met Griekse yoghurt die Kaaaaaaaatje onlangs postte. Hij moest bij mij een half uur langer in de oven dan het recept aangaf (!), vond ik heel vreemd. Maar, ik moet zeggen, hij smaakt goed. Lekker moist, door de yoghurt denk ik.

Vanavond ga ik barbecuen bij een collega, hij heeft het team uitgenodigd. Ik maak om mee te nemen een salade met o.a. zoete aardappel, kiemgroenten en granaatappel: https://www.jamieoliver.com/recipes/veg ... ood-salad/ . Lief maakt een Mexicaans rijstgerecht voor hemzelf en frut I.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook maar was een k&k, dat is pure maagvulling.
Vanavond uit eten ;-D
Ik eet liever s'middags warm.

Spruiten en bacon lasagne en een beetje witte rijst. Daarnaast een glasje rode wijn.

Afbeelding
Lasagne met rijst, Loullah? Is dat niet dubbel zetmeel? Of zit er geen 'echte' pasta in de lasagne?

Ik maakte vrijdag venkelrisotto. En gisteren was Brown hier. We hadden op een terras gezeten (erg fijn) en daarna had hij trek in pizza. Dus we zijn naar een houtovenpizzatent (mooi voor galgje) geweest. Ik had een pizza (bianca) quattro formmaggi en Brown een pizza piccante.
GeorgieBrown schreef:
02-09-2018 08:29
Lasagne met rijst, Loullah? Is dat niet dubbel zetmeel? Of zit er geen 'echte' pasta in de lasagne?

Ik maakte vrijdag venkelrisotto. En gisteren was Brown hier. We hadden op een terras gezeten (erg fijn) en daarna had hij trek in pizza. Dus we zijn naar een houtovenpizzatent (mooi voor galgje) geweest. Ik had een pizza (bianca) quattro formmaggi en Brown een pizza piccante.
Het is een spruitenlasagne dus geen pasta.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker weekend. Gister weinig gedaan. Stukje gewandeld met 2 krukken, gaat steeds beter. Gister BBQ bij de buren. Was gezellig en laat geworden.

Denk dat wij vanavond ook de BBQ aansteken. Heb nog het eea in de vriezer liggen. En kan er een lekkere couscoussalade bij maken.
Vandaag natuurlijk ook een stukje wandelen en hopelijk nog een stukje varen.
Het is inderdaad mooi bbq-weer Koor! Ik had gisteren een heel gezellige avond, en lekker met de bbq. Er waren allerlei bijgerechten en heerlijk gemarineerde vis voor op de bbq.
Denk dat wij morgenavond thuis ook nog maar even gaan barbecuen, nu het nog kan.

Vanavond gnocchi met pompoen, salie, hazelnoten en zelfgemaakte pesto. Eigenlijk uit een veganistisch kookboek, collega maakte een foto voor mij van het recept en ik ga het dus vanavond proberen. Wel met gewone Parmezaan, lijkt me wel zo lekker en ik eet niet vegan dus dat kan best.
Loullah schreef:
02-09-2018 08:33
Het is een spruitenlasagne dus geen pasta.
Dat zou ik dan eerder een spruitenovenschotel noemen. denk ik. ;)
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
02-09-2018 08:59
Dat zou ik dan eerder een spruitenovenschotel noemen. denk ik. ;)
Ik ook. Want wat is het lasagne idee van die ovenschotel dan?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we Indiaas. Ik had kip korma en man had madras die behoorlijk pittig was.

Moet voor vandaag nog boodschappen doen dus kunnen alle kanten nog op.
GeorgieBrown schreef:
02-09-2018 08:59
Dat zou ik dan eerder een spruitenovenschotel noemen. denk ik. ;)
Had ook gekund ahaha. ik had hem leterlijk vertaald naar het nederlands maar goed je snapt het punt wel.
Gister een vers pizza gehaald, smaakte goed.
Vanavond maak ik iets van nasi/bami pf iets dergelijks. Heb lekkere bami/nasi groente en kipdijfilet. Even bedenken hoe de uitwerking gaat worden.

En het is zeker goed bbq weer!
sneeuwball schreef:
02-09-2018 10:29
Gister een vers pizza gehaald, smaakte goed.
Vanavond maak ik iets van nasi/bami pf iets dergelijks. Heb lekkere bami/nasi groente en kipdijfilet. Even bedenken hoe de uitwerking gaat worden.

En het is zeker goed bbq weer!
Vanmiddag rond een uur of 4 hamburger/ovenfriet en een kleine salade.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga pannenkoeken bakken. Af en toe wel eens lekker.
Alle reacties Link kopieren
De kiezen van puber zitten er nog in. En er werd dus voor entrecôte parisienne, aardappelkroketjes, Provençaalse tomaten en sla gekozen. Die kiezen gaan er eind oktober alle vier tegelijkertijd uit… pff…

Zaterdag at ik bij een goede Italiaan vooraf carpaccio di polpo, als hoofd MaP en een baba au rhum als toet. Die baba viel tegen. De rest was heerlijk.

Gisteren aten we wraps met merguez, witte kool, tomaten, uien, yoghurt-tahin-saus.

Voor vanavond staat er pasta op de planning. Met tomaten, brocoli, knoflook, peperoncino een beetje room en geraspte kaas.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gingen we BBQ-en met vrienden. We haddden saté, een worstje, gevulde portobello, gevulde paprika, salade caprese en wat brood en kaas en het was erg lekker.

Zaterdag aten we curry madras met bloemkool en dat eten we vandaag weer.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag een salade met ijsbergsla, komkommer,zongedroogde tomaatjes, feta en verse basilicum en zonnebloempitjes en erbij zoete aardappelfriet en een soort hamburger. De hamburger was over van BBQ van het werk van man. En ik heb er nog 4 dus dat eten we de komende weken nog 2x.
Jeetje Irma, wat een toestand. Meestal doen ze 1 kant per keer, zodat je nog 1 kant hebt om te kauwen. Dat is tenminste mijn ervaring en wat ik om me heen zie...

:lampje: Gevulde portobello. Dat kan ik ook wel weereens doen.

Er staat een frittata/tortilla met aardappel en courgette in de oven. Erbij eet ik een salade van raapsteeltjes en mss een beetje venkel. Even kijken wat werkt.
Ik zie allemaal lekkers voorbij komen.

Vanavond heb ik gnocci gemaakt met een uitje, paddenstoelenmix, prei en een chipolataworstje.
Was lekker.

Morgen heb ik krieltjes en kip uit de oven gepland, groente moet ik nog bekijken.
@irmaladouce: hier dezelfde ervaring als GB, eén kant per keer! Zodat je aan een kant tenminste nog gevoel hebt en daarna ook fatsoenlijk kunt eten zonder dat er stronken broccoli in het gat blijven hangen ;-)

Wij aten vanavond een gado gado-salade met gebakken tempeh.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
03-09-2018 19:56
@irmaladouce: hier dezelfde ervaring als GB, eén kant per keer! Zodat je aan een kant tenminste nog gevoel hebt en daarna ook fatsoenlijk kunt eten zonder dat er stronken broccoli in het gat blijven hangen ;-)

Tja, ik vond het ook eigenaardig, en heb nog extra nagevraagd of het niet beter in 2 keer zou gaan. De kaakchirurg legde uit dat hij het standaard in 1 keer doet, zodat je er in 1 keer vanaf bent. Het verwijderen duurt volgens hem ook maar een half uur tot 3 kwartier. Er zitten op die leeftijd nog geen grote "wortels" aan die kiezen (wat op de radiografie idd duidelijk te zien was). Tja, dan ga ik er maar vanuit dat het goed komt. Puber werd er overigens niet warm of koud van. Dat wordt soep, purée en yoghurt eten.

Vanavond verzinnen puber en man samen iets te eten. Het zal wel hapsnap worden , want de buitenschoolse activiteiten zijn weer begonnen. En ik eet so wie so niet mee, want dansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven