Wat maken jullie voor het school kerstdiner?

18-12-2013 09:07 178 berichten
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, wat maken jullie voor het kerstdiner? Ik maak voor de klassen van beide dochters zalmrolletjes.
Kinderen mochten zelf kiezen en gaan het ook zelf maken. Zoon (9) gaat vanmiddag pannenkoeken bakken. Dochter (7) gaat voor kaas in bladerdeeghapjes.
Alle reacties Link kopieren
Vosje waarom ga je niet even langs het buffet en zegt de juf wat je dochter niet mag hebben dan weet de juf dat.
Up.



Ben nog even op zoek naar iets voor dochters eerste kerstdiner op school.



Het moet eigenlijk de dag/avond van te voren al klaar te maken zijn.



Dus nog meer tips dan hier al genoemd is?
Alle reacties Link kopieren
Cupcakes. De maak ik ook voor dochter en zoon op school, de dag zelf heb ik geen tijd, dus die maak ik de avond van te voren.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wow wat is dit voor een nieuwerwets gedoe? Wij kregen op school een kerstontbijt bij kaarslicht met wat kerstbrood, een mandarijn en chocomel. Diners op school? No such thing.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het voor de peuters doen, en ik doe net als vorig jaar heel simpel eitjes koken.

De peuters zaten er van te smullen. Schattig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Pizza, lasagne, gevulde eitjes, kippepootjes (altijd een groot succes) pannekoeken, pasta salade, fruitsalade, spiesjes mozarella tomaat, gehaktballetjes, En ook altijd lekker gewoon kaas en worst of je maakt daar van die prikkers van.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:15:

Wow wat is dit voor een nieuwerwets gedoe? Wij kregen op school een kerstontbijt bij kaarslicht met wat kerstbrood, een mandarijn en chocomel. Diners op school? No such thing.



Hier op school ook nog nooit een kerstdiner gehad.

Wel het door jou genoemde ontbijt waar iedereen iets voor aanlevert, maar daar blijft het dan wel bij.



Ik heb meer problemen met het diner dat ik 2e kerstdag verzorg ...
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:15:

Wow wat is dit voor een nieuwerwets gedoe? Wij kregen op school een kerstontbijt bij kaarslicht met wat kerstbrood, een mandarijn en chocomel. Diners op school? No such thing.



Hier doen ze het zelfs op de peuterspeelzaal al.

Dat alle ouders hapjes meenemen en de kinderen mooi gekleed komen ontbijten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ontbijten ja, maar geen diner
Ik ben echt zó blij dat ik van die onzin af ben. Ik heb er nog één in het primair onderwijs, maar bij hem op school doen ze gewoon een kerstontbijt en daar hoeven we niks aan te doen. Met die kerstdiners werd ik ook hoe langer hoe makkelijker: ik eindigde geloof ik met een kistje mandarijnen. Knakworstjes in bladerdeeg deden het ook altijd goed, en in de hogere groepen maakte ik goede sier met camembert in bladerdeeg voor de vega's .
Vorig jaar heeft kind geloof ik minisandwiches gemaakt. Heel vervelend, hij is die avond altijd bij zijn vader
Toen mijn zoon in de observatieklas zat ging het trouwens andersom: daar hadden de kinderen de hele dag staan te kokkerellen en 's avonds werden de ouders uitgenodigd om te helpen met opeten. Dat was wel ontzettend leuk, al die trotse koppies dat de grote mensen zo lekker zaten te smikkelen . Mijn zoon (toen 5) had de fruitsalade gemaakt.
Dat is leuk LV
Bij ons hangen er meerdere gerechtjes en bijgerechten aan een boom, en de ouders die willen kiezen daar dus uit, ik heb 15 mini pizza's en omdat ik ze geen smerige meuk voor wil zetten maak ik ze zelf met dochter. Geen werk en lekkerder en gezonder.
quote:girasole3 schreef op 11 december 2014 @ 18:33:

Ontbijten ja, maar geen dinerOns kind zit nog in de leiding en is er nog niet eens maar no way dat ik aan deze onzin mee ga doen t.z.t. als ik lees wat er allemaal voorbij komt hier dan denk ik HUH? Denken ze dat ouders tijd en geld teveel hebben ofzo? Gaat al die troep ook op of kan je de helft ongegeten weer in de kliko gooien?
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:43:

[...]





Ons kind zit nog in de leiding en is er nog niet eens maar no way dat ik aan deze onzin mee ga doen t.z.t. als ik lees wat er allemaal voorbij komt hier dan denk ik HUH? Denken ze dat ouders tijd en geld teveel hebben ofzo? Gaat al die troep ook op of kan je de helft ongegeten weer in de kliko gooien?Leuk voor je kind.
En bij ons op school gaat alles wat over is naar de daklozenopvang. Er wordt dus miets weggegooid.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:43:

[...]





Ons kind zit nog in de leiding en is er nog niet eens maar no way dat ik aan deze onzin mee ga doen t.z.t.



Haha, dat zei ik ook, ooit .



Wat me wel altijd opviel was dat mijn knakworstjes in bladerdeeg en gegrilde kippenpoten altijd schoon op gingen, terwijl er van de culinair verantwoorde creaties van andere ouders de helft mee terug naar huis ging. Ik heb in een aanval van luiheid zelfs een keer twee zakken poffertjes en een bus poedersuiker meegegeven (op te warmen in de magnetron) en daar hebben ze om gevochten .
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:15:

Wow wat is dit voor een nieuwerwets gedoe? Wij kregen op school een kerstontbijt bij kaarslicht met wat kerstbrood, een mandarijn en chocomel. Diners op school? No such thing.

Heel eerlijk.... het had van mij ook niet gehoeven.

Zowel man als ik zijn er die avond niet, dus oppas mag haar er nog heen brengen ook. Maar toen ik voorzichtig voorstelde dat ze dan maar niet moest gaan was het huilen geblazen.... dus we ontkomen er niet aan.
quote:Istar_ schreef op 11 december 2014 @ 18:46:

[...]



Leuk voor je kind.Och mijn buurmeisje is Jehova's getuige en ook opgedroogd tot een leuke meid en die mocht structureel nergens aan meedoen. Dus dat zal wel meevallen. Snap niet waarom een school ouders terroriseert met intekenlijsten en een lading eten halen terwijl het zoveel makkelijker kan. Gewoon lekker een kerstontbijtje tijdens schooltijd. Hartstikke gezellig in een versierde donkere klas bij kaarslicht eten. Goeie herinneringen aan.
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 december 2014 @ 18:49:

[...]





Haha, dat zei ik ook, ooit .



Wat me wel altijd opviel was dat mijn knakworstjes in bladerdeeg en gegrilde kippenpoten altijd schoon op gingen, terwijl er van de culinair verantwoorde creaties van andere ouders de helft mee terug naar huis ging. Ik heb in een aanval van luiheid zelfs een keer twee zakken poffertjes en een bus poedersuiker meegegeven (op te warmen in de magnetron) en daar hebben ze om gevochten .Ja daarom...áls er al warm gegeten mot worden laat ouders allemaal vaste bijdrage betalen en haal iets simpels voor die gasten. Vinden ze toch vaak het lekkerst...dat zie ik aan mijn 3 stiefkids ook. Zelf cake bakken? Nee joh als ik zo'n kleffe hotelcake haal vinden ze die 10 x lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:43:

[...]





Ons kind zit nog in de leiding en is er nog niet eens maar no way dat ik aan deze onzin mee ga doen t.z.t. als ik lees wat er allemaal voorbij komt hier dan denk ik HUH? Denken ze dat ouders tijd en geld teveel hebben ofzo? Gaat al die troep ook op of kan je de helft ongegeten weer in de kliko gooien?



Nou heb ik dit topic vorig jaar al gelezen, geen zin om het opnieuw te doen, maar staan er nou zulke rare dingen in?



Snap niet waarom je je zo zou verzetten tegen een kerstdiner.

Dat je er geen fan van bent, prima. Maar er niet aan meedoen? Gezellig!



Over het algemeen worden er geen idiote dingen gevraagd van de ouders (bij ons op school en bij de meeste scholen die ik ken).

Alles is goed: een compleet gerecht maken, een toetje verzorgen, een cake kopen die je in tig plakken kan snijden, een kistje mandarijnen. Whatever. Voor een kind is het gewoon leuk als het, net als zijn klasgenoten, iets mee kan nemen.

En het kerstdiner heeft gewoon sfeer: buiten is het donker, kaarsjes aan op tafel, open haard op het smartboard (mijn idee van gezelligheid ), kerstmuziekje aan, mooi versierde kerstboom, kinderen vaak in mooie kleding.



Je kan het zo moeilijk maken als je wil. En je kan zo moeilijk doen als je wil.

Maar dan ben je wel een partypooper
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:51:

[...]





Och mijn buurmeisje is Jehova's getuige en ook opgedroogd tot een leuke meid en die mocht structureel nergens aan meedoen. Dus dat zal wel meevallen. Snap niet waarom een school ouders terroriseert met intekenlijsten en een lading eten halen terwijl het zoveel makkelijker kan. Gewoon lekker een kerstontbijtje tijdens schooltijd. Hartstikke gezellig in een versierde donkere klas bij kaarslicht eten. Goeie herinneringen aan.

Omdat die kinderen dat hartstikke gezellig vinden en er goede herinneringen aan over houden



Wij hadden vroegah niet eens een kerstontbijt. Moet ik mijn kind daarom zijn lolletje ontzeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 11 december 2014 @ 18:54:

[...]





Ja daarom...áls er al warm gegeten mot worden laat ouders allemaal vaste bijdrage betalen en haal iets simpels voor die gasten. Vinden ze toch vaak het lekkerst...dat zie ik aan mijn 3 stiefkids ook. Zelf cake bakken? Nee joh als ik zo'n kleffe hotelcake haal vinden ze die 10 x lekkerder.







Dan haal je die dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven