Welke slowcooker/crock pot?

21-09-2013 13:09 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op pinterest en kookblogs recepten gemaakt in de crockpot en aangezien in nog cadeaubonnen heb waar ik iets leuks voor kan kopen dacht ik misschien is zo'n ding wel iets.

Wie heeft er een en hoe bevalt het? Of is het weer een apparaat wat maar af en toe uit de kast komt? Ik weet dat je er soepen in kan maken maar wat nog meer?



Onze frietpan is ook aan vervanging toe en man had het over de actyfry,is dat iets?

( zelf frituur ik bijna nooit maar ik moest het van hem hier vragen:-))
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de knoop doorgehakt zonder ook maar in 1 winkel te zijn gaan kijken en heb dezelfde als Lindahe gekocht.

Zag dat hij weer leverbaar is.

Woensdag wordt hij als het goed is gebracht!
Alle reacties Link kopieren
Super Dolfje! Ik duik morgen weer eens de keuken in voor de crockpot..

Ik twijfel alleen of Ik voor een eerder, goed bevallen recept ga, of eens iets anders ga proberen





(ps.. Dit is Sensual_D onder nieuwe nick.. Oude nick had een bug en daardoor onbruikbaar )
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ondertussen ook één gekocht en vandaag voor de eerste keer gebruikt. Kip, uien, wortelen prutje. Het rook heerlijk toen ik thuis kwam. Had misschien iets korter gekund qua tijd maar niet slecht voor eerste keer!
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik een grote pompoen had heb ik net een gedeelte in de crockpot gestoofd tot een soort moes.
Alle reacties Link kopieren
O man. Griep gehad! Helemaal gevloerd, dus slow cooken was niet echt prioriteit nummer één.

Dus zondag aan de slag! Weet nog steeds niet wat...

Morgen alle ingrediënten halen.



@Dolfje: hoe was je moes?

@sense: wat heb je uiteindelijk gemaakt? En wat was het recept wat zo goed bevallen was?



(Ga nu het recepten topic zoeken....)
Alle reacties Link kopieren
En? Is men nog enthousiast of staat hij inmiddels in de bergplaats?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem vrij vaak,probeer wekelijks maar dat lukt niet altijd. Ik ben wel enthousiast.
Is het zoveel anders dan een ouderwetse le creuset? Die zet ik smorgens op het vuur en als ik einde vd middag thuis kom heb ik een heerlijk stoofpotje. Nooit gehad dat het aanbrand en ik kook keramisch dus ben niet bang dat de boel hier afbrand.



Kan je er tajinegerechten mee maken?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dat hetzelfde is en of tajinegerechten kunnen,heb me daar niet zo in verdiept.



Heb afgelopen week mexicaans stoofvlees erin gemaakt dat was erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds anderhalve maand een crockpot (de grote ovale). Ik heb er tot nu toe in gemaakt: soep, curry, roti, draadjesvlees en hachee. Alles was echt heerlijk, en ik ben echt geen super keuken prinses. Maar gerechten krijgen veel smaak in de crockpot, vind ik.

Ik ben er heel blij mee in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 21 januari 2014 @ 17:46:

Is het zoveel anders dan een ouderwetse le creuset? Die zet ik smorgens op het vuur en als ik einde vd middag thuis kom heb ik een heerlijk stoofpotje. Nooit gehad dat het aanbrand en ik kook keramisch dus ben niet bang dat de boel hier afbrand.



Kan je er tajinegerechten mee maken?



Principe is redelijk hetzelfde, echter, voor geen goud dat ik de keramische kookplaat of het gas aanlaat op het moment dat ik niet thuis ben! Daarnaast vreet een keramische kookplaat stroom, de crockpot is super zuinig (8 uur crockpot staat qua verbruik gelijk aan de oven. 1 uur op 175 graden)



Ik heb nog geen ervaringen met tajine gerechten, ik hou het nog even bij soep, stoofpotjes en pasta sauzen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Sense-1970 schreef op dinsdag 21 januari 2014 23:59 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="momodoe in "Welke slowcooker/crock pot?"" class="messagelink">momodoe schreef op 21 januari 2014 @ 17:46</a>:</b>

Is het zoveel anders dan een ouderwetse le creuset? Die zet ik smorgens op het vuur en als ik einde vd middag thuis kom heb ik een heerlijk stoofpotje. Nooit gehad dat het aanbrand en ik kook keramisch dus ben niet bang dat de boel hier afbrand.



Kan je er tajinegerechten mee maken?</div></blockquote>



Principe is redelijk hetzelfde, echter, voor geen goud dat ik de keramische kookplaat of het gas aanlaat op het moment dat ik niet thuis ben! Daarnaast vreet een keramische kookplaat stroom, de crockpot is super zuinig (8 uur crockpot staat qua verbruik gelijk aan de oven. 1 uur op 175 graden)



Ik heb nog geen ervaringen met tajine gerechten, ik hou het nog even bij soep, stoofpotjes en pasta sauzen



Gas zou ik ook niet aandurven om aan te laten, maar keramisch wel.

Is het qua stroomverbruik dus zoveel goedkoper? Dan is het een optie voor mij om het aanteschaffen.



Hoeveel kan er in een grote pan?

Ik heb nu een 28 cm grote le creuset pan, daar kunnen met gemak 6 kippenpoten in. Plus groenten en rijst. Kan dat ook in een slowcooker? Ik wil voor grote gezelschappen kunnen koken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Die is heel mooi ja!



Ik heb de grote zwarte 6L van Crockpot,eigenlijk te groot voor 2 maar ik kook altijd meteen voor de diepvries.



Ik zou keramisch ook niet de hele dag aan laten,laatst was mijn houten lepel er per ongeluk op komen te liggen en die lag te smeulen...
Dan heb ik vast geluk ;)



Kook al ruim 20 jaar keramisch en zet het laag en ga de deur uit, nooit iets gebeurt. Maar ik heb dan wel een le creuset pan, zou het niet met een andere pan durven hoor.



Ik ga eens kijken via Amazon. Nooit eerder via hen besteld, dacht dat er dan nog allerlei kosten bijkwamen. Maar dat is dus niet zo?
Alle reacties Link kopieren
spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2014 07:37
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie discussie gevolgd. Ik ben sinds vanavond in het bezit van een crockpot. Morgen dus gebruiken. Ben benieuwd



Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic ook gevolgd, ben enthousiast, maar ik heb nog niet 1 gekocht. Ik ben even benieuwd of de mensen die er net 1 hebben aangeschaft enthousiast zijn? Gebruiken jullie em vaak?
Alle reacties Link kopieren
Ik up em nog even...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem zeker 2 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het kijken voor een slowcooker en heb even een vraag (misschien een rare vraag). Kan je in de ochtend ook bevroren vlees erin doen ..? Of moet het perse ontdooit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bevroren vlees heb ik geen idee van.



Ik gebruik hem 1x per 2 weken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw favoriete recept dolfje? Zou je die willen delen? Ik heb de crock pot een week en heb afgelopen weekend gehaktballen in spaghettisaus gemaakt. Was heerlijk. Ook al vond mijn 5-jarige dochter het vieieies, mama! Maar die mist de smaak van aangebraden vlees, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven