Gezondheid alle pijlers

mirena in the mist. vaste bezoeker gynaecoloog met hysterosc

23-07-2014 19:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 17 maart heb ik een spiraal laten zetten. Het zetten van de spiraal is gebeurd bij de huisarts. Hiervan totaal geen pijn gehad ook al was ik bang gemaakt door alle forums.



Echter twee weken geleden begon de ellende. Ik moest nog even voor controle naar de huisarts om te kijken of spiraal goed zat en wat blijkt de touwtjes zijn spoorloos. Schrok mij kapot en heb de hele avond gedacht shirt straks ben ik zwanger.



ik werd gelijk doorverwezen naar gynaecoloog voor vaginale echo. Omdat ze ook nog een andere huisarts wist die dit deed kon ik de volgende dag al terecht. Na een nacht in onzekerheid te hebben gezeten kwam ik bij de andere huisarts.



De spiraal was er nog maar er was nog veel meer te zien op de echo. Mijn baarmoeder bleek vol te zitten met vloeistof. Dit was heel uniek en bijzonder. Erg leuk om te horen maar toch moest ik weer naar gynaecoloog



afspraak 3 was gemaakt. De gynaecoloog ging kijken en kwam tot dezelfde conclusie! Bijzonder en apart. Weer een vaginale echo maar gelijk ook een soa test en vervolgens proberen met een sonde het bloed weg te halen echter dit lukte niet en er kwamen bruine slijmerige draden uit. Gynaecoloog vond het maar raar en er werd een extra gynaecoloog ingeschakeld. Samen hebben ze gepraat over hoe bijzonder ik ben. Ze moesten ook het draad door lab laten testen en een vervolgafspraak was gemaakt.



Vandaag was dan de dag voor de hysteroscopie. Kreeg 2 diclofenac en 2 paracetemol wat ik 2 uur van te voren in moest nemen.

Daar aangekomen gelijk aan de slag en zodra de camera erin zat moest er al een extra gynaecoloog bij komen want ja! Dit Was Heel Bijzonder. Vervolgens hebben ze op allerlei manieren het slijm proberen weg te halen. Curettage, lepelen, doorknippen, spoelen etc. Daarnaast nog even paar prikjes in bmm en ga zo maar Door. Ook probeerde ze de spiraal te verwijderen maar die wilde ook niet. Ze dachten dat deze wel eens vast kon zitten in de bmw. Na een uur geploeter met 5 man sterk er maar mee opgehouden. Dit alles zonder verdere verdoving.ik ben zon type wat mij niet wil laten kennen en eerder pijn verbijt.maar ik moet toegeven een Curettage en dat lepelen is echt geen pretje.



resultaat is dus nu weer een vervolgafspraak bij de gynaecoloog voor een nieuw behandel plan. Het slijm is nog niet helemaal weg maar al wel minder. Door deze ellende wel meer last van mijn buik terwijl ik voor de controle nergens last van had.

Volgende week dinsdag is de volgende afspraak?! Spannend!

De reden waarom ik dit schrijf is omdat ik nogal uniek schijn te zijn en het graag wil delen met de rest. Heerlijk effect die spiraal. Alhoewel ik geen echo heb gehad in het begin kunnen ze niet garanderen dat het allemaal daar aan ligt maar het zal mij benieuwen.. rest volgt!!
Alle reacties Link kopieren
Misschien hadden zij jouw bijzondere binnenvoering nooit ontdekt wanneer je geen spiraal had laten zetten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat denkt ik ook niet! Toch blijft het fascinerend Hoe het menselijk lichaam in elkaar zit. Gelukkig nu weinig last maar ben wel erg benieuwd hoe ze dit oplossen.
Alle reacties Link kopieren
lang leve de Mirena



Gewoon zwanger worden, want de vergrijzing moet stopgezet worden
quote:miedo schreef op 23 juli 2014 @ 20:09:

lang leve de Mirena



Gewoon zwanger worden, want de vergrijzing moet stopgezet worden Ik zou eerder zeggen, gewoon weg laten halen die baarmoeder, geen kans meer op zwangerschap en nooit meer ongesteld ook: win-win!
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring met 'vastgegroeide' (koper)spiraal dat ook via hysteroscopie is getracht te verwijderen. Lukt niet direct, deed veel pijn. Gynaecoloog stopte en stelde voor om nieuwe afspraak in te plannen om onder narcose spiraal te verwijderen. Dit is gedaan en toen is het gelukt.



Dus geen ervaring met 'vloeistof' o.i.d. in baarmoeder. Maar wel met zeer pijnlijke hysteroscopie. Stel voor of je onder narcose de volgende keer kan, als je dit natuurlijk wilt.
Alle reacties Link kopieren
EN heb jij hem nog eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 27 juli 2014 @ 18:12:

EN heb jij hem nog eigenlijk...



Ja heb hem nog steeds want hij zat vast ze kregen hem er niet uit. Morgen weer een echo om te kijken waar hij zich nu bevind en er moet een behandelplan komen. Morgen zal ik je laten weten hoe en wat.

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Even een korte update.

Dinsdag ter controle naar gynaecoloog geweest. Na een kort gesprekje mocht ik weer gaan liggen en kreeg ik weer een echo. Tijdens de inwendige echo konden ze zien dat mijn buik nog steeds vol zat maar nu met meer vloeibare vloeistof en in het midden nog wolk met stugger materiaal. Ook was de spiraal zichtbaar. Omdat de gynaecoloog toch nog even wilde checken kwam gynaecoloog 4 erbij. Samen Nog een keer kijken en toen gingen ze bespreken wat ze moesten doen ok of weer hysteroscopie. Gynaecoloog zei doe dan op ok en mijn gynaecoloog zegt ja maar misschien nog 1 keer zo proberen. Ze kon het de vorige keer ook best volhouden. Na even gediscussieerd te hebben gaan ze nu het volgende doen.

Ze willen nog 1 keer een hysteroscopie laten doen maar Door een ervaren gynaecoloog (nummer 5 ) volgens deze 2 gynaecologen was deze meneer de beste en zou hij het wel moeten lukken. Indien dit niet het geval is moet ik naar ok.



Het fijne is nu dat ik weer weet dat hij niet vast zit in baarmoederwand. Volgens de echo ligt de spiraal dus in die dikke slijm. Toch nog een beetje geluk maar laten we dit maar niet zeggen want ik moet dus nog een keer.



Status 11 aug dus weer een nieuwe therapeutische hysteroscopie.. erg spannend. Ben vooral benieuwd of ze dan alle problemen gelijk oplossen.



To be continent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven