Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



....

usb
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even een snel vraagje.



Voor mijn werk moet ik een tablet aanschaffen, nu weet ik alleen niet of ik voor een samsung galaxy tab of een ipad mini moet gaan. En deze zijn niet heel goedkoop, waar kopen jullie deze tablets?
...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:48
Reden: vv
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoop dat iemand dit herkent. Ik kan sinds een paar dagen de programma's op RTLgemist niet meer op pauze zetten. Die balk is er niet meer dus hij gaat pas uit als ik hem helemaal weg klik.



Erg lastig. De ene keer is het wel zo, de andere keer niet.



Weet iemand of hier iets aan te doen is?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraagje ik heb voor mijn tablet samsung tab 3 10.1 een hoes gekocht waarmee je de tablet ook recht op kan zetten. Maar het touchscherm is daardoor niet beschermd.

Ik zie wel dat je ook hoesjes voor het scherm kunt krijgen maar of dat ook in de hoes pas? Ook gebruiken jullie het touchscherm zo en hoe maak je het dan schoon?
Hoewel ik eigenlijk niet verwacht dat iemand er iets vanaf of over weet.... stel ik toch mijn vraag.



In een artikel over gratis WIFI (o.a. over Appie Heijn) las ik dat het maximaal 3 uur per dag gratis is. (Gelijk een proefperiode van 30 dagen voor software?)

Het artikel beperkt tot een algemene melding zonder details. Hoe is de actuele situatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Re: gratis WiFi in de AH



"U kunt er voor kiezen gebruik te maken van internet via het WiFi- netwerk van Albert Heijn. Dit is gratis. U kunt maximaal drie uur per dag voor alle AH supermarkten tezamen gebruik maken van internet."



Van de website van ah zelf onder de veelgestelde vragen
Alle reacties Link kopieren Quote
Re: hoes en toucscreen Lisa2



Hoi Lisa, ik gebruik hem zonder bescherming op het scherm zelf, wel hoes om de zijkant/achterkant.

Mijn ervaring met zowel de goedkope als dure screenprotectors is slecht. De folie is lastig goed te plakken zonder luchtbellen en verminderd wel degelijk de respons van je touchscreen. Ik maak mijn touchscreen een keer in de zoveel tijd vette vinger vrij met een brillenpoetsdoekje.
quote:shutterbug schreef op 11 mei 2014 @ 12:16:

Re: gratis WiFi in de AH



"U kunt er voor kiezen gebruik te maken van internet via het WiFi- netwerk van Albert Heijn. Dit is gratis. U kunt maximaal drie uur per dag voor alle AH supermarkten tezamen gebruik maken van internet."



Van de website van ah zelf onder de veelgestelde vragen



Mijn dank is groot. Had ik ook zelf kunnen bedenken, maar lees zoveel informatie op internet.....

Het is dus heel fijn om zulke reacties te krijgen.



..
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:46
Reden: opslag USB
% gewijzigd
..
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:44
Reden: op
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo! Mijn vraag: op mijn Dell laptop zit geen aansluiting voor een beamer. Ik heb daar een adapter voor aangeschaft, maar toen ik de beamer had aangesloten deed het geluid het niet meer. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Alvast dank!
quote:fem1976 schreef op 13 mei 2014 @ 10:39:

Hallo! Mijn vraag: op mijn Dell laptop zit geen aansluiting voor een beamer. Ik heb daar een adapter voor aangeschaft, maar toen ik de beamer had aangesloten deed het geluid het niet meer. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Alvast dank!

Met welk type kabel heb je hem aangesloten? Op nieuwe beamers zit HDMI, dan moet het geluid het ook doen.



Op oudere modellen zit VGA, daarvoor moet je nog apart een geluidskabeltje aansluiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Muloza, dank voor je antwoord! Van de beamers die ik erop moet aansluiten heb ik geen verstand/informatie, ik gebruik de laptop voor mijn onderwijswerk op verschillende locaties. Wel had ik apart een kabeltje erbij aangesloten voor geluid, maar toen lukte het nog niet.



Een cursist gaf aan dat het aan die adapter lag, maar ook in de laptop zelf opgelost moest kunnen worden, maar wist niet precies hoe. Dus ik dacht: ik probeer het hier even. Klinkt dat laatste bekend?
Zonder informatie kan ik niet veel. Kun je het type van de beamer/laptop/adapter(?) achterhalen?
....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:25
Reden: opgeslagen op USB
% gewijzigd
...



Probleem via ander kanaal opgelost.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:33
Reden: opgeslagen op usb
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen computerdeskundigen,



Ik heb voor mijn oude laptopje een nieuwe accu besteld en die ook gekregen. Echter, het ding wil niet verder dan 66% opladen.

Heb hem nu een aantal keer tot zo'n 10% leeg laten lopen alvorens hem opnieuw in te pluggen, maar hij blijft elke keer op die 66% steken.

Is er iets dat ik hieraan kan doen, of is het gewoon een pokkeding?



Alvast bedankt.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:34
Reden: vervallen
% gewijzigd
...
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-09-2014 23:34
Reden: op
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer in Windows een mailtje te bewaren in een aparte map. Ik maak de map aan doe iets verkeerds en kan het hele mailtje niet meer vinden.
verwijderd ivm reclameinkomsten van dit forum
Alle reacties Link kopieren Quote
Pumps Italiaans, ik heb gewoon gegoogled (ooit) op adblock en dat geinstalleerd als add-on. Helpt prima.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dank je, ik ga het morgen bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh hoera, we hebben nerds op Viva!



Ik zit helemaal in de knoop met mijn laptop. Het (voornaamste) probleem:

Ik heb last van Malware in de vorm van Linkey. Ik ben niet helemaal een digibeet dus heb geprobeerd dat ding via mijn configuratiescherm te verwijderen, maar daar staat ie niet tussen de programma's. Verder lees ik op allerlei sites manieren om Linkey te verwijderen uit je browser, maar ik gebruik Firefox en daar staat ie niet tussen de extensies. Deze site zegt wel iets over handmatig verwijderen, maar ik heb toch echt een handleiding nodig over hoe dat dat werkt.



Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Hier ook een probleem die hopelijk simpel op te lossen is..



Een paar dagen geleden heeft de kat, toen ik in de keuken stond, over mijn toetsebord heengelopen. Sindsdien heb ik, dat wanneer ik in mijn browser (Firefox) ergens in het veld klik, er een knipperende typcursor verschijnt. Normaal gebruik ik altijd mijn pijltoetsen om te 'scrollen', maar wanneer ik deze nu indruk, ga ik gelijk naar het begin (up) of eind (down) naar de pagina.



Ik heb al van alles geprobeerd, standaardinstellingen resetten, browser nieuw starten, laptop nieuw starten, enz., maar het probleem blijft helaas.

Ik heb het even gecheckt met Internet Explorer (gruwel), maar daar heb ik dit probleem niet.



Iemand enig idee wat dit veroorzaakt/waar ik dit ongedaan kan maken? Ik wil zo graag weer fijn kunnen scrollen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven