Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch niemand weggejaagd met mijn gemopper he?



Ik moet eigenlijk hoognodig in de echte tuin aan de slag.. zo enorm geen zin in.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint het nieuwe event, lekker ontspannen maaarrr....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ost3882277



En natuurlijk ook de FAQ



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ?p=3882279



En voor het begin een mooie bonuscode: PANDADANCE2014
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 juni 2014 @ 13:35:

Ik heb toch niemand weggejaagd met mijn gemopper he?



Ik moet eigenlijk hoognodig in de echte tuin aan de slag.. zo enorm geen zin in. In het eggie is het toch anders dan op de farm hè.....
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij word je op je wenken bediend Dreamer. Een Baha event als ik het goed begrepen heb. Ben het trouwens helemaal met je eens. Die gouden bananen schieten niet op. Ik kom ook niet meer verder met de Baha quests daardoor.



Uit die stekjes had ik niets bijzonders. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad .. jeej.. een nieuw event voor baha



(nou maar hopen dat ik daar niet eerst een hoop bananen voor in moet leveren, die ik niet heb.. )



Je moet de pandafok vrijspelen in de tempel. Oh.. en de panda, natuurlijk. Dat wordt m dus niet voor 1 juli.



OH.. de echte tuin? Die staat nog steeds vol met onkruid. Probeerde 'knechten' in te schakelen, maar die weigeren van het scherm af te komen



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Helaassss, ik laat dit event ook aan mij voorbij gaan (met pijn in mijn hart), heb maar 11 bananen en moet nog 600.000 BEP's wegwerken voor het volgende level, dat ga ik dus niet voor morgen of overmorgen redden, helaas, pindakaas......
Ik zit in dubio, ik moet nog 2 keer levellen voor de pandafok (heb nu 11 bananen) Moet dan rond de 830.000 BEP hebben.

Ik heb enorm veel BD zal ik als een idioot alles gaan kopen wat BEP geeft en zelf maken of sla ik deze ronde over?
Alle reacties Link kopieren
Heb jij al wel de panda vrijgespeeld IBI???



Ik had net de schroefpalm gekocht en dacht nu te gaan sparen voor de zeedruif, maar nu komt opeens de panda er tussendoor , maar had er totaal niet opgerekend, dat we die voor het event vrijspelen moeten.

Hele foute conclusie van mij, het zij zo.......
Ik kan echt nog lang niet gaan beginnen aan die panda. Heb nog niet eens die thee en andere nieuwe gewassen vrijgespeeld, spaart nog voor de lychee boom, het veld uitbreiden en volgens mij kan ik bij de haven ook nog iets vrijspelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de haven gaan, Mniekske. Daar zitten verschillende quests achter, waarmee je dus ook weer BEP krijgt.

Ik ben ook nog lang niet aan thee en citroengras toe. Moet ook nog koffie en Mate en hibiscus hebben. Kan nog geen kamelen fokken.... Heb in elk geval nog veel om naar uit te kijken



Jullie zitten dus ook al zo IbI en Wies. Jammer he.
Later is nu
De panda zelf heb ik wel al vrijgespeeld gaat dus echt om de fok.

Ben nu als een gekke producten aan het maken die BEP geven. Denk haast dat ik daarmee al 1 keer kan levellen zonder bd uit te geven.



Zonde wies, ik was aan het sparen voor citroengras heb die schroefpalm een tijdje geleden al vrijgespeeld. Leveren veel BD op op de markt.



Ik sluit me aan bij dreamer, eerst die haven doen zou mijn advies zijn.
Nou ben al 1 keer geleveld morgen kijken naar de volgende level up
Alle reacties Link kopieren
Wat voor producten kun jij allemaal maken dan, IBI? Ik kom niet verder dan langos en bowl. Dat schiet niet echt op. Ben wel fanatieker bezig bij de bar, want volgens mij krijg je bij level 3 nog iets voor levelen?
Later is nu
Ja ik kan de chocoladepannenkoeken maken en mango-sinaasappel smoothie die is idd. in fase 3 van de spa.



Ik verwacht vanavond nog te levelen en dan kan ik het weekend (het is babyboom) fokken!

edit: yes gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Ibi!



Dit weekend alweer fokken? Wow.. ik heb best veel supervoer, maar dat was ik aan 't sparen voor kamelen en nu misschien panda's (waar we er wel heel veel van hebben, na de bonuscode.. )



Wanneer kunnen chocoladepannenkoeken?
Later is nu
In fase 3 van de bakkerij kun je de pannenkoeken zelf maken maar daar heb je wel chocoladesaus voor nodig en die kun je maken in de jamfabriek fase 1
Dank voor de tips. Ik ga eerst voor de haven inderdaad als ik daar weer meer baha ep mee kan halen. Maar volgens mij moet ik daar ook eerst nog de volgende tempelruimte voor vrijspelen.
Alle reacties Link kopieren
Eventueel voor de liefhebber..... er komt weer een maandaanbieding voor de knechten....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=324169
Vandaag is het weer babyboom!
Alle reacties Link kopieren
quote:mniekske schreef op 28 juni 2014 @ 10:10:

Vandaag is het weer babyboom!



Goed van je Mniekske, ik was het helemaal vergeten



Om het goed te maken, hier alvast de eventkalender van juli

(even scrollen)



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=306338
Graag gedaan Wiesje.



En wat een volle eventkalender voor juli. Wel leuk, maar erg druk!
Hmmm een event als ik op vakantie ben. Mijn schoonmoeder maar lief aankijken haha.



Ik ben erg blij want ik had bij de vorige bb een hoogste kameel gekregen en die heb ik zojuist verkocht voor 12 miljoen BD!



De panda fok is begonnen hier, leuk leuk.
Zo event is afgerond en ik kon nog wat dingen inleveren bij andere fokquesten en kreeg daar een paar XXL gereedschapskisten uit dus heb nu ook een werkstal van de panda.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesje123 schreef op 27 juni 2014 @ 21:18:

Eventueel voor de liefhebber..... er komt weer een maandaanbieding voor de knechten....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... 4169Jippie.. ik vroeg het me al af.. kun je met zo'n aanbieding ook gelijk 2 maanden kopen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 28 juni 2014 @ 16:19:

Zo event is afgerond en ik kon nog wat dingen inleveren bij andere fokquesten en kreeg daar een paar XXL gereedschapskisten uit dus heb nu ook een werkstal van de panda.



Toemaar, lekker bezig!



Ik kan geen pannenkoeken maken bij level 3 of 4 van de bakkerij. Kan 'm ook niet koken



Er is ook al een paar dagen geen film in de bioscoop. Zo jammer, doet ie het eindelijk.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven