digitale televisie op oud bakbeest

30-08-2014 18:09 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We overwegen een nieuw abonnement af te sluiten voor tv, internet & telefoon.

Op dit moment hebben we analoge tv van upc en bellen & internet via Tele2. Dat laatste, daar willen we nu vanaf na een conflict met Tele2, maar het is misschien een goed moment om dan ook meteen een ander tv-abonnement af te sluiten.



Bijna alle pakketten die nu aangeboden worden, bieden digitale tv aan, de meest voordelige lijkt een upc alles-in-1 pakket te zijn.

Met internet en bellen zal het wel goed komen allemaal, maar ik vraag me af of we de tv wel aan de praat gaan krijgen.

Wij hebben een heel oud tv-toestel (>13 jaar), maar het ding doet het nog prima, dus voorlopig willen we die liever nog niet vervangen.



Op de site van upc staat dat ze niet garanderen dat het werkt voor ons type toestel, maar het is ook niet per definitie onmogelijk.



Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, is het lastig? Speciale kabels/aansluitingen nodig? We hebben wel een scart-kabel uitgang, is dat genoeg? Waar moeten we op letten?

Maakt het nog uit welke provider we kiezen (hoeft niet perse upc te zijn)?



Goede & slechte ervaringen zijn welkom.
Als het wel werkt : dan is het weggegooid geld dat digitale pakket, want op zo'n oude tv heeft het geen enkele meerwaarde.

Voor een paar honderd euro heb je al een nieuwe TV waar het beeld wel mooi op is.
Voor pakweg 400 euro heb je een meer dan prima tv.



En nee, die oude wil je niet meer als je eenmaal aan zo´n andere gewend bent. Wij hebben jarenlang geroepen; een nieuwe komt er pas als de oude kapot is. En dat hebben we ook gedaan. Maar eenmaal gewend, keek ik me scheel op het oudje van mijn schoonmoeder, die overigens ook pas een nieuwe kocht nadat de oude overleed.



Ik snap de redenering dus heel goed, maar ow, tien minuten bij schoonmoeder en mijn ogen traanden en ik had hoofdpijn.



We zijn een beetje verwend .
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn UPC en Ziggo juist de enigen waar je je oude TV kunt blijven gebruiken aangezien dat de enigen zijn die nog analoog signaal leveren via de coaxkabel.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 30 augustus 2014 @ 18:31:

Als het wel werkt : dan is het weggegooid geld dat digitale pakket, want op zo'n oude tv heeft het geen enkele meerwaarde.

Voor een paar honderd euro heb je al een nieuwe TV waar het beeld wel mooi op is.Tuurlijk wel. Pauzeren, meer kanalen etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tijdje digitale TV gehad op mijn ouwetje, geen geweldig beeld maar wel heel veel kanalen. Uiteindelijk gaf hij toch de geest maar een platte TV kost al lang geen ¤ 2.000 meer, tenzij je LCD wilt maar die zijn volgens mij niet eens meer te koop omdat er geen vraag naar is.
verba volant, scripta manent.
Ik heb digitale tv op mijn grote bakbeest en het beeld is fantastisch, maar ik heb wel een 100 hertz tv.

Ik heb Digitenne.
Alle reacties Link kopieren
13 jaar oud? Ik wil niet eens weten hoe dat ding eruit ziet. Zo duur is een nieuwe tv niet? Je hebt hem gewoon in je woonkamer staan? Ik zou me iig doodschamen. Kijken is ook niet hetzelfde, mijn oma heeft er ook een en ik kan het gewoon niet volgen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 30 augustus 2014 @ 20:00:

13 jaar oud? Ik wil niet eens weten hoe dat ding eruit ziet. Zo duur is een nieuwe tv niet? Je hebt hem gewoon in je woonkamer staan? Ik zou me iig doodschamen. Kijken is ook niet hetzelfde, mijn oma heeft er ook een en ik kan het gewoon niet volgen.Omdat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 30 augustus 2014 @ 20:01:

[...]





Omdat?Het in een mooi ingericht modern huis gewoon niet staat. Plus het kijkplezier is veel minder. Dan kun je net zo goed geen tv hebben.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zo'n ding van tig jaar oud. Gewoon upc op gehad en nu telfort. Inderdaad, alle comfort van digitale tv en geen kosten voor een nieuwe. Gewoon doen
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
O, en op je vraag: er zit gewoon een kabel-aansluiting bij, dus plug en play.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Digitenne op een bakbeest uit het jaar nul. Kan prima.



Ben niet helemaal tevreden over Digitenne maar dat heeft weer niets te maken met de ouderdom van de tv.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een oud bakbeest en ik merk echt veel verschil tussen analoog en digitaal, digitaal is het beeld veel beter!



En ja, hij staat pontificaal in mijn woonkamer, en nee, ik schaam me er niet dood voor. Zou me eerder doodschamen als ik me druk zou maken om wat andere mensen wel niet van mijn tv zouden vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:watisditnuweer schreef op 30 augustus 2014 @ 21:19:

Ik heb ook een oud bakbeest en ik merk echt veel verschil tussen analoog en digitaal, digitaal is het beeld veel beter!



En ja, hij staat pontificaal in mijn woonkamer, en nee, ik schaam me er niet dood voor. Zou me eerder doodschamen als ik me druk zou maken om wat andere mensen wel niet van mijn tv zouden vinden + 1
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 30 augustus 2014 @ 18:31:

Als het wel werkt : dan is het weggegooid geld dat digitale pakket, want op zo'n oude tv heeft het geen enkele meerwaarde.

Voor een paar honderd euro heb je al een nieuwe TV waar het beeld wel mooi op is.+1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 30 augustus 2014 @ 20:00:

13 jaar oud? Ik wil niet eens weten hoe dat ding eruit ziet. Zo duur is een nieuwe tv niet? Je hebt hem gewoon in je woonkamer staan? Ik zou me iig doodschamen. Kijken is ook niet hetzelfde, mijn oma heeft er ook een en ik kan het gewoon niet volgen.



Wat geef jij toch altijd een domme kort door de bocht reacties zeg.

We leven in een wegwerpmaatschappij, maar gelukkig is niet iedereen zo dat ze een goed werkend iets bij de vuilnis zetten om "wat de mensen er wel niet van zullen zeggen "



En sommige mensen moeten ook eerst even sparen voor ze tot zo'n uitgave overgaan, of andere dingen gaan even voor. Niet iedereen heeft een top salaris.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:nwdesie schreef op 30 augustus 2014 @ 20:03:

[...]





Het in een mooi ingericht modern huis gewoon niet staat. Plus het kijkplezier is veel minder. Dan kun je net zo goed geen tv hebben.Jij was toch ook degene die denkt dat internet er altijd is geweest (en hoe je in hemelsnaam zonder kon leven) en denkt dat het leven eindigt als je ouder bent dan 25?
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 augustus 2014 @ 21:45:

[...]





Jij was toch ook degene die denkt dat internet er altijd is geweest (en hoe je in hemelsnaam zonder kon leven) en denkt dat het leven eindigt als je ouder bent dan 25?





Ja en ook diegene die denkt dat armoede niet bestaat en dat het nep is als mensen schrijven dat geen/weinig geld voor boodschappen hebben.

HIer ook een oud bakbeest met digitale tv, beter beeld en je kunt pauzeren, opnemen, gratis films kijken on demand. Voegt echt wel wat toe.

En wij sparen voor een nieuwe. Dat geld is er nu, maar zolang deze het nog doet blijft het op de spaarrekening staan voor andere onvoorziene ( of verwachte ) uitgaven. Ondertussen sparen wij verder natuurlijk.

Maar we hebben hier een periode heel zwaar gezeten financieel, en dan leer je wel om niet zomaar tot aanschaf van iets over te gaan dat niet echt noodzakelijk is.



Misschien is mijn reactie wat te fel, maar als je het financieel zwaar hebt of hebt gehad, dan raken dit soort reacties me.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 30 augustus 2014 @ 20:00:

13 jaar oud? Ik wil niet eens weten hoe dat ding eruit ziet. Zo duur is een nieuwe tv niet? Je hebt hem gewoon in je woonkamer staan? Ik zou me iig doodschamen. Kijken is ook niet hetzelfde, mijn oma heeft er ook een en ik kan het gewoon niet volgen.Wat ben je toch ook een nietszeggend, wereldvreemd en oppervlakkig huppeltje zeg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 30 augustus 2014 @ 22:09:

[...]





Wat ben je toch ook een nietszeggend, wereldvreemd en oppervlakkig huppeltje zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn vorige TV was ruim 18 jaar toen hij de geest gaf. Was eerst van ouders maar die wilden een platte breedbeeld. Zag er verder heel modern uit hoor, alleen aan de afstandsbediening kon je zien dat hij al wat jaartjes mee ging. Dus wat een onzin dat een 13 jarige tv er niet meer uit ziet. TV's zijn qua ontwerp redelijk tijdloos en die hele oude zwart wit tv's met draaiknoppen zijn lekker retro en soms zelfs hip.
Die van mij is 11 jaar oud en heb er digitale tv op van telfort.

Ideaal is dat je dit ook via je tablet kunt bekijken -wat ik nu al vaak doe want dan kan ik gaan zitten/liggen waar ik wil- dus als mijn oude tv het begeeft koop ik geen nieuwe maar blijf ik lekker tv op de tablet kijken.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon mijn mening, beetje raar hoe men daarop reageert maar veel plezier met jullie bakbeesten. In mijn omgeving heeft niemand er een. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2014 09:51
Reden: Provocerend
% gewijzigd
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:nwdesie schreef op 31 augustus 2014 @ 01:36:

Het is gewoon mijn mening, beetje raar hoe men daarop reageert maar veel plezier met jullie bakbeesten. In mijn omgeving heeft niemand er een. Zegt veel over het soort mensen (tokkies) hier.



Wat ben jij denigrerend zeg!



Voor TO:

Hier hebben wij nu 2 jaar een (aldus nwdesie) normale platte tv, hiervoor ook een lekker bakbeest! Van mij had het niet gehoeven hoor, ik kijk echt nooit tv, alles wat ik wil zien kijk ik via internet

Digitale tv voegt niks toe qua beeldkwaliteit, maar ik zou er toch voor gaan. Mocht je oude trouwe tv het begeven en je koopt wel een echte coole nieuwe waar je je niet voor hoeft te schamen, hoef je niet weer van abonnement te veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven