Geld & Recht alle pijlers

Spaartips....

29-11-2012 19:59 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. spaartips!



De sok onder m'n matras, een doel hebben etc gaan me niet altijd even goed af. Ben benieuwd naar jullie ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Een spaarrekening.



Slotje.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Spaarlamp
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sparen op zich is niet zo moeilijk. Hoeveel kun je sparen?
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Alle abonnementen opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Kopen bij de ALDI
Alle reacties Link kopieren
Kleding kopen bij de Kringloop.
Alle reacties Link kopieren
Probeer niet te sparen, maar gewoon zo weinig mogelijk uit te geven, dan hou je vanzelf geld over.
Als je een salaris hebt, het sparen als "vaste lasten" zien en dat bedrag automatisch over laten schrijven naar een spaarrekening.



Dus helemaal aftrekken van je geld, deze niet meerekenen bij het geld wat je kan uitgeven die maand.



Stel ik heb 300 euro, ik moet 100 euro vaste lasten betalen, dan reken ik daarbij gelijk 50 euro voor het sparen. Dus 150 euro dan weet ik dat ik nog 150 heb waar ik van rond moet komen die maand.
quote:greatwhitesilence schreef op 29 november 2012 @ 20:13:

Probeer niet te sparen, maar gewoon zo weinig mogelijk uit te geven, dan hou je vanzelf geld over.Nou, zo werkt het bij mij niet hoor. Ik moet een bedrag sparen zodat ik weet hoeveel ik over houd en daarvan ga ik dan leven. Als ik 'zo min mogelijk geld' ga uitgeven gaat alles gewoon op de cent nauwkeurig op.
Alle reacties Link kopieren
Pinsparen
Alle reacties Link kopieren
Zuiniger zijn, dan houdt je vanzelf over.

En stel jezelf als spaardoel rentenieren.

Zet iedere maand een vast bedrag naar je spaarrekening. Probeer te overleven met wat je dan nog op je rekening hebt en vang rente op je spaarrekening.

Als je aan het eind van de maand op de dag dat je loon oid wordt gestort nog geld overhoudt van de afgelopen maand dat bedrag ook naar je spaarrekening zetten. En niet die spaarrekening plunderen. Moneyou heeft een leuke internetspaarrekening waar je jezelf doelen kan stellen met verschillende rekeningen. Zo heb ik dus een rekening aangemaakt waar ik alle rente die ik ieder kwartaal ontvang naar toe overboek. Dat is mijn rente op rente rekening



Is leuk om te doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig de hoogste spaarrentes checken: http://www.sparenvergelijk.nl/spaarrente/



Heb je helemaal geen doelen voor je spaargeld? Geen reservepotje voor apparaten die stuk gaan, een nieuwe auto, vakantie, 'later'?
Alle reacties Link kopieren
Als je een betaalrekening bij de Rabobank hebt: saldosparen instellen.
De beste spaartip die ik ooit kreeg is om gelijk als je salaris / stufi oid binnenkomt een vastgesteld bedrag door te sluizen naar je spaarrekening. Van het overgebleven bedrag moet je het dan redden. Op=op.
Ik doe alsof het geld dat ik spaar helemaal niet van mij is. Zodra mijn loon wordt gestort, sluis ik het geld weg. Dat werkt psychisch bij mij, zodat ik eraf kan blijven. Heb ik geen emotionele binding met het geld.
Alle reacties Link kopieren
Eerst natuurlijk schulden aflossen (tenzij de rente van je spaarrekening hoger is).

Als je veel spaargeld hebt dat je even kunt missen een deposito nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stort direct een deel van mijn salaris op de spaarrekening, en laat ongeveer 700 staan. Indien nodig stort ik wat terug.



Heb net mijn spaarrekening geplunderd om een stuk hypotheek (aflossingsvrij) af te lossen. Doet even zeer, maar ik moet gewoon even wachten op het volgende rekeningafschrift van de hypotheekrekening, dan ben ik weer blij.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De beste spaartip is om zoveel te werken dat je eigenlijk geen tijd meer hebt om je geld uit te geven.



Doe je veel nutteloze uitgaven TO?
Alle reacties Link kopieren
Nee, nutteloze uitgaven vallen opzich wel mee. Houd van kleding maar dat kunnen de meeste dames wel zeggen denk ik. Ik kan mezelf wel inhouden met kopen.



Ik zet nu inderdaad ook een vast bedrag over naar mijn spaarrekening maar soms kom ik niet uit en dan ga ik plukken van de spaar en dat.. vind ik juist zo zonde!
Alle reacties Link kopieren
Wees creatief en koop 2e hands kleding!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
de Decembermaand overslaan... Die is funnest voor de bankrekening.



Maar zonder gekheid. Bezuinigen.
Dan dus geen spaartips nodig, maar een beetje discipline



Ik heb trouwens al een lijstje aangelegd voor de uitverkoop zo. Tot die tijd koop ik niets.
Alle reacties Link kopieren
budgetteren; bijvoorbeeld: max 35 euro per week voor alle boodschappen.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven